גם הרוגוטשובער בבחרותו כבר לא למד על העצים, נכון?נו, אז על זה בדיוק אנשים מדברים שהם אומרים שהמסגרת בעייתית, ולא הילדים בעייתיים...
אילו היה מלמד פרטי,
ואילו היה הולך לרוחו של הילד,
הרי שהיתה נפתרת הבעיה בצורה אחרת.
זו לא הדרך הרגילה והנורמלית ללמוד גמרא.
המערכת החינוכית היא בדרך הנורמה.
לו היתה כיתה שמאה אחוזים ממנה הם תלמידי קש''ר אז המורה שלהם היה צריך ללמד בדרך שמתאימה להם. כל עוד הם ''רק'' עשרים אחוז מהכיתה, א''א לנהל את מערכת החינוך לפי הצרכים שלהם אלא לפי הצרכים של 80 האחוזים ה''רגילים''.
עכשיו תדמייני שמערכת החינוך במדינה תודיע שמהיום כל מופרעי הקשב ירוכזו בכיתות נפרדות. כמה יצעקו?
יגידו שזה לא הוגן. זה ממתג. זה לא מאפשר וכל המילים היפות...
אז מה אתם רוצים? שנלמד את מאותגרי הקשב בכיתות הרגילות בשיטות יצירתיות? זה לא הוגן כלפי כל האחרים.
שנכניס אותם לכיתות הרגילות בשיטות הרגילות? הם לא מסוגלים לשבת ומפריעים לכל האחרים. זה לא הוגן לא כלפיהם ולא כלפי האחרים.
אז מה נשאר? להכניס אותם לכיתות הרגילות עם טיפול תרופתי. אין לנו כמערכת אפשרות אחרת להציע.
וכן. אם אצטרך לתת לילד שלי ריטלין אני אתן. בגלל שאני אוהבת אותו. בגלל שאני רוצה שהוא יצליח במערכת הרגילה והסטנדרטית. בגלל שאני רוצה שהוא יגדל בתורה ואין לי אפשרות (ולא רצון) לתת לו מסגרת מיוחדת ולשים עליו חותמת של חריג.
בהצלחה לכולנו