להרוויח כסף בלי לזוז מהמחשב????

טראמפ_לשעבר

משתמש רשום
נכתב ע"י קליגרף B;n5017578:
כריית ביטקוין – איך זה עובד?



בכלכלת הביטקוין, בניגוד לכלכלות מוניטריות מסורתיות, אין לאף אחד את האפשרות להדפיס ביטקוין חדשים על פי רצונו. עצם המונח "מודפס" כלל לא רלוונטי למטבע דיגיטלי. יותר נכון יהיה לומר שביטקוין "מתגלה" או "נחשף" ממש כמו משאב טבע, רק דיגיטלי. מכאן מגיע המונח כריית ביטקוין המושאל מעולם המחצבים.

בכלכלת הביטקוין, מחשבים רבים ברחבי העולם מתחרים אחד בשני ומקצים את כוח המחשוב שלהם בחיפוש אחר פיתרון לנוסחאות מתמטיות מורכבות ואלו בתורן מעניקות למחשב היעיל ביותר, כלומר – למחשב הראשון שמוצא את הפיתרון, מטבעות ביטקוין חדשים כשכר על העבודה הקשה שביצע.



אז איך זה עובד?

המשתמשים המעבירים ביטקוין בין אחד לשני על גבי רשת הביטקוין נהנים מביצוע עסקאות מהירות ומאובטחות, אך אילולא מישהו מאחורי הקלעים היה מחשב ומתעד את כל העיסקאות הללו, הן לא היו יכולות להתבצע כלל. הסיבה היא כי פשוט אף אחד לא היה מצליח לעקוב מי שילם למי, מתי וכמה.
הפיתרון שמציעה לכך רשת הביטקוין היא יצירת רשומות מסודרות ומאורגנות של כל ההעברות שבוצעו בין כל כתובות הביטקוין השונות. כל רשומה כזו, נקראת בלוק (Block) והיא נוצרת בממוצע בכל 10 דקות.
התפקיד של כורי הביטקוין הוא לוודא ולאשר את העיסקאות בבלוק, לוודא את מהימנותו של הבלוק ולהוסיף אותו לשרשרת הבלוקים המלאה. חיבורים של כל בלוקי עסקאות הביטקוין יוצר את שרשרת הבלוקים המלאה הידועה בשם הבלוקצ'יין (BlockChain).



הבלוקצ'יין – The BlockChain

בכל פעם שבלוק עסקאות נוצר ונחתם על ידי הכורים, הוא מתווסף לבלוקצ'יין. כך בעצם נוצרת רשימת בלוקים ההולכת וגדלה אשר מחזיקה בתוכה מידע על כל העיסקאות שאי פעם בוצעו על גבי רשת הביטקוין. עותק עדכני של הבלוקצ'יין נמצא ונשמר אצל כל העמיתים המשתתפים בפעולות ברשת הביטקוין.

עד לכאן הכל נשמע מצוין. אבל איך נוכל לדעת בוודאות שהמידע על גבי הבלוקצ'יין הוא אכן מידע מהימן? מה מונע ממשתמשים עם כוונות זדוניות לחדור לנתוני הבלוקצ'יין ולחבל בנתונים לטובתם האישית?

כאן בדיוק נכנס תפקידם של הכורים.

כאשר בלוק עסקאות נוצר, הכורים לוקחים את הבלוק ומעבירים אותו תהליך מתמטי מסוים (מיד נרחיב) אשר בסופו הבלוק הופך למשהו אחר. הכורים משלבים את המידע המצוי בבלוק עם נוסחאות מתמטיות ויוצרים מהכמות האדירה של המידע שנמצא בבלוק רצף ייחודי וקצר יחסית של תווים המורכב משילוב של אותיות ומספרים. בסיום התהליך, רצף התווים הייחודי נשמר על גבי הבלוק. ליתר דיוק, בסופו של הבלוק.

התהליך הזה ידוע כגיבוב או באנגלית, Hashing. ל Hashing יש כמה תכונות מעניינות. הראשונה היא שקל מאוד להפיק מאוסף של מידע את ה Hash שלו, אך כמעט בלתי אפשרי לחלץ מרצף תווי ה Hash את המידע בחזרה.
תכונה נוספת וחשובה של Hashing היא שיצירה של Hash ספציפי על אוסף נתונים תמיד תניב את אותה תוצאה, אךשינוי אפילו של תו אחד בודד במידע המקורי, יגרום ליצירת Hash שונה לחלוטין מה Hash הקודם.

שתי תכונות אלו הינן קריטיות לתפקוד רשת הביטקוין ומיד נסביר מדוע. אך חסרים לנו עוד כמה פרטים לסיום תיאור התהליך.

בכדי לייצר Hash לבלוקי עסקאות, הכורים לא משתמשים רק במידע של העיסקאות שבוצעו בבלוק אלא גם בפיסת מידע נוספת וחשובה. פיסת מידע זו היא ה Hash של הבלוק הקודם.
מכיוון שכך, וה- Hash של בלוק קיים מבוסס על ה- Hash של הבלוק הקודם, אנו מקבלים מצב שבו נוצרת מעיין חתימת שעווה דיגיטלית ייחודית לכל בלוק. חתימה זו מאשרת, שבלוק זה וכל הבלוקים הקשורים אליו, הינם בלוקים חוקיים ואמיתיים והנתונים השמורים בהם הינם מהימנים.
הסיבה היא, שמכיוון ואם מישהו ינסה לחבל בנתוני בלוק עסקאות, הדבר יגרום מיידית לשינוי ה Hash שאותו בלוק יפיק וכל הבלוקים שיופיעו אחריו וכל המשתמשים ברשת הביטקוין ידעו על כך ויזהו את הזיוף.

6a0120a85dcdae970b016303bd99fb970d-800wi.png


זוהי בעצם הצורה שבה כורי הביטקוין סוגרים ומאבטחים כל בלוק על גבי הבלוקצ'יין. אבל הם לא עושים את זה בחינם.
בכל פעם שכורה מייצר בהצלחה Hash לבלוק הוא מקבל בתמורה 25 מטבעות ביטקוין (בעתיד הכמות תרד) שנוספים למחזור המטבעות הקיים ומוענקים לו כפרס על עבודת החישוב הקשה שביצע.

הבעיה היחידה בתגמול הכורים בצורה הזאת היא שמאוד קל לייצר Hash לבלוק מסוים. אם הכורים ייתבקשו רק לייצר Hash לבלוקי עסקאות, כל 21 מיליון מטבעות הביטקוין האפשריים ייכרו בתוך כמה דקות בלבד.
כדי להתמודד עם המגבלה הנ"ל הפיתרון המתבקש הוא פשוט: צריך להפוך את התהליך לקשה יותר.
פרוטוקול הביטקוין מבצע זאת על ידי יצירת תהליך נוסף שנקרא "Proof of work".
Proof of work כמו ששמו מרמז, קיים במטרה לגרום לכורים להוכיח שהם עבדו – וקשה.

Proof of work אומר שרשת הביטקוין לא מבקשת מהכורים לייצר סתם עוד Hash רגיל לבלוק העסקאות, אלא דורשת מהם שה- Hash יראה בצורה מסוימת שבה יש בתחילתו של כל Hash מספר מסויים של אפסים.
נשמע קל? אז לא ממש והנה למה: כאשר מייצרים Hash על קובץ מידע, אין שום דרך לחזות איך ה Hash יראה לפני שמייצרים אותו ובכל פעם שמשנים אפילו נתון קטן בקובץ המידע, ה Hash נראה אחרת לגמרי.

הכורים לא אמורים כמובן לשנות את נתוני העיסקאות על גבי הבלוק אך הם כן יכולים וצריכים לשנות את המידע שאותו הם מצמידים לבלוק על מנת לחשב את ה Hash שלו בפורמט הנדרש.
פיסת המידע הרנדולמית הזאת שמתווספת לנתוני העיסקאות בבלוק נקראת Nonce והיא משמשת את הכורים בייצור ה Hash של הבלוק. אם ה Hash שחושב אינו מתאים לפורמט הרצוי, ה Nonce משתנה (בצורה רנדומלית) וכל התהליך מבוצע שוב מההתחלה. כפי שכבר ניחשתם, יכול לקחת מספר רב של נסיונות עד שמתקבל פורמט ה Hash הרצוי.
ככל שכח המחשוב של הכורה גדול יותר כך גם הסיכויים שיצליח לייצר ראשון את ה Hash שדורש אלגוריתם הביטקוין.

פרוטוקול הביטקוין לקח בחשבון שעם הזמן מחשבים עוצמתיים ייכנסו לזירת הכרייה והגיע מצויד במנגנון משוכלל להתאמת רמת הקושי ברשת לכח המחשוב שלה. ככל שכח המיחשוב ברשת גדל וקצב מציאת הבלוקים הולך ועולה,אלגוריתם הביטקוין מעלה באופן אוטומטי את רמת הקושי במציאתם ואישור בלוקי עסקאות ומבטיח בכך לשמור על שיווי משקל ברשת והפצה איטית ומדודה של המטבעות החדשים. זו היא הסיבה שכורי הביטקוין כל הזמן פועלים בכמעיין מירוץ חימוש אגרסיבי על מנת להשיג חומרה חזקה ומהירה יותר כדי לבצע את מלאכת הכרייה ולזכות בביטקוין חדשים כתגמול.

מי שהצליח לאחוז ראש, שיצביע!
 

סטודיו מיתר

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
תכירו את הביטכהן: מדובר במטבע דיגיטלי כשר ליהודים, ראשון מסוגו, אותו טבע מיליונר רוסי בשם ויאצ'סלב סמנצ'וק. הוא הודיע לאחרונה על תכנית להנפקת המטבע, שמיועדת בעיקר לשימושן של חברי קהילות יהודיות ברחבי העולם. ההודעה, שהתפרסמה באתר החדשות הרוסי RT, מציינת כי סמנצ'וק השקיע בפרויקט 500 אלף דולר, וכי הוא מתכוון לבצע בקרוב הנפקה ראשונית של המטבע, במסגרתה הוא צפוי לגייס עוד מליון דולר נוספים לפיתוח נוסף של הפרויקט. כמו כן, סמנצ'וק מעריך שמדובר בהשקעה כדאית במיוחד, שתהיה מבוססת על טכנולוגיית הבלוקצ'יין. מדובר באפשרות לבצע העברות כספים ממשתמש אחד לשני, בלי שצד שלישי יהיה מעורב בכך, לרבות בנקים. המטבע יימכר לכל דורש, ולא רק ליהודים. הנפקתו הרשמית תיערך בספטמבר, עם 100 מיליון מטבעות, שמחירם ההתחלתי יהיה דווה ערך לדולר אחד למטבע. בהמשך, מקווה המשקיע סמנצ'וק להגדיל את שוויין לכ-1.5 מיליארד דולר בתוך כשנתיים. אם זה אכן יקרה – הביטכהן צפוי להיות המטבע השביעי בגודלו בעולם. מטבע
 

שיילה

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
ודרך אגב , אם כשנפתח האשכול הייתם קונים ביטקווין בודד הייתם כעת ברווח של 1000 דולר!!!
 

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אני מתלבט האם לקנות עכשיו, מצד אחד זה אולי מחיר זול ביחס למה שיהיה בעתיד, מצד שני זה כבר בשיא שלא היה אף פעם, אז אולי זה במגמת ירידה
 

soundwave

משתמש צעיר
נכתב ע"י משיקו;n5032332:
אני מתלבט האם לקנות עכשיו, מצד אחד זה אולי מחיר זול ביחס למה שיהיה בעתיד, מצד שני זה כבר בשיא שלא היה אף פעם, אז אולי זה במגמת ירידה

ב"ה

קנית ? כי זה קפץ בכמעט פי 2
=)
 

בחור

משתמש פעיל
מבחדרי
[h=1]הבהלה לביטקוין שוטף את משקיעי המגזר החרדי: "זה מסוכן"[/h]
[h=2]משקיעים חרדים החלו לנהור למטבע ה'ביטקוין' הדיגיטלי, שמשגע את העולם הכלכלי והפיננסי, והגיע לשיא של כ-4000 דולר למטבע. אבל מומחה השקעות חרדי מתריע: "יש מי שהתעשרו, אבל מי שעשה 'מכה' בביטקוין, יכול באותה מהירות גם 'לחטוף מכה'"[/h]

line_greey1px.gif
article_7d3d4c05d35f40a5b0f77653428e4659.jpg

ביטקוין

משקיעים חרדים התעשרו ממש בימים האחרונים, חלקם במרוצת החודשים האחרונים - זו בשורה משמחת וטובה, שיהודים מתפרנסים ובוודאי מפרישים גם לצדקה, אבל יחד עם זאת זו גם אזהרה חמורה.

מדובר בהשקעה במטבע ה'ביטקווין'. יהודים חכמים למדו והבינו כיצד 'לשחק' עם המטבע שאינו מטבע, ומשגע את העולם הכלכלי והפיננסי, שהגיע לשיא מטורף של שווי כ-4000 דולר למטבע.

"הרבה מאנ"ש", מספר ל'בחדרי' גורם העוסק שנים רבות בחלפנות וכמובן גם במקרה זה מעדיף לשמור על חסיון, "מחזיקים בכספים בינלאומיים, ולא תמיד יכולים להצביע על מקור הכסף, או להעביר אותו בלי להסתבך עם רשויות המס, עבורם המטבע הזה הוא פתרון מעולה". בהסבר זה הוא למעשה מסביר את הכניסה הראשונה אל המטבע, שלדבריו, בשלב ראשון היתה רק של מספר מצומצם של חרדים, אנליטים כלכליים וכאלה עם יותר מידי כסף 'שחור'.

"לאחרונה זה הפך לתופעה. אני מדבר על אברכים, מלמדים בחיידר ובעלי משפחות, לא מבוססים במיוחד, אבל עם איזה שהוא סכום שהם אגרו בצד, אם זה לחתונת הילדים או באמת להזדמנויות עסקיות. השמועה על הכסף הקל והמהיר שאפשר לעשות על הביטקווין עשתה כנפיים והמירוץ החל".

רק לפני שבוע חצה המטבע את שווי ה-3000 דולר, והיום, שבר עוד שיא מטורף, עם שווי של 4000 דולר למטבע ווירטואלי. "במצב כזה של תנודתיות, הפיתוי וגם היצריות לעשות כסף מהר וקל גדולים, וכאן בדרך כלל מגיע 'הגל החרדי'" - אומר בן שיחנו, אדם שליווה כמה מפרשות ההון הענקיות במגזר, כמו לייפווייב, עוקצי גמ"חים ועוד.

"בקרב המשקיעים החרדים יש את הגאונים, אלו שבאמת ניחונו בחושים עסקיים חדים, כמיטב המסורת היהודית על המוח היהודי שמבין בבנקאות וכלכלה יותר מכולם. ויש את אלו שלא למדו כלכלה ומחפשים את ה'מכה', רבים דווקא מבני הציבור החרדי. הקפיצות החדות בביטקווין בכל החצי שנה האחרונה, הביאו את אלה, להכנס להשקעה, וחלקם כבר עשו הרבה מאוד כסף".

לצד זה יש כמובן גם את האזהרות: הביטקווין סובל מתדמית לא טובה, בגלל חוסר ההבנה לעומק של מה עומד מאחוריו, וכמובן הטענות כי הוא למעשה לא מחזיק שום תשתית אמיתית מאחוריו. ההצלחה הגדולה שלו והביקוש מצד המשקיעים, מביאים לכך שחברות השקעה בוול סטריט שוקלים להשקיע בו ובמטבעות דיגטליים אחרים. אבל המומחים מזהירים מחוסר יציבות. יצויין כי כבר בעבר קרס הביטקוין בין לילה במאות אחוזים, כשם שהמריא.

"מי שעשה 'מכה' בביטקוין, יכול באותה מהירות גם 'לחטוף מכה'" מסכם ל'בחדרי' את הדברים המומחה. "התזוזות והתנודתיות במטבע, מיועדים רק למי שיש לו לב חזק ופועם זה קודם כל. אני מכיר אנשים שלא נרדמים בלילות. אבל בעיקר צריך להיזהר מהנפילה. אי אפשר לדעת אם הגענו כבר לשיא, אפשר אבל לדעת שזה מתחיל להיות מסוכן", הוא מסכם.
 

bitcoin

משתמש פעיל
נכתב ע"י משיקו;n5032332:
אני מתלבט האם לקנות עכשיו, מצד אחד זה אולי מחיר זול ביחס למה שיהיה בעתיד, מצד שני זה כבר בשיא שלא היה אף פעם, אז אולי זה במגמת ירידה

זה עומד כרגע על 4411 דולר

לקנות?

זה כנראה רק יעלה ויעלה

לא היה רצף של חודש שזה לא עלה בסוף זוהי המציאות
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
בורסת ביטקוין גדולה בסין הפסיקה פעילותה
ערך ביטקוין נופל זה היום ה12 ברציפות - רצף הירידות הארוך ביותר זה יותר משנה.
ירידה של 2000$ ממחיר של 4969$ למחיר של 2981$
זו עדות נוספת להשפעת צעדי הרגולטורים במדינה לצמצום את המסחר במטבעות וירטואליים.
אם הירידה תיעצר אזי לכאורה זה הזמן לקנות
אם היא תמשיך אזי המטבע בדרכו אל הריסוק המוחלט
 

קייקס

עוגות ויטרינה לכל אירוע
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הפקות ואירועים
זה נכון מה שאומרים שהביטקוין כבר מתקרב כעת ל 10,000$ ליחידה??
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה