מיוחד ממש!
בתמונה עם השם 'אימון', ההוא שקופצת לו הכיפה נראה מושך את המשהו מהרצפה, לא משנה כמה קל המשהו יותר מהתכניות שלו, הוא זה שאמור לקפוץ אחורה, לא הכיפה. אלא אם כן הוא אכן נופל קדימה...
בקיצור, צריך כאן את הפרשנות של
@ישראל (שרוליק)
אוהו, לאיזו משימה נכבדה נדרשתי הפעם...
טוב, אז ככה:
כוונת הצייר שלנו לא היתה לתאר תנועה מפינה ימנית תחתונה אל כיוון פינה שמאלית עליונה, אלא בדיוק להיפך, וכפי שרואים בעליל בתרשים הקווים והחצים שמתחת לציור המדובר.
לאור הדברים וכהמשך ישיר ומתבקש להם, ניתן להעלות שלל פרשנויות באשר לעצם הגמיש והמתיח בו אוחז העלם המיוסר שבציור.
למשל,
אפשר לדמיין שהעלם אוחז בשוליו העליונים של שק פרום למחצה ובעל בית קיבול עמוס לעייפה בחלקו התחתון, כאשר החלק התחתון (של השק) בו מרוכז עיקר הכובד בשל תכולתו הגדושה מסתרך לו במורד גבעה תלולה ומאיים להידרדר אחר כבוד אל מרגלותיה. ובראש הגבעה ניצב העלם תוך שהוא מנסה בכל כוחו למנוע את נפילתו של השק למטה.
בסצנה המצויירת, נתפסה דמותו של העלם החביב בדיוק בשבריר השניה בו השק הכבד החליק פתאום עשרות סנטימטרים באחת כלפי מטה, תוך שהוא מושך אחריו את העלם המבועת האוחז בכל כוחו בשולי השק ומנסה לעצור את תנועתו הפתאומית. בדיוק ברגע זה, כיפתו של העלם טרם קלטה את המתרחש, ולכן נותרה היא במקומה הראשון טרם הורתה ולידתה של הסצנה...
ומה עלה בגורלם של העלם והשק? האם עלה בידו של העלם המסור לעצור את ההידרדרות של השק או שמא נגרר אחריו אל תחתית הגבעה? את זאת אשאיר כבר לדמיון הפורה של הציבור הרחב...
לסיום, אביע את רגשי תודתי הכנה ל-
@שמעון שפירא על ההזמנה וההזדמנות לתת את נקודת מבטי הייחודית משהו על היצירה המדהימה. רגשי תודה המהולים בתקוה מפעפעת שאכן קלעתי (גם הפעם) לכוונת היוצר המוכשר והאהוב
@יוספי יוסף.