ניהול תקציב הוצאות 2026

  • הוסף לסימניות
  • #23
  • הוסף לסימניות
  • #24
יועצים כלכליים אוהבים לומר שממצוע הוצאות לנפש הוא 2000 ש"ח לא כולל דיור.
במידה ורק בן משפחה אחד מפרנס (וממילא רמת החיים נמוכה יותר) זה יורד ל1000 - 1500 ש"ח לנפש
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
שואלת שוב, אם יש מישהו שיכול לשתף בגדול בנתונים עדכניים שלו.
תודה
יש לי כמה חברים שחודש תשרי עלה להם מ8000 עד13000,
ואצלי עלה לי רק 6000, זה באמת לא יאומן אבל בדקתי שאלתי
אותם, וסיפרתי להם מה שקורה אצלי והם לא האמינו, וכולנו עם
אותם צרכים פחות או יותר, וראיתי את זה שחור על גבי לבן !!
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
יש לי כמה חברים שחודש תשרי עלה להם מ8000 עד13000,
ואצלי עלה לי רק 6000, זה באמת לא יאומן אבל בדקתי שאלתי
אותם, וסיפרתי להם מה שקורה אצלי והם לא האמינו, וכולנו עם
אותם צרכים פחות או יותר, וראיתי את זה שחור על גבי לבן !!
סורי על השאלה, אבל אולי פשוט התארחת כל השבתות והחגים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
יועצים כלכליים אוהבים לומר שממצוע הוצאות לנפש הוא 2000 ש"ח לא כולל דיור.
במידה ורק בן משפחה אחד מפרנס (וממילא רמת החיים נמוכה יותר) זה יורד ל1000 - 1500 ש"ח לנפש
יועץ טוב זה אחד שיגיד לך מה אמור להיות לפי הנתונים שלך ולא מספר קשיח כי זה לא יכול להיות נכון
אגב הנתונים הם
שמשפחה ממוצעת(לא חרדית) מכניסה 16K נטו
ומשפחה ממוצעת עם 2 ילדים
ו50 אחוז מהאנשים בחובות
אז איך 2000 בחודש????
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
יש לי כמה חברים שחודש תשרי עלה להם מ8000 עד13000,
ואצלי עלה לי רק 6000, זה באמת לא יאומן אבל בדקתי שאלתי
אותם, וסיפרתי להם מה שקורה אצלי והם לא האמינו, וכולנו עם
אותם צרכים פחות או יותר, וראיתי את זה שחור על גבי לבן !!
ואני רוצה להוסיף שאני בכלל לא קמצן.
רק מה שבא לי אני קונה אבל עם חשבון שזה ההבדל הגדול
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
הוצאות חודשיות לנפש זה לא כולל רכב?? בדכ דלק שזה החודשי העיקרי זה באשראי

אז אתם אומרים שאם אני חיה ב2000 לנפש אני סבבה? יכולה להרגיש שלא מבזבזת מדי הרבה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
יועץ טוב זה אחד שיגיד לך מה אמור להיות לפי הנתונים שלך ולא מספר קשיח כי זה לא יכול להיות נכון
אגב הנתונים הם
שמשפחה ממוצעת(לא חרדית) מכניסה 16K נטו
ומשפחה ממוצעת עם 2 ילדים
ו50 אחוז מהאנשים בחובות
אז איך 2000 בחודש????
קודם כל הם לא אמרו את זה כעצה, חשוב להרבה אנשים לדעת האם הם בנורמה או בזבזנים (כמו פות"ש) וע"ז הם מביאים דוגמא. לא מדובר כאן על התויה לפעולה
לגבי המקרה שכתבת - זה משפחה לא חרדית כמו שציינת, אני דיברתי על נורמת חיים חרדית.
2000 ש"ח לנפש למשפחה חרדית זה הרבה. תבדוק הכנסות של אברכים.
ואגב שמעתי מאחד מהם שמחיר קניות בסופר לשבוע לנפש עומד על ממוצע של 140 ש"ח (אאל"ט, לא לוקח אחריות כלל וכלל)
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
קודם כל הם לא אמרו את זה כעצה, חשוב להרבה אנשים לדעת האם הם בנורמה או בזבזנים (כמו פות"ש) וע"ז הם מביאים דוגמא. לא מדובר כאן על התויה לפעולה
לגבי המקרה שכתבת - זה משפחה לא חרדית כמו שציינת, אני דיברתי על נורמת חיים חרדית.
2000 ש"ח לנפש למשפחה חרדית זה הרבה. תבדוק הכנסות של אברכים.
ואגב שמעתי מאחד מהם שמחיר קניות בסופר לשבוע לנפש עומד על ממוצע של 140 ש"ח (אאל"ט, לא לוקח אחריות כלל וכלל)
ביינתים הגעתי למסקנה שאנחנו מאוד בזבזנים...😒
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
קודם כל הם לא אמרו את זה כעצה, חשוב להרבה אנשים לדעת האם הם בנורמה או בזבזנים (כמו פות"ש) וע"ז הם מביאים דוגמא. לא מדובר כאן על התויה לפעולה
לגבי המקרה שכתבת - זה משפחה לא חרדית כמו שציינת, אני דיברתי על נורמת חיים חרדית.
2000 ש"ח לנפש למשפחה חרדית זה הרבה. תבדוק הכנסות של אברכים.
ואגב שמעתי מאחד מהם שמחיר קניות בסופר לשבוע לנפש עומד על ממוצע של 140 ש"ח (אאל"ט, לא לוקח אחריות כלל וכלל)

ביינתים הגעתי למסקנה שאנחנו מאוד בזבזנים...😒
אז כמה זה נורמלי לחיות לנפש?
לדעתי זה לא ממש חשבון פר נפש כי אם יש 2 ילדים בני 4 או ילד 1 זה לא ממש ישנה את הכמות שנבשל ונקנה..
להחזיק בית למשפחה עולה כסף!
השאלה כמה זה נורמלי?
ולדעתי גם במשפחות אברכים יש כמה רמות אם אנחנו לא מדברים על הרמה הנמוכה לחיות בצמצום (140 קניות בסופר לשבוע זה לדעתי צמצום) אז כמה זה נורמלי??
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אז כמה זה נורמלי לחיות לנפש?
לדעתי זה לא ממש חשבון פר נפש כי אם יש 2 ילדים בני 4 או ילד 1 זה לא ממש ישנה את הכמות שנבשל ונקנה..
להחזיק בית למשפחה עולה כסף!
השאלה כמה זה נורמלי?
ולדעתי גם במשפחות אברכים יש כמה רמות אם אנחנו לא מדברים על הרמה הנמוכה לחיות בצמצום (140 קניות בסופר לשבוע זה לדעתי צמצום) אז כמה זה נורמלי??
מסכימה איתך,
יש רמת חיים שלא קשורה לכמות הנפשות אלא פשוט רמת חיים גבוהה או נמוכה .
נניח משפחה בלי רכב / רכב אחד / שני רכבים

או משפחה שיוצאת פעם בשנה למסעדה / פעם בחודש / שתי פעמים בחודש

ברור שגם במשפחות החרדיות יש מי שחי ברמת חיים גבוהה ויש מי שחי ברמת חיים יותר נמוכה מבחירה או חיסכון עם אלף סיבות אחרות
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
אז כמה זה נורמלי לחיות לנפש?
לדעתי זה לא ממש חשבון פר נפש כי אם יש 2 ילדים בני 4 או ילד 1 זה לא ממש ישנה את הכמות שנבשל ונקנה..
להחזיק בית למשפחה עולה כסף!
השאלה כמה זה נורמלי?
ולדעתי גם במשפחות אברכים יש כמה רמות אם אנחנו לא מדברים על הרמה הנמוכה לחיות בצמצום (140 קניות בסופר לשבוע זה לדעתי צמצום) אז כמה זה נורמלי??
אני לחלוטין התחברתי לסכומים שכתבתי לעיל
יש לי אפשרות לחיות ברמת חיים גבוהה יותר, אבל בכל אופן החלטתי לחסוך ולהשקיע לעתיד.
לא מרגיש שאני חי בצימצום.
עשיתי שיקול פשוט שרמת חיים גבוהה עכשיו - תפגע בי בעתיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
הכי חשוב זה להיות מודעים ב100 אחוז להוצאות שלנו!!
ולא לרמות אותנו בכל מיני תירוצים שכולם מגיעים מעצלות
אחרי שמודעים אפשר לבחור רמת חיים לפני זה סתם החלטות על בסיס עצלות נטו לפחות כך זה היה מהניסיון שלי
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
מסכימה איתך,
יש רמת חיים שלא קשורה לכמות הנפשות אלא פשוט רמת חיים גבוהה או נמוכה .
נניח משפחה בלי רכב / רכב אחד / שני רכבים

או משפחה שיוצאת פעם בשנה למסעדה / פעם בחודש / שתי פעמים בחודש

ברור שגם במשפחות החרדיות יש מי שחי ברמת חיים גבוהה ויש מי שחי ברמת חיים יותר נמוכה מבחירה או חיסכון עם אלף סיבות אחרות
אז כמה זה נורמלי למשפחה עם כמה ילדים קטנים וחיים ברמה אמצעית ?
לא יוצאת למסעדות אבל כן קונה בסופר בשפע בלי לחשבן את מחיר הירקות השבוע.. , כן חיה עם רכב ,קונה בגדים כשצריך אבל לא בהיסטריה
2000 לנפש?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

פוסטים חדשים שאולי לא קראת....

כמה הבהרות לגבי הקטע הנ"ל. 1. זה לא סיפור בהמשכים;) ולכן לא מתחייבת לעלות עוד קטעים נוספים. 2. זה לא ממש סיפור. זו התמודדות. התמודדות אמיתית, מהחיים. מכירה מקרוב את הבחורה שהתמודדה איתה. מכירה גם את ההורים שלה. 3. אני לא מפחדת מביקורת.


מעולם לא השתתפתי בפעילות הסמינר. על מחנות קיץ וחורף יכולתי רק לחלום.
אף פעם לא הבנתי את הסיבה שעומדת מאחורי ה'לא' הנחרץ של אמא. גם את הסירוב של אבא לא הצלחתי להבין.

גדלתי בבית שלא שואלים בו שאלות.
אבא ואמא החליטו. וכשההחלטה נפלה, הייתי צריכה ליפול לידה. ולא משנה כמה הנפילה הזו ריסקה, ריסקה אותי מבפנים.

כשניסיתי לברר למה רות כהן - שאבא שלה ראש כולל נחשב ואמא מנהלת סמינר גדול, לא מפספסת אף תוכנית. קיבלתי תשובה אחת, ברורה: "מה זה משנה איך זה אצל האחרים? ככה זה אצלינו בבית".

שנאתי את 'האצלינו', שנאתי את 'הבית' וגם 'ככה', זו בכלל לא תשובה.

המציאות הכריחה אותי להדביק שפתיים. כמעט תמיד, מצאתי את עצמי שותקת.

שתקתי מול מורה מבולבלת שבאמת לא הצליחה להבין למה אני נעדרת מכל פעילות חברתית.
שתקתי מול חברות שלא ניסו להכאיב לי כששאלו למה אני חולה בקביעות לפני מחנות.

שתקתי מול ההיגיון.

ופתאום, כבר שום דבר לא היה אכפת לי.
ככל שניסיתי להסביר את עצמי, הבנתי עד כמה אני נשמעת מגוחך.
ככל שניסיתי לתרץ את אורח החיים שלי, הבנתי עד כמה אני שונה, מוזרה אפילו בעיני עצמי.

חברות דיברו על המצב הכלכלי שלנו, שאולי הוא הסיבה העיקרית שבשלה אני לא מגיעה לאף טיול או מחנה. ולי, כבר שום דבר לא היה אכפת.

מורות התייעצו ביניהן מה אפשר לעשות עם ההסתגרות המוזרה שלי וכיצד ניתן לפתור אותה. ולי, כבר שום דבר לא היה אכפת.

התרגלתי להיות אחרת: התלמידה ההיא, בספסל האחורי, שאף אחד לא שומע אותה: הילדה עם העיניים הגדולות שעומדת מאחורי הסורגים, צופה במשחקי 'שבויים' מהצד, נושכת שפתיים מול המציאות: הבחורה מאחורי המחיצה.

כולם דיברו על ההתנהגות המסתורית שלי. על הסודות שאני מחביאה. ולי, באמת ששום דבר כבר לא היה אכפת.
איבדתי כל רגש. של שמחה או כאב. איבדתי כל תחושה. של סיפוק או החמצה.

איבדתי את עצמי.
וזה, היה הפחד הגדול ביותר שלי.
בס"ד, יצרתי ממשק נוח ליצירת לוח שנה עברי עם התאמה אישית,
לעת עתה, אפשר להוסיף כיתוב (ימי הולדת וכד'), להעלות תמונה לכל יום, וכן תמונה ראשית לחודש.
זה עדיין באמצע עבודה, אני כבר מפרסם בשביל לקבל הערות והארות.
הנה קישור לאתר,

הוראות:
1. אפשר לבחור תמונת רקע ללוח שנה
2. לכל חודש ניתן לתת תמונה ראשית
3. בכל יום ניתן להוסיף תמונת רקע ליום, וכן כיתוב (אם יש יותר מאירוע אחד, אפשר פשוט לרדת שורה)
4. בסיום, מקליקים על הכפתור "להורדה"
זה פותח את חלונית ההדפסה,
שימו לב: יכול לקחת זמן עד שזה נטען, תלוי בכמות התמונות שהעליתם, אפי' כמה דקות!
הנה צילום מסך של ההגדרות בחלונית ההדפסה.
1759872841572.png


כאמור, אני אשמח מאוד להערות והצעות.

1774285119351.png
הערכה אמיתית ליד הימנית שלך! 💖💖💖
לפעמים מילה אחת קטנה של "תודה" עושה פלאים, אבל מתנה מבית Buddies עושה הרבה יותר... ✨
מגיע להן – לילדות ולכל אלו שעוזרות, משקיעות ונותנות את הלב, במיוחד בתקופה העמוסה הזו של ערב פסח ומלחמה. 🌸
המתנות של Buddies! 🎀
הוא צבעוני, הוא מתוק והוא מלא בסטייל שכל בת חולמת עליו.
רוצה לראות ?
הרשמי וקבלי ישירות למייל את הקטלוג המרהיב!

והפינוק האמיתי: הגרלת ענק לקהילת פרוג 🎁
3 ערכות יוקרתיות ומפנקות
ל-3 זוכות מאושרות!

איך נכנסים להגרלה? פשוט מאוד:
כתבי לנו כאן בתגובה: נרשמתי ואת מי את רוצה לפנק וזהו נכנסת להגרלה!

ההגרלה תיערך ביום שני כו' ניסן – אל תפספסי! ⏰

💫 כי גם לה מגיע פינוק מושלם על כל ההעזרה הלב הגדול! 💫
להשיג בחניות:


1774279162556.png
1774279205943.png
1774279248557.png
1774285149434.png
סיכום אירועים: איראן בלהבות - מהמחאות ועד לסף עימות עולמי

הרקע וההתפרצות (סוף דצמבר 2025):

המחאות החלו ב-28 בדצמבר 2025 בטהראן, על רקע משבר כלכלי חריף וצניחה חדה בערך הריאל. מה שהחל כזעקת סוחרים ואזרחים על יוקר המחיה, הפך במהירות לגל הפגנות חסר תקדים ב-187 ערים הקורא להפלת המשטר.


הטבח והחשכת המידע (ינואר 2026):
  • דיכוי אלים: המשטר האיראני הגיב באכזריות יוצאת דופן. לפי נתוני ארגון זכויות האדם HRANA, נכון ל-23 בינואר, מספר ההרוגים המאומת עומד על למעלה מ-5,000 בני אדם, בהם 4,716 מפגינים ועשרות ילדים.
    יש דיווחים לא מאומתים מצד האופוזיציה האיראנית על מעל 60,000 הרוגים!

  • מעצרים המוניים: למעלה מ-26,500 בני אדם נעצרו, וקיים חשש כבד להוצאות להורג המוניות בבתי הכלא.

  • חסימת אינטרנט: החל מה-8 בינואר הוטל מצור דיגיטלי כמעט מוחלט על המדינה כדי למנוע זליגת תיעודים מהטבח.

המעורבות האמריקנית - "הארמדה של טראמפ":
הנשיא טראמפ, שחזר והזהיר את טהראן מפני המשך הטבח, הכריז ב-22 בינואר כי "ארמדה" אמריקנית (צי ספינות מלחמה, כולל נושאת המטוסים אברהם לינקולן) עושה את דרכה למפרץ הפרסי. טראמפ הבהיר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות תקיפה ישירות נגד מטרות שלטוניות אם לא ייפסק הדיכוי. ולאחר הדלפות על ממדי הטבח, הכריז "העזרה בדרך".


הזווית הישראלית והאזורית:
  • כוננות שיא: ישראל נמצאת בדריכות עליונה מחשש שהסלמה אמריקנית תוביל לתגובה איראנית ישירה או באמצעות שלוחיה (פרוקסי).

  • איומי נתניהו: ראש הממשלה נתניהו הזהיר כי אם איראן תבצע "טעות" ותתקוף את ישראל, היא תפגוש עוצמה שטרם הכירה.

  • איומי טהראן: המשטר האיראני הודיע כי במקרה של תקיפה, בסיסים אמריקניים ויעדים בישראל יהיו "מטרות לגיטימיות".

באשכול זה נמשיך לעדכן סביב השעון בכל התפתחות, דיווחים מהשטח ופרשנויות ביטחוניות.
אתגר קשרי מילים נוסף, מתחלף כל יום ב-13:00

מוזמנים לשלוח רעיונות לאתגר sheva.motion בג'ימייל
וכן אם יש רעיון למשחק מילים אחר שאשמח לבנות.

- ללא התחייבות לאתגר מדי יום
- ללא התחייבות לרמה גבוהה... מי שקל לו מדי, שייתן לילדיו הרכים לפתור

ועוד משחק נחמד שיצרתי בין לבין
אפשר לשנות את רמת הקושי בגלגל השיניים

אולי מעניין אותך גם...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כד

אלְדָוִד מִזְמוֹר לַיי הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:בכִּי הוּא עַל יַמִּים יְסָדָהּ וְעַל נְהָרוֹת יְכוֹנְנֶהָ:גמִי יַעֲלֶה בְהַר יי וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ:דנְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה:היִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת יי וּצְדָקָה מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ:וזֶה דּוֹר (דרשו) דֹּרְשָׁיו מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה:זשְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:חמִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יי עִזּוּז וְגִבּוֹר יי גִּבּוֹר מִלְחָמָה:טשְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:ימִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יי צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה:
נקרא  1  פעמים
למעלה