הרבה בעלי עסקים חוששים להתקדם לדיגיטל. הם אוהבים את הפינה החמה שלהם, רגילים לסביבת העבודה המוכרת והטובה ולא מחפשים אתגרים והרפתקאות חדשים. הם לא יודעים מה הם מפסידים.

עולם קטן

היום העולם הפך להיות קטן יותר. בעבר, כדי לרכוש מוצרים איכותיים, גברים היו צריכים להיפרד לשלום מנשותיהם וילדיהם, לשכור או לקנות כרכרה, לרתום אותה לסוסים בריאים ולהתחיל מסע של כמה שבועות או חודשים לעיר הגדולה - שם, הרחק מהכפר, מתקיים היריד הגדול בו מוצעת סחורה איכותית מכל הגוונים והצבעים.

עם המצאת הרכבים, המטוסים והאינטרנט - אנשים לפתע יכלו להגיע לכל מקום במהירות (פיזית ווירטואלית), מה שהפך את העולם לקטן הרבה יותר ושינה את פני המסחר.

אולי תתפלאו לשמוע, אבל האינטרנט עדיין לא התחיל אפילו למצות את הפוטנציאל שלו בחיבור בין דברים ובין מקומות.

לפני 20 שנה בסך הכל האינטרנט עדיין היה בחיתוליו, ורק לפני כמה שנים בודדות התחילו להשתמש בטכנולוגיית ה-IOT - חיבור בין דברים באמצעות האינטרנט - שפתחה פתח לעולם מקוון חדש מלא באפשרויות אינסופיות.
דוגמה מצוינת ל-IOT היא ניהול בית חכם, כאשר הסמאטרפון שלכם מקשר בין המקרר, מכונת הכביסה והמזגן, ומתריע להם מתי את/ה מתקרב/ת לבית, מתי לפעול, מתי להיכבות ובאיזו עוצמה ומידה שמתאימים לך.

מכיוון שהאינטרנט הוא כלי חדש יחסית בעולם העסקים, הרבה בעלי עסקים עדיין לא ממשים את הפוטנציאל הטמון בו להרחבת העסק שלהם לבלי היכר. בעבר, שיטות מסחר היו עוברות מאב לבן במשך דורות, ורק כל פעם בכמה מאות שנים היה שינוי קטן במודול העסקי שהיו צריכים להסתגל אליו.

אנחנו כרגע במרכז ההתרחשות של השינוי הגדול ביותר בתולדות המסחר אי פעם.

הרחוב הכי הומה בעולם

כולם מכירים את אחד הגורמים המשפיעים ביותר להצלחה של עסק: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן.

דמיינו לכם חנות נעלי ילדים ברחוב פינתי בעיר קטנה, שמשרתת בכל יום כ-20 לקוחות. לבעל החנות קוראים יוסי, שחי עד גיל 18 עם נעליים מרופטות וקרועות ירושה מאחיו הגדולים - ונשבע לעצמו לשווק ולמכור במחירי עלות נעליים נוחות ויפות לילדים. יש לו סחורה מעולה, והוא מאמין בה מאוד, הבעיה היחידה היא המיקום הגיאוגרפי שלו. למרות שהוא שופך המון כסף על פרסום, אנשים שנחשפים למודעות מעדיפים ללכת לחנות הנעליים המוכרת והגדולה במרכז העיר ולא אליו.
תארו לכם שיוסי שלנו מחליט למתג את עצמו בדיגיטל, לבנות לעצמו חנות-מקוונת ולהשקיע בקידום האתר ובפרסום שלו, ולא של החנות הפיזית. הוא שוכר סטודיו שימתג אותו ויבנה לו אתר מקצועי, וחברת קידום שתקדם אותו. תוך שנה האתר של יוסי ממוקם בעמוד הראשון של גוגל, ו-95% מהמכירות שלו מתבצעות באינטרנט. כל מה שהוא צריך לעשות זה להזמין חברת שליחויות פעם ביום, ולשלוח קבלות אלקטרוניות בממשק ידידותי ופשוט בעברית.

יוסי הכפיל את המכירות, הסיפוק והאושר שלו פי עשרה, בכך שפתח סניף וירטואלי ענק ויפה בגוגל - הרחוב הכי הומה בעולם.

מה היה קורה אם יוסי היה משווק את עצמו בעוד כלים דיגיטליים כמו פרסום ממומן, ניוזלטרים, מבצעים, בלוג, סרטוני תדמית והסבר ויראליים ועוד? השמיים הם הגבול.


הלקוח הדיגיטלי שלך מחפש דווקא אותך!

שיווק עסק באינטרנט פותח שערים לאלפי לקוחות פוטנציאליים נוספים.

בתהליך מיתוג נכון, מוגדר קהל יעד. בדיוק כמו שיוסי הבין שקהל היעד שלו (הורים לילדים שמחפשים נעליים איכותיות במחירים טובים) לא נמצא רק בשכונה שלו אלא בכל הארץ (ואם נלך רחוק, גם בכל העולם) - הוא פתח את שערי החנות שלו לכווווווולם, גרם להם להרגיש בנוח בחנות שלו ועודד אותם לרכוש באתר. זה לקח זמן, אבל זה ללא ספק היה שווה את זה!

עוד יתרון בתהליך מיתוג נכון הוא מציאת נקודת הבידול שלך. כשהעסק שלך שונה מכולם, יש לו סיכוי מדהים שיזכרו אותו, יבחרו בו ויעדיפו אותו על פני אחרים.

כל מה שנשאר כרגע הוא למתג את עצמכם גם בדיגיטל.


לא בשמיים הוא

האמת היא, שאם יש לכם אוריינטציה בסיסית למחשב, מעט אומץ ותקציב סביר שללא ספק יחזיר את עצמו - אין שום סיבה שלא תשקיעו בדיגיטל.

חלק מהשלבים תוכלו לעשות בעצמכם, ובחלקם אולי תעדיפו להיעזר בבעל מקצוע כדי לעשות זאת כמו שצריך, אך מה שבטוח - לא משנה איזה עסק יש לכם, אלפי לקוחות צריכים אתכם, מחכים דווקא לכם וייכנסו בהמוניהם לסניף הוירטואלי שלכם.


סיכום

הלקוח הדיגיטלי הוא בדיוק כמו כל לקוח אחר שלך, רק שהפנייה והגישה אליו מתבצעת בעזרת כלים דיגיטליים. אתם נותנים אותו שירות, מספקים אותו מוצר - רק באופן דיגיטלי.

במאמרים הבאים נעבור על כל הכלים הדיגיטליים הפופולריים שעומדים לרשותנו כיום, ונלמד איך לרתום אותם לטובתנו ולמקסם את הפוטנציאליים שלהם למשיכת לקוחות (לא בצורה אגרסיבית, אלא לקוחות שבאמת צריכים ורוצים אתכם) ולהגדלת רווחים.


בהצלחה! :)