מידע שימושי למה דוחקים בהם ככה ללחוץ?

געפילטע פיש

משתמש פעיל
בלת"ק
דל"פ
משום מה התרגלנו שחלק מהסדר של פורים זה האיסוף לתתי"ם
אמנם זה דבר חשוב וכו' וכו' אבל זה לא הלכה למשה מסיני וצריך לחשוב אם לא יצא שכרו בהפסדו.
בן אדם חכם מנסה מדי פעם לחשב מסלול מחדש
פורים הוא יום קדוש מאוד (כידוע המאמר מהזוהר הקדוש: פורים=יום כיפורים). היה יותר מתאים שבפורים הבחורים ישמחו בישיבה בסעודות עם שירי התעוררות וריקודי שמחה אמיתיים ודברי תורה וחיזוק משמחים מרבני הישיבה וממשפיעים. או לחילופין לחגוג בעדינות ובקדושה בחיק המשפחה.
במקום זה, בפורים מתגלגלים הבנים היקרים שלנו ברחובות. בסוף היום אנחנו פוגשים את חלקם עם מבט חלול בעיניים וריקנות בתוך הלב. אחרי שכל היום בילו בהתרוצצות מטורפת בלי טיפת יישוב הדעת ושמחה אמיתית יהודית פנימית.
אני מכיר ישיבות שכבר ביטלו את העניין הזה לחלוטין.

יאל'ה, עגבניות...
 

קליבר נטרלי

משתמש צעיר
בסוף היום אנחנו פוגשים את חלקם עם מבט חלול בעיניים וריקנות בתוך הלב. אחרי שכל היום בילו בהתרוצצות מטורפת בלי טיפת יישוב הדעת ושמחה אמיתית יהודית פנימית.
בסוף היום פוגשים אותם מלאיי נתינה אחרי שיום שלם אספו בשביל החברים שלהם ובכל בית הסבירו כמה חשוב לעזור לחבר וכו'
 

my car

משתמש פעיל
בלת''ק
ראיתי היום ברמזור בתל אביב
בחורי ישיבות עם כובע וחליפה
מחזיקים שלט מודפס שכתוב שם:
"עזרה לחתן יתום- ביחד ננצח":LOL::LOL::LOL:
נהנתי שהם למדו מהננחים שמוכרים ספרים ברמזורים,
אבל החילונים, לא נהנים מזה,
וצועקים להם: לכו לצבא, פרזיטים וכו'
בקיצור נראה חילול השם קצת.
 

לארג'

משתמש מקצוען
בלת"ק חלקי
סיפר לי מישהו על מקרה אמיתי שבעה"ב ראה שלא עוזבים אותו
נתן להם צ'יק ע"ס 5,000 $ והבחורים יצאו מאושרים כמובן
כשהגיעו לישיבה קלטו שבמקום חתימה כתוב פורים שמח :sne:
והעיר שושן נבוכה !
 

דרכה של תורה

משתמש חדש
מכיון שרוב האנשים מורידים בסכומים בלי סיבה מיוחדת, רק כי הפעם פחות התחשק להם לתת סכום פלוני לישיבה אלמונית, לכן מודרכים האוספים שלנסות בכל מחיר להגיע לסכום של שנים קודמות.
אבל אין שום בעיה לעמוד בכבוד על שלך, ולשבש את הבחורים השתויים עם סוגיות סבוכות כמו תקפו כהן ורוב וקרוב, עד שהם יעדיפו לעבור לבית של הכהן הקרוב שלא יתקוף אותם לרוב...
חזק רעיון פגז
 

קוויק

משתמש מקצוען
בלת''ק
ראיתי היום ברמזור בתל אביב
בחורי ישיבות עם כובע וחליפה
מחזיקים שלט מודפס שכתוב שם:
"עזרה לחתן יתום- ביחד ננצח":LOL::LOL::LOL:
נהנתי שהם למדו מהננחים שמוכרים ספרים ברמזורים,
אבל החילונים, לא נהנים מזה,
וצועקים להם: לכו לצבא, פרזיטים וכו'
בקיצור נראה חילול השם קצת.
בהחלט
השנה יצאה הוראה גם מגדולי ישראל להנמיך פרופיל, בפרט מול הלא שומרי מצוות, זה לא הזמן, גם לא לבקש מהם, וגם לא לאבד את הראש ולהתהולל בזמן שיש אחים בצרה ובשביה.
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
בהחלט
השנה יצאה הוראה גם מגדולי ישראל להנמיך פרופיל, בפרט מול הלא שומרי מצוות, זה לא הזמן, גם לא לבקש מהם, וגם לא לאבד את הראש ולהתהולל בזמן שיש אחים בצרה ובשביה.
ומישהו הבריק את הרעיון הגיוני של חתן יתום, ובכל צמתי הארץ עומדים בחורים במיטב בגדיהם ומחזיקים שלט 'תרומה לחתן יתום', והעיר שושן נבוכה....
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני חושב שיש כאן עניין שתלוי לפעמים בהסתכלות לא נכונה. הנושא הזה הוא גדול ונרחב, אבל חשוב לי לכתוב כאן כמה נקודות שאולי ישנו משהו אצל חלק מהקוראים.
1. ראיתי בהרבה תגובות שיש כאלו שהמנהג הזה באופן כללי לא נראה בעיניהם. לדעתי, כל זמן שראשי הישיבות מאפשרים את זה ואפילו מעודדים את זה, אנחנו לא במקום של לתת להם עצות או להטיף להם מוסר. כמובן שאין הדברים אמורים על התנהגות קיצונית או לא רגילה, אלא על עצם העניין של איסוף כסף.
2. בכל הנוגע ליחס אל אותם בחורים, צריך זהירות רבה ושימת לב.
המפגש של בחורי הישיבות עם התורמים, הוא הזדמנות נדירה לפגוש את המובחרים שבבנינו, לומדי התורה שאין גבול למעלתם. זו ההזדמנות שלנו להראות להם מה אנו חושבים עליהם, ולהביע אליהם את הערכתנו.
פעמים רבות ראיתי שיש זלזול מסוים בבחורים, זלזול טבעי שנובע מכך שמדובר בבחורים צעירים, ומכך שהסיטואציה כולה היא כזו שעשויה להיראות כאילו יש לנו עליונות עליהם.
ברגעים כאלו, צריכים אנו לזכור שבסופו של דבר מדובר בבחורים שהוגים בתורה יומם ולילה, ובנוסף - כעת הם גם משמשים כגבאי צדקה. כמובן, שאף אחד אינו מחויב לתת אם הוא אינו יכול או אם הוא אינו רוצה. אבל אסור שמשהו מזה יפגום בהתנהלות מול אותם תלמידי חכמים צעירים.
3. בשביל לקבל פרופורציות, תחשבו רגע על הימים הראשונים של המלחמה, בהם כל לובש מדים זכה לכבוד ולתפארת. תדמיינו לעצמכם סיטואציה שבה נקלע גדוד של חיילים קרביים לעיר חילונית כלשהי. תחשבו על היחס מהעוברים והשבים, תחשבו על בעלי המסעדות שממהרים לתת אוכל ושתיה ללא שום תמורה, תחשבו על גילויי ההערכה שאותם חיילים היו מקבלים מכל עבר.
אין שום סיבה שהבחורים שלנו לא יזכו ליחס דומה. אין שום סיבה שההתנהגות אליהם לא תהיה המכובדת ביותר שאנו מסוגלים לתת.
4. מצד שני, האחריות מוטלת באותה מידה על הבחורים עצמם. בחורים שהולכים לאסוף כסף מוכרחים להבין גם הם שההתנהגות המצופה מהם היא כזו שתואמת את מעמדם. למרות זאת, גם אם נדמה שהם אינם מתנהגים כמו שמצופה מהם, חשוב לזכור את הגיל, חשוב לזכור שמדובר בסיטואציה שלא כל אחד מתרגל אליה במהירות ולפעמים אנשים עושים שטויות בגלל מבוכה.
גם אם בסופו של דבר יש לנו השגות על משהו שמי מהם עושה, אין בכך הצדקה להתנהג איתם בצורה לא ראויה. תמיד אפשר לבחור בדרך הנעימה לומר או לעשות דברים.
5. תמיד חשוב לזכור: הבגרות נמצאת אצלנו. אנחנו בבית שלנו, בסביבה הנוחה שמוכרת לנו. הם לא.
בסופו של דבר, כל השנה אנחנו צריכים אותם. יום אחד הם צריכים אותנו, תהיה זו כפיות טובה להימנע מלהשיב להם מעט ממה שאנחנו חייבים להם.
 

דרכה של תורה

משתמש חדש
חבריה אם הם היו יכולים לא להתבזות ככה בטוח שהם לא היו אוספים אבל הם מכירים מקרוב את החבר שאין לו איך להתחדש לחג ואת אותו אחד שתמיד שיוצאים לטיול או לאכול ישלו תירוצים ואת הבחור שצריך טיפולים נפשיים או תמיכה אחרת כשאני רואה את הסירת שלנו ועוד בקור ובגשם מוסרים נפש לזולת אני מקנה ואומר מי כעמך ישראל אז לפחות שאנחנו נחזק וניתמוך
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה