shutterstock_700511647 (Large).jpg

סיפורי חיים מהשטח - המדריך המעשי לבעלי עסקים

"למטפלת הרגשית הבטיחו שאם היא תעשה את זה נכון, יגיעו אליה לקוחות. היא פרסמה בחינמונים ורשימות תפוצה הטבות והנחות וסדנאות ו... אין קול ועונה". רות...
נכתב ע"י רות גולדבלט · ‏21/8/19 ·
  1. רות גולדבלט
    צבע מוכשר בשם אלי, תלה מודעות בכל עמודי החשמל הוא הקליד הדפיס תלה הדביק ו.. הטלפונים שהיו אמורים לא להפסיק לצלצל- שוכבים דמומים.

    למה? מדוע מודעות המילים שלו לא מספיקות?

    למטפלת הרגשית הבטיחו שאם היא תעשה את זה נכון, יגיעו אליה לקוחות. היא פרסמה בחינמונים ורשימות תפוצה הטבות והנחות וסדנאות ו...אין קול ועונה.

    בפרקים הקודמים הכרנו את סיפור המותג. ואיך כותבים אותו.

    היום נארגן ונסכם את הנושא מבחינה מעשית עם הדגמות חיות.


    shutterstock_1239140851 (1) (Large).jpg

    אלי הצבע נקרא גם הוא מותג, למרות שאינו "קוקה קולה" וכמותג הוא צריך לשדר מסרים עקביים אחראיים ו... לספר סיפור שנוגע לקהל היעד ולתת לו סיבה ורצון לצרוך את המותג קרי לקחת אותו לעבודה.

    מה הייתם מייעצים לאלי? בתור קופירייטרית הייתי ממליצה לו לשדר במסרים תחושת התחדשות, צבע ואור. כותרת כמו : "להכניס אור לבית" בשילוב צבעים מרעננים ומאירים בגרפיקה במודעה הייתה מושכת ישירות את קהל היעד הרבה יותר ממילים כמו צביעה במחיר הזול ביותר במדינה.

    למטפלת הרגשית נבחר בשידור של מסרים של הכלה והבנה וכאן הניסיון והאופי מאד תופס, והאמת בכלל לא בטוח שכדאי לה לפרסם בחינמונים. עסק כזה בטבעו הוא אישי ופחות מכירתי. יש דרכים שמתאימות יותר ויגרמו ללקוחות להגיע ולהתייעץ.

    ככלל, צריך לדעת ולשקול היכן לפרסם ומתי (מכירים את הביטוי "אתרוגים לאחר סוכות"?), לא תמיד ההשקעה הגדולה בפרסום היא באמת הנכונה לעסק שלי כרגע. (מקווה שאני לא "יורה לעצמי ברגל" במילים האלו. (קריצה)

    ולעיתים פרסום בדיגיטל הוא הפרסום המתאים לעסק כזה ולמשנהו יתאים דווקא בעיתוני הנשים( אגב שמתם לב שיש שם הרבה פאניות?)

    אז סיכמנו? אתם המותג נשאר לכם רק לדעת איך לספר את הסיפור שלכם.

    חישבו קצת על השאלות הבאות: מה הביא אתכם לפתוח את העסק? מה מושך אתכם דווקא בתחום הזה? האם הניעה אתכם מטרה הומניטארית לדאגה לכלל האנושות? ואולי אתם בעצמכם נתקלתם בקושי או במוצר חסר ולכן החלטתם לעסוק בתחום?

    איזה צביון יש לכם ולעסק? (ישנם 12 ארכיטיפים של קרל יונג, כל ארכיטיפ מהווה תבנית אישיות נפרדת, בדקו איזה תבנית אישיות אתם.) האם אתם פונים לקהל יעד צעיר או מבוגר? בשפה הזו תתנהלו תוך כדי הבהרת התועלת שתתנו ללקוח, כך תספרו את סיפור המותג שלכם.

    זכרו- הודעת מכירה יבשות, יצאו כבר מזמן מהסיפור.

    בעולם גלובלי שכל דבר אפשר לקנות במחיר נמוך יותר ממכם ולכל תחום יש מתחרה שמציע את אותה תוצרת (אני שומעת אתכם צועקים ומוחים, כן אני יודעת שאתם המומחים בתחום והסחורה שלכם הכי מיוחדת ונוצצת, ספרו להם על זה...)

    ולא, לא צריך להאריך במילים, איך אמרה תרצה גרנות? "אל תגיד! תגרום להרגיש!"

    תגרמו ללקוחות שלכם להרגיש ולהתרגש מכם מהמותג שלכם.
    אתם בדרך לסיפורי הצלחה! אני כבר מתרגשת מזה.

    נהניתם? אשמח שתשתפו אותי בתגובות.
    ותודה לשירה אליצור, היא היתה ההשראה לסדרה הזו.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. הכי בעולם
    רואים שיש לך ניסיון חזק. את יודעת לשווק אותך 10, בהחלט משכנע, כל מילה נכונה, חזק
  2. משה וול
    קודם כל, חייב לפרגן על סגנון הכתיבה שלך. הוא מהפנט, בדיוק כמו שקופי טוב צריך להיראות...
    ובמענה לשאלה, אני חושב שמה שמאפיין את סגנון הכתיבה שלי למשל, הוא הדיבור בגובה העיניים, וניהול של דו שיח שגורם ללקוח לענות על שאלה או להזדהות עם משפט שנכתב באותו השפה שלו..
    כל בעל עסק שרק יקח את זה איתו, אין לי ספק שיראה תוצאות מדהימות.
  3. רות גולדבלט
    תודה רבה לכל הקוראים (והמלייקים;))
    שמחה שאהבתם:), אתם נותנים לי דרייב לכתוב הלאה ולהתקדם.
  4. אשר כותבת
    סדרה מצוינת! נהניתי והחכמתי בכל פעם מחדש!!
    מחכים לסדרה הבאה :)
      nafshi chamda ו-רות גולדבלט מודים על התגובה.
    1. רות גולדבלט
      מוריה את ממש מפרגנת בפרוג
      אין עלייך
      שרה מגן, אשר כותבת ו-nafshi chamda מודים על התגובה.
  5. nafshi chamda
    תודה על המידע!

    ולא צריך להאריך במילים ;)

    החכמת אותי מאוד!!! :)
      רות גולדבלט מודה על התגובה.
    1. רות גולדבלט
      תודה רבה נפשי חמדה :)
      אשר כותבת ו-nafshi chamda מודים על התגובה.