בקשה מה הטווח שנהוג לשים במעטפה למלמד בתלמוד תורה?

מצב
הנושא נעול.

pnina912100

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
ויש כאלו שכותבים מפורש על המעטפה-נא ליידע את הרבה כמה היה. וברור שאני מיידעת
אבל זה נראה לי בגלל שבעלי מיידע מראש שככה הוא עושה(בדף קשר שבוע קודם)
וכנראה שבאמת הוא גם מקבל מראש פחות אבל זה שווה את זה.
אוקי, אם הוא מיידע אז זה עניין אחר לגמרי.
(וסתם שתדעי שלא תמיד זה שנתן הרבה, אומר שיש לו הרבה, יש כאלה שמתאמצים מאוד לתת סכום יפה)
 

נתן אל

משתמש רשום
לדעתי צריך לשאול כמה מההורים בכל כיתה ולעשות ממוצע יכול להיות שי רבס שהם משקיעים יותר ולא רק בעבודות ויצירות אלא בעיקר במה קורא עם הילד ויודעים להתיחס לילד כבן יחיד ולתת לו את הצרכים שלו האמיתים ולכן מצד ההורה לתת יותר מהממוצע אם רוצה בכך ואפשר יותר מזה לכתוב מכתב מושקע ומכבד באמת ולכתוב איך שמתם לב לכל השקעה שהרבה משקיע ולא סתם לכתוב מכתב עם מילות כלליות שהרבה משקיע וכו בלי לתת איזה דוגמא שהרבה טוב וכו וכו ולפי דעתי הרבה ישמח יותר מאשר שיקבל עוד מאה או פחות מאה העיקר בסופו של דבר זה ההערכה וכמובן לא צריך לצאת מהכלל ולתת באופן עלוב ולא מכבד ולכן צריך לעשות ממוצע ולא להתרגש מהורים שנותנים הרבה אלא להיות ממוצע ואם צריך יותר כמו שנכתב וכו
 
נערך לאחרונה ב:

בוסו

משתמש מקצוען
לא ראיתי שהוזכר
יש קהילות שבהוראת הרב יש הגבלה כמה לתת לרבה
(ד.א. שמעתי על חיידר שהמנהל לוקח את חלקו ויותר שזה כבר חוצפה)
וודאי שרבה הוא ב"ה בנ"א ויכול לקבל שיחוד והטענה שזה חוצפה וגזל ענינה לומר שאני משקיע מעטפה ומצפה ימעל בתפקידו לתת יחס טוב מאוד ומושקע אבל לכולם
המעטפה שורשה בשטעטל שהרבה חי על פת לחם ונשאר המנהג ורק בתור "הכרת הטוב ודירבון וריענון " ולא לא לא שוחד
 

נפטון

משתמש פעיל
אפרופו מעטפות פורים

  • למרות שכבר עבר כמעט 2 עשורים זכור לי ר"מ בישיבה קטנה שבסוף השיעור ביקש למסור להורים שהוא לא לוקח מעטפות, והתמונה של אותו ר"מ מחזיר מעטפה סגורה לכיס אחד התלמידים השיכורים בביתו היווה עבורי כתלמיד צעיר, שיעור מאלף בצניעות, ואי רדיפת ממון.
  • אני זוכר רבה בחיידר אחרי פורים מביט בחיוך קונדסי על אחד התלמידים השובבים שהפריע ואומר לו: טוב אני לא יכול לצעוק עליך אני משוחד...
 

לראות את הטוב

משתמש מקצוען
תביא גם לגננות 200 למה לא?:D
האמת שאין לי בנים גדולים, רק במעון, והנושא הזה לא נוגע אלי כמה לזה וכמה לזה אבל צרם לי לראות את התגובות לכאן ולכאן,
אם זה משהו מושרש וזה המקובל אין מה לעשות השאלה למה זה נהיה כאך?
 

לראות את הטוב

משתמש מקצוען
יש יותר הכרת הטוב לרבו שלימדו תורה.
כאילו חסר לגננות מה ללמד........
וחוץ מזה יש תורה ויש דרך ארץ (בנוסף לעוד הרבה דברים) שזה לא פחות חשוב ומוערך.
אבל כמו שכתבתי אני לא באה להתווכח עם המציאות פשוט באשכול הזה נחשפתי לראשונה לפערים.
 

אוראורית

משתמש מקצוען
לא הבנתי למה לגננות 50 זה מכובד ולרבה צריך 200?????????????
פספסתי משהו?????
פשוט מאוד.
אפשר להסתכל בתלושי השכר / תנאים/ פנסיה/ חופשים
ולמצוא את ההבדלים.
בין התנאים של רבה בתת לבין מורה .
וזה עןד בלי ההבדלים בין קושי בסוג העבודה מול כיתת בנים ומול כיתת בנות
 

שפירא - ישראל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עריכה תורנית
יש פסק של הרב שלמה זלמן אוירבאך שמותר לתת למלמד בשנת אבל משלוח מנות (למרות שלאבל אסור לקבל)
משום שנהיה מקובל שהכסף שהמלמד מקבל במשלוחי מנות הפך להיות כמשכורת נוספת שהוא יודע מראש שהוא עתיד לקבל במהלך השנה
 

avim10

משתמש מקצוען
מקור ה"מנהג" - במצוות מתנות לאביונים, שהיו מקיימים בת"ח מלמדי תינוקות שהיו העניים האולטימטיביים... וכמובן שחייבים להם הכרת הטוב.
כיום, שהאבות האברכים אביונים הרבה יותר מהמלמדים, זה ממש עיוות!
וכן, בהחלט חשוב להכיר טובה, ולהשקיע, לתת משלוח מנות ואפי' מתנה סמלית ומכובדת, ובעיקר - מכתב אמיתי מהלב, ולאו דוקא בחרוזים או התפייטות, אלא פשוט להביע הערכה ולהגיד תודה.
אבל הגיע הזמן לעצור את השיגעון, כי "שוחד" הוא ממש לא המטרה.
[וזה ש-
יש פסק של הרב שלמה זלמן אוירבאך שמותר לתת למלמד בשנת אבל משלוח מנות (למרות שלאבל אסור לקבל)
משום שנהיה מקובל שהכסף שהמלמד מקבל במשלוחי מנות הפך להיות כמשכורת נוספת שהוא יודע מראש שהוא עתיד לקבל במהלך השנה
ממש לא סותר את מה שכתבתי. אכן זו היתה המציאות, והיא כזו לצערי גם היום, ולכן זה מותר הלכתית מדיני אבילות].
 

zkzbhe

משתמש פעיל
מקור ה"מנהג" - במצוות מתנות לאביונים, שהיו מקיימים בת"ח מלמדי תינוקות שהיו העניים האולטימטיביים... וכמובן שחייבים להם הכרת הטוב.
כיום, שהאבות האברכים אביונים הרבה יותר מהמלמדים, זה ממש עיוות!
וכן, בהחלט חשוב להכיר טובה, ולהשקיע, לתת משלוח מנות ואפי' מתנה סמלית ומכובדת, ובעיקר - מכתב אמיתי מהלב, ולאו דוקא בחרוזים או התפייטות, אלא פשוט להביע הערכה ולהגיד תודה.
אבל הגיע הזמן לעצור את השיגעון, כי "שוחד" הוא ממש לא המטרה.
[וזה ש-

ממש לא סותר את מה שכתבתי. אכן זו היתה המציאות, והיא כזו לצערי גם היום, ולכן זה מותר הלכתית מדיני אבילות].
אולי הגיע הזמן לעצור ואולי לא אבל מה שברור שמישהו דואג לילדים שלו לא מתקמצן על הדבר הזה
נטו מאינטרס של הילד לא קשור בכלל למי צודק ומי לא
אבא חכם ישחד כל אחד וישלם לכל גורם שהוא כל כך משפיע על החיים של הילד שלו במהלך השנה
הילד נמצא עם הרֶבה יותר ממה שהוא נמצא עם ההורים במהלך השנה, אולי הרְבֵּה יותר
 

מ.א.ק.

משתמש מקצוען
ןחןץ ממעטפה ציך להביא גם משלוח מנות?/ מתנה / שוקולד?
כן
כי "שוחד" הוא ממש לא המטרה.
מחנכים גדולים אומרים שלפעמים זה בדיוק המטרה.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין פסק בקובץ התורני 'ווי העמודים' כי מצוה לתת כסף למלמד במשלוח מנות.
בעצם הענין לתת 'שוחד' למלמד, יעוין בילקוט שמעוני שצריך להחניף לשלשה, ואחד מהם הוא רבו שילמד עמו תורה, ויעוין בארחות צדיקים (שער החניפות) שכתב: 'ומצוה גדולה להחניף לתלמידיו ולחבריו, כדי שילמדו ושישמעו לדבריו לקבל תוכחתו לקיים המצוות'.
הרי לפנינו שמותר ומצוה להחניף לרבו, ואם כן לכאורה מותר לשלוח לרב סכום גדול של כסף, כדי לשחדו ללמוד טוב יותר עם בנו.
ואם נתנו סכום גדול מאוד של כסף, שהוא יותר מהמקובל, שמעתי מגיסי מרן הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א שיש להחזיר את הכסף לאחר הפורים, שאמנם להורים יש מצוה לשלם, אך לרבי יש מצוה להשיב לאחר הפורים את המתנה הגדולה שקיבל.
עם זאת פסק הגר"י שליט"א כי מלמד שמרגיש שהמתנה הגדולה תשחד אותו ויעניק פרוטקציה מיוחדת לתלמיד, היה מן הראוי שלפני פורים היה מודיע להורי התלמידים שהוא אינו מסתכל על כמות הכסף שיש במעטפות, שלא לגרום להורים לתת יותר מכפי יכולתם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה