דרוש מידע קבוצה למחוננים

מצב
הנושא נעול.

אמא למחונן

משתמש רשום
אנו הורים לילד שעולה לכתה א' שאובחן זה מכבר כמחונן. אך, כתוצאה מכך,יש פער בין היכולות הקוגניטיביות הגבוהות לבין אלו הרגשיות.
הדבר מתבטא בקושי מסויים ביצירת קשרים חברתיים משמעותיים בגן, תחומי העניין הגבוהים מידיי לבני גילו, השפה הגבוהה וכו' .
מתוך ידיעת הפוטנציאל הגדול הטמון בו, אנו מעוניינם לתת לו כל תמיכה חיצונית אפשרית, שתעלה אותו על דרך המלך.
לכן, אנו מחפשים קבוצת ילדים מוכשרים או מחוננים, עם קשיים חברתיים קלים, הלומדים בחיידרים המעוניינים בקבוצה חברתית, באזור בני ברק.
הורים המעוניינים להצטרף , מוזמנים לשלוח לנו תשובה כאן בפוסט, ונארגן איש מקצוע שינחה את הקבוצה.
נדגיש כי הכוונה לקבוצה של כ-4 ילדים, חברותיים בלי בעיות נלוות, שמתקשים מעט ביצירת קשרים חברתיים משמעותיים, כאשר הם נמצאים בקבוצה גדולה.
כמו כן ברצוננו לשמוע האם ידוע למישהו על חיידר בבני ברק ברמה גבוהה שמתאים למחוננים או פעילויות אחה"צ לפיתוח הקוגנטיבי שלהם. (החיידרים ברובם מעודדים בינוניות וכלל לא מעריכים מצוינות.)
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
תוכלי לפנות אלי באישי
יש לי המלצה לאשת מקצוע שעזרה לנו מאד עם המחוננים שלנו
אבל בירושלים
 

אמיליה

משתמש מקצוען
הי, מכירה את החוויה מהבן הבכור שלי. כמו שתיארת- מחונן שכלית עם קשיים חברתיים.
כיום הוא בכיתה ג', עם המון תמיכה רגשית וכל סוגי הטיפולים, אפשר לומר שדי מגשר כבר על הפער.
המלצה אישית שלי- אין מה למהר ובטח לא בגיל של כיתה א' לחפש חיידר או פעילויות אחה"צ שיפתחו את היכולות הקוגניטיביות שלו. את רק תגבירי את הפער הרגשי שלו מבני גילו.
אחר הצהרים תעודדי אותו להשתלב במשחקי חברה, להיפגש עם חברים ולהתלמד בתחומים שקשים לו, לא בתחומים שבהם הוא כבר מצטיין.
שוב, דעה אישית, מניסיון אישי.
בכל דרך שתבחרי, שיהיה לכם בהצלחה.

החיידרים ברובם מעודדים בינוניות וכלל לא מעריכים מצוינות.)
לגבי המשפט הזה- אגיב בקצרה מכיוון שאני לא רוצה להסיט את נושא האשכול. אבל אם באמת נעשה השינוי המבורך והמוסדות שלנו פחות מתמקדים במצוינות, אני רואה בזה יתרון גדול. החתירה למצוינות גרמה לקשיים רבים במכלול תחומים ואף לנשירה מהמערכת...
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
לגבי המשפט הזה- אגיב בקצרה מכיוון שאני לא רוצה להסיט את נושא האשכול. אבל אם באמת נעשה השינוי המבורך והמוסדות שלנו פחות מתמקדים במצוינות, אני רואה בזה יתרון גדול. החתירה למצוינות גרמה לקשיים רבים במכלול תחומים ואף לנשירה מהמערכת...
עם זה אני מסכימה איתך
אבל כאמא לשני מחוננים מאובחנים שלומדים בחיידר ששם דגש על מצוינות ולומדים ברמה מאד גבוהה ביחס לחיידרים האחרים והם בכל זאת מתמודדים, ואנחנו עם המון תמיכה וטיפולים והכוונה ולימוד ועדיין זה לא קל
אני חושבת שכן יש מקום גם לחיידרים למחוננים בציבור החרדי
הלוואי שהיה דבר כזה, היה עוזר לנו מאד.
 

ארבע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
סליחה על ההסטה
מכירות אולי קבוצת תקשורת לילדות מחוננות עם קושי תקשורתי?
אני מחפשת בנרות.
 

אמא למחונן

משתמש רשום
במערכת החינוך הממשלתית ניתן דגש על קידומם של הילדים המוכשרים (המהווים 1%-3% מהאוכלוסיה), זאת לאור מחקרים הקובעים כי בריאותו החברתית והרגשית של הילד קשורה בקשר הדוק עם מתן מענה לצרכיו השכליים.

הדבר המעניין בחברה החרדית שבגיל הנעורים הישיבות משקיעות ממון רב כדי לקבל בחורים ברמה גבוהה, ואפשר בסכום אותו משקיעה ישיבה אחת בלבד לממן כיתת מחוננים למשך שנה.
 

תן חיוך!

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
במערכת החינוך הממשלתית ניתן דגש על קידומם של הילדים המוכשרים (המהווים 1%-3% מהאוכלוסיה), זאת לאור מחקרים הקובעים כי בריאותו החברתית והרגשית של הילד קשורה בקשר הדוק עם מתן מענה לצרכיו השכליים.

הדבר המעניין בחברה החרדית שבגיל הנעורים הישיבות משקיעות ממון רב כדי לקבל בחורים ברמה גבוהה, ואפשר בסכום אותו משקיעה ישיבה אחת בלבד לממן כיתת מחוננים למשך שנה.
לי אמרו שדיברו על פתיחת חיידר למחוננים, והרבנים התנגדו לזה
 

אמא למחונן

משתמש רשום
אני דיברתי פעם עם סורוצקין ואכן זו היתה תגובתו.
מכל מקום כיום אין רבנים שמתנגדים או שיכולים להתנגד
 

אמא למחונן

משתמש רשום
אבל אם באמת נעשה השינוי המבורך והמוסדות שלנו פחות מתמקדים במצוינות, אני רואה בזה יתרון גדול.
אני לא רוצה מוסד שמתמקד ביותר מצוינות אלא שמתחשב יותר בצרכיהם של המחוננים
למשל: למה ילד צריך לחמם את הכסא במשך שעה כשהוא יכול ללמוד את החומר במחצית הזמן ובשאר הזמן אפשר לתת לו לשחק עם חברים במקום להיות כבול לכסא.
 

ח. גרין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אני לא רוצה מוסד שמתמקד ביותר מצוינות אלא שמתחשב יותר בצרכיהם של המחוננים
למשל: למה ילד צריך לחמם את הכסא במשך שעה כשהוא יכול ללמוד את החומר במחצית הזמן ובשאר הזמן אפשר לתת לו לשחק עם חברים במקום להיות כבול לכסא.
בלימוד תורה יש ענין בלימוד עצמו ובהתמדה ולא בהספק של חומר ועל זה מתנגדים
 

0520

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
תחשבי שוב אם כדאי להגדיר את הילד כמחונן ובצורה כזו ליצור את השיוך המחשבתי של הילד, במקום לתת לו 'להשתפשף' עם החתך הרגיל

מכירה נערות שהגיעו להישגים גבוהים בצורה חריגה רק מדחף בלתי פוסק של ההורים, השתתפות בכל הנבחרות למינן, ימי שליפה ומתכונות מאסיביות
לעומתן, מכירה כאלו עם מנת משכל זהה רק מרקע סוציו-אקונומי נמוך, פחות הדגישו את הכשרונות ויותר את הביצוע, הבנות למדו בכיתות רגילות, נבחנו במבחנים הרגילים וכו.

הקבוצה הראשונה חיה בדחף של 'להוכיח' את השווי והערך בכל צורה אפשרית, לחץ בלתי פוסק מהמטלות הלימודיות, תחושה שהערך העצמי שלהן תלוי בביצועים, ריסוק מוחלט במקרה של כישלון (יחסי) 'אלילות' לכישרון ועליונות.

הקבוצה השניה סבלה אולי משיעמום בשיעורים חיפופים בלימודים ותיקון בלתי פוסק של המורות... אבל לא בלחץ, הטובות באמת הסתדרו גם עם הרחבת האופקים מעבר לתוכנית הלימודים בלי להכניס את עצמן לתוך מסגרת שונה, והגיעו להישגים יפהפיים

לא אומרת שצריך לדכא את הדחף לידע, השאלות וכו', רק תחשבי טוב האם מסגרת נפרדת ותואמת רמה באמת תקדם או רק תגביל, הרי בסופו של דבר הילד יחיה בחברה רגילה, יגור בעיר רגילה ואמור להתרגל לצורת חיים זו
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
לגבי המשפט הזה- אגיב בקצרה מכיוון שאני לא רוצה להסיט את נושא האשכול. אבל אם באמת נעשה השינוי המבורך והמוסדות שלנו פחות מתמקדים במצוינות, אני רואה בזה יתרון גדול. החתירה למצוינות גרמה לקשיים רבים במכלול תחומים ואף לנשירה מהמערכת...
סתם אם זה מעניין-
ילד מחונן שלא מכירים בצרכיו מתמודד בדיוק כמו ילד מתקשה שלא מכירים בצרכיו.
ילד מחונן שיושב בכיתה רגילה וסובל מהנסיון לכופף אותו לרמה הכללית הנמוכה יותר, בסיכון לנשירה בדיוק כמו קש"ר לא מטופל.

. אבל לא בלחץ, הטובות באמת הסתדרו גם עם הרחבת האופקים מעבר לתוכנית הלימודים בלי להכניס את עצמן לתוך מסגרת שונה, והגיעו להישגים יפהפיים
השאלה איך המורות התמודדו וכמה הן סבלו במהלך הלימודים.

משום מה מערכת החינוך החרדית מתיחסת אל ילד מחונן כאל ילד שהוא כמו כולם רק קצת יותר מוכשר.
וזה ממש לא נכון.
מענין אותי מה יעשה כל אחד מהקוראים אם יכבלו אותו למשך שלושת רבעי שעה עם בני שלוש לשנן איתם את אותיות הא' ב'
וכמובן, בלי לזוז, בלי להוציא הגיג, עם ידים שלובות וקשב מקסימלי.
אפשר לצאת מהדעת ובקלות.
 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
תחשבי שוב אם כדאי להגדיר את הילד כמחונן ובצורה כזו ליצור את השיוך המחשבתי של הילד, במקום לתת לו 'להשתפשף' עם החתך הרגיל

מכירה נערות שהגיעו להישגים גבוהים בצורה חריגה רק מדחף בלתי פוסק של ההורים, השתתפות בכל הנבחרות למינן, ימי שליפה ומתכונות מאסיביות
לעומתן, מכירה כאלו עם מנת משכל זהה רק מרקע סוציו-אקונומי נמוך, פחות הדגישו את הכשרונות ויותר את הביצוע, הבנות למדו בכיתות רגילות, נבחנו במבחנים הרגילים וכו.

הקבוצה הראשונה חיה בדחף של 'להוכיח' את השווי והערך בכל צורה אפשרית, לחץ בלתי פוסק מהמטלות הלימודיות, תחושה שהערך העצמי שלהן תלוי בביצועים, ריסוק מוחלט במקרה של כישלון (יחסי) 'אלילות' לכישרון ועליונות.

הקבוצה השניה סבלה אולי משיעמום בשיעורים חיפופים בלימודים ותיקון בלתי פוסק של המורות... אבל לא בלחץ, הטובות באמת הסתדרו גם עם הרחבת האופקים מעבר לתוכנית הלימודים בלי להכניס את עצמן לתוך מסגרת שונה, והגיעו להישגים יפהפיים

לא אומרת שצריך לדכא את הדחף לידע, השאלות וכו', רק תחשבי טוב האם מסגרת נפרדת ותואמת רמה באמת תקדם או רק תגביל, הרי בסופו של דבר הילד יחיה בחברה רגילה, יגור בעיר רגילה ואמור להתרגל לצורת חיים זו
מחוננות זה לא הישגיות גבוהה.

יש ילדים שהמחוננות גורמת להם לקשיים. הקושי יכול להיות מבחינה קוגניטיבית כשהילד משתעמם מאוד ועלול למצוא את עצמו במקום לא טוב מבחינה התנהגותית, הקושי יכול להיות גם מבחינה רגשית בגלל התפתחות א סינכרונית ופער גדול בין הקוגניציה ליכולת רגשית, וגם מבחינה חברתית.

מענה מתאים יכול להקל ולחסוך קשיים עתידיים מעבר לסיפוק האינטלקטואלי.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה