לפסנתרנים שביננו

אלזער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אני יודע לנגן בפסנתר אקורדים וכו ברמה טובה ואני רוצה ללמד ללות שירים בפסנתר
מישהו מהפסנתרנים שבנינו יכול לתת לי שיטות ליווי פירוק אקורדים וכו
בתודה מראש
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
כלל בסיסי:
בבס לא מנגנים אקורד מלא - זה יוצר :"בוץ" באוזן.
בבס משתמשים בצליל הטוניקה של האקורד, והקוינטה. (הראשון והשלישי. לדוגמה: באקורד דו מז'ור-C, בבס נשתמש בדו ובסול.
שימוש בצליל טרצה (בדוגמה לעיל, מי) גורם לליווי חלש.
הסתייגות: יש מקרים בהם כן נמצא צליל טרצה בבס -אם יוצרים מהלך הרמוני הדורש היפוך אקורד, ורוצים ליצור מהלך מלודי בבס.
פירוק האקורדים תלוי במשקל.
חשוב בצליל הראשון לתת בימין אקורד מלא, ולהשתמש בדושא השמאלית להאירך את הצליל, ואז לפרק בשביל המילוי.
ב4/4, יש פירוק בסיסי: בימין- רבעים או שמיניות בצלילי האקורד, (אצבוע: 1,2,3 ,1, 2, 1,3,2,1) ובשמאל בס: צליל ראשון של האקורד, צליל שלישי (קוינטה), ראשון גבוה, וחוזר לצליל השלישי. (אצבוע: 5,2,1,2)
בשלושה רבעים, יש את הבסיס כנ"ל, רק שהבס יהיה: ראשון, שלישי, ראשון גבוה. וביד ימין או אקורד מלא, או פירוק שנכנס בשלוש פעמות.
יש מגוון פירוקים לפי סגנונות. כמו וולס, מזרחי, ועוד...
קשה לכתוב במילים. אפשר בתווים (אין לי תוכנה, צר לי) אבל הכי טוב: לראות בעיניים, ולהתנסות, וליצור מגוון סגנונות משלכם.
האמת שהייתי צריכה לכתוב כי לפני הכל- מה שחשוב הוא ללוות על בסיס מהלך הרמוני חזק המעובד היטב.
בהצלחה!
מקווה שהועלתי.
 

אלזער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כלל בסיסי:
בבס לא מנגנים אקורד מלא - זה יוצר :"בוץ" באוזן.
בבס משתמשים בצליל הטוניקה של האקורד, והקוינטה. (הראשון והשלישי. לדוגמה: באקורד דו מז'ור-C, בבס נשתמש בדו ובסול.
שימוש בצליל טרצה (בדוגמה לעיל, מי) גורם לליווי חלש.
הסתייגות: יש מקרים בהם כן נמצא צליל טרצה בבס -אם יוצרים מהלך הרמוני הדורש היפוך אקורד, ורוצים ליצור מהלך מלודי בבס.
פירוק האקורדים תלוי במשקל.
חשוב בצליל הראשון לתת בימין אקורד מלא, ולהשתמש בדושא השמאלית להאירך את הצליל, ואז לפרק בשביל המילוי.
ב4/4, יש פירוק בסיסי: בימין- רבעים או שמיניות בצלילי האקורד, (אצבוע: 1,2,3 ,1, 2, 1,3,2,1) ובשמאל בס: צליל ראשון של האקורד, צליל שלישי (קוינטה), ראשון גבוה, וחוזר לצליל השלישי. (אצבוע: 5,2,1,2)
בשלושה רבעים, יש את הבסיס כנ"ל, רק שהבס יהיה: ראשון, שלישי, ראשון גבוה. וביד ימין או אקורד מלא, או פירוק שנכנס בשלוש פעמות.
יש מגוון פירוקים לפי סגנונות. כמו וולס, מזרחי, ועוד...
קשה לכתוב במילים. אפשר בתווים (אין לי תוכנה, צר לי) אבל הכי טוב: לראות בעיניים, ולהתנסות, וליצור מגוון סגנונות משלכם.
האמת שהייתי צריכה לכתוב כי לפני הכל- מה שחשוב הוא ללוות על בסיס מהלך הרמוני חזק המעובד היטב.
בהצלחה!
מקווה שהועלתי.
תודה רבה ממש עזרתי לי מאד
ואם אפשר קצת תוספת הסבר בקטע של המשקלים ומתי להשתמש בדוושא ומתי לא
תודה
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
בדוושה (הא' בטעות) מרימים רגל עם כל שינוי באקורד- שהצלילים מהאקורד השונה לא יתערבבו עם האקורד החדש.
כמובן שבשירים סוערים, הדוושה מיותרת.
לגבי המשקלים- ב3/4 הבס המשמעותי (הצליל הראשון של האקורד) מופיע בפעמה הכבדה- אחת לשלוש, ובארבע- אחת לארבע, או בפעמה הראשונה והשלישית, תלוי מה תבחרו לתת בבס.
 

אסתי !!

מנהלת קהילת מוזיקה וסאונד והפקות אולפן
מנהל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
וואי מחכים!!
תודה בשם כולם :):)
 

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
ממש חזק !!!!!!!!!!!!!!!
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
יש שיטה, שמנגנים ביד שמאל את דרגה ראשונה ושביעית ובימין בו זמנית משלימים לאקורד הרצוי 6 או 7 וכו'.
ויש עוד שיטה שלא מנגנים אותה באוקטבות הנמוכות, שיד שמאל מנגנת דרגה ראשונה ושלישית ויד ימין תוך כדי משלימה לאקורד המתאים.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
@קורג דרגה שביעית- למה הכוונה?
תוכל לתת הדגמה באקורדים למשל בסולם דו מז'ור?
כי לפי מה שאני מבינה מדובר בנגינה בשמאל של אקורד:C ביחד עם אקורד Bdim (מוקטן).
ופירושו בלגן טוטאלי.
 

יונתן שטרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
@קורג דרגה שביעית- למה הכוונה?
תוכל לתת הדגמה באקורדים למשל בסולם דו מז'ור?
כי לפי מה שאני מבינה מדובר בנגינה בשמאל של אקורד:C ביחד עם אקורד Bdim (מוקטן).
ופירושו בלגן טוטאלי.
אני חושב שהכוונה שמנגנים בשמאל שורש ו7 של האקורד - באקורד C יצא Cmaj7 - כמובן שזה מתאים יותר לג'ז..
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני חושב שהכוונה שמנגנים בשמאל שורש ו7 של האקורד - באקורד C יצא Cmaj7 - כמובן שזה מתאים יותר לג'ז..
נשמע מאוד מעניין.
אפשר לראות דוגמה למהלך הרמוני שכזה בהתאמה לשיר רווח?
 

FILE10

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש ספר טוב על נושא הליווי? או אתר
 

יודה

משתמש צעיר
צילום מקצועי
@קורג דרגה שביעית- למה הכוונה?
תוכל לתת הדגמה באקורדים למשל בסולם דו מז'ור?
כי לפי מה שאני מבינה מדובר בנגינה בשמאל של אקורד:C ביחד עם אקורד Bdim (מוקטן).
ופירושו בלגן טוטאלי.
אני מאמין שהוא התכוון שביד שמאל לעשות דרגה ראשונה וחמישית - פרימה וקיוונטה, וביד שמאל להשלים את האקורד עם הדרגה השלישית - הטרצה.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אני מאמין שהוא התכוון שביד שמאל לעשות דרגה ראשונה וחמישית - פרימה וקיוונטה, וביד שמאל להשלים את האקורד עם הדרגה השלישית - הטרצה.
נו, אז זה בדיוק מה שכתבתי- במילים אחרות.
על פי דבריו הוא כותב על שיטה נוספת.
 

יוסף יצחק פרקש

זמר ומוזיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
כוונתי לדוגמה, ביד שמאל: דו וסי במול, ביד ימין: מי, לה ורה, נוצר אקורד דו מז'ור 7 6 9 ביחד.

או ביד שמאל: דו וסי במול, ביד ימין: מי, סול ורה, נוצר אקורד דו מז'ור 7 6 9 ביחד.
 
נערך לאחרונה ב:

אלזער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
תודה לכל המגיבים חן חן:cool::cool::cool:
עוזר לי מאוד המשיכו:p:p:p
 

FILE10

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מכירים הדרכה מסודרת בנושא ליווי בפסנתר?
(בעבר חיפשתי בחנויות ספרי מוזיקה ואם יש זה באנגלית מקצועית)
חוברת
ספר
סירטונים
אתר
 

nati480

צוות הנהלה
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
מכירים הדרכה מסודרת בנושא ליווי בפסנתר?
(בעבר חיפשתי בחנויות ספרי מוזיקה ואם יש זה באנגלית מקצועית)
חוברת
ספר
סירטונים
אתר
יש ערוץ בטלגרם בשם "שיעורטונים" לא עברתי שם על הכל אבל יש שם סרטונים מסודרים לפי נושאים והדרכה די מקצועית בנושאי פסנתר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה