חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 25

לו הייתם תושבי העוטף וצה''ל היה מאשר, הייתם חוזרים לבתים במצב הביטחוני הנוכחי בדרום?

  • אם יש מקום בטוח היום בישראל זה בעוטף עזה - כן.

  • אין סיכוי.


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

מצהלות

משתמש חדש
מנוי פרימיום
איך אני אוהב את הדיון על 'מצב האומה והעם והלחימה', במנותק מכך שאנחנו עם שמיימי - שחי בארץ שמיימית...
הקב"ה מנהל את העולם, ובאופן מיוחד עינו פקוחה באופן סופר ממוקד ומפוקס לחלוטין על עם ישראל ועל ארץ ישראל. "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה".

בוודאי שמעתם על המגה-פיגוע ברוסיה. אז נכון ששם רוב ככל הגברים לא מסתובבים עם נשק, ואצלנו לא חסר גברים עוברי אורח עם נשק. ועדיין...
הפיגוע שם ממחיש לנו מהו פוטנציאל הנזק *האמיתי* של כל פיגוע או כל מטען שנוטרל וכל תא חבלני שנתפס רגע לפני ב"ה.

זוכרים את פיגוע הדריסה בצרפת? כמה מתו שם כמו ג'וקים?
ואילו אצלנו, כל פיגוע הדריסה המחליאים, כולל עם כלים כבדים שביכולתם להפוך אוטובוס - מסתיימים במספרים נמוכים ממש.

לפני מלחמת ששת הימים, אנשים כרעו נפשית מהפחד, מאיומי קול הרעם מקהיר.
בכיפור זה קרה תוך כדי הלחימה.
לנו זה קרה במוצאי שמחת תורה (לי אישית, לפחות, הפחד שחשתי היה יותר מוצק מהמקלדת שאני מקיש עליה עכשיו...).

ולכן;
סליחה שאני מזכיר עובדות פשוטות, אבל...
  • לא משנה מה ביידן מתכנן
  • לא משנה מה יחליט ביבי
  • לא משנה מה התנאים של סינווואר ימ"ש
  • לא משנה מה נאסרללה מתכנן
  • לא משנה כמה מאות ק"מ מנהרות יש לחלאה הנ"ל
  • לא משנה כמה החות'ים מנסים להטביע ספינות אספקה לעמ"י
  • לא משנה כמה נשק איראן שלחה ושולחת לשטחים
  • לא משנה מה יגיד אנטוניו גוטרש (נו, הבחור הזה שהדבר היחיד שיש לו בגולגולת זה חוט שמחבר את שני האוזנים)
  • לא משנה יצקצק מקרון
  • לא משנה מה יבלף לפיד
  • לא משנה מה יהמהם גנץ
  • לא משנה מה הניתוח המדוייק והעגום של יצחק בריק
  • לא משנה כמה טנקים/מטוסים/מצלמות/כטבמ"ים/כצבמי"ם/טמירי"ם/די ניינים/סטילי"ם יש או אין ליהודי ארץ ישראל.
רק דבר אחד משנה:
מה הקב"ה יגיד.

שהכל - נהיה בדברו.
וכשהוא רוצה - מחבל רוצה לירות לאברך בני ברקי בראש - והנשק נתקע
וכשהוא רוצה - כל אמצעי התצפית בעוטף מקולקלים בדיוק רגע לפני
וכשהוא רוצה - צלף פלסטיני מוכשר עד כדי זוועה מסב נזק קטן במאית מהפוטנציאל
וכשהוא רוצה - דייקא ביידן מחליט בהפתעה לשלוח נושאות מטוסים מייד במוצאי שמחת תורה, להרגיע את עמ"י
וכשהוא רוצה - דייקא ביידן מזהיר את החזיבאללה לבל יתערבו, ומפגין עמידה הזויה לצד עמ"י (בראשית הדרך)
וכשהוא רוצה - חייל מקבל כאב ראש קל באמצע הלחימה בעזה, וכאשר נגיש למקום מסתור ומסיר קסדתו מעליו, מגלה להפתעתו שכדור צלפים נכנס תחת הקסדה, והחליק במסלול קשתי סביב ראשו, משאיר חריץ לכל אורך המסלול...

וכשהוא רוצה - חייל נעמד להתפל מנחה בצד, ובדיוק אז מגלה מחבל חמוש בטיל RPG שצץ בין השיחים
וכשהוא רוצה - חייל פולט קליע בטעות תוך כדי שיחה עם חברים, והקליע חודר בדיוק מבעית בראשו של מחבל שצץ הרגע מפיר, אוחז RPG לעבר הקבוצה
וכשהוא רוצה - מלך ירדן השורץ ביאכטה רואה מעליו רביעיית מטוסים נמוכה, מבין שהיא בדרכה לתקוף בעיראק (!), רץ להעביר דיווח לסאדאם, והדיווח המדוייק הזה... איכשהו... לא מגיע... והכור מושמד, ונגד כל ההסתברויות המוקדמות, צוות התקיפה חוזר כולו חי ובריא לארץ ישראל
וכשהוא רוצה
וכשהוא רוצה
וכשהוא רוצה.

זה מה שקובע.
חד וחלק.

תודה על העלאת הדברים הללו ^ שאסור לשכוח ולהפנים ח"ו לרגע
אני חוששת שזה חסר תועלת מסיבה אחת ויחידה- אם חמאס לא יכול לקחת את הסיוע בשביל מה לשלוח?

ברור שזו (אי היכולת לקחת ולשלוט בסיוע) הפוזיציה ^ שהביאה לתגובת חמאס (הדבר האחרון שמעניין אותם הוא הרג האזרחים ברצועה.

לגבי הכניסה לרפיח, צריך לזכור:

1. לפני הכניסה הקרקעית לרפיח, יש עבודה משמעותית לחיה"א לבצע - מה שמכונה ריכוך, וזה כבר קורה מספר שבועות בעצימות הולכת וגוברת.

2. בכלל זה, יש צורך בהסטה מבוקרת ומדורגת של חלק ניכר מהאזרחים במקום, לאזורי ריכוז חלופיים, וגם לגבי זה התהליך הראשוני כבר החל (כמו הכרוזים שפוזרו לאחרונה, ההפגזה הרעשנית לפני כשבוע, והגברת הקף ותכיפות ההפצצות האוויריות שם וכדו').

3. הסיכוי לעסקת החזרת החטופים בטווח זמן קרוב משליך על תאריכי התכניות וכן על היקפיהן הפוטנציאליות, וגם כעת יש ערוצי הידברות של מו"מ דרך ארה"ב והמתווכות.

4. הנושא של הרמאדן וכדו' משפיע בעיקר בשקלול של התוצאה בסיכוי להתלקחות בשני המישורים הבאים:

א. התלקחות רב-זירתית (התעצמות של הלחימה במקביל מול חיזבאללה/לבנון, סוריה, עירק, חותים, פיגועים כנגד מטרות יהודיות/ישראליות ברחבי העולם, אירן וכדו')

ב. התלקחות פנימית (התעצמות הטרור והפיגועים באיו"ש / ע"י ערביי ישראל.

ושני המישורים הללו נבדקים ונמדדים כל העת במגוון כלים שונים ע"י גופי המודיעין בישראל.

5. כמובן שגם התמיכה של המערב / או לחלופין מאידך הלחץ הבינלאומי על ישראל אכן הוא בעל השפעה ברמה מסוימת ובכוונה כתבתי זאת רק בסוף, כי מי שיבחר להשוות ולבדוק מול יתר הנקודות ישים לב, שזו ברמה הנמוכה של השיקולים, אך מדובר בדבר שהוא יותר בעל היבט טקטי ופחות אסטרטגי כמו שרבים נוטים לחשוב.

התמיכה ושיתו"פ של ארה"ב עם ישראל, וגם של מרבית מדינות אירופה, לא הולכת להיפסק או להשתנות דרמטית, אם ישראל תיכנס לרפיח קרקעית ביום כזה או אחר, כל הקשקשת בנושא היא יותר דיסאינפורמציה, ע"י גורמים שונים בישראל ובארה"ב, חלקם מתוך אינטרסים, חלקם מתוך משאלות לב, וחלקם מתוך חוסר הבנה של מכלול האירועים והנסיבות.

ולסיום, רוצה להזכיר ולחדד שוב כי: "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר" (את התזכורת לכך כבר קיבלנו בדיוק לפני חצי שנה)

וכן ש"אלה ברכב ואלה בסוסים, ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר". מה ששומר ומגן על הצלחת המדינה והממשלה מול האויבים והאתגרים השונים, הן הזכויות והתפילות של תושבי הארץ וכן של היהודים המתפללים עבורה בכל רחבי הגלובוס. ולכן השינויים המסתמנים בנושא מעמד בני הישיבות - שזה השם האמתי לחוק, ולא חוק הגיוס, הם מדאיגים, לא מבחינת תקציבי הישיבות וכדו', אלא מבחינת הזכויות המגינות על חיילי צה"ל וקברניטי המדינה במלחמתם באויבים השונים הן אלו עם הטילים והן אלו בממשלות השונות, באו"ם וכו'.
 

nsh

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
נשיא ארגנטינה חוויאר מיילי בראיון: "ישראל עברה מתקפה אכזרית ודברים כאלו דורשים תגובה הולמת. כל מה שישראל עושה הוא במסגרת כללי המשחק, ישראל לא מבצעת אפילו עודף אחד, למרות החריגה שביצעו מחבלי חמאס".
גוגל טרנסלייט?
 

פרוגמטי

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
D I G I T A L
תמונת מצב - 28 מרס
חבר מערכת 301 - ד"ר דורון מצא:
1. נתחיל הפעם בצפון. במסגרת 'הפינג- פונג' בין הזירות הפעילות, בימים האחרונים 'לוקחת' זירת הצפון את הבכורה.

2. מטחים כבדים לכיוון ישראל (הרוג ישראלי) ותקיפות עומק של ישראל בבעלבק לצד סיכולים ממוקדים.

3. חיזבאללה אמנם לא פורץ את גבולות מלחמת ההתשה בהיבט הגיאוגרפי. המערכה מתנהלת בקו מירון צפונה אבל היא אינטנסיבית יותר ומבטאת רעיון מסדר של נסראללה החפץ (כפי שכבר הצהיר על כך) בחסות הרמדאן לסגור את הפער שנוצר בינו ובין חמא"ס של עזה והחותים של תימן שהשאירו לו אבק בעיניים.

4. משחק הכוחות והעימות בין חיזבאללה לבין ישראל מתנהל בערך על פי אותו היגיון שבה מתנהלת המלחמה מול חמא"ס בדרום: ישראל גובה מחיר בדמות פעילים הרוגים, ואילו חיזבאללה גובה מחיר אחר לגמרי: הרס תשתיות ישראליות, שחיקה כלכלית של ישראל, כרסום המורל הלאומי שלה והרבה הרבה מהאלמנט שנקרא התשה!

5. לכאורה, ישראל מצחצחת חרבות. אתמול התקיים אירוע 'למידה' בפיקוד צפון וראש הפיקוד הביע, כמו אחרים לפניו, דוגמת זה המבקר בימים אלה בוושינגטון לא לפני שהטיל בירושלים את פצצת חוק הגיוס, מוכנות למערכה גדולה.

6. אבל בפועל נראה כי זה לא ממש האינטרס של ישראל ונסראללה יודע זאת ולכן הרבה פחות מוטרד מאפשרות של כניסה לסבב אלים ורחב יותר שברור כיצד יסתיים (עבורו ועבורנו). זה ממש כתוב על הקיר ואין שם מושגים שכיחים כמו ניצחון, הכרעה או השמדה!

7. ולכן ישראל (וכנראה שגם נסראללה) בונים על מהלך מדיני והסכמות מדיניות שכרגע נראות אולי רחוקות, ודאי בהינתן מציאות המערכה ברצועת עזה והמבצע הישראלי הצפוי ברפיח, אשר ירתק הרבה מאד משאבים בישראל ועוד יותר מכך תשומת לב מדינית.

8. רפיח בוא תבוא. את זה מבינים כולם. לשם כך נמצא גלנט בארה''ב ולשם כך תגיע בסופו של דבר המשלחת הישראלית שיציאתה הוקפאה בעקבות הימנעות ארה"ב בהצבעה במועצת הביטחון.

9. אבל רפיח היא מילכוד. אי אפשר איתה ואי אפשר בלעדיה. מבחינת ישראל זה המפתח (המדומיין) להשלמת המשימה בעזה ולהכרזה הנכספת: ניצחנו. אבל בעת ובעונה אחת, מדובר בחור שחור שיש לו פוטנציאל להפוך את הכאילו ניצחון לתבוסה נוראית. לא בשדה הקרב, אלא דווקא בשדה המדיני שהוא כרגע זירת המערכה העיקרית.
זו שתיקבע את גורל המלחמה.
10. קטסטרופה ברפיח, פגיעה באזרחים ואירועים קשים ומצולמים יהיו ציוני דרך משמעותיים בדרך לבידודה של ישראל והפיכתה למדינה מצורעת. בעיקר לכזו שתעמוד לבדה במלחמה האזורית הגדולה, שלא תיגמר ברפיח וגם לא בשיפא, כשהיא חסרת גיבוי מדיני אסטרטגי, מול יריבים שאפתניים, מתואמים שרואים באירוע בעזה את תחילת הדרך לשינוי הסדר העולמי והאזורי, ולא את סופה.

11. מה שברור הוא שיש לא מעט שחקנים שרוצים את רפיח, גם אם טעמיהם מנוגדים. יש הרואים בה את ההזדמנות להקרסת המשענות האסטרטגיות של ישראל, יש הרואים בה את הניצחון, יש הרואים בה את סוף המלחמה, יש הרואים בה את הבחירות הבאות ופירוק הקואליציה, יש הרואים בה את ההזדמנות לכאוס נוסף. רפיח היא כמו מרכזו של פרח שנעוצים מסביבו עלי כותרת שונים ולאו דווקא אחידים בגישתם.

12. זה אומר שמבחינת ישראל מתחייבת היערכות טובה, ולא רק במובן הצבאי ומחשבה בהירה על איך עושים את רפיח מבלי להפוך אותה למאסה שלילית של אנרגיה.
אם נכונים הדיווחים על 'הפשרת' המשלחת הישראלית לארה"ב לצורך שיחות עם האמריקנים בנושא, הרי שאלה חדשות בכיוון הטוב והנכון. עמידה לאומית איתנה איננה יכולה להיות תחליף להיגיון ולניווט חכם של האירוע, שכולם כבר יודעים שבוא יבוא אך כרגע מנסים לקבוע כיצד ייראה ומה תהא תוצאתו!

13. הדברים אמורים לא פחות לגבי שיקול הדעת שיש להפעיל גם בהקשרים אחרים שמלווים את המלחמה, ובעיקר אלה הפנימיים וקונקרטית זה הנוגע בחוק הגיוס.
כמו רפיח גם חוק הגיוס הופך למרכז תשומת הלב ואירוע שסביבו מתלכדים גורמים שונים עם תכליות שונות ולעיתים מנוגדות. החל בגורמי הליבה של הקואליציה, בחרדים עצמם, בשותפים החדשים שבקואליציה, בשר הביטחון, ביועצת המשפטית לממשלה ובבג"צ. גם פה לא תזיק מידה של חכמה, זהירות ובעיקר בגרות.

14. יהודה ושומרון - שוב ! עושה הרושם, בייחוד בעקבות ההסלמה של השבועיים האחרונים והפיגוע היום כי הרעיון המערכתי של פשיטות נקודתיות אינו עולה בקנה אחד חומרת הבעיה והיקפה.
יוסי אליעזר - 301 העולם הערבי בטלגרם
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אלחנן גרונר: אי אפשר להמציא את זה: שני הפצועים בפיגוע בבקעת הירדן הם אנרכיסטים פעילי שמאל שבאו לפעילות לטובת ערבים בבקעת הירדן. מאחל להם רפואה שלמה
נו, טוב. גם אצלנו יש לפעמים ירי דו"צ....
 

רספקט

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עימוד ספרים
זה היה נראה יירוטים.
לא?
 

לוטם

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
החיילים מהפלוגה שנפגעו אתמול קשה:

וזקוקים לרחמי שמיים מרובים
נא להעתיר בתפילות ובתחנונים לרפואתם
לרפואת הגוף והנפש במהרה

אביב בן פליאה

דור בן מיכל

אופיר בן אורלי

משה בן אינה

אלירן בן מרינה

ניר בן לימור

א שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת:
אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים-- מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי.
ב עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה-- עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ.
ג אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ; אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ.
ד הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן-- שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל.
ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ; יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ.
ו יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה; וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה.
ז יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע: יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ.
ח יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ-- מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

"חסר תועלת": חמאס קורא לארה"ב להפסיק להצניח סיוע בעזה​

ארה"ב הודיעה כי תמשיך להצניח חבילות סיוע הומניטרי לעזה • ארגון הטרור חמאס קרא להפסיק זאת בטענה שזה הביא למותם של 18 עזתים כתוצאה מטביעה או מחבילת סיוע שנפלה עליהם • בתחילת החודש נהרגו עזתים רבים ששעטו לעבר משאיות הסיוע, כאשר מחקירת האירוע עלה כי מחבלי חמאס ירו בהם

נס שלא סיכמו שישלחו את הסיוע לישראל... !!
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
בחודש דצמבר האשימו נציגים של האו"ם במסמך רשמי כי מוסטפא עיאש, מנהל רשת התקשורת של חמאס "Gaza Now", נהרג בתקיפת צה"ל בעזה. הבעיה: אתמול הוא נעצר על ידי משטרת אוסטריה.
(אסף רוזנצוויג)
בא הרוג ברגליו...
 

טאבו

משתמש סופר מקצוען
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קיים הלילה אירוע גיוס תרומות לקמפיין שלו, ובו אמר בין היתר: "אנחנו חייבים להשיג יותר מזון, תרופות ואספקה לפלסטינים, אבל אנחנו לא יכולים לשכוח שישראל נמצאת במצב שבו עצם קיומה עומד על כף המאזניים".

ביידן הוסיף: "יש יותר מדי קורבנות חפים מפשע, ישראלים ופלסטינים. בישראל אנשים לא נהרגו, הם נטבחו. אפשר להבין שלישראל יש כעס כה עמוק וחמאס עדיין שם, אבל עלינו להפסיק את המאמץ המלחמתי שגורם למוות משמעותי של אזרחים חפים מפשע, במיוחד ילדים".

בהתייחסו ליום שאחרי המלחמה אמר ביידן: "עבדתי עם הסעודים ועם כל שאר מדינות ערב, כולל מצרים, ירדן וקטאר. הם מוכנים להכיר באופן מלא בישראל, להכיר באופן מלא בישראל פעם ראשונה. אבל חייבת להיות תוכנית ל'יום שאחרי' בעזה, וצריכה להיות רכבת לפתרון שתי מדינות".

"זה לא חייב להתרחש היום, אבל חייבת להיות התקדמות, ואני חושב שאנחנו יכולים לעשות את זה. זאת הסיבה שאנחנו רואים יותר דרכים נפתחות לתוך עזה כדי להביא אוכל ותרופות ויש עוד הרבה שאנחנו יכולים לעשות. אני בטוח שאפשר לעשות את זה ולשמור על ביטחון ישראל, ובכך לשמר את מדינת ישראל", אמר.
בחדרי חרדים
אם האוכלוסיה כל כך חשובה לו אז שיפנה למצרים שתפתח את הגבול
 

האופקימי

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
נדב אייל ב'ידיעות': בכיר בממשל האמריקני לשר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון - "מדינה שלא מצליחה להכניס 50 משאיות מזון לצפון הרצועה, תוכל לפנות, לשכן ולדאוג למזון של כמיליון בני אדם?"
קל וחומר שלא. וטוב שכך 🤣
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  12  פעמים

לוח מודעות

למעלה