פוליטי בחירות לרשויות המקומיות • אלעד

מי לדעתך ינצח במירוץ לראשות העיר?

  • ישראל פרוש

    הצבעות: 594 66.7%
  • יהודה בוטבול

    הצבעות: 296 33.3%

  • סה"כ מצביעים
    890
  • הסקר נסגר .
מצב
הנושא נעול.

גימפל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ש"ס במוניציפלי קיבלו 30% באלעד בחיי הגר"ש כהן זצוק"ל

בשונה מהבחירות הכלליות שבהם הרבה חרדים הצביעו עוצמה הדת"ל קיבלו במוניציפלי 8.34% ומדוע החלטת להוסיף שני שליש, הם ידועים כמצביעים עצמאיים ואין לי לדעת כיצד ינהגו.

אין לי מושג כמה יש לויזניץ.
בבחירות המוניציפליות האחרונות היו לג' ודת 39%, לצברי 6.88 ולדיין 8.29. =54% תוריד את ויזניץ לשיטתך 8% =46% איני יודע מי זה חלה וכמה המצביעים שלו כפופים אליו, ואם הציונות הדתית היא חצי חצי זה ממש על הקשקש 4% לכל צד = 50% לכל צד
גילוי נאות, איני תושב אלעד ואני לא מכיר את הלך הרוח בציבור, רק מוזר לי מדוע צד אחד משתמש כל הזמן עם עיתונאים ויחצנים. מצ"ב תוצאות מוניציפליות בקובץ אקסל
סוף סוף נתונים אובייקטיביים ופילוח מדויק מבלי שהתוכן יפתח במילים
הסחף נמשך
פער דו ספרתי
המועמד המוביל
ועוד פנינים כאלו
 
נערך לאחרונה ב:

ה. שלמה

משתמש פעיל
סוף סוף נתונים אובייקטיביים ופילוח מדויק מבלי שהתוכן יפתח במילים
הסחף נמשך
פער דו ספרתי
המועמד המוביל
ועוד פנינים כאלו
חשוב להדגיש, אני לא מכיר את אלעד אם היה שינוי באוכלוסיה וויזניץ ושס והציונות הדתית וכל המשתנים, פשוט ניסיתי את מזלי בנתוני המוניציפלי האחרונים.
אגב, אבי דיין עם פרוש? וויזניץ החליטו כבר? מה עם מרכז?
 
נערך לאחרונה ב:

מירער

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

ה. שלמה

משתמש פעיל
חבל על האנרגיות, העיסוק בבחירות נועד בשביל לתת סיפוק לתאווה להיות מעודכנים. לדעתי אין מקום לדבר על אידישקייט ורבנים בהקשר הפוליטי.
עוד זוית, אנחנו עסוקים בלריב הפעם הליטאי עם השסניק, והגערער עם הכלל חסידי, מי זוכר שבבחירות האחרונות זה היה הפוך, הניצים מאז מזמן כבר השלימו ואנחנו נשארנו תקועים במקום. - אז פוליטיקה לשם ההנאה, מבלי לקחת אישית ומבלי לכעוס\ לפגוע בביהודים אחרים וכ"ש ברבנים.
 
נערך לאחרונה ב:

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
שבוע טוב.

נפתח נספח לאשכולות בנושאי הבחירות לרשויות המקומיות.

אשכול זה מיועד לידיעות חדשותיות בלבד.

נא לקרוא בעיון את כללי הנספח.

 

חושב123

משתמש צעיר
כ"ק מרן אדמו"ר מנדבורנה אלעד בקריאה: "לתועלת הרוחנית של עירנו, יש להניח בצד את כל החשבונות האישיים ולהתאחד כלל המגזרים לסייע לבחירת הרב פרוש"
בשוה"ט שערך כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ברוב עם נשא דברים בענייני השעה • "כלל תושבי העיר מכל המגזרים מחויבים עפ"י דין תורה בהכרת הטוב להרב פרוש על המהפכה לטובה בפעולותיו הכבירים לצרכי העיר בהתמסרות נפלאה כפי שלא נראה בשום מקום אחר" • "אלפי אלפים דפי גמרא, יוזמות יחודיות של חסד וסיוע בהיקפים בלתי נתפסים, ומי שטוען אחרת הרי הוא מכחיש את החי"


1707602827477.png

בשולחן הטהור שערך אמש כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בהשתתפות רבנים אישי ציבור ומאות מתושבי העיר ייחד דברים בעניני השעה.



"כידוע לכל זכתה עירנו לשליח ציבור שדואג ומתמסר לטובת העיר והוכיח את עצמו, ידידנו ר' ישראל פרוש שהכניס כאן בעירנו כחו ונפשו וכל מי שמתגורר כאן יודע זאת הרבה יותר ממני, וכמה שיודעים יש עוד רב הנסתר מן הגלוי, אבל זה ברור שעשה כאן בעיר מהפכה גדולה, אלפי אלפים דפי גמרא שהביא כאן לעירנו, אלפי תפילות, רבבות מעשי צדקה וחסד, ואיני ממעיט ח"ו בכלל ממה שהיה כאן קודם, אבל המהפכה האדירה שעשה בהבאת ישיבות, ובתמיכות וסיוע לישיבות וכוללים, והגדיל לעשות בשנים האחרונות שהקים קרן עזרה וסיוע לאלפי משפחות בעיר בהיקפים בלתי נתפסים, והתקציבים לכך אין להם שום קשר לקופת העירייה, ומתוך רצון טוב מגייס לכך תרומות גדולות מנדיבי עם, יוזמה אישית שמגיעה מתוך הלב, ואני סבור שבוודאי כל אלו שנהנו מהקרן, אם ישאלו כל רב, מסתמא יקבלו הוראה שמחויבים מדין התורה בהכרת הטוב, אלו דברים שלא היה מחויב בזה, וכמדומני שבערים אחרות אין ריבוי כזה של סיוע, זה לא היה בהתחייבות שלו, ולא בשביל כך בחרו בו, אך הוא מנדבת ליבו הטוב דאג לזה וביודעני שזה עולה לו בדם ובהרבה עגמת נפש, ורק משום ענין זה לבד חל על כל אחד הכרת הטוב גדולה, וגם בעניינים רבים אחרים, שאין העת והמקום כאן לפרטם כי רבים המה ביותר, 'ואטו כי רוכלא ליזיל ולימני', איני יודע הרבה אבל כמה שאני יודע זה הרבה ביותר ולא הכל אפשר לפרט, וכל אחד יודע זאת היטב.

זהו ברוחניות אכן גם בגשמיות ידוע לכולם השינוי למעליותא בכל צרכי העיר, כל מי שמתגורר כאן בעיר שיסלק כל מיני רגשות צדדיים ויחשוב לעצמו בצורה רצינית ויתבונן קצת סביבו בהמון הפעולות שעשה כאן בעיר, ובטוחני שאם רק אלו שנהנו מפעולותיו כאן בעיר יטו כתף להצלחת המערכה, יהיה כאן הצלחה יוצאת מן הכלל לטובת עירנו, ואני מדגיש שמדובר כאן בטובת הכלל הן בגשמיות והן ברוחניות, יש ערים שמוצלחות ברוחניות אבל פחות בגשמיות, ויש ערים שהגשמיות מוצלחת אבל ברוחניות חסר, אבל בעירנו ידוע לכל שהיה כאן שנויים לטובה שלא קיים במקומות אחרים.

ואין מובן כלל מי שיש לו ספקות בדבר, וכל מי שטוען אחרת הרי הוא מכחיש את החי, וגם אם יש מי שמבלבל ומטעה ומעלה רגשות שונים זה הכל לסובב עם האצבע בגיבוב טענות מן הגורן ומן היקב, כאלו מוחות חלשים שמתבלבלים מקול עלה נידף, ובוודאי שאין שום אדם השלם, ואף פעם אין שלימות, וכ"ש כשמדובר בשליח ציבור, מי לנו גדול מלהבדיל משה רבינו ע"ה, שהיה השליח ציבור הגדול ביותר לכלל ישראל רועה נאמן, ובכל זאת מה שעשה תמיד היו טענות 'ויהי העם כמתאוננים', ובוודאי שאצלנו אנשים פשוטים אין שלימות, לכך באנו לעולם לעמול ולהתייגע להגיע לשלימות, לתקן עצמינו כמה ששייך, ובוודאי יש מקום להוסיף עוד, אבל די בפעולות שעשה עד עכשיו לטובת העיר שיהא מוטל עלינו החוב שהוא זכות גדול להתגייס עם כל הכח ועם כל הברען ולהניח בצד את כל החשבונות האישיים, ולדאוג לרוחניות של העיר שיוכלו להרבות יותר קדושה וטהרה והפצת תורה, וכמובן גם התועלת בגשמיות שאצל יהודי הגשמי והרוחני קשורים הא בהא כפי שדיברנו, ואיני מדבר ח"ו כנגד מישהו אחר, אני רק מדבר בעד לא להפוך את היוצרות בדברים שאינם בצדק ואינם ביושר ובוודאי שאינם עפ"י תורה, וכשרואים כאן בעיר כאלו שינויים, סבורני שיש כאן חוב לפעול להצלחת המערכה.

תפילתנו קדם אבוהון דבשמיא שנזכה כולנו כאחד שיקויים בנו התפילה שביקשנו מעומק הלב בימים הקדושים "ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם", שתשרה האחדות בין כל הקהילות בעירנו שנהנו ממפעלותיו, הקהילות החסידיות קהילות בני התורה ובני העלי'ה והקהילות הקדושות מאחינו הספרדים שדאג עבור כולם ללא יוצא מן הכלל, שבסייעתא דשמיא נוכל להמשיך לישב כאן בעיר על מי מנוחות ונוכל לעבוד את השי"ת מתוך שלוות הנפש עד שנזכה לראות בביאת גואלינו משיח צדקינו במהרה בימינו, אמן".
 
נערך לאחרונה ב:

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישראל כהן: בתום ישיבת גבאי בתי הכנסת של הציונות הדתית בביתו של יו״ר המפלגה באלעד יניב בדלוב - הוחלט על דעת כל הגבאים, לתמוך ביהודה בוטבול לראשות העיר אלעד. מדובר בגבאים מכל הקהילות של הציבור הדת״ל בעיר.
 

JGJGHFG

משתמש צעיר
ישראל כהן: בתום ישיבת גבאי בתי הכנסת של הציונות הדתית בביתו של יו״ר המפלגה באלעד יניב בדלוב - הוחלט על דעת כל הגבאים, לתמוך ביהודה בוטבול לראשות העיר אלעד. מדובר בגבאים מכל הקהילות של הציבור הדת״ל בעיר.
כמה גבאים מהדת"ל יש??
יותר מעשר/חמש עשרה?
יחד עם הנשים שלהם זה עשרים/שלושים?
למה ישראל כהן חושב שזה משמעותי?
[הרי את הקהילות שלהם הם אינם מביאים יחד איתם]
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום

האדמו"ר מויז'ניץ הכריע: יש לפעול להצלחת מועמד ש"ס​

למרות שההכרזה על תמיכה במועמד ש"ס הייתה צפוייה, העיר אלעד כמרקחה ולראשונה מזה עשור החיוך חוזר לפנים של פעילי ש"ס באלעד | בהוראת הרבי - על כל חסידי ויז'ניץ בעיר, לפעול לטובת מועמדותו של יהודה בוטבול • כל הפרטים​

האדמו"ר מויז'ניץ, הגיע הערב (שני) לעיר החרדית אלעד, לצורך "שיחה מיוחדת בענייני השעה", בפני בני קהילתו, במהלך השיחה, הוא הורה לכלל חסידי ויז'ניץ - תושבי העיר, לתמוך בבחירות הקרובות בעוד כשבועיים, במועמד ש"ס לראשות העיר יהודה בוטבול ולפעול להצלחת מועמדותו.

על אף שהוראתו של האדמו"ר הייתה צפוייה, הרוחות באלעד סוערות - בעיקר בשל גודלה של קהילת ויז'ניץ באלעד המונה מאות משפחות ומוערכת בכ-1,500 קולות, שעשויים לכאורה להכריע את הבחירות - אלא אם כן, פרוש יצליח להוציא שפן מהשרוול ברגע האחרון.
בעיר, שרוב הקהילות בה ספרדיות (שלא כולם תומכים במועמד ש"ס. ח"ב וא"כ), מדובר בחיזוק משמעותי למועמד ש"ס, ובמטה בוטבול שוררת הערב תחושה טובה - לראשונה מזה עשור.
במטה 'שלומי אמונים' ו'דגל התורה', לא מזלזלים בתוספת הכוח המשמעותית שקיבל המועמד המתחרה, אולם לטענתם, הניצחון בידיהם, למרות תמיכת ויז'ניץ בבוטבול: "אנחנו ננצח גם בלי ויז'ניץ".
כזכור, גם הציונות הדתית הודיעה על תמיכתה במועמד ש"ס יהודה בוטבול - סמוך להחלטת יו"ר ש"ס אריה דרעי להשאיר בידי השר בצלאל סמוטריץ' את תיק האוצר למשך כל הקדנציה למרות הרוטציה שהוסכמה בין השניים עם הקמת הממשלה.
אולם, במטה פרוש טוענים כי למצביעי הציונות הדתית המורכבים גם מאנשי חב"ד, יש קשר ארוך וחם עם ראש העיר המכהן והם אינם רואים את עצמם מחוייבים להחלטה המפלגתית בעיר.
חשוב לזכור, כי בעיר ישנם מאות רבות של מצביעי 'הפלג', שעד לפני שבועות אחדים נספרו במטה בוטבול כמצביעים פונטציאליים, אולם בעת האחרונה דווקא מטה פרוש משוכנע כי תמיכתם בו מובטחת.
כך או כך, נראה כי הבחירות בעיר אלעד ימשיכו להסעיר את הרוחות ובשתי המטות יעשו כל שביכולתם למצות את יכולת ההצבעה של מצביעיהם ביום הבחירות בעוד קצת יותר משבועיים, בניסיון לנצח את הבחירות.
יצוין כי להחלטת האדמו"ר צפויה בעתיד השפעה ממשית על הרכב רשימת 'יהדות התורה' בכלל ו'אגודת ישראל' בפרט, כשספק עם כלל החסידויות יוכלו לשוב ולרוץ יחד כבעבר, לאחר הבחירות המקומיות, שבהן, כזכור, כבר הורה האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו בבית שמש לתמוך במועמד ש"ס משה אבוטבול ולא במועמד 'דגל התורה' שמואל גרינברג הזוכה לתמיכת 'שלומי אמונים'.​
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
דרמה בפוליטיקה החרדית: כפי שחשפתי לראשונה לפני החגים, הערב מכריז מרן האדמו"ר מויז'ניץ בצורה ברורה בכינוס באלעד:
על תמיכה במועמד ש"ס הרב יהודה בוטבול לראשות העיר.

*דברי מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א: "אומרים עלי שאני איש השלום. אבל יש אחריות על כלל ישראל. אני מבקש מכל הציבור להצביע ג' למועצה ויהודה בוטבול לראשות העיר. אין לי שום נקיפות מצפון על מה שכותבים עלי בעיתונים, לא לענות לחרפינו דבר, הכל נטו אידישקייט עם כל ההידורים. ניסיתי שיהיה שלום בכלל ישראל אך הבעל דבר לא נתן"*

קודם להחלטה הדרמטית, מרן הגר"ד לנדו שקל לעלות למרן האדמו"ר מויז'ניץ לשכנעו לחזור בו מההחלטה, אולם לאחר שהוברר שההחלטה היא סופית, חזר בו מכוונתו. (גדסי)
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
ישראל כהן בפרסום ראשון: אחרי ההכרזה הרשמית של האדמו״ר מויזניץ לתמוך ביהודה בוטבול לראשות העיר אלעד - בימים הקרובים ייחשפו הסכמים חתומים מחצרות וקהילות נוספות באלעד, גם מהציבור החסידי וגם מהציבור הליטאי. הסכמים של תמיכה רשמית ציבורית.
 

יוסקה הזמר

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
׳אתר 280׳ - אתר החדשות של אלעד: הבחירות הוכרעו באלעד - מועמד ש״ס לראשות העיר יהודה בוטבול שמוביל בשבועות האחרונים בפער משמעותי, היחיד שמחזיק 4 הסכמים חתומים, מביא הערב הישג דרמטי שמכריע את הבחירות! האדמו״ר מויז'ניץ שמודיע על תמיכה בו מעניק לבוטבול תמיכה חסרת תקדים וניצחון ב-70%.
 

יהודה גל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
האדמו"ר מויזניץ הודיע הערב על תמיכתו בשס באלעד. אחרי התמיכה הקרב בין פרוש לבוטבול נהיה צמוד יותר. עם זאת הפער עדיין משמעותי לטובת פרוש לאחר שהתימנים, קהילות ספרדיות וליטאים רבים שלא הצביעו לפרוש בסבב הקודם יצביעו לו הפעם. (מוסקוב)
 

JGJGHFG

משתמש צעיר
׳אתר 280׳ - אתר החדשות של אלעד: הבחירות הוכרעו באלעד - מועמד ש״ס לראשות העיר יהודה בוטבול שמוביל בשבועות האחרונים בפער משמעותי, היחיד שמחזיק 4 הסכמים חתומים, מביא הערב הישג דרמטי שמכריע את הבחירות! האדמו״ר מויז'ניץ שמודיע על תמיכה בו מעניק לבוטבול תמיכה חסרת תקדים וניצחון ב-70%.
האדמו"ר מויזניץ הודיע הערב על תמיכתו בשס באלעד. אחרי התמיכה הקרב בין פרוש לבוטבול נהיה צמוד יותר. עם זאת הפער עדיין משמעותי לטובת פרוש לאחר שהתימנים, קהילות ספרדיות וליטאים רבים שלא הצביעו לפרוש בסבב הקודם יצביעו לו הפעם. (מוסקוב)
ושוב: המספרים שיכריעו את הבחירות.....
 

אייזנבך

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
דרמה באלעד: השר איתמר בן גביר חתם על הסכם תמיכה של עוצמה יהודית בישראל פרוש לראשות העיר. הערכה: כ-1500 קולות של תומכי בן גביר בעיר יצביעו לפרוש. השר בן גביר: "פרוש הוכיח שהוא מחויב לפיתוח צרכי הציבור הדתי בעיר"
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יְהוָה אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יְהוָה לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יְהוָה אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה