• בעקבות ניצול הפורום למטרות אחרות ההרשאה לכתיבה והעלאת נושאים הינה רק למנויים, לקבוצות מקצועיות ולחכמת נשים.

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית



כמה כח רוחני, יהודי ועצמתי, טמון בשתי המילים הללו. הן משקפות את ליבת קיומו וסוד נצחיותו של העם הקדוש ביותר בתבל, העם הותיק ביותר, וגם המושפל והסובל ביותר.

כשמילים אלו על שפתותיהם, הושלכו יהודים לכבשני אש האינקוויזיציה, זו היתה זעקתם האחרונה קודם שנורו ונקברו בקברי אחים בגטאות סוסנוביץ', פיוטרקוב וקראקוב, וקודם עלייתם לרכבות המוות – שוררו צלמי האדם הטהורים הללו, את "שמע ישראל" בגאון ועוז שאין להם שיעור.

שמע ישראל הוא גם הטקסט הראשון העולה על שפתי ילדי ישראל, הלומדים לדקלם אותו במתיקות אינסופית, ולקדש את יוצרם בדרכם הפרטית שלהם.

היא היא, קריאת הנצח, דגל הגאוה ותרועת הנצחון והקיום, שלנו, בני א-ל חי.

÷

אחים וידידים יקרים,

רשת "שובו" הוקמה לפני 28 שנים, מתוך מטרה יהודית אחת ויחידה: שלא יהיה או תהיה, ילד או ילדה, בעם ישראל כולו, שלא ידע מה היא קריאת שמע ישראל. בשם המטרה הקדושה הזו, העמידה הרשת מערך של בתי ספר בפריסה ארצית, אשר עם תחילתו פנה בעיקר אל קהילת העולים מברית המועצות, שם נעשקה מהם יהדותם, וב"שובו" בקשו להשיב להם את נכס חייהם – את יהדותם.

עם השנים, התפתחה הרשת בכמותה ואיכותה, ולצד קהילת העולים מברית המועצות לשעבר, היא פונה היום לאוכלוסיות רבות ומגוונות, כמו עולי צרפת ודרום אמריקה, לצד בתי ספר יעודיים לציבור הישראלי הכללי, בערי הפריפריה, המרכז, צפון ודרום.

הרשת חרטה על דגלה את הנפת דגל היהדות, אך לצד זאת היא לא מגלה פשרות ברמת ואיכות הלימודים הכלליים והמקצועיים. הרשת מפעילה מערך של אלפי אנשי חינוך והוראה, כולם בעלי מקצוע ואישיות ושיעור קומה, המעניקים לחניכי וחניכות "שובו" את מיטב הכלים לחיים יהודיים, בריאים ונכונים.

אנשי סגל הרשת חדורי רוח שליחות ומוכווני מטרה. הפעילות במסגרת "שובו" היא עבורם שליחות, ובשמה, הם מעניקים ערך מוסף גדול בהרבה מהיקף החוזה הרשמי עליו הם חתומים. הם מעודדים וחותרים לקשר אישי עם החניכים, עם הוריהם ובני משפחתם, מעניקים להם ליווי ויעוץ בשלל ענינים, ומייצרים בחסות בית הספר, חממה משפחתית מופלאה, כמותה לא ניתן למצוא.

÷

היום הזה, שובו פונה אליכם.

זו אינה הצטעצעות לשונית, או הברקת קמפיין חולפת.

קריאת "שמע ישראל" של מיכאיל (יליד 2011), טניה (ילידת 2010) קרלוס (יליד 2007) וליאן (ילידת 2009) ב-ס-כ-נ-ה.

נכון לכתיבת שורות אלו, הם עוד לא יודעים מי זה שמע ישראל (הטעות, לצערנו, במקור), אך הנשמה שלהם זועקת: שמע! ישראל! קרלוס, כפי שתוכלו לחשב, מגיע לגיל בר-מצוה בשנה הבאה, ואם נשאל אותו מה בדבר רכישת תפילין, הוא יברר בעדינות אם נוכל לחזור על השאלה שוב.

כי היום הזה, 28 שנה מאז הקמתה, מוצאת "שובו" את עצמה משיבה שוב ושוב פניהם של ילדים וילדות, נערים ונערות והוריהם – ריקם. הללו, נשמות יהודיות טהורות, לא זכו להכיר את בוראם, את תורתו ואת יופיה, והם רק מבקשים דבר אחד: השיבנו.

"שובו" משוועת אף היא לתת להם מענה, יהודי וערכי כמו שהיא יודעת, אך איננה יכולה עוד. נחש חובות ענקי מסתלסל סביב צווארה הכלכלי של הרשת, ומאיים לחנוק את פעילותה, ומי מדבר על הרחבתה ופתיחתה בפני עוד ועוד ילדים וילדות.

לכן, החליטה "שובו" לצאת לקמפיין הגיוס הזה, לו קדמה עבודת מחקר וניתוח על אודות צרכיה של הרשת, ה'בורות' הכלכליים האורבים לה, ובחינת יכולותיה מול משאביה. בהתאם לתוצאות עבודה זו, גובשה המלצת אנשי המקצוע לפיה גיוס משמעותי, בן 20 מליון ₪, יוכל, בסיעתא דשמיא, להעניק לה את החמצן הכלכלי, שגם יוציא אותה מבוץ החובות והתסבוכות, אך חשוב הרבה יותר מכך – יוכל להעניק למיכאיל, טניה, קרלוס וליאן, את "שמע ישראל", לו הם ראויים.

הקמפיין זוכה גם לברכתו של מרן רבי חיים קניבסקי שליט"א, אשר חתם על קריאת קודש לסיוע ל"שובו", אותה הוא מסיים בברכה נדירה ומופלאה: "ומובטחנו כדבר פשוט וברור ולמעלה מכל ספק, כי בשכר זאת יתברכו כל התומכים והמסייעים, ויזכו לשמחה בביתם לתקופת השנה"!

÷

שלשים ושש גורליות לפנינו. במהלכן, כל שקל שתעניקו לנשמות הללו, הופך לשני שקלים.

והשקלים (המוכפלים) שלכם, פורחים וטסים בכל העולמות, ויחדיו מצטרפים לזעקתה של הנשמה.

שמעו נא עם בני ישראל:

הנשמה זועקת – שמע ישראל!



https://www.charidy.com/shuvu

 

קבצים מצורפים

  • 26035688e252e568ae01775d4021d88e.mp4
    29.6 MB · צפיות: 47

משה מנחם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
2019-05-29_074447.png
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
בעלי מחנך בשובו בכיתה ז'.

כבר בתחילת השנה הוא לקח על עצמו את נושא התפילין כדי להכין את התלמידים לבר המצוה. הוא הסביר לי שהרבה תלמידים מגיעים מבתים חסרי ידע מינימלי ביהדות.
לא קלטתי עד כמה, עד הסיפור הבא:

שי, אחד התלמידים, שיתף אותו שהוא מאד רוצה להניח תפילין ולחגוג בר מצוה, אבל אמא שלו לא מתכוננת לעשות לו מסיבה. אוקי. בעלי פנה לרב בוטרמן, האחראי בשובו, והוא אמר לו: "תקשיב. שובו בקשיים כלכליים, אבל אם אתה אומר שזה קריטי לתלמיד, אני מממן תקצוב למסיבת בר מצוה"!
בקיצור, הם הזמינו אולם, קיטרינג, והכנתי הזמנה. שי חילק אותה בהתרגשות לכלל התלמידים של ז' ח', וכן למשפחה שלו.

הגעתי לעזור, ואני פוגשת את אמא של שי. קצת הסברתי לה מה הולך להיות, היא הוציאה סוכריות והבהרתי לה שאני אלופה בקליעה.. ואגיד לה מתי לזרוק את הסוכריות, כמה בני משפחה שלו הגיעו, ואז אמא שלו עוצרת אותי ומספרת: "שי ממש רציני עם המצוות. כל פסח הוא סירב לאכול חמץ!! כשאני מכינה לו אוכל, הוא מיד מברר אם יש חמאה בתוך האוכל הבשרי, הוא מבקש לשמור כשרות, וכשהיינו במסעדה הוא סירב לאכול! אני לא בראש הזה, אבל הוא מאד רוצה לשמור. ואני לא עוצרת בעדו".
כמובן התפעלתי ממנה, ואמרתי לה שאני מעריכה אותה שהיא נותנת ככה לילד למרות שהיא לא רגילה לזה. היא סיפרה שהיא משתדלת להדליק נרות, ובשאר הדברים- קשה לה עדין. אבל לשי היא מאפשרת, כי זו הדרך שלו, וזכותו של כל אחד ללכת בדרך שלו.

כשהיתה מסיבת בר מצוה ארצית בשובו, שי ביקש לדבר, וסיפר לכולם איך הוא שומר מצוות למרות כל הקשיים, ולמרות שהמשפחה שלו לא שומרת על דברים בסיסיים. ילד בן 13, ששומר שבת לבדו, מקפיד על כשרות עד כמה שניתן, ומתעקש לקיים את מה שלימדו אותו ב'שובו'!
רשת 'שובו' תרמה לו ולכל נערי בר המצוה תפילין מהודרות, ושי וחבריו מניחים מדי יום. הם למדו שלא מניחים בשבת.. אחרת לא היה להם מושג קלוש.

רשת 'שובו' לוקחת את ילדי ישראל שמסך הברזל מנע מהם את יהדותם ומחזירה להם, ונותנת להם את הידע ואת הערכים, את ההשקפה הנכונה, והכל מתוך נועם ובשליחות עצומה לחזק אותם ולהוציא לישיבות.

לא מזמן, רשת 'שובו' קיימה מפגש לכל צוותות ההוראה, ועל הבמה עלה אחד מהתלמידים, ען כובע קנייטש, חליפה, וחולצה לבנה, וחגג סיום מסכת.
המשפחה של התלמיד הזה לא יכלה לתת לו את כל הידע שהוא צבר, היא לא אשמה בכך, אבל רשת 'שובו' עושה את הכל כדי לתת להם את הזכות לקבל ידע הכי בסיסי שנמנע מהם, ונותנת להם נכס לחיים.

כשרואים את זה מקרוב, אי אפשר שלא להתרגש. אי אפשר שלא לתרום למטרה חשובה של הצלת ילדי ישראל. כל ילד כזה מקים דור של מקיימי מצוות, וכל מצוה שלהם נזקפת לזכות מי שעזר להם להגיע למקום הזה! דורות של יהודים מקיימי מצוות בזכות יהודים שחשוב להם להעמיד דורות ולקיים עולמות.

אני חושבת שזו הזדמנות לשאת חלק מהזכות הזו, אפילו בתרומה חד פעמית של 100 ש"ח, 50 שח, וגם פחות.
פשוט להיות חלק מהמפעל הגדול הזה שגם מרן שר התורה ר' חיים קנייבסקי שליט"א תומך בה, וחתם על הבטחות לתורמים.

גם 20 שח יצרפו אתכם להיות חלק מהשליחות.

אפשר לתרום דרך הלינק הבא: https://www.charidy.com/shuvu/527618593
ואפשר בדרך אחרת.
פשוט לזכות להיות חלק ממעמידי דורות על תילם, ומצילי עולמות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הִנֵּה בָּרְכוּ אֶת יְהוָה כָּל עַבְדֵי יְהוָה הָעֹמְדִים בְּבֵית יְהוָה בַּלֵּילוֹת:ב שְׂאוּ יְדֵכֶם קֹדֶשׁ וּבָרְכוּ אֶת יְהוָה:ג יְבָרֶכְךָ יְהוָה מִצִּיּוֹן עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

השילוב המנצח • אתגר 19

לוח מודעות

למעלה