דרוש מידע קופת פנסיה וגמל

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כל עוד שהחברות לא היו מנהלות הכסף הועבר אליהם והם קנו בו לעצמם מניות אגרות חוב וכו' כך שהחוסך לא היה בעלים אלא מלוה לחברה, כשנהפכו לחברה מנהלת הכספים הם בבעלות העמית והחברה קונה לו אגרות חוב ומניות והם בבעלתו לכך כל שיש בדברים הללו איסורים הרי החוסך עובר על איסורים ולשם כך הוקמו הקרנות הכשרות.
 

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
לא אמרתי כזה דבר, יש מעט רבנים שמתירים, אבל רובם המכריע ממש אוסר.
 

רחל יונגרייז

משתמש רשום
תשואה נומינלית ברוטו – המערכת משתמשת בנתוני תשואות נומינליות ללא ניכוי דמי ניהול.
אם נחשב את דמי הניהול לפי הנתונים במערכת הרי שעלינו להוריד 0.56 או 0.7% מהתשואה (בלי לחשב דמי ניהול מהפקדה ) ובלי הוצאות ניהול השקעות שלא מפורטות במערכת (השערה שלי כאחוז לפחות בגלל הניהול האקטיבי).
בהערה נכתב: ללא ניכוי דמי ניהול - דמי ניהול משתנים מלקוח ללקוח ולכן מנטרלים מרכיב זה בהשוואת התשואות, הוצאות ניהול השקעות כלולות בודאות בתשואה נומינלית. הסיבה שהוצאות ניהול השקעות מופיעות לאחרונה בדוחות השנתיים היא פשוט דרישת הרגולטור. (יכול לתת לנו אינדיקציה על יעילות ניהול ההשקעות של החברה. ניתן לבדוק זאת בצורה פשוטה: בכל דוח שנתי שתקחו שמופיעה בו קופה עם יתרה צבורה ללא הפקדות נוספות במהלך השנה.)
 

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
יש מסלול הלכה בחברת אינפיניטי שיש לה 75% מניות בחו"ל.
תשואות גבוהות במיוחד, ויש הכשר.
שוה בירור.
אין שם הכשר! ובודאי לא של הגופים המרכזייים, העדה החרדית גלאט הון תשואה כהלכה אלא של אדם חסיד חב"ד בשם איתן אחיטוב.
המסלול מחזיק מניות של חברות בארץ שאינן מותרות!
כמו"כ יש לקחת בחשבון שזה מסלול בסיכון מוגבר
 

binder

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אין שם הכשר! ובודאי לא של הגופים המרכזייים, העדה החרדית גלאט הון תשואה כהלכה אלא של אדם חסיד חב"ד בשם איתן אחיטוב.
המסלול מחזיק מניות של חברות בארץ שאינן מותרות!
כמו"כ יש לקחת בחשבון שזה מסלול בסיכון מוגבר
הסתכלתי שוב, זה מניות בחו"ל.
 

binder

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
זה מה שמצאתי שם באתר לפניכם:


אינפיניטי הלכה - תוצאות מפתיעות אחרי שנת פעילות



שנה לאחר השקת תכנית החיסכון לילדים 'אינפיניטי הלכה', מסתבר שהמאמץ להקמתה היה משתלם במיוחד.
התכנית שנפתחה ביוזמת אחיטוב תכנון פיננסי מאפשרת להורים לבחור עבור ילדיהם תכנית השקעה שבה הכסף מושקע בצורה אופטימלית (עבור הילדים) הן מבחינת העמידה בדרישות ההלכה (איסורי ריבית, שבת, חמץ וכו') והן מבחינת תשואות.
הכללים ההלכתיים לפיהם פועלת הקופה נקבעו ע"י הדיין הרב ישראל הלפרין מבית ההוראה ברחובות ואושרו ע"י הרב מאיר אהרן שליט"א.


עם השקת התכנית העריך היועץ הפנסיוני איתן אחיטוב שבגלל מדיניות ההשקעה שלה היא תשיג בטווח הארוך תשואה גבוהה יותר מכל קופות ההלכה ותהיה אחת מבין הקופות המובילות בכלל (גם אלו שאינן פועלות בהתאם להלכה).
שנה לאחר פתיחתה, פורסמו לראשונה התשואות שלה - מבין 48 קופות שנפתחו לילדים, 'אינפיניטי הלכה' הגיעה למקום הראשון ב12 החודשים האחרונים עם תשואה של 13.19%!
למרות שהקופה 'בסך הכל' מנסה לחקות מדד מניות מסוים - msci world ac (על הרעיון העומד בבסיס אסטרטגית השקעה זו קראו כאן), היא הכתה בשנתה הראשונה את כל מנהלי ההשקעות!
הקופה שהגיעה למקום השני היתה 'אלטשולר שחם - סיכון מוגבר' עם תשואה של 12.73% ולמקום השלישי הגיעה 'מנורה – סיכון מוגבר' עם 11.13%.

55FCF572-BB1E-391B-B176-F7EB0AB73996.png



אם נבחן את קופות ההלכה לבדן נמצא פער דרמטי בין 'אינפיניטי הלכה' לבין הקופות ההלכתיות האחרות – אל המקום השני בסיווג 'הלכה' הגיעה 'אלטשולר שחם – הלכה' עם 5.52% ב12 החודשים האחרונים. 'פסגות הלכה' – הקופה הגדולה ביותר מבין קופות ההלכה הרוויחה 3.59% בלבד – פער של קרוב ל10%.

EA3215FA-B9D0-D57D-6125-CACC3D08FE31.png



היועץ הפנסיוני איתן אחיטוב מציין כי אמנם אין להסיק שתשואות השנה האחרונה ופערי התשואות בין הקופות יחזרו על עצמם גם בשנים הבאות אך הוא משוכנע שההבדל בשיעור החשיפה למניות בין 'אינפיניטי הלכה' ליתר קופות ההלכה, יתבטא גם בטווח הארוך בפערים משמעותיים בתשואות לטובת 'אינפיניטי הלכה'.


בהתאם לכללי תכנית החיסכון לכל ילד, ניתן לעבור בין קופות גמל שונות (אך לא מבנק לקופת גמל). הורים המעוניינים להעביר את החיסכון של ילדיהם לתכנית ההלכתית הרווחית ביותר, יכולים למצוא כאן הנחיות כיצד ניתן לעבור בין הקופות.
בהקשר זה אחיטוב מציין שכבעל רישיון ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי הוא לא מקבל שום תמורה בגין הקמת הקופה, הפיקוח השוטף על עמידתה בכללים ההלכתיים וההמלצה עליה כך שהמלצתו היא אובייקטיבית לחלוטין.



אבל הקופות של הילדים, זה כסף קטן. לקבלת ייעוץ אובייקטיבי על הכסף הגדול,
 

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כפי שכתבתי הקופה לא מפוקחת עי שום רב או גוף כשרות אלא ע"י אותו יועץ פנסיוני שמהאתר שלו הכתבה.
ועוד נתון חשוב אין מה להשוות את זה ליתר מסלולי ההלכה כי זה מסלול בסיכון גבוה ומסלולי ההלכה בסיכון בינוני.
יצוין עוד שמאז הכתבה עברו הרבה מיים בירדן והתשואות נמכות משמעותית מהקופות האחריםמבסיכון גבוה אפיל מול המסלול של אינפניטי בסיכון מוגבר שאינו מוגדר הלכה
מי שרוצה לראות אפשר כאן
https://www.mygemel.net/
 

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
הרבנים הנ"ל הם אברכים מכולל חב"ד ברחובות אך שימו לב הם אישרו את מדיניות הקרן אך אינם מפקחים על הקרן ויש חילוק גדול בין קרן מפוקחת לקרן שאינה מפוקחת ע"י גוף כשרות
 

קול מבשר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נראה לי שרב שנותן אישור הוא אמור לקחת את מלוא האחריות, וכל אחד יחליט על עצמו אם הוא סומך על אותו רב.
הוא לוקח את האחריות על המדיניות שמציגים לו אבל הוא לא מפקח על זה ויש חילוק גדול, מ"מ אם את סומכת על הרב הנ"ל [אני לא שמעתי עליו עד היום, בניגוד לרבנים שעומדים מאחורי הכשריות השונות] צאו והשקיעו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה