התייעצות לילד שלי יש הפרעת קשב?!

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
נו, אז על זה בדיוק אנשים מדברים שהם אומרים שהמסגרת בעייתית, ולא הילדים בעייתיים...
אילו היה מלמד פרטי,
ואילו היה הולך לרוחו של הילד,
הרי שהיתה נפתרת הבעיה בצורה אחרת.
גם הרוגוטשובער בבחרותו כבר לא למד על העצים, נכון?
זו לא הדרך הרגילה והנורמלית ללמוד גמרא.
המערכת החינוכית היא בדרך הנורמה.
לו היתה כיתה שמאה אחוזים ממנה הם תלמידי קש''ר אז המורה שלהם היה צריך ללמד בדרך שמתאימה להם. כל עוד הם ''רק'' עשרים אחוז מהכיתה, א''א לנהל את מערכת החינוך לפי הצרכים שלהם אלא לפי הצרכים של 80 האחוזים ה''רגילים''.
עכשיו תדמייני שמערכת החינוך במדינה תודיע שמהיום כל מופרעי הקשב ירוכזו בכיתות נפרדות. כמה יצעקו?
יגידו שזה לא הוגן. זה ממתג. זה לא מאפשר וכל המילים היפות...
אז מה אתם רוצים? שנלמד את מאותגרי הקשב בכיתות הרגילות בשיטות יצירתיות? זה לא הוגן כלפי כל האחרים.
שנכניס אותם לכיתות הרגילות בשיטות הרגילות? הם לא מסוגלים לשבת ומפריעים לכל האחרים. זה לא הוגן לא כלפיהם ולא כלפי האחרים.
אז מה נשאר? להכניס אותם לכיתות הרגילות עם טיפול תרופתי. אין לנו כמערכת אפשרות אחרת להציע.

וכן. אם אצטרך לתת לילד שלי ריטלין אני אתן. בגלל שאני אוהבת אותו. בגלל שאני רוצה שהוא יצליח במערכת הרגילה והסטנדרטית. בגלל שאני רוצה שהוא יגדל בתורה ואין לי אפשרות (ולא רצון) לתת לו מסגרת מיוחדת ולשים עליו חותמת של חריג.

בהצלחה לכולנו
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
חני, מסכימה איתך, ועוד נקודה:
לילד כזה קשה ללמוד גם ברמה פרטנית.
ניסיתי עם מישהו פעם, חשבתי שאני חכמה ומעניינת,
ויש לי שיטות.. אבל זה לא הלך.
מסכן.
קשה לו לשבת, קשה למי שיושב איתו לנסות כל שניה לאתגר אותו.
רחמנות.

אם ריטלין עוזר- למה לא להקל?
יש לילדים היום מספיק אתגרים להתמודד מולם.
אלא אכ הריטלין גורם לתופעות לווי שמפריעות לילד.
 

גחלילית

משתמש צעיר
משום מה בכל דיון בבעיות קדב וריכוז יש הנוטים להאשים את מערכת החינוך שדורשת קשב וריכוז.
אבל זה ממש לא נכון

ההאשמה היא כמובן, לא ספציפית על המורים ושאר הצוות. אלא על מבנה מערכת החינוך במחוזותינו.
אכן, יש ילדים עם הפרעת קשב שמשפיעה על החיים בהווה ובעתיד כפי שתיארת.
ויש רבים שנכנסים לקטגורית בעלי ההפרעה, בגלל מבנה המערכת!

לא בדקתי את העניין, אבל אני מאמינה שבפינלנד, בה מערכת החינוך קצת יותר הגיונית,( ומורים נמצאים בה במעמד ובחשיבות, קצת שונה מהמורים בישראל...) אין את אותה כמות של ילדים שמוגדרים בעלי הפרעת קשב וריכוז.
 

יהודי נוסף

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי

גיטיgiti

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
סיפור:
לפני כמאה וחמישים שנה היו היה באחת מעיירות מזרח ארופה ילד גאון שלא היה מסוגל לשבת שניה אחת במקום אחד.
כמקובל באותם הימים, אבא שלו שכר לו מלמד. פרטי. (כנראה שהיה לו כסף יחסית, כי הורים עניים יותר היו מאגדים כמה ילדים ביחד.)
הילד כאמור לא ישב שניה אחת במקום,
והמלמד היה כנראה יהודי עם גישה חינוכית טבעית, כי ללמוד בהכשרה מקצועית הוא הרי לא למד.
מה עשה המלמד?
יצא עם הילד החוצה, אל האור והאויר. המלמד היה מלמד, הילד היה מטפס על העץ, קופץ, מסתובב, עולה ויורד.
הכל נקלט. אף מילה לא אבדה בחלל.
הילד גדל לאחד מגדולי ישראל המפורסמים (הרוגאטשובר). המלמד כנראה יושב במקום מאד מכובד בגן עדן. תארו לכם שבמקום למצוא פתרונות יצירתיים הוא היה משתמש במקל כמקובל באותם הימים...

ועכשיו, לו יצוייר שקיים היום מלמד כזה, בעל נפש והמון רצון טוב. הוא יכול לעשות את מה שעשה המלמד של הרוגאטושבר?
המקסימום שהוא יכול לעשות, עם כל הרצון הטוב, זה לשלוח את הגאון התוסס למזכירות לשליחות יזומה כלשהי, הוא לשלוח אותו לרוץ את המדרגות הלוך וחזור חמש פעמים.
לבן שלי יש רבה עם הפרעת קשב.
הכיתה רק מרוויחה ובגדול.
לעיתים תכופות הם יוצאים ללמוד בחוץ בכל מיני מקומות מוזרים. פעם הרבה לקח אותם לתחנה הסופית של האוטובוסים וביקש מהנהג להעלות את הילדים ושם הם ישבו ולמדו באוטובוס.
פעם הם למדו תוך כדי הקפות של החיידר.
הלוואי ועוד רבה'ס יהיו כאלה.

אבל מה לעשות אנחנו בדור אחר עם נתונים אחרים וצריך להתאים את עצמינו למציאות. ולא בטוח שהמציאות פחות טובה. נחמד להגיד שפעם היה יותר טוב. בכלל לא בטוח שזה נכון.

ככה אומרים לי בחיידר ומפנים אותי לאבחון.
קצת תמוה לי,
בבית הוא רגוע, מסודר, מאורגן, מרוכז, הוא הכתובת שלי לכל מטלה ומשימה, (והוא לא הגדול שלי)
נעים להיות בחברתו ואכן הוא מוקף חברים, פשוט.... מותק של ילד. מאחלת כזה לכל אמא.
אבל המלמד אומר שהוא לא מקשיב בשיעור ותמיד צריך תעסוקה, המשגיח אומר שחבל כי ככה הוא לא ממצה את הכשרונות שלו, וגם האבא מצטרף ואומר לי אחרי כל לימוד משותף- הוא לא ידע כלום.
התגברתי על ההלם וקבעתי תור לאבחון.
השאלה שלי איך מציגים לו את זה? איך "לתווך" לו את האבחון? הוא מתוק ותמים, לא רוצה שירגיש שחושבים שיש לו בעיה.... אשמח לשמוע ממי שעברה את זה
ממליצה לך לקחת למאבחן טוב.
ממליצה בחום על דר צוקרמן נוירולוג מושלם.
הייתי עם ילדים אצל 4 נוירולוגים שונים הוא הטוב מכולם. אבחון מקיף ארוך ויסודי.

במוסדות החינוך מאוד מקובל "לאבחן" ילדים. ממליצה לקבל את דברי הצוות בכבוד אבל ללכת לבדוק לעומק. יכול להיות שיש בכלל קשיי למידה שמורה מתקנת תוכל לפתור.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
וכן. אם אצטרך לתת לילד שלי ריטלין אני אתן. בגלל שאני אוהבת אותו. בגלל שאני רוצה שהוא יצליח במערכת הרגילה והסטנדרטית. בגלל שאני רוצה שהוא יגדל בתורה ואין לי אפשרות (ולא רצון) לתת לו מסגרת מיוחדת ולשים עליו חותמת של חריג.
א. גם אני.
ב. כשזה יקרה, אם יקרה, בכל זאת תדברי אחרת. מתערבת :)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
חני, מסכימה איתך, ועוד נקודה:
לילד כזה קשה ללמוד גם ברמה פרטנית.
ניסיתי עם מישהו פעם, חשבתי שאני חכמה ומעניינת,
ויש לי שיטות.. אבל זה לא הלך.
מסכן.
קשה לו לשבת, קשה למי שיושב איתו לנסות כל שניה לאתגר אותו.
רחמנות.

