מידע שימושי הרב ארז משה דורון מדבר על שקוף

מצב
הנושא נעול.

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
קראתי והתערערתי ואז התחזקה אצלי תובנה חשובה-
אף פעם אין להעריץ רב ודמות בישראל אלא רק תורה של רב!
ובפרט אצל בעלי תשובה שהם ודאי לא בבחינת צדיקים גמורים שליבם ברשותם אלא כמו רוב ישראל הם נמצאים במלחמת היצרים ואין ערבות שלא יכשלו!
התורה היא אמת תמידית אבל האדם מועד.
 

יוזר

משתמש חדש
מזעזע
מידי פעם היו טיפטופים נגד שקוף
אבל מה שמתואר כאן מטלטל!!
מישהו יודע לומר עוד מטפלים או דמויות ציבור שהם תלמידים של שקוף?
חיה הרצברג- זה שיטת שקוף?
 

מהנדסת תוכנה

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
D I G I T A L
עימוד ספרים
קראתי והתערערתי ואז התחזקה אצלי תובנה חשובה-
אף פעם אין להעריץ רב ודמות בישראל אלא רק תורה של רב!
ובפרט אצל בעלי תשובה שהם ודאי לא בבחינת צדיקים גמורים שליבם ברשותם אלא כמו רוב ישראל הם נמצאים במלחמת היצרים ואין ערבות שלא יכשלו!
התורה היא אמת תמידית אבל האדם מועד.
טעות חמורה!!!
הצדיקים הם מורי דרכנו ולא רק בגלל תורתם
ובפרט בתורת החסידות בה יש חשיבות עצומה לדמות הצדיק,
אהבה לצדיק התקשרות אליו וכו'.
הרי רק עכשיו בל"ג בעומר שרנו שירות ותשבחות -
על רבי שמעון!
הרי וודאי שבתורת שקוף יש עיוותים אינספור בעצמה,
ובלי קשר לגידי עצמו.
הטעות שלהם, לדעתי-
הנחלה של שיטה חדשה בעמ"י,
בלי שום מסורת, ע"י בעלי תשובה!
בכל הדורות היו כאלו שטעו והטעו, בדר"כ זה היה ללא
מסורת וסמיכה של גדו"י. ואכמ"ל!
 

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
לא סתם אמר ר' ישראל סלנטר שהמצווה הראשונה היא לא להיות טיפש.
וזה החינוך שצריך לתת לילידים לא לקבל דברים מאף אדם ללא הסבר , שנים זו הייתה הדרך של הליטאים לצערנו היום עושים מניפולציה באמונת חכמים עד שגם ליטאים נמנעים מטיפול רפואי בגלל רבנים....
"על שמאל שהוא ימין" הכוונה שזה עניין של עמדה הימין של מי שמולי הוא השמאל שלי.(נראה לי בשם הרמב"ן) לא כתוב על שחור שהוא לבן, בכתות פוגעים לאדם בבוחן המציאות....
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
מנסה לענות תשובה קצרה, בתור אחת שמכירה את השיטה הזאת מקרוב,
אחד מהדברים שאמר ר' נחמן בצוואה שלו זה שלא יהיה אדמו"ר אחר, מפני שהשיטה של ברסלב היא שיטה כ"כ עדינה, ואפשר לעוות אותה כ"כ בקלות.
ולמרות הצואה קמו אנשים שניסו להמשיך או לשנות והיו תוצאות מזעזעות.
כיום מלבד ה"שקוף" המקורי במבוא חורון
קיימות נשים חרדיות חזקות, שעברו על השיטה הזאת ומטפלות בה בצורה מבוקרת ובריאה.
מסננות את התכנים הלא קשורים וכו',
הדבר החזק והנכון שנלמד משקוף, הוא הרעיון להתמודדות שלנו מול הרגש, לא לדחוק אותו, לא להעלים ולא להתעלם
לדעת שהוא קיים, להתמודד איתו, וככה להיות רגועים יותר,
להבין שכשנפגעים לא בהכרח פגעו בנו, זה תלוי גם בפרשנות שלנו וכו'
על השיטה המקורית עצמה יצאו מלא רבנים, ודברו נגד,
לעומת זאת יש הרבה שמטפלות כביכול בשיטה שקוראים לה שקוף אבל היא לא השיטה המקורית אלא בנויה בצורה הלכתית ונכונה על השיטה המקורית.
וגם אותם נשים מסכימות עם החסרונות הרציניים הקיימים בשיטה המקורית ובממציא שלה.
 

I can do it

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
UX UI
מנסה לענות תשובה קצרה, בתור אחת שמכירה את השיטה הזאת מקרוב,
אחד מהדברים שאמר ר' נחמן בצוואה שלו זה שלא יהיה אדמו"ר אחר, מפני שהשיטה של ברסלב היא שיטה כ"כ עדינה, ואפשר לעוות אותה כ"כ בקלות.
ולמרות הצואה קמו אנשים שניסו להמשיך או לשנות והיו תוצאות מזעזעות.
כיום מלבד ה"שקוף" המקורי במבוא חורון
קיימות נשים חרדיות חזקות, שעברו על השיטה הזאת ומטפלות בה בצורה מבוקרת ובריאה.
מסננות את התכנים הלא קשורים וכו',
הדבר החזק והנכון שנלמד משקוף, הוא הרעיון להתמודדות שלנו מול הרגש, לא לדחוק אותו, לא להעלים ולא להתעלם
לדעת שהוא קיים, להתמודד איתו, וככה להיות רגועים יותר,
להבין שכשנפגעים לא בהכרח פגעו בנו, זה תלוי גם בפרשנות שלנו וכו'
על השיטה המקורית עצמה יצאו מלא רבנים, ודברו נגד,
לעומת זאת יש הרבה שמטפלות כביכול בשיטה שקוראים לה שקוף אבל היא לא השיטה המקורית אלא בנויה בצורה הלכתית ונכונה על השיטה המקורית.
וגם אותם נשים מסכימות עם החסרונות הרציניים הקיימים בשיטה המקורית ובממציא שלה.
ועוד משהו קטן שרציתי להוסיף,
בכל טיפול שמטפלים ברגש, לא משנה איזה טיפול זה, יש גבול מאד דק, בין לעזור לבן אדם להתמודד עם הרגש שלו ולתת לו כלים, לבין לשחק לו ברגש,
ברגע שאדם נמצא במצב רגשי רעוע, ומגיעים אליו לעוזר לו להתמודד עם הרגש שלו, קל מאד לתת לאותו אדם את ההרגשה שאתה כביכול המושיע שלו מהרגש, והמציל וליצור לו תלות ב"מושיע"
והרבה יותר קשה להכיר בגבול הרגיש והנכון, עד כמה להכנס לרגש ואיפה רק לתת כלים וכח להתמודד.
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מנסה לענות תשובה קצרה, בתור אחת שמכירה את השיטה הזאת מקרוב,
אחד מהדברים שאמר ר' נחמן בצוואה שלו זה שלא יהיה אדמו"ר אחר, מפני שהשיטה של ברסלב היא שיטה כ"כ עדינה, ואפשר לעוות אותה כ"כ בקלות.
ולמרות הצואה קמו אנשים שניסו להמשיך או לשנות והיו תוצאות מזעזעות.
כיום מלבד ה"שקוף" המקורי במבוא חורון
קיימות נשים חרדיות חזקות, שעברו על השיטה הזאת ומטפלות בה בצורה מבוקרת ובריאה.
מסננות את התכנים הלא קשורים וכו',
הדבר החזק והנכון שנלמד משקוף, הוא הרעיון להתמודדות שלנו מול הרגש, לא לדחוק אותו, לא להעלים ולא להתעלם
לדעת שהוא קיים, להתמודד איתו, וככה להיות רגועים יותר,
להבין שכשנפגעים לא בהכרח פגעו בנו, זה תלוי גם בפרשנות שלנו וכו'
על השיטה המקורית עצמה יצאו מלא רבנים, ודברו נגד,
לעומת זאת יש הרבה שמטפלות כביכול בשיטה שקוראים לה שקוף אבל היא לא השיטה המקורית אלא בנויה בצורה הלכתית ונכונה על השיטה המקורית.
וגם אותם נשים מסכימות עם החסרונות הרציניים הקיימים בשיטה המקורית ובממציא שלה.
לא קראתי את התגובה שלו, רק את התגובות שלכם.
אבל את הרעיון של להסתיר רגשות, לא הוא המציא
זה יסוד כל טיפול באשר הוא.
השיח אמור להיות על הדרך, על האופן.
האם לפוצץ בפנים מנגנוני הגנה,
לכפות על הבן אדם באופן אטום הסתכלות שאינה מתאימה לשלבים בהם נמצא,
[ואז צפויות התמוטטויות, קריסות נפשיות,
משברים תוך אישיים, בין אישיים, נסיגות ללא מרפא וכו]
או, לבחור בדרך הארוכה שהיא קצרה:
תהליך איטי, מקצועי, קשוב
אחראי, תומך, שקוף, עדין
[לא להתבלבל משימוש מנוגד במושגים שקוף - אטום].
אמנם, אנו בדור אינסטנט
אבל הנפש, לא יכולה להכיל את הצעקות, תוקפנות,
דורשנות, מילטתניות [בלי להתייחס לגישה ספציפית שקופה, עכורה, צלולה או אטומה].
שנזכה לבחור בישר ובטוב.
 

וילך איש

משתמש מקצוען
שלב א - להביא מאמר מזעזע
שלב ב - הזדעזעות קולקטיבית של כל חברי הפורום
שלב ג - ציטוט של חז"לים ואמרות מגדולי הדורות והקבלתם לנאמר לעיל
שלב ד - חברים אחרים בפורום מנסים לאזן ש'זה לא כזה נורא כמו שאמרו' או 'רק סדנה X היא גרועה, אבל סדנה Z היא מעולה ומועילה' וכדו'
שלב ה - המזדעזעים משלב ב' מזדעזעים עוד יותר מכך שישנם כאלו המעזים להקהות את רגש ההזדעזעות הקולקטיבי הפורץ ממקרא כאלו דברים קשים
שלב אחרון - הנושא נעול

כרוניקה של שטחיות
 

אידישע מאמע

משתמש מקצוען
שלב א - להביא מאמר מזעזע
שלב ב - הזדעזעות קולקטיבית של כל חברי הפורום
שלב ג - ציטוט של חז"לים ואמרות מגדולי הדורות והקבלתם לנאמר לעיל
שלב ד - חברים אחרים בפורום מנסים לאזן ש'זה לא כזה נורא כמו שאמרו' או 'רק סדנה X היא גרועה, אבל סדנה Z היא מעולה ומועילה' וכדו'
שלב ה - המזדעזעים משלב ב' מזדעזעים עוד יותר מכך שישנם כאלו המעזים להקהות את רגש ההזדעזעות הקולקטיבי הפורץ ממקרא כאלו דברים קשים
שלב אחרון - הנושא נעול

כרוניקה של שטחיות
שלב ו - מי שמחפש מידע על השיטה מגיע לאשכול קורא את המאמר את התגובות ומגבש את דעתו
 

וילך איש

משתמש מקצוען
זה פורום ציבורי
ומשום כך הוא נועד להיות שטחי, וודאי בענייני נפשות.
אני משתדל להסתייע בפרוג בחיפוש צימר טוב או להוציא קיטור על הקורונה וכדו', אך בשום אופן לא לגבש דעה על ענייני נפשות מתוך פורום ציבורי.
לסתום פיות?
?
 

יוסי123

משתמש סופר מקצוען
מזעזע
מידי פעם היו טיפטופים נגד שקוף
אבל מה שמתואר כאן מטלטל!!
מישהו יודע לומר עוד מטפלים או דמויות ציבור שהם תלמידים של שקוף?
חיה הרצברג- זה שיטת שקוף?
לשקוף יש אלפי בוגרים.
הרבה מהם כיום מטפלים, חלקם ללא שום הסמכה חוץ משקוף.
יש גם כמה שעושים בעצמם סדנאות באותה התנהלות (קבוצה- חשיפה ברבים, עבודה שבועית מול תומך מטעם הסדנא. ובעיקר את שיטת הטיפול/השיקוף)
איך נדע מי קבל רק דברים טובים ומי קיבל גם דברים פחות טובים, קשה לדעת. זה מאוד תלוי איפה עוד למדו, וכמה זמן השתתפו בסדנא שם, לא דומה מי שהיה שם 3 חודשיים למי שהיה שנתיים/שלש.
אבל מי שהיה שם במשך תקופה כל שהיא ולא שם לב לבעיתיות שיש שם, קצת מעורר תמיהה...
במיוחד כאלה שעד היום המליצו לאנשים ללכת לשם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה