התייעצות לאן ללכת לסי בי טי או לאן אל פי

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
יתכן. לא ידעתי שיש מקום שמלמד נלפ שנתיים.
אבל מטריד אותי שזו היא גישה שבכוונה לא נחקרה מדעית,
ויחד עם זאת נלמדת בפני עצמה-כלומר בלי תנאי סף של ידע טיפולי קודם.
שמעתי דברים טובים רבים על השיטה ובאופן אישי אני לא פוסלת אותה, אולם לא הייתי הולכת לאיש מקצוע שזה הדבר היחיד שלמד, אלא רק כתוספת של כלי יעיל.
לעומת זאת, סיביטי - מלבד שנחקר מדעית תנאי סף ללימוד מקצועי הוא ידע טיפולי קודם, ומקומות לימוד מחמירים גם דורשים תוספת של מספר שנות וותק טיפולי קודם.
מדגישה שזו עמדה כללית מאד. מקרה ספציפי מצריך דיון ספציפי שכולל שמיעה מדויקת יותר של פרטי המקרה וגם היכרות מעמיקה עם כל אחת מהשיטות.
שתיהן טובות, לשתיהן יש ממליצים בקרב הקהיליה הטיפולית הרצינית, אבל השאלה עבור מה ומה הידע הטיפולי +המלצות של המטפל.
 

nlp

משתמש צעיר
מתוך דיון שהתקיים בפורום זה לפני שנה פלוס \2018\07\10

1.

שמעתי מעסקן גדול ששולח הרבה למטפלים שיש כאלו שCBT עבד ויש כאלו דווקא שNLP עבד וCBT לא, זה גם משתנה ממטפל למטפל ומורה למורה, אני למדתי אצל כמה מורים וכל אחד מעביר את הדברים קצת שונה, כל תלמיד ג"כ מתחבר לדברים בצורה שונה, כמו"כ כל מטופל מתחבר למטפל אחר,
לכן לדעתי הכי חשוב זה ענוה לא להיות בטוח שדווקא אני ודווקא השיטה שלי.

פעם שמעתי בשם אדם חכם, שמטפל שבטוח שהוא יכול לפתור את כל הבעיות לכל האנשים זה סימן שהוא סתם לא לעניין.

‏10/7/18
#112


2.
...
מניסיון בשטח, בכל תחום מי שיודע יותר מבין יותר כמה הוא לא יודע.
ראיתי לא מעט יועצים שלקחו אחריות להביע דעתם בתרופות וכו, והרבה פחות אנשי מקצוע בתחום הנפש שלקחו על עצמם דברים מעבר למה שהם יודעים והוכשרו לכך. לטפל באנשים עם אובדנות,הפרעות אכילה (שדברים אלו דורשים מרפאה רב תחומית)
4.בהתייחס לשיטות אלו ואחרות. הם אכן נותנות כלים, אבל שיטה חשודה- זו שיטה בה אדם אחד הוא הכל והוא מלמד הכל!! חייבים ללמוד ממגוון מומחים שונים! ובעלי דעות מנוגדות!!
במקרה ויועץ שכזה יודע את מקומו אז זה בסדר, ומתייעץ על כל טיפול עם איש מבריאת הנפש. אבל במקרה בו הוא חושב שהוא שווה ערך לבעל מקצוע מוסמך, זה כבר בעיה.
כמו כן מי שחושב שבשיטה אחת (CBT NLP וכדומה) הוא יכול לטפל בשלל הבעיות. מטפל מוסמך מקצועי בדר"כ מצמצם את התחום בו הוא מטפל, ולא יקח על אחריותו כל טיפול נפשי באשר הוא...
 

nlp

משתמש צעיר
הנה עוד ממה שנדון פה בתאריך2018\07\10 יש שם הרבה. נצוטט כמה.
מה אתם אומרים?


1.
...בהתייחס לשיטות אלו ואחרות. הם אכן נותנות כלים, אבל שיטה חשודה- זו שיטה בה אדם אחד הוא הכל והוא מלמד הכל!! חייבים ללמוד ממגוון מומחים שונים! ובעלי דעות מנוגדות!!
במקרה ויועץ שכזה יודע את מקומו אז זה בסדר, ומתייעץ על כל טיפול עם איש מבריאת הנפש. אבל במקרה בו הוא חושב שהוא שווה ערך לבעל מקצוע מוסמך, זה כבר בעיה.
כמו כן מי שחושב שבשיטה אחת (CBT NLP וכדומה) הוא יכול לטפל בשלל הבעיות. מטפל מוסמך מקצועי בדר"כ מצמצם את התחום בו הוא מטפל, ולא יקח על אחריותו כל טיפול נפשי באשר הוא.


2.


לפעמים יש צורך בטיפול פסיכולוגי, לפעמים יש צורך בטיפול תרופתי, לפעמים גם וגם. אי אפשר להתעלם מהעובדה שבמקרים פתלוגיים דרוש אבחון יסודי וטיפול מתאים.

כשם שיודעים לקחת תרופה שנחקרה באופן מדעי ומאושרת ע"י משרד הבריאות כאשר צריך, ולא תרופה הומופאטית או צמחי מרפא למיניהם, כך יש להיעזר במקרה הצורך בטיפול פסיכולוגי / פסיכותרפיסטי מאדם שהוסמך לכך ומאושר ע"י משרד הבריאות או גוף מדיני אחר.

יכול להיות שבוגר קורס כלשהו יעזור, אולי גם צמחי מרפא יכולים לעזור במקרים מסויימים, אבל במקרים אקוטיים אני חושבת שזה מסוכן.

לא מכירה את התכנים הנלמדים בקורס שהוזכר פה, לכן מתייחסת לרעיון באופן כללי. ממה שכן הוזכר ראיתי ערבוב של טיפולים שנחקרו באופן מדעי (כמו CBT) וטיפולים שככל הידוע לי לא הוכחו כיעילים באופן מדעי (כמו NLP ודמיון נובע), וזה מעלה תהיה בנוגע למקצועיות של קורס כזה.

גם נשגב מבינתי איך אפשר להקיף כל כך הרבה ענפים בפסיכולוגיה והעשרה נוספת בקורס אחד. אני, למשל, מנתחת התנהגות בהכשרתי. למדתי רק ענף אחד בפסיכולוגיה,הפסיכולוגיה הביהביוריסטית, במשך שנתיים ועשיתי 500 שעות פרקטיקום במהלך הלימודים. אני לא מתיימרת להציע טיפול בתחומים אחרים גם אם יש לי ידע תיאורטי בהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

למעלה