אם ריטלין עוזר- למה לא להקל?
יש לילדים היום מספיק אתגרים להתמודד מולם.
אלא אכ הריטלין גורם לתופעות לווי שמפריעות לילד.
הכל נכון. גם השורה האחרונה ;)
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
חני, מסכימה איתך, ועוד נקודה:
לילד כזה קשה ללמוד גם ברמה פרטנית.
ניסיתי עם מישהו פעם, חשבתי שאני חכמה ומעניינת,
ויש לי שיטות.. אבל זה לא הלך.
מסכן.
קשה לו לשבת, קשה למי שיושב איתו לנסות כל שניה לאתגר אותו.
רחמנות.

אם ריטלין עוזר- למה לא להקל?
יש לילדים היום מספיק אתגרים להתמודד מולם.
אלא אכ הריטלין גורם לתופעות לווי שמפריעות לילד.
אם הריטלין גורם תופעות לוואי יש לו היום לפחות עשר חלופות.
כל אחד צריך למצוא את מה שמתאים לו.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אם הריטלין גורם תופעות לוואי יש לו היום לפחות עשר חלופות.
כל אחד צריך למצוא את מה שמתאים לו.
הבנתי שזה לא כזה מהיר, והרופאים מחשיבים את המרשמים הללו ליהלומים.
הורים לילדים עם הפרעות קשות מצליחים להוציא, אבל קלות- אין להם עד כדי כך דרייב, ובינתיים עובר זמן יקר.
אבל כתבתי וחקרתי על הנושא די ממזמן, כך שאולי דברים השתנו מאז.
 

חני גרינשטיין

משתמש סופר מקצוען
הבנתי שזה לא כזה מהיר, והרופאים מחשיבים את המרשמים הללו ליהלומים.
הורים לילדים עם הפרעות קשות מצליחים להוציא, אבל קלות- אין להם עד כדי כך דרייב, ובינתיים עובר זמן יקר.
אבל כתבתי וחקרתי על הנושא די ממזמן, כך שאולי דברים השתנו מאז.
היום גם רופא ילדים יכול לרשום מרשם אם יש אבחון.
אז זה הרבה יותר קל מבעבר.
ואת מוזמנת אלינו לביה''ס לראות את המגוון.
(הבנות מביאות חבילת כדורים מהבית ונוטלות בביה''ס)
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
היום גם רופא ילדים יכול לרשום מרשם אם יש אבחון.
אז זה הרבה יותר קל מבעבר.
ואת מוזמנת אלינו לביה''ס לראות את המגוון.
(הבנות מביאות חבילת כדורים מהבית ונוטלות בביה''ס)
אם יש רופא נוירולוג או מומחה קשב שרשם מרשם ראשון (והגדיר במערכת כ'תרופה קבועה'), רופא ילדים יכול להמשיך, ואסור לו לשנות מינון, ובוודאי לא להחליף.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
גם הרוגוטשובער בבחרותו כבר לא למד על העצים, נכון?
זו לא הדרך הרגילה והנורמלית ללמוד גמרא.
המערכת החינוכית היא בדרך הנורמה.
אין לי תיעוד, אבל לא מן הנמנע שהוא למד תוך כדי הליכה נמרצת הלוך וחזור ברחוב העיירה / ליד הנהר, און כל מיני דרכים אחרות.

יש כל מיני דרכים ללמידה, והמערכת הבית ספרית מאפשרת (כדרכה של מערכת) רק את השבלונית שבהן.
אז יש לה את המגבלות שלה, ואפשר להבין אותן. הן לא הופכות ליתרונות.
 

חיים V

משתמש מקצוען
ככה אומרים לי בחיידר ומפנים אותי לאבחון.
קצת תמוה לי,
בבית הוא רגוע, מסודר, מאורגן, מרוכז, הוא הכתובת שלי לכל מטלה ומשימה, (והוא לא הגדול שלי)
נעים להיות בחברתו ואכן הוא מוקף חברים, פשוט.... מותק של ילד. מאחלת כזה לכל אמא.
אבל המלמד אומר שהוא לא מקשיב בשיעור ותמיד צריך תעסוקה, המשגיח אומר שחבל כי ככה הוא לא ממצה את הכשרונות שלו, וגם האבא מצטרף ואומר לי אחרי כל לימוד משותף- הוא לא ידע כלום.
התגברתי על ההלם וקבעתי תור לאבחון.
השאלה שלי איך מציגים לו את זה? איך "לתווך" לו את האבחון? הוא מתוק ותמים, לא רוצה שירגיש שחושבים שיש לו בעיה.... אשמח לשמוע ממי שעברה את זה
לא קראתי את התגובות אבל צריך לדעת שלהפך, זה רק מראה על כישרון ורמת משכל גבוהה. שלכן הם לא מתחברים לזוטות כאלו שאצלנו זה נחשב לדברים ברמה.
זה מה שהם צריכים באמת לתפוס ולהבין, שהם רמה אחת מעל כולם.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
לא קראתי את התגובות אבל צריך לדעת שלהפך, זה רק מראה על כישרון ורמת משכל גבוהה. שלכן הם לא מתחברים לזוטות כאלו שאצלנו זה נחשב לדברים ברמה.
זה מה שהם צריכים באמת לתפוס ולהבין, שהם רמה אחת מעל כולם.
ממש לא מחייב.
יש ילדים עם הפרעת קשב ורמת משכל גבוהה,
יש ילדים עם הפרעת קשב ורמת משכל נמוכה במיוחד,
ויש ילדים עם הפרעת קשב ורמת משכל ממוצעת....

על כל פנים, פותחת האשכול תיארה את הילד כמצליח בתחומי ארגון וסדר, שהם באמת פחות אופיינים לילדים עם הפרעת קשב :)
ככה שיש סיבה טובה לבדוק אולי יש קושי לימודי בלבד, ולא הפרעת קשב.
 

הני ר.

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
קראתי את כל התגובות...
על אף ההפרעת קשב שלי.
אני רוצה לספר לך שאפילו שלקחתי ריטלין לא מעט זמן
וטופלתי בעוד שיטות מעולות-מה שהביא אותי להיות מטפלת טובה בתחום הזה[:):p]
כשחששתי שהילד שלי צריך הרגשתי צורך לדחות את זה.
אני. שאני יודעת כמה זה חשוב, שמבינה שזה רק משקפיים למח וכו.
היה לי קשה.
אז לפני שאת מתווכת לילד אני ממליצה קודם שתתווכי לעצמך.
כי שלאמא יושב טוב על הלב, זה עובר לילד מצויין.
והוא ירגיש שאכפת ממנו
ושיש לי אבא ואמא שאני חשוב להם.
בהצלחה ענקית!
ממליצה לבדוק מבחינה רגשית מה קורה איתו.
נשמע מעט תמוה שבחוץ רואים הסחת דעת ואת מספרת דברים שונים.
יש הפרעת קשב שמקורה בבעיה רגשית ואז ריטלין לא פותר אותה.
זה כמו שאני אדבר איתך ומונית תצפור לך למטה. אז לא תצליחי להתרכז איתי גם אם תקחי ריטלין.
 

אהרןאהרן

משתמש פעיל
לא קראתי את התגובות אבל צריך לדעת שלהפך, זה רק מראה על כישרון ורמת משכל גבוהה. שלכן הם לא מתחברים לזוטות כאלו שאצלנו זה נחשב לדברים ברמה.
זה מה שהם צריכים באמת לתפוס ולהבין, שהם רמה אחת מעל כולם.
נכון במקרים מסויימים, אבל גם במקרים האלה תלמיד שדעתו מוסחת ואינו מקשיב, ממילא אין לו סיפוק, חוסר הסיפוק גובר עם השנים, והרצון "למלאת את החלל" גובר ומחפש סיפוקים אחרים, בשדות זרים כדוגמת סרטים וכדומה, ומכאן עד לפריקת הערכים עליהם חונך קצרה מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

פיג

משתמש פעיל
הבנתי שזה לא כזה מהיר, והרופאים מחשיבים את המרשמים הללו ליהלומים.
הורים לילדים עם הפרעות קשות מצליחים להוציא, אבל קלות- אין להם עד כדי כך דרייב, ובינתיים עובר זמן יקר.
אבל כתבתי וחקרתי על הנושא די ממזמן, כך שאולי דברים השתנו מאז.
אכן עברנו הרבה עד שהגענו לסוג הרצוי שבאמת עוזר- מתחילת הטיפול אצל הנוירולוג ועד מציאת ההתאמה עברה שנה!!!
 

BIZZARC- עשירה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
יכול להיות שיש לו בעיה בעיבוד שמיעתי?
שאז זה מפריע בתחום הלימודי בעיקר, ובעיקר בעיקר בכיתה.
או שיש לו בעיית ראיה/ מיקוד ראיה? זה דברים שיפריעו בעיקר בכיתה או בזמן לימוד ולא בשאר היום.
בעית ראיה או מיקוד כן יכולה להשליך יותר גם על שאר היום אבל יכול להיות שלא.
אם לא בדקתם, אז תבדקו את זה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה