צבעי מוכשר בשם אלי, תלה מודעות בכל עמודי החשמל. הוא הקליד הדפיס תלה הדביק ו.. הטלפונים שהיו אמורים לצלצל ללא הפסקה, שכבו דוממים.

מדוע המודעות לא פעלו את פעולתן?

למטפלת הרגשית הבטיחו שאם היא תעשה את זה נכון, יגיעו הלקוחות. היא פרסמה ב"חינמונים" ורשימות תפוצה למיניהם: הטבות, הנחות וסדנאות ו...אין קול ועונה.
למה?

בפרקים הקודמים הכרנו את סיפור המותג. ואיך כותבים אותו.

היום נסכם את הנושא מבחינה מעשית עם הדגמות חיות.


shutterstock_1239140851 (1) (Large).jpg


אלי הצבע נקרא גם הוא מותג, למרות שאינו "קוקה קולה" וכמותג הוא צריך לשדר מסרים עקביים אחראיים ו... לספר סיפור שנוגע לקהל היעד ולתת לו סיבה ורצון לצרוך את המותג קרי לקחת אותו לעבודה.

מה הייתם מייעצים לאלי? בתור קופירייטרית הייתי ממליצה לו לשדר במסרים תחושת התחדשות, צבע ואור. כותרת כמו : "להכניס אור לבית" בשילוב צבעים מרעננים ומאירים בגרפיקה במודעה הייתה מושכת ישירות את קהל היעד הרבה יותר ממילים כמו צביעה במחיר הזול ביותר במדינה.

למטפלת הרגשית נבחר בשידור של מסרים של הכלה והבנה וכאן הניסיון והאופי מאד תופס, והאמת בכלל לא בטוח שכדאי לה לפרסם בעיתונים המחולקים חינם. עסק כזה בטבעו הוא אישי ופחות מכירתי. יש דרכים שמתאימות יותר ויגרמו ללקוחות להגיע ולהתייעץ.

ככלל, צריך לדעת ולשקול היכן לפרסם ומתי (מכירים את הביטוי "אתרוגים לאחר סוכות"?), לא תמיד ההשקעה הגדולה בפרסום היא באמת הנכונה לעסק שלי כרגע.

ולעתים פרסום בדיגיטל הוא הפרסום המתאים לעסק אחד ולמשנהו יתאים הפרסום דווקא במגזיני הנשים( שאלה אגבית, שמתם לב שיש שם הרבה פאניות?)

אז סיכמנו? אתם המותג נשאר לכם רק לדעת איך לספר את הסיפור שלכם.

חישבו קצת על השאלות הבאות: מה הביא אתכם לפתוח את העסק? מה מושך אתכם דווקא בתחום הזה? האם הניעה אתכם מטרה הומניטרית לדאגה לכלל האנושות? ואולי אתם בעצמכם נתקלתם בקושי או במוצר חסר ולכן החלטתם לעסוק בתחום?

איזה צביון יש לכם ולעסק?
להרחבה: ישנם 12 ארכיטיפים של קרל יונג,כאשר כל ארכיטיפ מהווה תבנית אישיות נפרדת, בדקו איזה תבנית אישיות אתם. האם אתם פונים לקהל יעד צעיר או מבוגר? בשפה הזו תתנהלו תוך כדי הבהרת התועלת שתתנו ללקוח, כך תספרו את סיפור המותג שלכם.

זכרו- הודעת מכירה יבשות, יצאו כבר מזמן מהסיפור.

בעולם גלובלי שבו כל דבר אפשר לקנות במחיר נמוך יותר ולכל תחום יש מתחרה שמציע את אותה תוצרת (אני שומעת אתכם צועקים ומוחים על השורה האחרונה, כן, אני יודעת שאתם המומחים בתחום והסחורה שלכם הכי מיוחדת ונוצצת, ספרו להם על זה...)

ולא, לא צריך להאריך במילים, איך אמרה תרצה גרנות? "אל תגיד! תגרום להרגיש!"

תגרמו ללקוחות שלכם להרגיש ולהתרגש מכם מהמותג שלכם.
אתם בדרך לסיפורי הצלחה! אני כבר מתרגשת מזה.

נהניתם? אשמח שתשתפו אותי בתגובות.