פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • בית שמש

מי לדעתך ינצח במירוץ לראשות העיר?

  • שמואל גרינברג

  • עליזה בלוך


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.

דיני

משתמש מקצוען

סביר?​


סקר ‘דיירקט פולס’ קובע שוב: עליזה בלוך מנצחת בסיבוב ראשון עם 42%​

הסקר שנערך השבוע לאחר הכרזת סניף הליכוד בבית שמש על תמיכתו במשה אבוטבול מראה כי רוב מוחלט של מצביעי הליכוד בבית שמש נותרו יציבים בהחלטתם לתמוך ברה״ע עליזה בלוך ורק כמה מאות מהם יצביעו לאבוטבול

סקר שערך מכון הסקרים דיירקט פולס של שלמה פילבר וצוריאל שרון, קובע כי ראש העיר המכהנת בבית שמש, ד”ר עליזה בלוך, מובילה בפער ניכר על שני המתמודדים שמולה.

בקרב בעלי הדעה שנסקרו, זוכה בלוך לתמיכה של 42% מתושבי העיר, לעומת מועמד ש”ס משה אבוטבול שמתחזק מעט ועולה ל-32%, ומועמד דגל התורה שמואל גרינברג אחרון עם 26% תמיכה בלבד מקרב תושבי העיר.

הסקר שנערך השבוע לאחר הכרזת סניף הליכוד בבית שמש על תמיכתו במשה אבוטבול מראה כי רוב מוחלט של מצביעי הליכוד בבית שמש נותרו יציבים בהחלטתם לתמוך ברה״ע עליזה בלוך ורק כמה מאות מהם יצביעו לאבוטבול.

יצוין כי המגמה לפיה רה״ע בלוך היא היחידה שמנצחת בסיבוב ראשון, יציבה כבר כמה חודשים ומספר סקרים שונים שהתבצעו על ידי מכונים שונים, תומכים בנתונים הללו.

האתגר הגדול מבחינת מטה בלוך הוא לשמור על אחוזי הצבעה גבוהים, בעיקר בקרב תושבי העיר שאינם חרדים, שם עשויה להיות אדישות למצב לאור המלחמה שתופסת את מרבית הקשב של הציבור.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
הנספח נפתח, נא לשמור על הכללים.

 

משה 05276

משתמש מקצוען

בית שמש לאן: גרינברג, אבוטבול או בלוך? כל התרחישים והסיכויים / אבי מוסקוב​

גורלה של העיר בית שמש, בפרט לציבור החרדי, עשויה להיקבע על ידי זהות ראש העיר הבא • ככל הנראה העיר תגיע לסיבוב שני כאשר אז הכל ייפתח מחדש • גור וויז’ניץ יחזרו לחיק דגל? דגל תתמוך בבלוך? ובמי תתמוך ש”ס?


שלושה ימים ליום הבחירות המקומיות: העיר בית שמש היא ללא ספק העיר המסקרנת ביותר במערכת הבחירות הזו כאשר על כס ראשות העיר מתמודדים שלושה מועמדים – ראש העיר המכהנת עליזה בלוך, שמוליק גרינברג מטעם דגל התורה וסגן שר החקלאות משה אבוטבול מטעם ש”ס.

בראשית מערכת הבחירות התמודדו רק גרינברג ובלוך כאשר לאחר מכן הצטרף לתחרות גם אבוטבול, זמן קצר לאחר הפרת ההסכם באלעד, אז דגל התורה הודיעה על תמיכה בישראל פרוש ולא ביהודה בוטבול מועמד ש”ס.

בניגוד לערים אחרות, גורלה של העיר בית שמש, בפרט לציבור החרדי, עשויה להיקבע על ידי זהות ראש העיר הבא זאת מאחר ומדובר בעיר המתפתחת בישראל ואופי השכונות החדשות ואפילו הישנות ייקבע לטוב ולמוטב על ידי ראש העיר הבא. משכך הקרב הפעם הוא דרמטי ביותר, מלבד העובדה שישנם שלושה מועמדים שונים.

ככל הנראה העיר תגיע לסיבוב שני, כאשר אז יהיו שני מתמודדים – עליזה בלוך מול מועמד חרדי, גרינברג או אבטובול. לגרינברג יש לפי שעה סיכויים גבוהים יותר להגיע לסיבוב השני, אבל אבוטבול לא רחוק מזה גם ובמאמץ גדול יכול לכבוש גם הוא את הפסגה. לקחתי את כל התרחישים האפשריים וניתחתי אותם, בקצרה. כל התרחשים כאן מדברים על סיבוב שני, למרות שקיים סיכוי יחסית קלוש שהעיר תוכרע כבר בסיבוב הראשון.

גרינברג מול בלוך

הנעלם הגדול הוא מה יעשו החסידויות גור, וויז’ניץ במקרה של סיבוב שני של גרינברג מול בלוך. מצד אחד יהיה קשה להצביע למועמד שאינו חרדי על פני מועמד חרדי, אבל בירושלים ראינו שדבר כזה יכול לקרות.

מנגד, לוויז’ניץ ובעיקר לגור יהיה קשה לחזור לחיק דגל התורה כל כך מהר. הקרבות, הדם והאש שיש כיום הם בסך הכל התפרצות של הר געש שקיים בתוך המפלגה זמן רב. הלבה בעבעה מתחת לפני הקרקע כבר הרבה זמן ורק המתינה לפרוץ. הבחירות המקומיות, הפרת ההסכמים בין מפלגות שונות היו הגפרור שהצית את חבית החומר נפץ. לכן, לגור וויז’ניץ יהיה קשה לתמוך במועמד של דגל והאפשרות שיתמכו בבלוך חזקה מתמיד.

באשר לש”ס. השמועות מספרות על דיל סודי שקיים בין המפלגה לעליזה בלוך ובעצם מטרת התמודדות אבוטול היא בסך הכל להחליש את גרינברג כאשר אז, ברגע האמת, ש”ס תתמוך בבלוך. בש”ס מכחישים לאורך החודשים האחרונים כי קיים דיל כזה. בכל מקרה, בין אם קיים דיל כזה או לא, אחרי הפרת ההסכם באלעד, הפרה שנתפסת בעיני ש”ס כבגידה לכל דבר ועניין, הסיכוי שבסיבוב השני ש”ס תתמוך בגרינברג הוא קלוש. אך בבחירות כמו בבחירות, הכל יכול לקרות.

עם זאת, מבחינת ש”ס, היו (וישנם) רבנים שלא “אהבו” מלכתחילה את הריצה של אבוטבול והעדיפו להגיע להבנות מול גרינברג. לכן, יש סיכוי שבסיבוב שני יהיו רבנים ספרדים שייקראו (אולי בשקט) שלא להצביע למועמד שאינו חרדי.

אבוטבול מול גרינברג

במקרה כזה סביר להניח שהחסידיות והקהילות שהלכו עד כה עם אבוטבול יישארו איתו. הקרב במקרה כזה יהיה יותר על הקול החילוני בעיר. אבוטבול רשם בשבוע שעבר הישג כאשר חתם עם סיעת הליכוד בבית שמש בראשותו של שלום אדרי ומ”מ ראה”ע משה שטרית על תמיכה בו.

במטה גרינברג הסבירו דווקא כי מהלך זה מחזק אותם: “זה יוריד מאות קולות מעליזה בלוך ויציב את שמוליק גרינברג כמועמד יציב לנצח בסיבוב הראשון. עם זאת תמיכת הליכוד באבוטבול תחליש ככל הנראה את רשימת הליכוד למועצת העיר. הסיבה לכך היא פשוטה: הבייס של גרינברג עומד סביב ה40% עם דגל התורה, שלומי אמונים, בעלזא וקבוצות נוספות מכלל הקהלים. בלוך הייתה מתחרה קשה, כעת הליכוד הפכו את ההתמודדות לקלה יותר עם תמיכתם באבוטבול שהבייס שלו עמד עד כה על 20% והתחזק במעט על חשבון בלוך”.

בסיבוב הראשון, רבים ממצביעי הליכוד יעדיפו לתמוך במועמד שאינו חרדי, דהיינו בלוך, למרות ההסכם, זאת מאחר והליכוד בשונה ממפלגה חרדית, אינו מחוייב לדעת גדולי תורה וכל תושב עושה כפי ראות עיניו. ובמקרה כזה כאמור, הדעה הרווחת בעיר שרבים ממצביעי הליכוד יעדיפו דווקא את בלוך. עם זאת, במקרה של סיבוב שני של אבוטבול מול גרינברג, אז שני המתמודדים חרדים, ויהיו מצביעים בליכוד שילכו כפי ההסכם.

מנגד, גרינברג צפוי לגרוף קולות שתמכו עד כה בבלוך, גם ממצביעים חרדים מודרנים מאחר והוא נתפס כאחד יותר “צעיר ופתוח”, גם בדעותיו (למרות שהוא כפוף במובנים מסויימים לדעת תורה של דגל התורה). בכל מקרה, הקרב בתרחיש כזה יהיה דרמטי במיוחד.

אבוטבול מול בלוך

בתרחיש כזה הנעלם הוא מה תעשה דגל התורה. מצד אחד, יהיה קשה להצביע למועמד שאינו חרדי על פני מועמד חרדי. כמו כן, הסכסוך העיקרי שנרשם במפלגות החרדיות הוא יותר פנים חסידי מאשר דגל מול ש”ס, ולכן לא יהיה יותר מדאי קשה לדגל להביע תמיכה במועמד ש”ס, אבוטבול.

מנגד, למרות כל הקרבות שהיו בקדנציה באחרונה, דגל התורה למדה להתנהל מול בלוך והיא בוודאי תבטיח לדגל התורה שלל תופנים ותפקדים בכירים במידה והם יתמכו בה. כמו כן, לדגל התורה ישנם קהלים צעירים בעיר שיעדיפו דווקא את בלוך.

בכוונה לא נכנסתי למספרים, מאחר ולאורך השבועות האחרונים, באופן די מגוחך, כל מפלגה מנפיצה מספרים דרמטיים לטובתה ומספרת כי “פלוני בוודאות ינצח בסיבוב הראשון”. קשה לאמוד את גדולה של כל מפלגה לפי מערכת הבחירות האחרונות לכנסת מאחר ובבחירות המוניציפליות הכל שונה בתכלית וזו לא אינדיקציה מספקת.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית

קבצים מצורפים

  • VID-20240224-WA0586.zip
    9.1 MB · צפיות: 32

efrarush

משתמש מקצוען

במטה גרינברג בבית שמש מניפים את דגל האחדות, ובטוחים: “אנחנו בדרך לניצחון”​

במטה המועמד לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג, ניכרת אופטימיות זהירה בישורת האחרונה לפני פתיחת הקלפיות לגבי סיכויי ההצלחה. הפעילים מדברים על השטח שמתעורר והסחף לעברו של גרינברג, ולתחושתם הניצחון בבחירות בהישג יד.

לקראת השבוע הגורלי במערכת הבחירות בבית שמש, במטה המועמד המוביל לראשות העיר הרב שמואל גרינברג, מסכמים את שבועות הפעילות האינטנסיבית במסגרת הקמפיין, ונערכים במרץ רב לקראת הימים המכריעים.

במטה מציינים כי רגע לפני יום הבחירות, אפשר לנשום לרווחה אחרי ששמואל גרינברג הצליח לאחד סביבו קהלים רבים ומגוונים בבית שמש שרואים בו מועמד ראוי לראשות העיר, וכן הצליח לדבר על ליבם של תושבים רבים שחששו בתחילה לתמוך בו ואחרי שנחשפו לתוכניותיו והשקפת עולמו, החליטו להצביע עבורו.

בבית שמש מציינים שהוא המועמד היחיד שפונה לכולם – לכל החוגים והעדות, לכל המגזרים ולכל השכונות. ההבנה בעיר היא כי גרינברג הוא היחיד שיכול להיות ראש עיר של כולם. מלבד העובדה שהוא מחזיק בקבוצה הגדולה ביותר של מצביעים, הוא גם בן אדם שהוכיח בעברו שהוא מסוגל לעבוד עם קבוצות אחרות, בניקיון כפיים ומתוך דאגה לתושבים.

בחוגי בית וכינוסים שעורך גרינברג, הוא מדבר רבות על אמנת האחדות שיזם לפני כחודש, אשר נועדה להבטיח כי העיר תחת הנהגתו תשאף לאחדות השורות בין כלל האוכלוסיות בבית שמש והעירייה תנהג באופן שוויוני והוגן כלפי הקהילות השונות והשכונות בעיר.
WhatsApp-Image-2024-02-24-at-23.12.30-762x1024.jpeg


גרינברג מדגיש את התחייבותו באמנת האחדות עליה חתם, לפיה “החיים המשותפים של כל התושבים בבית שמש יקרים לי. בהתאם לכך, אעשה כל מאמץ למנוע חיכוכים בין האוכלוסיות. בכל מקרה של חילוקי דעות בין האוכלוסיות אפעל להשיג הסכמות ופשרות, וכן להיאבק בקיצוניות מסוכנת ובמעשים מעוררי מחלוקת שעלולים לפגוע באחדות ובשלווה בעיר”.

בימים האחרונים מקבל גרינברג תמיכה רחבה ומפתיעה מקהלים מגוונים בבית שמש, בהם קהילות עדות המזרח, ציבור ציוני דתי הקהילה האנגלו-סקסית ועולים מחו”ל, שמצהירים על כוונתם להצביע עבורו בבחירות לראשות העיר, מתוך הבנה שהוא המועמד היחיד שמסוגל להביא לניהול ישר, נקי ומקצועי לעיר.

במקביל, השטח ברחוב החרדי בוער לאחר העצרת ההיסטורית שנערכה בעיר בראשות גדולי ישראל, ובהשתתפות קהל אלפים מכל חוגי וקהילות הציבור החרדי בבית שמש. קריאתם של גדולי הדור לפעול עבור גרינברג עוררה את התושבים ויצרה תבערה לקראת יום הבחירות.
 

שלומי מרום

משתמש פעיל
מרגש! מזכה הרבים הגאון הרב יגאל כהן שליטא בפניה אישית לתושבי בית שמש:

"הצביעו משה אבוטבול לראשות העיר וש״ס למועצת העיר, ומרן זצ"ל משמים יתפלל עבורכם לשמירה והצלחה

זכיתם שמרן עוד בחייו מינה אישית את רבי משה אבוטבול כדי להגדיל תורה ולעזור לכולם בעיר בית שמש

כל המצוות והפעולות שהוא יעשה בחמש שנים הקרובות יזקפו לזכותכם!
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יו״ר הליכוד בבית שמש שלום אדרי לישראל היום: ״אבוטבול נתן לנו בתוך ההסכם סעיף קואליציוני חסר תקדים. הסעיף אומר כך: כדי לשמר את האיזון, העירייה לא תקצה מוסדות או מבנים לחרדים בוותיקה. לצערי באו לפה הרבה תושבים חרדים, וזה כדי לשמור על איזון
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יו״ר הליכוד בבית שמש שלום אדרי לישראל היום: ״אבוטבול נתן לנו בתוך ההסכם סעיף קואליציוני חסר תקדים. הסעיף אומר כך: כדי לשמר את האיזון, העירייה לא תקצה מוסדות או מבנים לחרדים בוותיקה. לצערי באו לפה הרבה תושבים חרדים, וזה כדי לשמור על איזון
הריאיון המלא:
אני שואלת את שלום אדרי, יו"ר הסיעה, חבר מועצת העיר וממונה על העיר הוותיקה, אם הליכוד לא מסייע לעיר להיות בידיים חרדיות, בניגוד לאינטרסים של בוחריו. "למה, בידי מי העיר עכשיו? החרדים מהווים 70 אחוז מהעיר. מי שבנה את היכל התרבות זה אבוטבול. מי שדאג לנווה שמיר זה אבוטבול. בנה אצטדיון כדורגל. העיר חרדית, אין מה לעשות. מה עליזה עשתה? בנתה את רמה ד' והביאה עוד 11 אלף חרדים, למרות שהתחייבה בפנינו שלא תעשה את זה. יש כרגע 21 אלף בוחרים חדשים בבית שמש בזכותה. אם היא עשתה כל כך טוב, למה המפלגות לא איתה?
"כשאבוטבול היה ראש עיר חרדי קיבלנו הכל. פיתחנו את העיר הוותיקה, אני עצמי נוסע בשבת. אז עליזה גזרה את הסרט של היכל התרבות, ואנחנו בנינו אותו. אני חושב שעם משה אבוטבול העיר הוותיקה מוגנת יותר מאשר עם עליזה. היא עבדה עלינו פעם אחת, לא עוד. אבוטבול אפשר לנו בתוך ההסכם סעיף קואליציוני חסר תקדים. הסעיף אומר כך: כדי לשמר את האיזון, העירייה לא תקצה מוסדות או מבנים לחרדים בוותיקה. לצערי, באו לפה הרבה תושבים חרדים וזה כדי לשמור על איזון. עליזה נתנה הכל לחרדים. למה אני צריך מתווך? אני אלך איתם ישר".
 

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2024-02-25 094729.png
    צילום מסך 2024-02-25 094729.png
    KB 140.9 · צפיות: 19

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תנועת שקופית עתרה הבוקר לוועדת הבחירות שיורה לרשימות המפלגות ש"ס, הליכוד, ואגודת ישראל לחשוף את ההסכמים שנחתמו לתמיכה בבחירות שיתקיימו ביום שלישי.
בהתאם לחוק הבחירות קיימת חובה לפרסם הסכמים פוליטיים לפני הבחירות בתוך שלושה ימים ממועד חתימת ההסכם.
בתנועה מציינים כי לפי פרסומים בכלי התקשורת ההסכם שנחתם בין רשימת הליכוד לרשימת ש"ס אינו חוקי, וכולל בתוכו סעיף לפיו יש להפלות תושבים חרדים המתגוררים בעיר הוותיקה ובנווה שמיר בניגוד לכל דין.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תנועת שקופית עתרה הבוקר לוועדת הבחירות שיורה לרשימות המפלגות ש"ס, הליכוד, ואגודת ישראל לחשוף את ההסכמים שנחתמו לתמיכה בבחירות שיתקיימו ביום שלישי.
בהתאם לחוק הבחירות קיימת חובה לפרסם הסכמים פוליטיים לפני הבחירות בתוך שלושה ימים ממועד חתימת ההסכם.
בתנועה מציינים כי לפי פרסומים בכלי התקשורת ההסכם שנחתם בין רשימת הליכוד לרשימת ש"ס אינו חוקי, וכולל בתוכו סעיף לפיו יש להפלות תושבים חרדים המתגוררים בעיר הוותיקה ובנווה שמיר בניגוד לכל דין.
העתירה התקבלה
השופט נועם סולברג קיבל את העתירה של שקופית והורה לפרסם את ההסכמים היום עד השעה 15:00.
 

תגובה חיובית

משתמש רשום
מנוי פרימיום
ההסכם של הליכוד עם ש״ס, המקורי...

עיינו בסוף עמוד 3 - תחילת עמוד 4.
שחור על גבי לבן...
ה' 1, וגם ה' 2 למגזר הכללי.

5300 דירות יש בה' 2 מתוכם 2700 במחיר למשתכן. וכולם למגזר הכללי...
חרפה...
 

קבצים מצורפים

  • הסכם אבוטבול-ליכוד.pdf
    4.3 MB · צפיות: 37

תגובה חיובית

משתמש רשום
מנוי פרימיום
ההסכם של הליכוד עם ש״ס, המקורי...

עמוד 2, סעיף 14.

50% מסך כל התקציבים שמתקבלים ממשרד השיכון לפיתוח העיר - חדשים וישנים, יופנו לפיתוח בית שמש הותיקה.
ולשאר העיר יישארו 50%.......
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה