'לא תגנוב'

yooda230

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
המשתמש נחסם
למיטב ידיעתי, עניין של זכויות יוצרים (הורדת דיסקים) אכן מסתמך על אם אפשר להגדיר את זה "פירצה" בהלכה.
נצא מנקודת הנחה ברורה שזמר מוציא אלבום בכדי לפרסם את עצמו, לא חושב שזמר מוציא אלבום מתוך מחשבה להרוויח עליו, אומן כמו אברהם פריד ודומיו מכסים את כל הוצאת האלבום בכמה הופעות בודדות, הם לא באמת זקוקים לכסף הזה.
אבל, וזה אבל מאוד גדול, הזמרים כיום רושמים במפורש שלא להוריד ולא להעתיק וכו אז?! איפה ההיתר בזה??
כיום לשמחתינו ישנם אתרים שמאפשרים האזנה מלאה לדיסק בכדי שתוכל להתרשם ולרכוש את הדיסק רק במידה ובאמת אתה רוצה.
כמדומני האלבום של "נחת" למשל הגיע למקום השני בכמות המכירות באייטיונס העולמי למשל וניתן להאזנה בשלל אתרים.. כנ"ל מ.ב.ד ואחרים שמוכיחים את זה.
אז אני חושב שבכדי להסתלק מהספק אפשר להסתפק באותם אתרים ולהאזין דרכם.
וואלה, אם יש אומן שאתם אוהבים תרכשו את הדיסק שלו תלכו להופעות וכו.
 

אליקוס

משתמש רשום
יש פה צביעות שמעצבנת אותי בסוגיא הזאת,

אני מרגיש שהרבה אנשים לא מוכנים לומר את האמת משום שהיא קשה.
בסוגיות בשבת קל מאוד להחמיר ולהגיד מה אתה חושב ואפילו אם הרב שלך יגיד משהו אתה תהיה מוכן להחמיר,
אבל בסוגיות שנוגעות לבנדם בקישקע הוא לא מוכן להחמיר או ללכת לדעה שמחמירה. אז בא ננסה ללמוד את הסוגיה כמו שאנחנו לומדים כל סוגיא ונגיעה למסקנות שנגיע אבל מתוך יראת שמים אמיתית בלי נגיעות של כסף ...( לי אישית נראה שהמאזן אז יראה אחרת).

"פרטי מדת הנקיות, רבים הם מאד...ואולם אף על פי שבכל העבירות משתדל היצר הרע ......יש מהם שהטבע מחמדן יותר ובהן מראה לו יותר היתרים, אשר על כן יצטרך בהן יותר חיזוק לנצח את יצרו ולהנקות מן החטא. וכן אמרו ז"ל (חגיגה יא): גזל ועריות, נפשו של אדם מחמדתן ומתאוה להן."
( מסילת ישרים פרק יא)
 

NG148318

משתמש חדש
כשרוצים ללכת עקום אפשר למצוא תשובה על פי ההלכה למה שרוצים.
בדיוק עכשיו יש אצלנו כל כך הרבה רשעים ובעלי מחלוקת שהורסים כל חלקה טובה ומשסים אנשים זה בזה ומבזים גדולי ישראל - ושכתשאל אותם משהו תצא חסר מענה מול הפלפולים ההלכתיים שלהם, ויתכן שתשתכנע גם לעסוק במצוה הגדולה הזאת.
לגבי דיסקים זה המענה שקיבלתי מרב ומו"צ:
יש דעה שאוסרת מכל וכל.
יש דעה שמקילה במקרה שלא היית קונה.
פחחח, לא היית קונה. כל אחד מהאנשים שרודפים פה על כל בדל וקשקוש של זאנוויל לא היו קונים, אם לא הייתה שום אפשרות להשיג בלי קנייה. תפסיקו לעבוד על עצמכם.
רק סינגלים שזמרים בעצמם הפיצו ברשת אפשר להוריד. כמה מהחומר שיש פה הוא כזה? אולי חצי, אולי פחות.
 

NG148318

משתמש חדש
כשרוצים ללכת עקום אפשר למצוא תשובה על פי ההלכה למה שרוצים.
בדיוק עכשיו יש אצלנו כל כך הרבה רשעים ובעלי מחלוקת שהורסים כל חלקה טובה ומשסים אנשים זה בזה ומבזים גדולי ישראל - ושכתשאל אותם משהו תצא חסר מענה מול הפלפולים ההלכתיים שלהם, ויתכן שתשתכנע גם לעסוק במצוה הגדולה הזאת.

כנראה הספיק לשכוח
 

גולדי לוזון

משתמש רשום
ולי יש הרגשה שמנסים לערב פה רגש בהלכה

ולא מוכנים לקבל את ההלכה כפי שהיא!!!

כן! אם יש רבנים שאומרים שזה מותר לכתחילה הרי שזה מה שאומרת ההלכה!!

ואם אתם יפי נפש וזה לא מסתדר לכם בתבנית שבניתם לעצמכם איך שהתורה אמורה להיראות כנראה שעל זה נאמר "דעת בעלי בתים וגו' "
 

זהבה גרין

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אממ.. לא. מה הקשר.
וחוץ מזה, המקילים מתבססים על הנחה שאתה עצמך לא היית קונה.
עושים מזה יותר מדי. בטח שלא היית קונה הרי יש בפרוג...
תגיד לי, לפני 15-20 שנה, כשעוד לא היה ניתן להוריד מהרשת, היית נוהג לקנות קלטות של מב"ד פריד או שטרייכר?
סביר להניח שכן, כי המכירות שלהם עמדו על איזה 100,000 עותקים.
(המגירה שלי בישיבה הייתה מלאה אז קסטות מקוריות.)
אם גם אז לא היית קונה, יש מה לדבר על דעה מסויימת של מקילים.
אז עלה 30-25 ש"ח
 

טעם של פעם

משתמש פעיל
גם לי הייתה מגירה מלאה ... הייתי קונה כמו כולם .. והפסקתי כשהזמרים החכמים הקפיצו את המחירים ל 40 ש"ח לקלטת כמדומני שפריד היה הראשון שהכפיל את המחיר.. ומאז באמת לא קניתי יותר .. מקסימום העתקתי בדאבל קסט ... ואני חושב שעוד רבים אחרים הפסיקו לקנות מאז ...
האם אדוני יודע כמה עולה דיסק ?
וכמה אמנים הפסידו כסף כשאפילו לא הצליחו להוציא את ההוצאות (בלי לקחת בחשבון מאות ואלפי שעות עבודה)?
שמתם לב לאחרונה למה הרמה של הדיסקים ירדו ב10 שנים האחרונות פלאים?
ולכל אלו שמשתמשים עם ההיתר שיש כאלו שהתירו נראה שלקחת השקעה של הזולת ולהפיץ ברבים ולהגיד מותר על זה נאמר נבל ברשות התורה...
 

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
האם אדוני יודע כמה עולה דיסק ?
וכמה אמנים הפסידו כסף כשאפילו לא הצליחו להוציא את ההוצאות (בלי לקחת בחשבון מאות ואלפי שעות עבודה)?
שמתם לב לאחרונה למה הרמה של הדיסקים ירדו ב10 שנים האחרונות פלאים?
ולכל אלו שמשתמשים עם ההיתר שיש כאלו שהתירו נראה שלקחת השקעה של הזולת ולהפיץ ברבים ולהגיד מותר על זה נאמר נבל ברשות התורה...
אני מקווה שאתה מבין לאן הכנסת את הראש שלך אתה הרי יודע בדיוק כמו כולם שאלה שהתירו את זה זה לא אנשים ברמה שלך שאתה יכול לומר עליהם כאלה דברים נחרצים ולא פשוטים וכל אחד יעשה כדעת רבותיו ונסיים אם הוויכוח המיותר הזה בתקווה להבנה!
 

גולדי לוזון

משתמש רשום
יש קטע ארוך ממרן החזו"א שמסביר שהקובע לומר מי הוא רשע או נבל וכדומה זה הכל לפי קביעת התורה ולא לפי מה שאנחנו מרגישים.

הוא מביא דוגמה של מלמד שבא ללמד בעיר שהיה בה מלמד כבר ועי"ז לא היה לראשון עבודה ולא הייתה למשפחתו פרנסה וכו' וכו'

כולם אמרו שהמלמד השני הוא רשע ומה הוא נכנס לאומנות חברו. ורדפו אותו והחרימו אותו.

אומר החזו"א שמכיוון שעל פי ההלכה היה מותר לאותו מלמד להגיע לעיר וללמד, הרי שלא הוא הרשע, אלא אותם אלה שרדפו אותו הם הרשעים.

ללמדך, שלהחליט מי נבל ומי לא, זה אך ורק בסמכות ההלכה לקבוע, ואין זה תלוי בהרגשה ובשכל "הרחב" של ניק זה או אחר!!!

ומי שאומר על מי שצורב על פי רב גדול וידוע שהוא נבל ברשות התורה, הרי שכל הפוסל במומו פוסל!!!
 

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
יש קטע ארוך ממרן החזו"א שמסביר שהקובע לומר מי הוא רשע או נבל וכדומה זה הכל לפי קביעת התורה ולא לפי מה שאנחנו מרגישים.

הוא מביא דוגמה של מלמד שבא ללמד בעיר שהיה בה מלמד כבר ועי"ז לא היה לראשון עבודה ולא הייתה למשפחתו פרנסה וכו' וכו'

כולם אמרו שהמלמד השני הוא רשע ומה הוא נכנס לאומנות חברו. ורדפו אותו והחרימו אותו.

אומר החזו"א שמכיוון שעל פי ההלכה היה מותר לאותו מלמד להגיע לעיר וללמד, הרי שלא הוא הרשע, אלא אותם אלה שרדפו אותו הם הרשעים.

ללמדך, שלהחליט מי נבל ומי לא, זה אך ורק בסמכות ההלכה לקבוע, ואין זה תלוי בהרגשה ובשכל "הרחב" של ניק זה או אחר!!!

ומי שאומר על מי שצורב על פי רב גדול וידוע שהוא נבל ברשות התורה, הרי שכל הפוסל במומו פוסל!!!
"מילים כדורבנות"!!!
 

טעם של פעם

משתמש פעיל
אני מקווה שאתה מבין לאן הכנסת את הראש שלך אתה הרי יודע בדיוק כמו כולם שאלה שהתירו את זה זה לא אנשים ברמה שלך שאתה יכול לומר עליהם כאלה דברים נחרצים ולא פשוטים וכל אחד יעשה כדעת רבותיו ונסיים אם הוויכוח המיותר הזה בתקווה להבנה!
הבהרה: לא כתבתי המשפט על המתירים חלילה וחס!
אלא הכוונה לאלו שגורמים נזקים(בהיתר וברשות התורה) בלי למצמץ ואומרים מותר לי
גם עם מותר לך תעתיקו לעצמכם ולמה לעלות ברשת....ו.... להגיד מותר לי
 

חרבונא

משתמש מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
אני שמח שלפחות הבהרת את עצמך כי מסגנון הדברים היה נראה אחרת... אבל בכל מקרה אני מבקש סליחה על התוקפנות ואני חוזר כל אחד יעשה כפי דעת רבותיו
הבהרה: לא כתבתי המשפט על המתירים חלילה וחס!
אלא הכוונה לאלו שגורמים נזקים(בהיתר וברשות התורה) בלי למצמץ ואומרים מותר לי
גם עם מותר לך תעתיקו לעצמכם ולמה לעלות ברשת....ו.... להגיד מותר לי
 

טעם של פעם

משתמש פעיל
מי שאומר על מי שצורב על פי רב גדול וידוע שהוא נבל ברשות התורה,הרי שכל הפוסל במומו פוסל!!!
הבהרה: לא כתבתי המשפט על המתירים חלילה וחס!
כאמור לעיל גם אם יש למישהו היתר (ויש מי שמתיר!) עדיין למה לעלות לרשת ו"לזכות" את הרבים מה אתם רוצים מהאמן? מינימום של הכרת הטוב!
יחשוב כל אחד שעבד על פרויקט והשקיע אנרגיה כסף וזמן כמו מאמר מסוים חוברת או ספר ובא מישהו ומעתיק במליונים ומחלק בחינם מה היתה הרגשתו של המו"ל המקורי?:(:(:(:(:(
האם הוא דומה לאותו מלמד שבא ללמד?;););)
 
נערך לאחרונה ב:

גולדי לוזון

משתמש רשום
כאמור לעיל גם אם יש למישהו היתר (ויש מי שמתיר!) עדיין למה לעלות לרשת ו"לזכות" את הרבים מה אתם רוצים מהאמן? מינימום של הכרת הטוב!
יחשוב כל אחד שעבד על פרויקט והשקיע אנרגיה כסף וזמן כמו מאמר מסוים חוברת או ספר ובא מישהו ומעתיק במליונים ומחלק בחינם מה היתה הרגשתו של המו"ל המקורי?:(:(:(:(:(
האם הוא דומה לאותו מלמד שבא ללמד?;););)
המדובר היה על רוב האשכול שתוקף את המתירים ולא על המפיצים ברשת

שזה צריך לברר מה ההלכה אומרת...

וגם להעתיק לעצמך צריך לברר אם יש את התנאים להיתר שלא היית קונה וכו' ושכך סובר הרב שלך

אבל מי שעושה מה שמותר, א"א לקרוא לו רשע רק כי לנו זה ככה נראה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
המדובר היה על רוב האשכול שתוקף את המתירים ולא על המפיצים ברשת

שזה צריך לברר מה ההלכה אומרת...

וגם להעתיק לעצמך צריך לברר אם יש את התנאים להיתר שלא היית קונה וכו' ושכך סובר הרב שלך

אבל מי שעושה מה שמותר, א"א לקרוא לו רשע רק כי לנו זה ככה נראה.

רשע לא
אבל נבל ברשות התורה זה בהחלט מי שעושה מה שמותר על פי הדין
 

תמר אלי

משתמש מקצוען
לא עברתי על כל המיילים,
אבל אני רוצה להאזין למוזיקה שאני אוהבת בכיף (בלי נקיפות מצפון שאולי אני גנבת..)
מה אני אמורה לעשות??
דיסק אני לא אקנה מהסיבה הפשוטה שיותר נח להשתמש בנגן
האם אני צריכה לשלם באופן פרטי לכל אותם זמרים/חברות השקה??
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לא עברתי על כל המיילים,
אבל אני רוצה להאזין למוזיקה שאני אוהבת בכיף (בלי נקיפות מצפון שאולי אני גנבת..)
מה אני אמורה לעשות??
דיסק אני לא אקנה מהסיבה הפשוטה שיותר נח להשתמש בנגן
האם אני צריכה לשלם באופן פרטי לכל אותם זמרים/חברות השקה??

בגל פז אפשר לקנות שירים או אלבומים שלמים לנגן. משלמים למוכר, בוחרים מה רוצים והוא מטעין.
שירים ואלבומים שאין בגל פז, אפשר לקנות דיסק, להמיר לMP3 בתוכנות פשוטות שיש בכל מחשב, ולהטעין לנגן.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ולי יש הרגשה שמנסים לערב פה רגש בהלכה

ולא מוכנים לקבל את ההלכה כפי שהיא!!!

כן! אם יש רבנים שאומרים שזה מותר לכתחילה הרי שזה מה שאומרת ההלכה!!

ואם אתם יפי נפש וזה לא מסתדר לכם בתבנית שבניתם לעצמכם איך שהתורה אמורה להיראות כנראה שעל זה נאמר "דעת בעלי בתים וגו' "

כן, אנחנו יפי נפש.
גם דור המבול קיבלו את ההלכה כמו שהיא, וגם אנשי סדום ועמורה.

הגיע אדם עם דוכן מלא פירות, וכל אחד מתושבי סדום - המדקדקים בהלכה - בא ולקח תורמוס אחד. רק אחד, קטן, פחות משווה פרוטה. וכשבעל הדוכן נשאר בלי סחורה וניסה לצעוק, מחו אנשי סדום את פיהם בנחת ואמרו: "הי, אל תהיה יפה נפש, על פי דין תורה אנחנו פטורים, זה פחות משווה פרוטה".
והלכו לביתם מרוצים ושמחים. והארץ מלאה חמס. עד שסדום נחרבה. וכמה דורות קודם, בנסיבות דומות, בא המבול.

"איזהו חמס ואיזה היא גזל? א"ר חנינא חמס אינו שוה פרוטה וגזל ששוה פרוטה וכך היו אנשי המבול עושים היה אחד מהם מוציא קופתו מליאה תורמוסים והיה זה בא ונוטל פחות משוה פרוטה וזה בא ונוטל פחות משוה פרוטה עד מקום שאינו יכול להוציאו ממנו בדין א"ל הקדוש ברוך הוא אתם עשיתם שלא כשורה אף אני אעשה עמכם שלא כשורה". (בראשית רבא ל"א)
 
נערך לאחרונה ב:

אבי100

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כן, אנחנו יפי נפש.
גם דור המבול קיבלו את ההלכה כמו שהיא, וגם אנשי סדום ועמורה.

הגיע אדם עם דוכן מלא פירות, וכל אחד מתושבי סדום - המדקדקים בהלכה - בא ולקח תורמוס אחד. רק אחד, קטן, פחות משווה פרוטה. וכשבעל הדוכן נשאר בלי סחורה וניסה לצעוק, מחו אנשי סדום את פיהם בנחת ואמרו: "הי, אל תהיה יפה נפש, על פי דין תורה אנחנו פטורים, זה פחות משווה פרוטה".
והלכו לביתם מרוצים ושמחים. והארץ מלאה חמס. עד שסדום נחרבה. וכמה דורות קודם, בנסיבות דומות, בא המבול.

"איזהו חמס ואיזה היא גזל? א"ר חנינא חמס אינו שוה פרוטה וגזל ששוה פרוטה וכך היו אנשי המבול עושים היה אחד מהם מוציא קופתו מליאה תורמוסים והיה זה בא ונוטל פחות משוה פרוטה וזה בא ונוטל פחות משוה פרוטה עד מקום שאינו יכול להוציאו ממנו בדין א"ל הקדוש ברוך הוא אתם עשיתם שלא כשורה אף אני אעשה עמכם שלא כשורה". (בראשית רבא ל"א)
השוואה מקוממת ולא נכונה, פחות משוה פרוטה אסור לגנוב וכאן מותר
"במדרש (בראשית רבה לא, ה) מובא אחד מחטאיהם של דובר המבול כאשר אחד היה מביא קופה של תורמוסים לשוק וכל אחד היה לוקח ממנו תורמוס אחד – שלא ניתן להוציאו בדיינים, וכך היו גוזלים את בעל התורמוסים באופן שאינן ניתן להישבון, וממלאים הארץ חמס.

אמנם, ידועה הקושיא שכיון שאמרו בסוגייתנו שבן נח נהרג על פחות משוה פרוטה – אם כן מה הועילו בכך שגזלו כל אחד רק תורמוס אחד.

וכתב ה"אור החיים" הקדוש ליישב (פרשת נח) כי אף אם אמנם מן הדין יכול בן נח לתבוע אף פחות משוה פרוטה, אך כיון שבשום שכל – אין אדם שיגיש תביעה על סכום כזה – הרי זו היתה התחכמותם להרע, שגזלו באופן שלא יתבעו אותם."
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה