גאוניפיתוח פשוט של סימון נוכחות ע"י הגננות או המלווים שישלח הודעת קולית לאמהות המתריעה על ילד שלא הגיע.
זה החלום שלי.
משהו שלא יטריח גננות (מניחה שסימון וי פשוט על גבי טאבלט הוא לא טרחה גדולה, אם יכנס לנוהל)
שיחות טלפוניות ולא משנה ממי למי הרבה יותר מטרידות, בעיניי.
למיטיבי לכת - בהודעה הקולית האם תוכל לסמן אם הילד סתם מאחר (ואז תקבל שוב הודעה אחרי זמן מה) או לא יגיע כלל (הפסקת התרעה לאותו היום)
ולוואי ולא יקרו עוד אסונות שכאלה.
יש כזאת,פיתוח פשוט של סימון נוכחות ע"י הגננות או המלווים שישלח הודעת קולית לאמהות המתריעה על ילד שלא הגיע.
זה החלום שלי.
משהו שלא יטריח גננות (מניחה שסימון וי פשוט על גבי טאבלט הוא לא טרחה גדולה, אם יכנס לנוהל)
שיחות טלפוניות ולא משנה ממי למי הרבה יותר מטרידות, בעיניי.
למיטיבי לכת - בהודעה הקולית האם תוכל לסמן אם הילד סתם מאחר (ואז תקבל שוב הודעה אחרי זמן מה) או לא יגיע כלל (הפסקת התרעה לאותו היום)
ולוואי ולא יקרו עוד אסונות שכאלה.
אז צריך לקדם חוק בכנסת שזה יהיה חובה בכל מעון וגןיש כזאת,
נקראת מוגנים בגנים
כמו שפירטתי למעלה,
טאבלט בכניסה לכיתה במעון, לוחצים על השם של הילד - ואישור
פשוט, קל, ובטוחה שמונע אסון.
אתה יודע מי הכי בסיכון שזה יקרה לו?אין מה לנסות לחפש מתחת לבלטות מה יוכל לעזור.
הרי הנושא הזה נטחן עד דק כל קיץ בנסיבות מחרידות ל''ע
כל הנושא הזה הוא שמיימי וצריך הרבה תפילות וס''ד.
זה הרי לא הגיוני שהורה שוכח את הילד (שזה הדבר הכי יקר בשבילו)
הרי לא תשכח מעטפה עם 30,000$ במכולת על הדלפק, נכון???
ומכאן המסקנא שהדבר היחיד והחשוב זה באמת להתפלל על זה כל אחד בנפרד שזה לא יקרה לו.
ואני אוסיף, שחובה גם בבית הספר.אז צריך לקדם חוק בכנסת שזה יהיה חובה בכל מעון וגן
למי פונים? למישהו יש רעיון?
גזירת שמים !! שאין אנחנו מבינים מה ולמה רק שהכל מדוייק ולטובהואני אוסיף, שחובה גם בבית הספר.
יומן המורה בו מסמנת נוכחות יכול להיות טאבלט כנ"ל.
חוסר סימון בכל שיעור ישלח שיחה לאם עם אפשרות השתקת התראות כנ"ל.
הלוואי!
בגנים - יש גננת שאפשר לבדוק שהילדים הגיעו, גם במעונות ומטפלות יש טלפון.
אבל בנות בית ספר / ילדי חידר - שולחים את הילדים בשמונה בבוקר, ועד שובם הביתה אין כל דרך לדעת שהם הגיעו והכל בסדר.
אמנם הסכון עליו נפתח האשכול פחות קשור לגילאים האלו, אבל הרבה בעיות אחרות זה יכול לפתור.
אז אולי אפשר רעיון פשוטקראתי בדיוק הסבר של ד"ר עופר מונר, ד"ר לפסיכולוגיה קוגנטיבית, שמסביר מדעית איך זה קורה להורים הכי טובים:
כמו בכל שנה, חוזרים הימים החמים, וכמו בכל שנה ישנה סכנה גדולה בלשכוח את היקר מכל ברכב. אני מפרסם את הפוסט הזה כל פעם מחדש על מנת לעורר מודעות.
חברים יקרים,
למי שלא מכיר אותי, אני ד"ר לפסיכולוגיה קוגניטיבית, מומחה להנדסת גורמי אנוש ולממשקי משתמש. הדוקטורט שלי עסק בהפניית קשב.
מקרים של שכחת ילדים ברכבים קורים ויקרו. זו תוצאה בלתי נמנעת כמעט של האופן שבו עובד הזיכרון האנושי ומנגנון הקשב האנושי.
חשוב להבין שמנגנוני קשב וזיכרון הם מנגנונים המשותפים לכולנו ללא הבדלי דת, גזע, מין או תרבות.
מה שקורה בשכחה בעצם הוא ששתי "פגימויות", בזיכרון ובקשב משתפות פעולה וגורמות ליום שהוא לא רגיל (יום שבו אתם או מישהו אחר, מחוץ לשגרה, אחראי לקחת את הילד) להראות רגיל לחלוטין. המוח שלנו מופצץ כל היום בגירויים ואין לנו יכולת להתמודד עם העומס הרב הזה. בגלל זה, המוח מחפש כל הזמן להפחית עומס ואז הוא "נדבק" לתבניות שהוא כבר מכיר – למשל, הדרך הרגילה לעבודה (בלי לעבור בגן). מה שקורה הוא שהקשב מוסט (ע"י גירוי פנימי כמו מחשבות, או חיצוני כמו שיחת טלפון) ואז המוח עובר למצב של "יום רגיל" – הדרך הרגילה לעבודה, אין ילדים באוטו, רדיו על התחנה המוכרת. לא מדובר למעשה ב"שכחה" אלא בהסטת קשב. חשוב לזכור שבמרבית מקרי השיכחה באוטו (לפי מחקרים בארה"ב), השיכחה התרחשה ע"י אדם שלא הוא המטפל הרגיל, ז"א שהייתה איזושהי סטייה מהשיגרה.
השכחה או הזיכרון משחקים פה תפקיד בכך שהזיכרון שלנו הוא זיכרון סיפורי, למעשה, אנחנו זוכרים את מה ש"מתיישב" עם עיבוד המידע שלנו. המוח שלנו מספר לעצמו סיפורים וזה מה שהוא זוכר בסופו של דבר.
אבל הסיפור פה הוא לא הזיכרון, הוא הקשב, אז אני לא ארחיב על זה.
הזכרתי את הזיכרון רק כי כולם משוכנעים שיש פה שיכחה וזה לא עניין של שכחה, זה יותר עניין של הסטה קשבית.
אז מה חשוב? חשוב לזכור שזה יכול לקרות לכולנו. להורה הכי אחראי והכי אוהב בעולם זה יכול לקרות. זה הכי חשוב וזה למעשה המנגנון הכי חזק נגד התופעה. ברגע שאני אומר "הורה לא אחראי", איך אפשר לשכוח ילד", אני למעשה אומר "לי זה בחיים לא יכול לקרות". אנחנו אומרים את הדברים האלו כדי להרחיק את עצמינו מהזוועה הזו, לא להיות חלק ממנה, לחשוב שזה רחוק מאיתנו. וזה בדיוק בדיוק הבור שאליו "נופל" הקשב שלנו, כי אם זה לא יכול לקרות לנו, אז אנחנו מרוכזים, ואוהבים. אבל האמת היא שהקשב לא עובד ככה, לא אכפת לו אם אנחנו אוהבים או לא. הקשב מסנן גירויים כל הזמן על מנת להיות יעיל יותר, אין לו סנטימנטים למה מסונן ומה לא.
אז מה עושים?
הכי הכי חשוב זה להגיד לעצמך: "זה יכול לקרות גם לי !!"וגם לאישה, וגם לסבתא וגם לכולם.
מה עוד עושים?
העצה עם הטלפון היא נחמדה אבל גם טלפונים שוכחים, פשוט אנחנו שוכחים ששכחנו אותם (לא קורה עם ילדים לצערנו). גם העצות הטכנולוגיות טובות, אבל קשורות בעלויות והיתכנויות כאלו ואחרות.
עצה שלי
העצה שלי נוגעת לאופן שבו עובד המוח. כיוון שבדר"כ מדובר ביום לא רגיל, בואו נוסיף ליום הלא רגיל הזה עוד משתנה, אבל הפעם, כזה שקשה להתעלם ממנו.
**שימו לגו (או כל דבר מציק אחר) בתוך הנעל **
או כל דבר קטן אחר ככה שכל פעם שתדרכו על הנעל תרגישו כאב קטן, ואז תגידו "בואנה, למה כואב לי? אה, כי הילד באוטו". זה יקרה גם בכל לחיצה על הגז או על הברקס, לא רק ביציאה מהאוטו (ששם הכאב הוא הכי חזק). ברגע שעושים את זה, אין מצב לשכוח כי יש תזכורת תמידית. אפשר כמובן להוציא את הלגו ברגע ששמתם את הילד בגן.
לגבי הטיפ, זה החלק הכי פחות חשוב בכל הפוסט - ה"טריק" הכי טוב הוא להבין שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, כן, גם לך.
זה למעשה המנגנון הכי חשוב נגד התופעה, עצם הידיעה המתמדת שאנחנו מועדים לפורענות, מקטינה את הסיכון.
שיעבור קיץ נעים וחמים לכולנו.
(ושתפו...שנוכל להגיע ואולי אולי...למנוע).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
4.06
כ"ז אייר
קורס משולב בינה מלאכותית
קורס פיתוח ובניית אתרים
קריירה מתקדמת, ביקוש עצום, וממוצע משכורות גבוה במיוחד!
מלגות גבוהות ומשתלמות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
18.06
י"ב סיוון
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
פוטושופ לצלמים
עם אופק עוגן
כלים מתקדמים, טכניקות חדשות ובינה מלאכותית בפוטושופ לצלמים בעידן 2024
לתלמידים ובוגרים בלבד!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק טו
א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָֹה מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ:ב הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ:ג לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:ד נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי יְהוָה יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר:ה כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם: