מעשה שלא היה בלונה-פארק צבעוני, מהבהב ומתעתע, שהוקם בשטח הצמוד לחצר תלמוד-תורה עבור ילדי הציבור החילוני. התכנסו כל המחנכים הכבודים ומלמדי התינוקות הדגולים והמנוסים לטכס עצה כדת מה לעשות במצב החדש והמורכב שנוצר.

למחרת, עם בוקר, קידמה את פני התלמידים גדר ברזל גבוהה המכוסה בבד 'בריזנט' ירוק, המסתיר באופן הרמטי את החגיגה המעורבת והפריצות האסורה המתחוללים מעברו השני של הגדר. התלמידים הצעירים בסקרנותם, ניסו להסיט את ה'בריזנט' ולפעור בו חורים וחרכים, להציץ ולראות מה מנסים להסתיר מהם. יחידי סגולה שהצליחו לנקב בעפרונות את הבד העבה ולשזוף עיניהם באורות הצבעוניים, סיפרו לחבריהם בקול נרגש על התגלית המרגשת שצצה וצמחה מאחורי חצר ה'חיידר' באבחת חופש-גדול אחד. מפלס הסקרנות גאה לשחקים ובכל הפסקה צבאו עשרות ילדים על הגדר, בנסיונות לחורר ולהצליח לנקב את המחיצה המבדלת.

המחנכים הדגולים ראו כי הפתרון אינו הרמטי והמחיצה לבדה אינה מועילה, התכנסו אפוא לאסיפת חירום בהולה שבסופה הוחלט להקים גדר נוספת, פנימית, להרחיק את הזאטוטים מן העבירה, אלא שלמחרת גילו הילדים כי אמנם אינם יכולים לעמוד צמוד לגדר, אך יש ביכולתם לקחת מקל ארוך ולתקוע מסמר בראש המקל וכך לעמוד מרחוק, לפני הגדר הפנימית, ולהצליח לקרוע את ה'בריזנט' הירוק החוצץ בינם לבין היופי הצבעוני המרגש והמפתה.

ושוב נתכנסו אנשי החינוך בעלי המוחות לדון באופן בהול בפרצה החמורה והמסוכנת, וקיבלו החלטה חמורה שאינה משתמעת לשתי פנים לאסור על התלמידים להביא לתלמוד תורה מסמרים ומקלות.

והיה המעשה מתגלגל הלאה והלאה, עוד ועוד, שכן ליצירתיות של ילדים אין גבול ולסקרנותם אין מידה, ותקנות חדשות נוספו, ואיסורים רעננים שלא הועילו כי אם מליל עד בוקר המחרת, אך נאכפו בקפידה והוכנסו לתקנון לדורות רבים.

תכלית דבר, כבר שנים שהלונה-פארק אינו שם, מזמן הועתק מקומו לשכונה המתאימה, אך עדיין ילד המבקש לקרוא תיגר על המערכת רוכש בסתר מסמרים...