התייעצות השוני בשידוכים בין פעם להיום

מצב
הנושא נעול.

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
מסכים לחלוטין, רק רוצה לנתח את המשפט:
הבחורה יושבת בסמינר, 5 או 6 שנים וכל הזמן אומרים לה תורה, תורה, תורה, איזו תורה אומרים לה? וזה נכון, מה נכון? היטבת להמשיך: תורה היא הכי חשובה, והצער הוא שלא מלמדים זאת בצורה הנכונה, ולכן: והבחורה מתכוננת נפשית, פיזית, לבית של תורה, כלומר לבית של תורה הדמיוני והמעוות שבנו לה בראש, ובגלל זה: ומה שקורה הרבה פעמים שהחלום מתנפץ מכל מיני סיבות, פשוט בגלל שהבעל מתכוון לבית של תורה כמו שמלמדים בישיבות וכמו שבחורים בעלי שכל ישר מבינים, והיא מבינה שבית של תורה זה משהו אחר לגמרי, מה שהלעיטו אותה בסמינר - ה"בית של תורה" של המורות ולא של התורה...
כל מילה נכונה.
 

שפריצרית

משתמש מקצוען
1. לרוב יוצאת לעבוד בגיל 20-21, ומי שלומדת לימודי תואר וכדו - גם אחר כך.
ממה שאני רואה, רק בנות שלמדו במגמות תחרותיות דחוף להן לעבוד בפול טיים.
רובן לא בונות תכנית ארוכה כל כך, כל אחת מקווה להתארס בשבוע הבא ולא בגיל 24....
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ממה שאני רואה, רק בנות שלמדו במגמות תחרותיות דחוף להן לעבוד בפול טיים.
רובן לא בונות תכנית ארוכה כל כך, כל אחת מקווה להתארס בשבוע הבא ולא בגיל 24....
אני מכירה מורות רווקות שעבדו ועובדות בטירוף הן כדי לחסוף כסף והן כדי לא לשקוע.
מספר שעות העבודה תלוי גם בצרכים כלכליים ונפשיים ולא רק במגמה.
ואם זה מה שעושה להן טוב , למה לא?
 

פשוש

משתמש מקצוען
שטויות במיץ גזר!
אולי לפני דור הבחורים היו דורשים דירה כדי שיוכלו לשבת וללמוד בלי דאגות.
כי דירה לא הייתה עולה כמו שהיא עולה היום, והיו הורים שהיה להם סיכוי להגיע לזה.
היום אף אחדדדדדדד לא נותן דירה. מתחייבים על סכומים! לא על דירות! כדי שיוכלו ביחד, בכוחות משותפים עם הזוג הצעיר להגיע לדירה.
אז מה קורה?
אם הבחור הוא מישיבה טובה (ולא בדווקא אם הוא למדן גדול) הוא מעז לדרוש 600 700 ויותר מהורי הבחורה המסכנים, הוריו מתחייבים עוד 50 או מאה אלף, אבל גם עם הסכום הזה אי אפשר עוד להגיע לדירה בירושלים או בבני ברק, אז האברך הטרי לוקח על עצמו עוד 300 400 ומה יוצא? גם אב הכלה אינו יכול ללמוד בשקיעות ובלי דאגות כי הוא רץ מגמ"ח לגמ"ח וגם החתן היקר עם עול כבד על צווארו, מה שמאלץ את אשתו לעבוד 8 שעות ביום כשהוא הופך להיות הביביסיטר של הילדים והכל בשביל שאשתו תביא מספיק כסף כדי שיוכלו לעמוד במשכנתא.

האשכול הזה פשוט מפוצץ!!!!
אל תהיו יפי נפש!
הנושא של הדרישות הכספיות מצד הבחורים הוא לא נושא רוחני, הוא נושא גשמי נטו!!!!!!!!!
זה פשוט ענין של היצע וביקוש.
כמו שכתבו פה יפה בתחילת האשכול - יש הרבה בחורות טובות ובחורים טובים יקרי המציאות! לכן בחור טוב מרגיש צורך לדרוש!
(ובסוגריים - גם אפשר להבין אותו. הוא בן אדם. אם מציעים לו דירה בירושלים ליד ההורים ומנגד חצי דירה בעפולה. שווה לו ללכת על גדול, לא?)
בקיצור זה שוק מסחרי לכל דבר.
ואני לא מכירה אף גדול בישראל שמסכים לפשיעה הזו (לא מדברת על ראשי ישיבות שיש להם אינטרסים)

מה שברור שבחור שהולך על ראש קטן ומשקיע ביחד עם הוריו והורי כלתו על דירה בפריפריה שלא סוחטת יותר מידי אף אחד יכול ללמוד בראש שקט באמת.
זו בחירה רוחנית שלו.
אמנם הם לוקחים משכנתא, אבל הדירה תספיק להם גם כשיהיה להם הרבה ילדים (זה לא חור שחור בפרדס כץ שבקושי מאכלס 2 ילדים) וגם תנאי החיים יותר פשוטים, יש פחות נהנתנות, רמה יותר נמוכה ודרישות החיים לא גבוהות כל כך, מה שמאפשר לרעיתו לעבוד בעבודה סבירה ולהיות אמא טובה לילדים שלה.
אל תשקרו את עצמכם.
לשלם על חתנים בן תורה....
בלה... בלה... בלה...
צריך להתפלל על בן תורה! רק זה!
כי יש כאלה שגם שלמו וגם קבלו חתול בשק.
בחורה מהמרכז שמחפשת בחור טוב שלא דורש הרבה צריכה להוריד את האף, לא להוריד על בחורים שהם לא מפונוביז' או חברון ולא להוריד על בחורים מהדרום או מהצפון או ממשפחות פשוטות יותר. גם לא להוריד בחור כי "זה לא נשמע לי...." הבחורים האלה שלא דורשים - הם הרבה פעמים בני תורה אמיתיים שיש להם גם מידות נעלות, פשטות, קבלת השונה, וותרנות, מה שבאמת נדרש בשביל להקים בית יהודי!
 
נערך לאחרונה ב:

שפריצרית

משתמש מקצוען
אני מכירה מורות רווקות שעבדו ועובדות בטירוף הן כדי לחסוף כסף והן כדי לא לחשוב על המצב כל היום.
מספר שעות העבודה תלוי גם בצרכים כלכליים ונפשיים ולא רק במגמה.
כל אחת והצרכים שלה.
אבל יש הרבה רווקות בנות 21, שיצאו ביחד לחיים כיתה כמעט שלמה ועליזה.
הן עסוקות בלחפש עבודה, ולהחליף אותה כי היא משעממת, ולארגן שבתות רווקות והתנדבויות וטיולים.
לא מכלילה וגם לא רואה בזה בעיה, כל אחת והחשבון שלה.
להנות משנת רווקות חופשיה זה גם משהו.
 

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
מסכים לחלוטין, רק רוצה לנתח את המשפט:
הבחורה יושבת בסמינר, 5 או 6 שנים וכל הזמן אומרים לה תורה, תורה, תורה, איזו תורה אומרים לה? וזה נכון, מה נכון? היטבת להמשיך: תורה היא הכי חשובה, והצער הוא שלא מלמדים זאת בצורה הנכונה, ולכן: והבחורה מתכוננת נפשית, פיזית, לבית של תורה, כלומר לבית של תורה הדמיוני והמעוות שבנו לה בראש, ובגלל זה: ומה שקורה הרבה פעמים שהחלום מתנפץ מכל מיני סיבות, פשוט בגלל שהבעל מתכוון לבית של תורה כמו שמלמדים בישיבות וכמו שבחורים בעלי שכל ישר מבינים, והיא מבינה שבית של תורה זה משהו אחר לגמרי, מה שהלעיטו אותה בסמינר - ה"בית של תורה" של המורות ולא של התורה...
זה פרשנותך, בהחלט מציירים לפעמים מציאות של תורה שהיא לא קיימת כמעט, למעט יחידי סגולה שקדנים,
אבל אני התכוונתי שהבעל לא ממשיך את לימודיו בכולל ויוצא לעבוד, נכון שיש גם מריבות שהאשה דורשת מהבעל יותר כי כך לימדו אותה, אותי לימדו במקביל שהאשה היא לא המשגיח של הבעל, והמפגש הראשון של הבחורה אם המציאות קוראת שהיא מגיעה לשידוכים, היא מבררת כמה לומד הבחור במקום אם הוא מוכן לחיים וכמובן, מה שהכי חשוב זה המידות שלו, נותנים בשיעורי הבית היהודי יותר השקפה של תורה ופחות בזוגיות אמיתית וריאלית.
 
נערך לאחרונה ב:

sheen

משתמש מקצוען
דברים נכונים, מי שיושב בתוך עולם הישיבות יודע, בכל ישיבה, [כן בכל ישיבה) הרבה בחורים, כן הרבה, שלא יושבים ג' סדרים.
לא משנה אם זה ישיבות מהסיגנון הסגור שהבחורים עסוקים בפוליטיקה\פנים חרדית וכו', ובין ישיבות יותר פתוחות שעסוקים בספורט וכו'.
זה הגיוני לגמרי.
מה שלא הגיוני זה שגם הבחורים האלו דורשים כמה מאות אלפי שקלים.

עדיין לא נתקלתי בבחור שאומר לעצמו - וואלה, אני לא לומד מי יודע מה אז אין שום הצדקה שאבקש כסף.
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
ואני לא מכירה אף גדול בישראל שמסכים לפשיעה הזו (לא מדברת על ראשי ישיבות שיש להם אינטרסים)
היזהרו בגחלתן!!!!

צריך להתפלל על בן תורה! רק זה!
כי יש כאלה שגם שלמו וגם קבלו חתול בשק.

בחורה מהמרכז שמחפשת בחור טוב שלא דורש הרבה צריכה להוריד את האף, לא להוריד על בחורים שהם לא מפונוביז' או חברון ולא להוריד על בחורים מהדרום או מהצפון או ממשפחות פשוטות יותר. גם לא להוריד בחור כי "זה לא נשמע לי...." הבחורים האלה שלא דורשים - הם הרבה פעמים בני תורה אמיתיים שיש להם גם מידות נעלות, פשטות, קבלת השונה, וותרנות, מה שבאמת נדרש בשביל להקים בית יהודי!
נכון, כל מילה.
 

יהודית ק

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
זה הגיוני לגמרי.
מה שלא הגיוני זה שגם הבחורים האלו דורשים כמה מאות אלפי שקלים.

עדיין לא נתקלתי בבחור שאומר לעצמו - וואלה, אני לא לומד מי יודע מה אז אין שום הצדקה שאבקש כסף.
ואיך לא כתבתם שיש בחורים שמתחילים ללמוד מתי שהם נכנסים לעולם השידוכים? מעניין מה גורם להם פתאום לתפוס "שטייגען"
 

ישראלג

משתמש סופר מקצוען
ואיך לא כתבתם שיש בחורים שמתחילים ללמוד מתי שהם נכנסים לעולם השידוכים? מעניין מה גורם להם פתאום לתפוס "שטייגען"
סורי, לא מכיר בחורים שמתחילים ללמוד בישדוכים [במגזר הליטאי] בחור יודע טוב טוב מי הוא ולא מנסה יותר מידי לרמות. [ע"כפ בישיבה שלי]
 

שפריצרית

משתמש מקצוען
מה שלא הגיוני זה שגם הבחורים האלו דורשים כמה מאות אלפי שקלים.
סתם ככה, אם יציעו לבחורה ליטאית ממוצעת בחור שלא דורש דבר היא תברר לעומק מה בדיוק הבעיה שלו או שפשוט תברח בלי לברר.
זה לא ענין של דרישה לפי מספר דפי הגמרא של הבחור, זו נורמה שמושרשת עמוק כל כך שכל בחור דורש בברירת מחדל כמה שמעמדו וישיבתו מאפשרים לו לדרוש.
אני אומרת דורש - כי אני ממש לא בטוחה שכל ואפילו לא רב הבחורים מקבלים את מה שהם דורשים.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
טוב, תכלס' יש למישהו רעיון, או שסתם כאן מוציאים את כל העצבים.
לי אישית אין בעיה בכך שמוציאים את העצבים, ואדרבה.
הבעיה שאני בכל זאת מוצא בזה היא שבזמן שמדובר בדיון ענייני, יש יותר סיכוי להשפיע על מחשבותיהם של אחרים, אולם כשזה גולש לכיוון של עצבים - כל אחד מתחפר בעמדתו, ומה הועילו חכמים בתקנתם.
אז יהיה נפלא אם נחזור לאופי הדיונים המקורי.
 

sheen

משתמש מקצוען
סתם ככה, אם יציעו לבחורה ליטאית ממוצעת בחור שלא דורש דבר היא תברר לעומק מה בדיוק הבעיה שלו או שפשוט תברח בלי לברר.
זה לא ענין של דרישה לפי מספר דפי הגמרא של הבחור, זו נורמה שמושרשת עמוק כל כך שכל בחור דורש בברירת מחדל כמה שמעמדו וישיבתו מאפשרים לו לדרוש.
אני אומרת דורש - כי אני ממש לא בטוחה שכל ואפילו לא רב הבחורים מקבלים את מה שהם דורשים.
ברור.
אבל זה מה שהזוי פה!
הרי לפני כמה עמודים דיברו על זה שעל מה שחשוב משלמים.
אז מילא אם היה מדרג שלפיו מקובל לקנות בחור שלומד ברצינות בסכום מסוים, זה עוד הגיוני לפי הגישה הזו.
(נגיד. אפשר להיכנס לדיון של למה התורה של הבחור שווה יותר מהתורה של חמיו, ולמה שלא ילך לגור בפריפריה, והאם נכון לשלם מחיר של חיי דחקות ועוני וההשלכות שלהם, אנשים את זה בצד בינתיים).
אבל מראש הנורמה הבסיסית אומרת שבחור = כסף.
ואחרי שהתחלנו מנורמה של כמה מאות אלפים, אפשר רק לעלות לפי נתונים של שם הישיבה, כמה הבחור עף על עצמו והלאה.
 

Reizy Esh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
א. רוב הכסף נחסך, ומשמש לנישואין, אבל הסכום שציינת, לא מתחיל לגרד את סכום ה"דרישות". כבר שמעתי אמא לבחור ששואלת "מה אני אעשה עם 600,000?":mad::mad::mad: (במידה מסוימת היא צודקת, כי אי אפשר לרכוש דירה כלבבה בסכום הזה, רק לא הבנתי למה ההיגיון שלה דורש שהמחותנים הם אלו שיממנו את מה שמתחשק לה:rolleyes:)
ב. אף אחת לא רוצה להגיע לגיל 25 רווקה.
עריכה - יש גם המון בנות שעוזרות להורים בשוטף של הבית כשהן עוד רווקות. זה נכון שההורים רוצים שהבת תחסוך לנישואיה, אבל יש משפחות שבקושי סוגרות את החודש, והבנות עוזרות.
שאלת התעניינות:
בחורה חסידית ממוצעת, בגיל 19-20 יוצאת לעבוד כנשואה, מרוויחה 5-6 אלף בחודש, ולאט לאט גם יותר. הכסף שלה הולך מיד למשכנתא/שכירות, ולהוצאות הבית.

בחורה ליטאית חרוצה ועובדת, שמגיעה לגיל 24-25, אמורה לפי החשבון הזה לחסוך 250,000 -300,000 ש"ח.
יכולת ההשתכרות שלה גבוהה בהרבה משל נשואה שהיא אם לקטנטנים.
גם אם נניח ש-1000 ש"ח בחודש היא לוקחת לעצמה לפינוקים ובזבוזים, היא עדיין יכולה להגיע לסכומים שציינתי.

איפה כל הכסף הזה? למה שהוא לא ישמש לה לקניית דירה?

אהמממ... אז אני למדתי במגמה לא תחרותית, ולא התחתנתי בגיל 25.
בכל זאת, חסכתי כ-45,000 ש"ח, שאתם שילמתי, כשהתארסתי בחסדי שמיים מרובים, על הפאה שלי, על שמלת הכלה, על חלק מהמתנות לחתני, ועל כל מיני רכישות והוצאות במהלך הדרך. כמו כן חלק מהסכום שימש לשכירות ולהוצאות דירה.
כל זה במקביל לכך שמגיל 18 היה לי חשבון בנק, ואת מרבית הוצאותיי ועלות לימודיי (הלא תחרותיים והלא יוקרתיים) שילמתי בעצמי.
זה לא המון כסף אבל מן הסתם זה עזר להוריי.

אני כותבת את זה לחלוטין רק כדי להעלות את העניין למודעות של בנות. שמעתי, מכלי ראשון הרבה פעמים, על בנות 20, עובדות, שנמצאות במינוס. איזה כאב לב.

סביר להניח שאם הייתי מגיעה לגיל שציינת, היה לי סכום התחלתי מספיק בכדי לרכוש דירה וכנראה שזה מה שהייתי עושה, ויש בפירוש בנות לא מעטות כאלה.
וגם כסף שנמצא בצד לתחילת הנישואין הוא לא משהו שאפשר לזלזל בו.
ויש גם בנות, כפי שציינו, שמסייעות להוריהן בהוצאות השוטפות. (אני חושבת שזה פחות מומלץ כי סכומים שנבלעים בשוטף פחות מורגשים לעומת סכום גדול שנחסך, אבל כמובן שכל אחד ייעשה לפי הנתונים שלו, ואשרי הבנות האלה. מעריצה ממש).
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אהמממ... אז אני למדתי במגמה לא תחרותית, ולא התחתנתי בגיל 25.
בכל זאת, חסכתי כ-45,000 ש"ח, שאתם שילמתי, כשהתארסתי בחסדי שמיים מרובים, על הפאה שלי, על שמלת הכלה, על חלק מהמתנות לחתני, ועל כל מיני רכישות והוצאות במהלך הדרך. כמו כן חלק מהסכום שימש לשכירות ולהוצאות דירה.
כל זה במקביל לכך שמגיל 18 היה לי חשבון בנק, ואת מרבית הוצאותיי ועלות לימודיי (הלא תחרותיים והלא יוקרתיים) שילמתי בעצמי.
זה לא המון כסף אבל מן הסתם זה עזר להוריי.

אני כותבת את זה לחלוטין רק כדי להעלות את העניין למודעות של בנות. שמעתי, מכלי ראשון הרבה פעמים, על בנות 20, עובדות, שנמצאות במינוס. איזה כאב לב.

סביר להניח שאם הייתי מגיעה לגיל שציינת, היה לי סכום התחלתי מספיק בכדי לרכוש דירה וכנראה שזה מה שהייתי עושה, ויש בפירוש בנות לא מעטות כאלה.
וגם כסף שנמצא בצד לתחילת הנישואין הוא לא משהו שאפשר לזלזל בו.
ויש גם בנות, כפי שציינו, שמסייעות להוריהן בהוצאות השוטפות. (אני חושבת שזה פחות מומלץ כי סכומים שנבלעים בשוטף פחות מורגשים לעומת סכום גדול שנחסך, אבל כמובן שכל אחד ייעשה לפי הנתונים שלו, ואשרי הבנות האלה. מעריצה ממש).
דוגמה למופת!
 

Reizy Esh

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
דוגמה למופת!
תודה, אבל לא נראה לי. יש הרבה בנות כאלה.
וכמו שכתבתי קודם, כתבתי רק כדי לספר על המציאות (ואם היה לי ניק אנונימי לחלוטין היה טוב יותר, אבל לא נורא. מקווה.)
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
תודה, אבל לא נראה לי. יש הרבה בנות כאלה.
וכמו שכתבתי קודם, כתבתי רק כדי לספר על המציאות (ואם היה לי ניק אנונימי לחלוטין היה טוב יותר, אבל לא נורא. מקווה.)
אז כל הבנות הללו דוגמה למופת. זה ממש לא מוריד.
חוץ מזה שקשה לי להאמין שיש הרבה בנות כאלו, אבל אולי אני טועה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  15  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה