סיפור בהמשכים סודות מן החדר

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
תודה לכל מי שהגיב. תודה גם לכל מי שהצביע בסקר. זה נתן לי אינדיקציה טובה ועזר לי בהתלבטות לגבי ההמשך.

קודם כל רוצה להגיד תודה על הסיפור- סיפור שנמשך זמן ארוך מעיד על כח התמדה של הסופרת, סיפור שנמשך זמן ארוך ומרתק את כל הקוראים אליו בלי הפסקה- מעיד על התקדמות מתמדת בעלילה, ועל נושא חשוב מאד שכתוב בכישרון ומעורר הזדהות פנימית.
תודה רבה!
האמת שאני יכולה לומר שהסיפור הזה המשיך בעיקר בזכותכם. בהתחלה לא היה לי ממש כיוון לאן אני לוקחת את הסיפור, אבל אחרי שנתתי לאשכול לשקוע, וראיתי שיש מי שלא שכח מהסיפור החלטתי להמשיך.
אם הסיבוך בעלילה (העלילה בתוך עלילה) ינתק אותנו מהקו המקורי של הסיפור, כלומר- לא יהיה רלוונטי להתמודדות הנוכחית של אפרת (בכוונה אני כותבת: של אפרת, ולא: של אפרת והוריה, כי הפרק מנקודת המבט של אמא של אפרת היה אמנם מאד חשוב וטוב שנכתב- על מנת שנבין את התמונה יותר לרוחב, אבל הסיפור הוא על אפרת), ולא יקדם את קו העלילה הזה אלא יפתח חדש- לדעתי עדיף לוותר עליו.
אז ככה: ההמשך הזה הוא נטו תהליך נוסף שאפרת עוברת בלי שום קשר להוריה. יש כאן קונפליקט חדש עם דמויות חדשות שיכנסו לסיפור. גם המיקום יהיה שונה.
אהמ... לא ממש יודעת. הייתה לי התלבטות של בעד ונגד.

בעד: ההמשך יעצים את הסיפור, ויעמיק את המסע האישי של אפרת.
נגד: אם הסיפור יהיה קצר יותר, יש סיכוי גבוה יותר שיהיה לו סוף מסודר. (למרות שאני חייבת לומר שחוץ מהדירוג הגבוה והתגובות החיוביות שנתנו לי כוח להמשיך, היה גם משהו באפרת שלא נתן לי לעצור את הסיפור הזה באמצע. הרגשתי שאני לא יכולה לעזוב אותה ככה: באמצע תהליך של כאבי גדילה)

הפתרון: מאחר והרוב המוחלט הצביעו בעד המשך ארוך, חשבתי אולי לכתוב ראשי פרקים מסודרים עד לפרק האחרון מה בדיוק קורה בכל פרק עד לסוף.
והַרגַשתי היא שהפרקים הראשוניים ממש, יותר נתנו את הרקע, התפאורה והאינפורמציה הבסיסית.
ובפרקים האחרונים הייתה התקדמות מאוד יפה ומשמעותית בעלילה שממש השאירה תובנות עמוקות.......
זה נכון. האמת שרק אחרי שהתחלתי למספר את הפרקים, השתדלתי להניע את העלילה בצורה משמעותית.
קודם כל, תודה על הסיפור! קראתי אותו עוד לפני שהצטרפתי לקהילת כתיבה, וכבשת אותי!
גם כשלא רציתי להיכנס יותר, אחרי פרקים שממש לא אהבתי (לא בגלל הכתיבה כמובן אלא בגלל העלילה), בכל זאת לאחר זמן המשכתי לעקוב. זה בעיני המדד למשהו מרתק.
כיף לקרוא. אם מתחשק לך לכתוב לי איזה קטעים בעלילה פחות התחברת - אני אשמח לקרוא. תמיד אוהבת לשמוע גם ביקורת : )
ושלא יהיה מרוח.
זה בעז"ה לא יקרה. אין לי את הפריווילגיה להימרח איתו. קרי - אין לי זמן : )
מרגיש לי שאפרת צריכה לעבור עוד הרבה. כמו בחיים.
לא עברה מספיק?;)
אבל תכלס צודקת הסיפור המקורי יועד לכמות של 40000-60000 מילים, ומטבע הדברים היו אמורים להתרחש בו סיטואציות. חשבתי לקצר בשביל הפורום מאחר ובכל זאת מדובר בקריאה על גבי מסך ולא מתוך ספר או עיתון.
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה חד משמעית הפרק הכי יפה בסיפור!!!
"המורה חיה אמרה לדבר אליך, היא אמרה שאתה אף פעם לא בממתינה. היא אמרה שאתה שומע כל תפילה וחי את הכאב של כל יהודי. אז הנה לך, התפילה שלי. התפילה שרעדה על קצה לשוני כבר שנים. מי ישמע אותה אם לא אתה. מי ידאג לי, אבא. מי ידאג?"
כאן בכיתי
למרות היותי גבר...
 

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק כ"ב/ עוד פסיעה אחת, ודי?

כמה טיפשה וחסרת ניסיון הייתי כשחשבתי שפיסת שמים תוכל להחליף קורת גג. שמים המשיכו להיות שמים. לפעמים טמנו בחובם שמש, לפעמים גשם: שום קשר לתקרה.
ספסל המשיך להיות ספסל: עשוי עץ, מחורר, לפעמים גם לח: שום קשר למזרן.
גם הרוח המשיכה להתנהג כרגיל. העיפה רחוק את מה כל מה שנקרה בדרכה. לא שאלה מתי קר לי, מתי חם. שום קשר למזגן.

לא הצלחתי לשלוט בטבע. גשם ושמש ורוח וסתיו נולדו לפני. לא התרגשו כשאמרתי: אני כאן. גם הספסל היה שם עוד הרבה לפני שהגעתי. לא חשב לשנות בשבילי מקום, לשנות סימן.


רק כשנשמתי את הרחוב למדתי להכיר את השפה של הטבע. זה היה התחביב שאימצתי לעצמי אחרי שהכל התפרק. קינאתי ביכולת שלו להיוולד כל יום מחדש. זוכרת שישבתי על ספסל פינתי בגן משחקים נטוש וניסתי להרכיב צורות מעננים ששטו בשמים, חיפשתי סימן בכל מה שזימן לי הזמן. פעם ראיתי בית, בפעם אחרת ראיתי אמא שולחת ילדה אל הגן. הילדה מנופפת לה לשלום. היא קטנה ותמימה ואחרת. כל מה שיש בחייה זה ארגז חול ובית בובות. צורה אחרת סיפרה לי על נערה מחפשת נתיב. עשרות תמרורים לפניה, היא לא יודעת לקרוא אותם. סימני שאלה מחליפים אישונים. תמימות נעדרת.


יכולתי לצפות שעות ארוכות בתהליך השלכת, מהופנטת מהמחול הסבוך של עלים ברוח. לא כל העלים שרדו את המלחמה. החזקים נשארו על העץ. החלשים התנתקו מן השורשים והושלכו מובסים אל הקרקע.

שקיעות אדומות צבעו את השמים בכל יום. מוקסמת הבטתי בהן, אבודה בריקוד של אור וצבע. יום מפנה מקום ללילה. כוכבים מחליפים את השמש. ואני נשארת.

* * *

יש לילות שאפילו כוכבים לא מחפשים בהם בית: ירח חסר תלוי על פיסת שמים שחורים, מנורות רחוב שולחות אור מזויף אל הרחובות האפלים.

זוכרת שניסיתי להעביר את הלילה ההוא במינימום הצלחה. לא הייתי צריכה לספור כבשים דמיונות בשביל להירדם. יכולתי למנות את החתולים שחמקו מצפרדעים ירוקות, הבהילו אותי.

השעה הייתה כבר ארבע לפנות בוקר. הייתי עייפה מדי מכדי להירדם, וערנית מדי בשביל לחלום.
ושוב מצאתי את עצמי פוסעת ברחובותיה העתיקים של ירושלים בדרכי אל הכותל. משהו בתוכי המשיך להתעקש: לתפילות שלך יש בית.

* * *

שלוש נשים עמדו ברווחים סימטריים ונשענו על הקיר הקדוש בערגה. נשקו לאבנים עתיקות והחליפו תנועות מעגליות עם הידיים.

נראה היה שמנצחת מיומנת עומדת מולן ומבקשת מהן לחכות את תנועותיה.

לא יודעת כמה זמן צפיתי בתמונה הזו: רחבה כמעט ריקה. אבנים נושמות אוויר של ירושלים, יהלומים קטנים מעטרים את השמים. ושלוש זוגות ידיים נפתחות כלפי מעלה, אוספות את השקט.

* * *

"סליחה", שתי אצבעות נגעו בקצה הכתף שלי, גרמו לכל גופי לרעוד.

"מה קרה??", התעוררתי בבעתה. שלושה פרצופים סקרנים בחנו אותי.

"מצטערת", התנצלה האישה שרכנה לעברי. "לא התכוונתי להבהיל אותך פשוט... נרדמת כאן"

"לא, זה בסדר", היטבתי את אחזתי בכיסא שאיבד את יציבותו. חיוך נבוך התגנב על פני. "כנראה שבאמת נרדמתי - לא ישנתי כל הלילה".

"הכל בסדר", הרגיעה בעלת הצמה הארוכה מימין שהזדהתה בשם אמילי. "את יכולה להמשיך לישון רק רצינו לוודא שאת בסדר".

"אני בסדר", התאמצתי לשקר. ואף על פי שאמרתי את צמד המילים הללו בטון הכי יציב שהקול שלי הצליח להפיק, יכולתי להבחין בשתי זוגות עיניים מצטמצמות לכיווני בחוסר אמון. רק השלישית בהתה בשמים, לא חיפשה חלון לנשמה שלי.



עוד לפני שסיפרתי שאין לי בית לחזור אליו, הן סיפרו, נלהבות, על הבית שלהן: הבית לכל הנשמות בעולם.

"הייתי מתחת לקרשים שהגעתי לשם", סיפרה לי מי שהזדהתה בהמשך כרחל תהילה. "מעלי היה רק מסמרים ועץ. שום דבר אחר. ומה הרים אותי משם אם לא השיחות אל תוך הלילה עם אם הבית, העצות המועילות של הרב".

"וואו, העצות של הרב!", קטעה אותה הגבוהה מבניהן. על שרשרת הזהב שענדה היה כתוב באותיות מרובעות עמליה. "הוא יכול לפענח את כל סיפור חייך רק באמצעות אזכור שמך". ההתרגשות שלה הייתה מורגשת, משכה אותי פנימה באיטיות.

"מה למשל?", שאלתי. כמהתי למפת דרכים שתפתח מולי, תספר לי בדיוק היכן אני נמצאת על המסלול. לאן צריך ללכת מכאן.

"כל דבר שאת לא בטוחה לגביו, וזה יכול להיות הדבר הכי קטן, הרב מוכן לעזור ולייעץ בו", המשיכה עמליה.

"אומרים שזו רוח הקודש", התערבה אמילי. צעיף בגווני חום ותכלת היה מונח ברישול על כתפיה הצרות.

חיוך נוגה התנגן על שפתי כשאמרתי "יפה לכן". קנאה הכתימה את מילותיי, געגועים לתחושת השייכות שהן הפגינו. איחלתי להן בהצלחה, מסווה את כאב הבדידות שכרסם בתוכי.

"לא סיפרת לנו עלייך", נמתחה זרועה של אמילי לכיווני. "מאיפה את?"

"סיפור ארוך", ביטלתי את דבריה . סיפור ארוך היה תחליף טוב יותר לשום מקום.

עמליה התעקשה שאספר ואני התחמקתי. רחל תהילה הייתה עניינית יותר, שאלה אם אני רוצה לבקר אותן בשביל לראות במה מדובר. אולי זו הייתה דרך חכמה יותר לומר: את לא חייבת להודות שאת זרוקה ותלושה ובודדה. את לא צריכה להודות שאת הולכת משומקום לשומקום. את לא חייבת להודות שהבית שלך זה הרחוב.

"אין לי כסף", הודיתי. "וגם אם לומר את האמת, אני לא בטוחה שמסגרת תתאים לי כרגע".

"זה לא מסגרת", מחתה אמילי בנחרצות. "וכסף לא מחזיק כאן כוח. זה מקלט שנבנה על רצון טוב וקרבה" הלהט שלה הדהד למרחוק. "כל המקום הזה הוא בהתנדבות מלאה".

"הדבר האחרון שאפשר לקרוא לזה, זה מסגרת", המשיכה רחל תהילה לטוות מציאות שבשבילי הייתה בגדר חלום.

"אז מה זה בדיוק?" שאלתי. ההסברים הנלהבים שלהם ציירו תמונה של מקלט לאבודים, מקלט לאלו שנסחפים בים הגדול של אי ודאות.

"זה בית בשביל כל מי שאין לו לאן לחזור", תנועותיה של עמליה היו חדות ונלהבות. "הרב הקים גם מסגרת דומה לבחורי ישיבה שנפלטו לרחוב".


לא רציתי להראות עד כמה אני נלהבת, אבל המשפט האחרון של עמליה כבש לא רק את ליבי. עוד הרבה לפני שעזבתי את הבית, ידעתי שיום ויבוא ואתעסק עם נשמות אבודות, אאסוף שברים מהרחוב. אחבר תווים למנגינות, ארקום חלומות רחוקים.

כשעמליה המשיכה לספר שמעולם לא העירו לה על אף פריט שלבשה, וזה בכלל לא המטרה של המקום, הרגשתי שמילים ששלחתי לשמים חזרו אלי בדמות של נשים שבישרו גאולה.

לא היה שום דבר שימנע ממני להתרומם מהכיסא, לנער חצאית מאובקת ולומר 'לא אכפת לי לנסות'.


תפילה הופכת לחלום: חלום הופך למציאות. כך הרגשתי כשפסעתי אחריהן ברחובותיה המנומנמים של ירושלים. אור ראשון של שחר פרץ דרך החושך והביא עימו את תחילתו של הבוקר. ציפורים שרו שיר חדש. שמש הפציעה מבין ענפים. הטבע התעורר לחיים.

שבויה בקסם של התחלה ותקווה חדשה, הלכתי אחריהן. כל משפט קידם אותי לחלום נוסף שקברתי בחול. להתראות רחוב, בוקר טוב עולם.

* * *

רק כשנכנסו למעלית על סף קריסה ורחל תהילה שלחה אצבע מעוטרת בטבעת עץ לעבר הספרה שלוש, חשתי מערבולת בלתי מזוהית מתחילה את דרכה מכיוון הבטן וממשיכה במהירות מסחררת אל הגרון.

לא ניסיתי לדובב את התחושה הזו, אפילו לא לתת לה שם.

כמו כל דבר בחיי, ידעתי להשתיק גם אותה.
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק מדהים!!
התיאורים שלך זה אחד הדברים... משהו מיוחד! סוחף לתוך הסיטואציה, מלא ברגש אבל לא חופר. אהבתי מאד את כל התיאורים בהתחלה, הספסל וכל מה שמסביבו, הטבע, העלים, העננים. מהמם! הכל מנקודת המבט שלה כמובן. אלופה!
יצרת פה תקווה מסויימת, שהנה אפרת מוצאת מקום שיקבל אותה, אבל הכל מעורפל, לא ברור ולא בטוח. השארת אותי סקרנית מאד ואפילו קצת חוששת. מדהים!!!
 

Yes it's me

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
פרק מיוחד מאד!
הכנסת אותנו לתוך הנעליים שלה ממש
קצת מפחידות אותי הבנות עם הלהט שלהם כשהם מדברות על הקבוצה והרב
נשמע שלא כל הקשרים שם נורמליים כמו כת כזאת
ראיתי את זה במיוחד במשפטים האלה
"וואו, העצות של הרב!", קטעה אותה הגבוהה מבניהן. על שרשרת הזהב שענדה היה כתוב באותיות מרובעות עמליה. "הוא יכול לפענח את כל סיפור חייך רק באמצעות אזכור שמך". ההתרגשות שלה הייתה מורגשת, משכה אותי פנימה באיטיות.

"מה למשל?", שאלתי. כמהתי למפת דרכים שתפתח מולי, תספר לי בדיוק היכן אני נמצאת על המסלול. לאן צריך ללכת מכאן.

"כל דבר שאת לא בטוחה לגביו, וזה יכול להיות הדבר הכי קטן, הרב מוכן לעזור ולייעץ בו", המשיכה עמליה.

"אומרים שזו רוח הקודש", התערבה אמילי. צעיף בגווני חום ותכלת היה מונח ברישול על כתפיה הצרות.

"זה לא מסגרת", מחתה אמילי בנחרצות. "וכסף לא מחזיק כאן כוח. זה מקלט שנבנה על רצון טוב וקרבה" הלהט שלה הדהד למרחוק.

שבויה בקסם

רק כשנכנסו למעלית על סף קריסה ורחל תהילה שלחה אצבע מעוטרת בטבעת עץ לעבר הספרה שלוש, חשתי מערבולת בלתי מזוהית מתחילה את דרכה מכיוון הבטן וממשיכה במהירות מסחררת אל הגרון.
 

S.

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
@הודיה לוי.
הכתיבה שלך פשוט נדירה!
והסיפורררר...
אני קוראת כל פרק בשקיקה, ורק מחכה לפרק הבא.
התגובה שלי מגיעה רק עכשיו, כי אני חדשה כאן... אבל דאגתי להראות לך את ההנאה בלייק כל פרק :LOL:
רק כשנכנסו למעלית על סף קריסה ורחל תהילה שלחה אצבע מעוטרת בטבעת עץ לעבר הספרה שלוש, חשתי מערבולת בלתי מזוהית מתחילה את דרכה מכיוון הבטן וממשיכה במהירות מסחררת אל הגרון.

לא ניסיתי לדובב את התחושה הזו, אפילו לא לתת לה שם.

כמו כל דבר בחיי, ידעתי להשתיק גם אותה.
ואווו איזה סיום!
נדיר!
השארת במתח...o_O
 

איוליס

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
אז ככה: ההמשך הזה הוא נטו תהליך נוסף שאפרת עוברת בלי שום קשר להוריה. יש כאן קונפליקט חדש עם דמויות חדשות שיכנסו לסיפור. גם המיקום יהיה שונה.
בתחילה פחדתי שההמשך יהיה סוג של סיפור חדש באותה דמות
שמחה שהתבדיתי
אני רואה בזה המשך ישיר והגיוני לגמרי, וכמו שאמרו לפני מרגיש מאוד חזק שמדובר בכת
אמאלה, הודיה, תשמרי עליה!
!!!!
 

שירת הכוכבים

משתמש רשום
כתיבה ספרותית

הודיה לוי.

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
פרק מדהים!!
התיאורים שלך זה אחד הדברים... משהו מיוחד! סוחף לתוך הסיטואציה, מלא ברגש אבל לא חופר. אהבתי מאד את כל התיאורים בהתחלה, הספסל וכל מה שמסביבו, הטבע, העלים, העננים. מהמם! הכל מנקודת המבט שלה כמובן. אלופה!
פרק מיוחד מאד!
הכנסת אותנו לתוך הנעליים שלה ממש
@הודיה לוי.
הכתיבה שלך פשוט נדירה!
והסיפורררר...
אני קוראת כל פרק בשקיקה, ורק מחכה לפרק הבא.
כתיבה רגישה ומתארת פנימיות לפרטים, כרגיל.
וואו. פרק יפהפה ומרגש.
תודה רבה על התגובות. כיף לקרוא.


מרגיש לי כת. מרגיש לי כת. מרגיש לי כת.
קצת מפחידות אותי הבנות עם הלהט שלהם כשהם מדברות על הקבוצה והרב
נשמע שלא כל הקשרים שם נורמליים כמו כת כזאת
ראיתי את זה במיוחד במשפטים האלה
כמו שכתבו פה כבר, זה לא נשמע טוב, הקבוצה הזו.
מעדיפה שלא לכתוב עכשיו במה בדיוק מדובר, אבל מאמינה שבפרק הבא זה כבר יהיה הרבה יותר ברור.


בתחילה פחדתי שההמשך יהיה סוג של סיפור חדש באותה דמות
שמחה שהתבדיתי
אני רואה בזה המשך ישיר והגיוני לגמרי, וכמו שאמרו לפני מרגיש מאוד חזק שמדובר בכת
גילוי נאות העלילה הזו הייתה אמורה להיות בספר אחר, אבל שהגעתי לנקודה הזו בסיפור, הרגשתי שאין מתאים יותר להכניס את כל הנושא הזה דווקא כאן. מבחינתי זה עוד דרך חדשה לגילוי העצמי של אפרת.

99 קוראים בחרו להמשיך את הסיפור לעומת 19 שחשבו שכדאי לסיים, אז החלטתי להמשיך לכיוון הזה.
רק דבר אחד הפריע לי, סליחה שאני מציקה-
תודה רבה על ההערה. ולא מציק בכלל. שכחתי לכתוב כי תמיד נראה לי שזה כבר ברור אבל תמיד שמחה לקרוא גם ביקורת.

אגב, ניראלי שזה הפרק הכי ארוך בסיפור - מעל 1000 מילים. היה ארוך מדי?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה