• משתמשים יקרים!
    הערב בין השעה 19:30 ל 20:30 יתכן והאתר יהיה סגור לפרקי זמן שונים לצורכי תחזוקה.
    בתקווה להבנה. תודה על הסבלנות!

התייעצות גן שפתי התייעצות

אסתריקה הלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אגב אם אין בעיה שפתית לא בטוח שיאשרו לה
מניסיון רב, ועם מכתבים ברורים מרופאות התפתחות שהמליו על מסגרת קטנה שתתאים לקשיי הילדה, וכיוון שלא היה קושי שפתי הם אמרו אין פתרון אחר ושלחו אותה לגן רגיל...
רק אומרת לך כדי שלא תילחמי בשיניים ותתאכזבי
 

"%"

משתמש רשום
ממליצה מאוווד לנסות לקבל גן קטן, עקרונית זה טוב לכול ילד אבל אין סיכוי קבל את זה, כי הועדה בוחרת את המקרים הדחופים ביותר אני אישית הצלחתי ושלחתי השנה לגן כזה ולא גומרת להודות לה' מקום מקסים טוב לכול ילד מתפתחים שם בלי השווה בכלל לגן רגיל הבעיה בזה היא רק "מה יאמרו" כי השכנים והמשפחה לא הבינו למה כי הקושי של הילד לא נראה משמעותי אבל אם אפשר לתת לו יותר חובה לתת לה צריך לראות רק מה טוב לילד איך תגיע לכיתה א' מגן רגיל ואיך מגן קטן אפשר לשול מורות בכיתה א' ברור שמי שמגיעה מגן קטן מוכנה בהרבה הם מקבלים שם הכול גם מבחינה רגשית גם מבחינה מוטורית ובכלל המוכנות לכיתה א', הילדה שלי פורחת ב"ה
 

מעצבת אלבומים

משתמש מקצוען
שלום! אני גננת בבית יעקב וקראתי את כל האשכול.
בתור גננת אין לי שום אינטרס אישי לשלוח ילד לעזרה כלשהיא. לא מקבלת כסף נוסף, לפעמים ההורים כועסים עלי שאני אומרת שהבת שלהם בעייתית וכו', אני צריכה למלא שאלונים, להקליד בבית שאלון נוסף לוועדות על חשבון זמני האישי, ללכת לוועדה ועוד.
הסיבה היחידה שאפנה לאמא של הילד היא טובת הילד!!
אם באבחון של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק המליצו על גן שפה- כנראה שהילד באמת צריך גן שפה. אני קוראת מלא אבחונים ויש המלצה כזאת רק במקרים בהם באמת צריך גן שפה. אם היה מספיק קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק היו מאשרים לך את שתיהם ולא ממליצים על גן שפה. ואם היה מספיק רק גננת שילוב היו ממליצים רק על זה ולא על גן שפה.
מנסיון שלי בעבר- לפני מס' שנים המלצתי להורים על גן שפה וההורים התעקשו שלא צריך ושהם ישקיעו בה יותר שעות וכו' היום הילדה בכיתה מקדמת (בעיקר בגלל שהיא לא יודעת לקרוא טוב) והאמא (שאני מכירה אותה) אוכלת את הלב שלא הקשיבה לי. ואומרת שאולי הייתה יכולה למנוע את זה?
לגבי השאלה- אם מתלבטים בין גן שפה לגננת שי"ח (גננת שילוב. זה אותו דבר) חייבים להגיד לגננת כי זה 2 וועדות שונות והגננת צריכה למלא שאלון לכל וועדה, ואז ההורים יכולים להחליט רק בסוף השנה מה הם רוצים.
מקווה שעזרתי למי שבאמת צריכה...
ברור שלהורים אכפת כי הם רוצים הכי טוב לילד שלהם ואם הילד בגן שפה יוכל לקבל מישהו שגם למד שם לא רק לבנות יש בעיות
ואולי את ישרה ואת באמת שולחת את מי שצריך אבל יש גננות שלא יודעות לספר פ. שבוע ואחרי זה אומרות שהילדה לא יודעת לספר במקום לקחת אחריות
ולא רק אני אומרת את זה הרבה אימהות אומרות שהיא לא מרתקת במיוחד אבל הם מחפות על זה בזה שהם חמות במיוחד או עושות עבודות מפוצצות
על זה אני מדברת וסליחה אם סטיתי מהנושא פשוט נראה שלא הובנתי
 

אמנון ותמר

משתמש רשום
בטח שאפשר להפסיד,
יכולים להיות שם ילדים עם בעיות התנהגות, בעיות נפשיות ועוד,
בדכ משתדלים לשבץ ילדים מתאימים אבל לא תמיד זה הולך.
והעירייה משבצת, לא ההורים.
ובגן רגיל אין ילדים עם בעיות התנהגותיות ונפשיות??? הרי הם מגיעים לחנ"מ מגנים רגילים!!

אני גננת בגן שפתי. גן חובה גילאי 5-6. רוצה לומר שהגנים האלו הם נכס!! קבוצה קטנה שם כל ילד/ה מקבלים יחס אישי, עזרה ותיווך צמוד, טיפולי שפה ור. בעיסוק שבועיים, מורת קריאה לחיזוק קריאה/כתיבה לקראת כיתה א'. בסל אישי מקבלים שעה שבועית וגם זה לא תמיד.
אני מאוד מאוד ממליצה!! תהיי קשובה לגננת של הבת שלך. יש לה מספיק נסיוון לדעת מי מתאים לגן כזה ומי לא. וכן. ילדה שלא מבינה הוראות וצריכה הסברים חוזרים ועזרה צמודה זה יושב על משהו וכדאי לבדוק על מה (קשיים לימודיים/רגשיים). צאי מהסטיגמות ותראי לנגד עינייך רק את טובת ביתך היקרה!!! מבטיחה לך, כשאת תראי אותה פורחת ומצמצמת פערים תביני כמה טוב עשית למענה!
יש לי לא מעט הורים שהכניסו את הילד שלהם אלי בלי רצון ומסוייגים ומהר מאוד שינו את עמדתם ובסוף שנה לא הפסיקו להודות לה' שעשו את הצעד הזה.
כשרואים את הילד שמח, פורח, מתקדם לימודית חברתית והתנהגותית רק אז מבינים כמה הגנים האלו הם מתנה לילדים!
המון הצלחה.
 

"%"

משתמש רשום
תודה לכל התגובות עזרתן לי,
החשש שלי באמת הוא שיהיו שהיא תיהיה בסביבה של ילדות עם בעיות שונות(בעיות רציניות יותר) והיא אולי תושפע מהם..במיוחד שהיא דוברת אידיש ובטח בגני אידיש אין מידי הרבה בנות אז דוחפים את כל הרמות ביחד
אין לך ממה לחשוש הוא תהיה אם ילדות כמוה
גן שפה זה בעצם אותה רמה כמו גן רגיל רק בצורה יותר פרטנית ויחס אישי?
ממש כך
 

כוכבה

משתמש צעיר
איור וציור מקצועי
יש לי גיסה שהתלבטה אם לשלוח ילדה לגן שפה
שלחה אותה והילדה קפצה ברמות לא נורמליות!
נהיתה הכי מוכשרת! למדה לקרוא! אין דברים כאלו
גיסתי אמרה לי שהיא היתה שולחת את כולן אם לא שהיה צריך לזה אישוריםם וזה מלא עבודה
של טפסים ולא כולם מקבלות אישור
 

סקורניק

משתמש חדש
היא אמורה להתחיל אישרו לי 12 טיפולים אצל קלינאית ובאמת נראה אם יש התקדמות אשנה לגננת שיח
אני עובדת בגן שפה ואני רוצה להסביר לך קצת, ראשית אם קלינאית הפנתה אותך אז מומלץ לך ללכת , גננת שיח בגן- יש לך מושג מי הגננת שיח? היום לרב ,הגננות שיח הן בחורות שסיימו סמינר בלי ידע מקצועי וכמעט ללא הדרכה וממש בזבוז זמן. גן שפה - יש קלינאית מרפאה בעיסוק והמון תיווך לפי צורך הילדה, כןתשקיעי תפילות שהמצב הרוחני של הבנות יהיה כשאיפתככם -ז ה אחד הבעיות שיש בגני שפה .
 

משפחה לתפארת

משתמש חדש
הי בהמשך לשאלת הפתיחה שלי,קיבלתי תשובה שאישרו לי גן חינוך מיוחד, האמתי אני ממש מתלבטת כי אני מרגישה שהיא מאוד התפתחה לאחרונה,,
במכתב היה רשום שבמידה ונבחר במסגרת רגילה גובה הסל האישי הוא 5.5, מה זה אומר?
 

HMB

משתמש פעיל
הי בהמשך לשאלת הפתיחה שלי,קיבלתי תשובה שאישרו לי גן חינוך מיוחד, האמתי אני ממש מתלבטת כי אני מרגישה שהיא מאוד התפתחה לאחרונה,,
במכתב היה רשום שבמידה ונבחר במסגרת רגילה גובה הסל האישי הוא 5.5, מה זה אומר?
אני לא מתחרטת לרגע ששלחתי, ילד רגיל כביכול שהתחיל לדבר באיחור
ילד רגיש מאוד
לא מתחרטת לרגע
קבלתי ילד חדש.
סל אישי זה אומר להכניס לגן רגיל ויקבל תמיכה של לדוג שעתים בשבוע עם גננת שתשב איתו בנפרד וקלנאית תקשורת
מה שצריך
בפועל לא בטוח שיהיה......
זה לא דומה למעטפת השלימה שהוא מקבל בגן 24/6 מכל אנשי הצוות והמקצוע שיש
 

"%"

משתמש רשום
הי בהמשך לשאלת הפתיחה שלי,קיבלתי תשובה שאישרו לי גן חינוך מיוחד, האמתי אני ממש מתלבטת כי אני מרגישה שהיא מאוד התפתחה לאחרונה,,
במכתב היה רשום שבמידה ונבחר במסגרת רגילה גובה הסל האישי הוא 5.5, מה זה אומר?
אתם צריכים לקפוץ משמחה ולא לותר בשום אופן על הזכייה הענקית הזו גן קטן זה חלום שמתאים לכול ילד הרבה הורים לא מצליחים לקבל לאמרות מאמצים גדולים ואם הצלחתם לקבל את זה זה מעולה בלי קשר לקושי שיש או לא, זה יתן לה דחיפה לחיים מוצלחים יותר זה שווה הוון רק תחשבו שבגן רגיל מצטופפים כ30+ ילדות עם 3 אנשי צוות בדוחק ובגן קטן יש 12 ילדות עם אנשי צוות כמעת כמו מספר הילדות מלא יחס וטיפול רגשי שלא יזיק לשום ילד אגב הכיתות מחולקות לפי רמות כך שהיו עם הבת שלך ילדות מצוינת ותגיע לכיתה א מוכנה בהרבה, מורה בכיתה א אמרה לי שילדות שמגיעות מגן קטן מגיעות מוכנות בהרבה מילדות שמגיעות מגן רגיל אין ספק שזה הצד הנכון סיימו פס על כולם ותעשו מה שנכון לא תתחרטו בהצלחה!!!
 

חילזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
הי בהמשך לשאלת הפתיחה שלי,קיבלתי תשובה שאישרו לי גן חינוך מיוחד, האמתי אני ממש מתלבטת כי אני מרגישה שהיא מאוד התפתחה לאחרונה,,
במכתב היה רשום שבמידה ונבחר במסגרת רגילה גובה הסל האישי הוא 5.5, מה זה אומר?
5.5 שעות שבועיות שזה כלום.
אישרו גן שפתי אין מה להתלבט זה לא יזיק ובוודאי שרק יועיל מה שלא יקרה בגן רגיל.
 

חנילוש

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אבל בגן שפתי יש גם בעיות רגשיות,
למה לשלוח ילדה עם קושי שפתי להיות עם ילדים שחוטפים התקפי זעם?
בגן שפתי יש ילדים עם לקויות וקשיי שפה, שלפעמים מתורגמות לבעיות רגשיות בגלל תסכול,
ילדים עם לקות רגשית מופנים לגן התנהגותי או גן רגשי,
ואגב לא כל הילדים עם הבעיות הרגשיות חוטפים התקפי זעם - מכליל ולא נעים בכלל לראות כזה שורה,
ברוב גני השפה שאני מכירה אין כמעט התפרצויות זעם - יש מספיק צוות בשביל למנוע את ההתפרצות לעומת גן רגיל ששם...
 

יהודי - זה אני!

משתמש פעיל
בגן שפתי יש ילדים עם לקויות וקשיי שפה, שלפעמים מתורגמות לבעיות רגשיות בגלל תסכול,
ילדים עם לקות רגשית מופנים לגן התנהגותי או גן רגשי,
ואגב לא כל הילדים עם הבעיות הרגשיות חוטפים התקפי זעם - מכליל ולא נעים בכלל לראות כזה שורה,
ברוב גני השפה שאני מכירה אין כמעט התפרצויות זעם - יש מספיק צוות בשביל למנוע את ההתפרצות לעומת גן רגיל ששם...
זה ח"ו לא היתה הכללה, אלא דוגמה,
אני דיברתי עם גננת בגן שפתי, וזה הדוגמא שהיא נתנה לי,
לכן אני בעצמי מתלבטת מה לעשות, יש המלצה לגן שפה,
אבל ממש בלי בעיות ריגשית בכלל.
זאת היתה כוונתי
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
בגן שפתי יש ילדים עם לקויות וקשיי שפה, שלפעמים מתורגמות לבעיות רגשיות בגלל תסכול,
ילדים עם לקות רגשית מופנים לגן התנהגותי או גן רגשי,
ואגב לא כל הילדים עם הבעיות הרגשיות חוטפים התקפי זעם - מכליל ולא נעים בכלל לראות כזה שורה,
ברוב גני השפה שאני מכירה אין כמעט התפרצויות זעם - יש מספיק צוות בשביל למנוע את ההתפרצות לעומת גן רגיל ששם...
כאילו שמתוך שלושים ילדים בגן רגיל אין מי שחוטף התקף זעם לפעמים...
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אבל בגן שפתי יש גם בעיות רגשיות,
למה לשלוח ילדה עם קושי שפתי להיות עם ילדים שחוטפים התקפי זעם?
לכן אני בעצמי מתלבטת מה לעשות, יש המלצה לגן שפה,
אבל ממש בלי בעיות ריגשית בכלל.
כי בגן שפתי נותנים מענה לקושי שפתי. הגן מיועד בדיוק לילדים שיש להם קושי שפתי, גם אם אין להם קושי רגשי. קושי שפתי זה משהו שבעצמו מספיק כדי להצדיק טיפול.
לא צריך לחכות שיגיעו הבעיות הרגשיות בעקבות קשיי השפה (ואז הילדה עלולה להיות זו שחוטפת התקפי זעם בגן הרגיל...), קשיי שפה לא מטופלים בהחלט עשויים לגרום גם לקשיים רגשיים בגלל תסכול, פגיעה בביטחון העצמי ועוד.

זה נכון שלפעמים יש בגן שפתי גם ילדים עם קשיים מורכבים יותר. וזה נכון שלפעמים זה כן עלול להשפיע על שאר הילדים בגן. אבל זה אומר שצריך להיות עם אצבע על הדופק לגבי איכות השיבוץ, לא להימנע משליחה מראש.
היום פחות מתייחסים לגני שפה כאל גני כלבו שאפשר לשלוח אליהם את כל הילדים עם כל הבעיות, משתדלים יותר למיין לסוגים שונים של חינוך מיוחד. בגן שפה אמורים להיות ילדים שהקושי העיקרי שלהם הוא שפתי. כמו כן כמו שאמרו כמות הצוות היא כזו שלרוב הם מצליחים להשתלט ולמנוע מהתנהגויות מורכבות של ילד אחד להשפיע לרעה על ילד אחר.
 

חילזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אבל בגן שפתי יש גם בעיות רגשיות,
למה לשלוח ילדה עם קושי שפתי להיות עם ילדים שחוטפים התקפי זעם?
למה לשלוח ילדה עם קושי שפתי לגן רגיל ששם תחווה תיסכול או/ויצחקו עליה ויתכן שיגרמו לה לבעיות רגשיות והתקפי זעם?!
 

אולי מעניין אותך גם...

ספירת העומר

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

אתגר AI

תספרו 50... תזכורת • אתגר 252

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צה

א לְכוּ נְרַנְּנָה לַיי נָרִיעָה לְצוּר יִשְׁעֵנוּ:ב נְקַדְּמָה פָנָיו בְּתוֹדָה בִּזְמִרוֹת נָרִיעַ לוֹ:ג כִּי אֵל גָּדוֹל יי וּמֶלֶךְ גָּדוֹל עַל כָּל אֱלֹהִים:ד אֲשֶׁר בְּיָדוֹ מֶחְקְרֵי אָרֶץ וְתוֹעֲפוֹת הָרִים לוֹ:ה אֲשֶׁר לוֹ הַיָּם וְהוּא עָשָׂהוּ וְיַבֶּשֶׁת יָדָיו יָצָרוּ:ו בֹּאוּ נִשְׁתַּחֲוֶה וְנִכְרָעָה נִבְרְכָה לִפְנֵי יי עֹשֵׂנוּ:ז כִּי הוּא אֱלֹהֵינוּ וַאֲנַחְנוּ עַם מַרְעִיתוֹ וְצֹאן יָדוֹ הַיּוֹם אִם בְּקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ:ח אַל תַּקְשׁוּ לְבַבְכֶם כִּמְרִיבָה כְּיוֹם מַסָּה בַּמִּדְבָּר:ט אֲשֶׁר נִסּוּנִי אֲבוֹתֵיכֶם בְּחָנוּנִי גַּם רָאוּ פָעֳלִי:י אַרְבָּעִים שָׁנָה אָקוּט בְּדוֹר וָאֹמַר עַם תֹּעֵי לֵבָב הֵם וְהֵם לֹא יָדְעוּ דְרָכָי:יא אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי בְאַפִּי אִם יְבֹאוּן אֶל מְנוּחָתִי:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה