חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

ישראלג

משתמש סופר מקצוען

גנרל רוסי שהיה אחראי על הפלישה לאוקראינה נמצא מת​

גנרל הרוסי שהיה אחראי על הפלישה לאוקראינה עד שפוטר על ידי פוטין נמצא מת. הגנרל הבכיר שזכה בתואר הכבוד הגבוה ביותר, גיבור רוסיה, על שירותו ב-2017 - הפך מאוחר יותר לסגן שר ההגנה ב-2021​

גנרל רוסי בכיר שפוטר על ידי הנשיא ולדימיר פוטין נמצא מת. קולונל גנרל גנאדי ז'ידקו, בן 58, מת לאחר 'מחלה ממושכת' ב-16 באוגוסט 2023, כך על פי הדיווח באתר הרוסי Readovka.
ז'ידקו הוביל לזמן קצר את הפלישה לאוקראינה כמפקד הכוחות הדרומיים, ז'ידקו הודח מתפקידו באוקראינה באוקטובר 2022 כמפקד 'המבצע הצבאי המיוחד' של פוטין לאחר הכישלון לכבוש את העיר חרקוב. התפקיד הביא לסנקציות מערביות נגד ז'ידקו.
מותו אושר על ידי המושל של אזור חברובסק מיכאיל דגטיארב, שהביע את תנחומיו, אך לא הייתה הודעה רשמית. לא דווח היכן מת ז'ידקו. המפקד המת נתפס כבעל אחד המוחות הצבאיים הטובים ברוסיה.​
נפל מהחלון באופן פתאומי או טבע מסירה וכו'?
[כמיטב הפתאומיות של וולאדמיר...]
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

רוסיה איבדה שני שליש ממערכות ההגנ"א המתנייעות שברשותה באוקראינה​

20/08/2023 Nziv אוקראינה, רוסיה

הכוחות המזוינים הרוסים יקבלו מערכות טקטיות של טילי קרקע-אוויר מדגם TOR-M2 נוספות במסגרת עסקה חדשה בין משרד ההגנה למפעל הבנייה האלקטרומכני "קופול איזבסק".
רוסיה איבדה שני שליש ממערכות ההגנה האווירית המודרניות שלה מאז שפלשה לאוקראינה.
פרטי החוזה החדש לא נחשפו.


אתר המודיעין בקוד פתוח Oryx, המסתמך אך ורק על פגיעות המאושרות על ידי תמונות או וידאו, דיווח כי הכוחות הרוסיים איבדו 29 מערכות טילי קרקע-אוויר מסדרת TOR (SAM), כולל גרסת ה-TOR-M2DT הנדירה.
ה-TOR הוא אחד ה-SAMs הבודדים לטווח קצר המיוצרים על ידי רוסיה ויעילים מאוד נגד טילי שיוט ותחמושת מונחית מדויקת. רוב מערכות ה-TOR מבוססות על שלדת ה-GM-355 המאפשרת לה להתנייד בקצב של טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים בכל שטח.
Tor-M2 היא גרסה משופרת של Tor. נעשה שימוש בשמונה טילים 9M331 ו-9M332. יש לו טווח של עד 7 ק"מ והוא יכול להגיע לגובה של עד 6 ק"מ. המערכת יכולה לשאת גם 16 טילי 9M338 חדשים עם טווח של 16 ק"מ וגובה של 10 ק"מ.
מערכת זו נכנסה לשירות עם הצבא הרוסי בשנת 2008.

بعد فقدان ثلثي أنظمة الدفاع الجوي الحديثة، الجيش الروسي يطلب مزيدًا من أنظمة الدفاع الجوي Tor-M2

קרדיט: ערביכ דפנס קרדיט לתמונה: משרד ההגנה הרוסי
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

מפקד וגנר מופיע שוב ורומז לנוכחותו באפריקה​

ראש קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין, פרסם תיעוד ראשון מאז הוביל מרד כושל קצר מועד בסוף יוני. התיעוד ככל הנראה צולם באפריקה והופיע בערוץ הטלגרם שלו​

יענקי פרבר | חדשות בעולם22.8.2023 | 13:45
pltal.png

aa413fc811853fe7ee53.jpg
מפקד וגנר באפריקה | צילום: צילום מסך
ראש קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, פרסם נאום ראשון בווידאו, התיעוד ראשון שלו מאז שהוביל מרד כושל קצר מועד בסוף יוני. נראה שהתיעוד צולם באפריקה והוא פורסם בערוץ הטלגרם שלו.

משך הסרטון הוא 40 שניות, ופריגוז'ין נראה בו עומד בשטח מדברי, לבוש מדי הסוואה, אוחז ברובה, ומאחוריו, במרחק ממנו, מספר חמושים ומשאית קטנה. בטלגרם דווח כי פריגוז'ין דיבר ממדינה אפריקאית מבלי לנקוב בשמה.
לא היה אישור רשמי נוסף לסרטון, ואין מידע נוסף מתי או היכן הוא צולם. "אנחנו עובדים, הטמפרטורה היא יותר מ-50, כל מה שאנחנו אוהבים", אומר פריגוז'ין בסרטון.

הוא הוסיף, "קבוצת וגנר מבצעת פעילויות סיור ופיקוח, והופכת את רוסיה לגדולה יותר בכל היבשות ובאפריקה, צדק ואושר לעם האפריקאי אנו מחפשים עזרה מגיבורים אמיתיים וממשיכים לבצע את המשימות שהוגדרו, ושהבטחנו שנעשה".

לפי הדיווחים, הקרמלין הבטיח לפריגוז'ין חסינות מפני העמדה לדין, ואחד מתנאי החנינה היה עזיבתו לבלארוס השכנה. עם זאת, דווח כי פריגוז'ין הופיע שוב ברוסיה בשולי פסגת אפריקה בסנט פטרסבורג בסוף יולי האחרון.

בחדרי חרדים
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

פוטין מודה ברמז על קשיים בכלכלה הרוסית עקב הפלישה לאוקראינה​

22/08/2023 Nziv אוקראינה, כלכלה, רוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שלשום כי סיכוני האינפלציה הולכים ומסלימים וביקש מהממשלה ומהבנק המרכזי להשתלט על המצב.
פוטין מודאג שעליית המחירים עלולה לפגוע ברמת החיים כשהוא מתכונן להבטיח לתושבי המדינה במסגרת מסע הבחירות לתקופת נשיאות חדשה בת 6 שנים.
בינתיים, התקציב של רוסיה נמצא בלחץ ממה שפוטין מכנה "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה, והבנק המרכזי נאלץ להעלות את הריבית בשבוע שעבר כדי לבלום את נפילת הרובל.
"הנפח והמורכבות של המשימות שאנו פותרים וממשיכים לפתור הם בעלי אופי יוצא דופן באמת", אמר פוטין בהתבטאויות בטלוויזיה לגורמים ממשלתיים.
הוא הוסיף כי המצב הכללי יציב, אך הוא מצריך מעקב עירני וקבלת החלטות בזמן.
לאחר אינפלציה של יותר מ-10% ב-2022, הואט קצב עליות המחירים באביב, אך האינפלציה כעת היא מעל היעד של 4% שקבע הבנק המרכזי והיא עדיין ממשיכה לעלות.
גירעון תקציבי מתרחב ומחסור חמור בכוח אדם הוסיפו ללחצים האינפלציוניים לאורך השנה. וכשערך הרובל הגיע אל מעל ל-100 מול הדולר בשבוע שעבר, הבנק המרכזי נאלץ להתערב על ידי העלאת הריבית ב-350 נקודות בסיס, ל-12%.
העלות הצבאית הגבוהה של הפלישה לאוקראינה הביאה להתאוששות כלכלית צנועה של רוסיה השנה עם הגדלת הייצור התעשייתי, אך היא כבר דחפה את התקציב לגירעון של כ-29 מיליארד דולר, נתון שהוחמר בשל רווחי יצוא נמוכים יותר.
פוטין אמר כי התקציב צפוי להשיג עודף ברבעון השלישי של השנה.
אשרי המאמין או במילים אחרות….. זה לא יקרה.
 

י"כ

משתמש מקצוען

מפקד רוסי בכיר לשעבר: "חייליו של פוטין נמצאים על סף נטישת עמדותיהם"​

קולונל רוסי לשעבר אמר שהצבא הרוסי ינטוש את קווי החזית לאחר שהיחידות איבדו 80% מהכוחות. הקולונל לשעבר אמר שחיילים רוסים "מתעבים" את פוטין ואת הצמרת הצבאית שלו, ומסרבים יותר ויותר לבצע פקודות​

52688bde34d502e83ab4.jpg

מפקד רוסי בכיר לשעבר טען כי חייליו של פוטין נמצאים על סף נטישת עמדותיהם בחזית, מכיוון שהם "מתפכחים יותר ויותר מהמלחמה".
דבריו באים בעקבות דו"ח חדש של אנליסטים צבאיים במכון לחקר המלחמה (ISW), שציינו כי המורל ביחידות הרוסיות "בשפל באופן מופגן" בשבועות האחרונים.
סרגיי גולייב שירת כסגן אלוף בצבא הסובייטי במשך שנתיים באפגניסטן. לאחר מכן המשיך לשרת בדיוויזיה ה-45 ואז פרש מהצבא והפך לפוליטיקאי.
המבקר החריף של פוטין פרסם לאחרונה ספר במולדתו על מלחמת אוקראינה, וכתוצאה מכך, נאלץ לברוח מרוסיה לאחר שחוקרים פליליים פתחו נגדו תיק בגין הפצת דיסאינפורמציה על הצבא.
גולאייב הוא חלק מקבוצה של ותיקי צבא ונמצא בקביעות בקשר עם קצינים וחיילים הנלחמים למען פוטין באוקראינה.
הם סיפרו לו על התנאים הכאוטיים והאכזריים שהם מתמודדים איתם בשדה הקרב כשהם נאבקים נגד מתקפת הנגד של אוקראינה.
הוא אמר ל'דיילי אקספרס' כי "המורל קורס בקרב כוחות החזית, שאינם מצוידים טוב, חיילים מרגישים שהם ננטשו על ידי הממונים עליהם ונשארו לדאוג לעצמם, הם נאלצו לרכוש אספקה צבאית משלהם".
הוא אמר: "הצבא מתעב את פוטין, ואת השר שויגו ואת הרמטכ"ל גרסימוב. חיילים צריכים לקנות ציוד משלהם משכרם כמו שריון גוף, מכיוון שאין אספקה צבאית, ואז הם נאלצים לבלות שמונה חודשים בתעלות ללא הפוגה, מכיוון שהחופשה מתבטלת בגלל מחסור בחיילים,.
"כשהם יורים עליך יום ולילה והדבר היחיד שאתה יכול לעשות הוא לחפור תעלה ולשבת שם חודשים על גבי חודשים בלי טנקים, משוריינים או כלי רכב, לכל זה יש אפקט ממשי מעורר עצבנות".
הוא הוסיף שכמה חיילים יצרו איתו קשר לאחרונה, וביקשו נואשות את עזרתו ברכישת כמה ג'יפים ליחידה שלהם. לא היו להם רכבים כלשהם והם נאלצו לשאת את כל הציוד והאספקה שלהם ברגל לעמדותיהם.
כל כך חמור מצבם, שלחיילים לא הייתה אפילו גישה לאמבולנסים צבאיים כדי לפנות את הפצועים מהחזית. גולייב אמר שהכעס וקריסת המורל בקרב חיילים רוסים כבר הובילו למעשי חבלה, כאשר יחידות צבאיות מסרבות לתקוף כשהן קיבלו הוראה לעשות זאת.
"הייתה סימפטיה לפריגוז'ין", הסביר. "דיברתי עם מישהו שהיה מקורב לוגנר, לא היו להם פגזים, תחמושת או אספקה. האספקה נחסמה בכוונה על ידי גרסימוב ושויגו. מרד וגנר היה ה'קריאה' הראשונה. אני חושב שבקרוב גם קצינים וגדודים ייסוגו מהחזית".
המפקד הרוסי הבכיר לשעבר הדגיש בפירוט את האבדות העצומות שסובל צבא רוסיה במלחמה.
הוא ציין כי גדוד צבאי מאזור קלינינגרד, נאלץ לבצע נסיגה כאשר אוקראינה גירשה את הכוחות הרוסיים מאזור חרקוב בהתקפת נגד בסתיו שעבר. גולייב אמר כי מתוך 700 חיילים, רק 90 חיילים יצאו משם בחיים - כלומר כ-87% מהגדוד נהרגו.
מפקד הגדוד סירב לרשום את ההרוגים כנעדרים בפעולה בדוח הנפגעים שלו, מה שהוביל לפיטוריו. לדבריו, "בדו"ח נפגעים הוא עמד על כך שאין נעדרים בפעולה - שהחיילים מתים".
הבכיר לשעבר הסביר כי "הצבא הרוסי צריך לשלם פיצויים על מותם של חיילים - אבל הגישה של הממונים עליו הייתה שאם אין גופה, אז זה אומר שהחייל עדיין בחיים ונחשב כנעדר בפעולה ואז הצבא לא משלם. עם זאת, המפקד התעקש שהם מתים, אז הם פיטרו אותו תוך 24 שעות בגלל זה. הוא אמר שאין להם סיכוי לחלץ את הגופות כי הם היו צריכים להתפנות במהירות".​
 

י"כ

משתמש מקצוען
רשות התעופה ברוסיה: מנהיג קבוצת וגנר פריגוז'ין היה על מטוס שהתרסק, במטוס היו 10 נוסעים וכולם נהרגו.
בין ההרוגים בכיר נוסף: דימיטרי אוטקין, המפקד והמייסד של כוח וגנר.
עמית סגל: פוטין חיסל זה עתה את מפקד כוח וגנר ביירוט מטוסו. מן הסתם הסיבה הרשמית תהיה תקלת שמן. אם פוטין שומע אותי, תמיד הערכתי אותו ואת מנהיגותו מאוד.​
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

טייס רוסי ערק לאוקראינה עם מסוקו הנושא רכיבים עבור מטוסי קרב רוסיים​

23/08/2023 Nziv

טייס רוסי גנב מסוק Mi-8 ששימש אותו וטס לאוקראינה, שם הסגיר עצמו לכוחות המיוחדים האוקראינים.
ביום רביעי דיווחו כלי תקשורת באוקראינה כי מסוק Mi-8 של הכוחות המזוינים הרוסים נחת באוקראינה כתוצאה ממבצע מיוחד ארוך טווח שהגתה וביצעה מנהלת המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני (GUR).
המודיעין האוקראיני פיתה את טייס מסוק Mi-8AMTSh להגיע לאוקראינה. המסוק טס בין שני בסיסי אוויר רוסיים והעביר רכיבים עבור מטוסי הקרב Su-27 ו-Su-30SM.
על הסיפון, בליווי הטייס, היו שני אנשי צוות שלא ידעו לאן בעצם טס המסוק.
ה-Mi-8 נחת באזור חרקוב.
כתוצאה מהמבצע המיוחד חוסלו שני אנשי צוות מאחר והתנגדו לצעדיו של הטייס העריק.
לפי העיתון "Ukrynska Pravda", הטייס הרוסי ומשפחתו נמצאים באוקראינה, והמשפחה גורשה עוד קודם לכן מרוסיה.
טייס רוסי ערק לאוקראינה עם מסוק Mi-8

קרדיט: ערביכ דפנס
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
 

Sara Rivka

משתמש מקצוען

אוקראינה טוענת כי הנחיתה חיילים בחופי קרים הכבושה

אוקראינה טוענת כי היא הנחיתה חיילים בקרים הכבושה בידי רוסיה. אוקראינה הגבירה לאחרונה את התקפות המל"טים על קרים במטרה לשבש את מאמצי הלוגיסטיקה והאספקה הרוסית​

f55cc6dfff087d52eed8.jpg
כוחות קומנדו | צילום: pixabay
כוחות אוקראינים ביצעו פעולות מורכבות נגד מתקנים צבאיים רוסים באזור הכבוש של האי קרים, כך אמרו גורמים בקייב.
כוחות מיוחדים נחתו בחוף המערבי של קרים, סמוך לאולניבקה, בפעולה משותפת עם חיל הים של אוקראינה, כך לפי משרד המודיעין האוקראיני.
"תוך כדי ביצוע המשימה, חיילים אוקראינים התעמתו עם חיילי הכיבוש. כתוצאה מכך, האויב ספג אבדות בקרב אנשיו ונהרס הציוד של האויב", כך נמסר מסוכנות הביון.
לטענתם בזמן שהם היו שם, היחידה האוקראינית הניפה את הדגל הלאומי.
השלטונות שמונו על ידי רוסיה בקרים, חצי האי האוקראיני שנכבש באופן בלתי חוקי על ידי כוחות מוסקבה מאז 2014, לא הגיבו לטענות.
המבצע מהווה את אחד המהלכים הנועזים ביותר של אוקראינה מאז פתחה את מתקפת הנגד שלה נגד חיילים רוסים, ועשתה התקדמות מוגבלת בלבד.

בחדרי חרדים
 

אין פאנץ'

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית

אוקראינה טוענת כי הנחיתה חיילים בחופי קרים הכבושה

אוקראינה טוענת כי היא הנחיתה חיילים בקרים הכבושה בידי רוסיה. אוקראינה הגבירה לאחרונה את התקפות המל"טים על קרים במטרה לשבש את מאמצי הלוגיסטיקה והאספקה הרוסית​

f55cc6dfff087d52eed8.jpg
כוחות קומנדו | צילום: pixabay
כוחות אוקראינים ביצעו פעולות מורכבות נגד מתקנים צבאיים רוסים באזור הכבוש של האי קרים, כך אמרו גורמים בקייב.
כוחות מיוחדים נחתו בחוף המערבי של קרים, סמוך לאולניבקה, בפעולה משותפת עם חיל הים של אוקראינה, כך לפי משרד המודיעין האוקראיני.
"תוך כדי ביצוע המשימה, חיילים אוקראינים התעמתו עם חיילי הכיבוש. כתוצאה מכך, האויב ספג אבדות בקרב אנשיו ונהרס הציוד של האויב", כך נמסר מסוכנות הביון.
לטענתם בזמן שהם היו שם, היחידה האוקראינית הניפה את הדגל הלאומי.
השלטונות שמונו על ידי רוסיה בקרים, חצי האי האוקראיני שנכבש באופן בלתי חוקי על ידי כוחות מוסקבה מאז 2014, לא הגיבו לטענות.
המבצע מהווה את אחד המהלכים הנועזים ביותר של אוקראינה מאז פתחה את מתקפת הנגד שלה נגד חיילים רוסים, ועשתה התקדמות מוגבלת בלבד.

בחדרי חרדים
הבוקר היתה תקיפה של 42 מלטים אוקראיניים בחצי האי קרים.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

לוקשנקו טוען: הזהרתי את פריגוז'ין לפני מותו​

נשיא בלארוס טוען כי הזהיר את פריגוז'ין ויד ימינו אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם. עוד דווח כי הוא התעקש שלוחמי וגנר יישארו בבלארוס לאחר מות מנהיגם
מאיר גלבוע | חדשות בעולם26.8.2023 | 21:14
pltal.png


88ec9f4a6bffc7e50a91.jpg
לוקשנקו אצל פוטין | צילום: אתר הקרמלין
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו טוען כי הזהיר את יבגני פריגוז'ין וסגנו דמיטרי אוטקין מפני איומים אפשריים על חייהם. בנוסף נטען כי הוא התעקש שלוחמי כוח וגנר יישארו בבלארוס לאחר מות מנהיגם ברוסיה "כל עוד אנחנו זקוקים להם".
הרודן טען בנוסף כי הוא "לא יכול לדמיין" שפוטין הורה להרוג את פריגוז'ין. עם זאת, הודה כי איננו יודע מי אחראי לנפילתו של המטוס, שהייתה לדבריו "חובבנית וברוטאלית".


בתגובה לדיווחים במערב כי פוטין נתן הוראה להרוג את הבוס של וגנר יבגני פריגוז'ין, דוברו של הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר ביום שישי כי מדובר "בשקר מוחלט ויש הרבה ספקולציות" על רקע "המוות הטראגי" של האנשים במטוס הפרטי שהתרסק ליד מוסקבה.
נשיא רוסיה פוטין שלח ביום חמישי תנחומים למשפחתו של יבגני פריגוז'ין שנהרג יממה קודם בהתרסקות מטוסו, ואמר שברוסיה ממתינים לחקירה. בנאום בטלוויזיה כינה פוטין את פריגוז'ין "איש עסקים מוכשר" אותו הוא מכיר משנות ה-90 ואמר "החוקרים יבדקו מה קרה אבל הבדיקה הזו תיקח זמן". פוטין ציין כי לראש וגנר היה "גורל קשה".
"הוא היה אדם עם גורל קשה, הוא עשה כמה טעויות חמורות בחייו", אמר פוטין. "הוא השיג את התוצאות הנדרשות הן עבור עצמו והן עבור מאמץ משותף שביקשתי ממנו בחודשים האחרונים". "הוא היה איש עסקים מוכשר", אמר פוטין, והבטיח חקירה מלאה.
בתוך כך נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי לקייב אין שום קשר למותו של ראש וגנר, יבגני פריגוז'ין. סוכנות הידיעות אינטרפקס-אוקראינה ציטטה את זלנסקי: "לא היה לנו שום קשר לזה. כולם מבינים למי יש מה לעשות עם זה".
בחדרי חרדים
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

פוטין היכה שנית ? תקרית "הרעלה" ברכבת גרמנית​

26/08/2023 Nziv גרמניה, רוסיה
WhatsAppTelegramEmailTwitterFacebook
למרות הרציחות של ארבעה מעמיתיה בעקבות דיווחיהם האנטי רוסיים, העיתונאית הרוסית אלנה קוסטיוצ'נקו מעולם לא חשבה שהיא הורעלה כשהרגישה רע ברכבת לברלין.
"כשאתה עובד ככתב חוקר ברוסיה אתה תמיד זהיר", אמרה לרויטרס. "יש לך הרבה צעדי זהירות שאתה נוקט כל הזמן. אבל כשמצאתי את עצמי באירופה שכחתי לגמרי את כל אמצעי האבטחה האלה.


התובעים הגרמנים חוקרים האם קוסטיוצ'נקו, שחיה כעת במחבוא, הייתה קורבן לניסיון רצח כשחלתה באוקטובר האחרון.
התסמינים שלה התחילו בחוסר התמצאות וכאבי בטן בנסיעה ברכבת ממינכן לברלין ונמשכו מספר שבועות. כשהמחשבה שייתכן שהורעלה הבליחה במוחה, היה מאוחר מדי לזהות רעלים כלשהם.

"נאלצתי להסיר את הטבעות שלי כי האצבעות שלי נראו כמו נקניקיות", אמרה, ותיארה את הנפיחות שהייתה בין התסמינים שלה. חודשים לאחר מכן, היא עדיין מותשת ומסוגלת לעבוד רק שלוש שעות ביום.
אויביו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין המתגוררים בחו"ל הורעלו בעבר, כולל הסוכנים החשאיים לשעבר סרגיי סקריפל, ששרד וסרגיי ליטוויננקו, שלא. מורד צ'צ'ני לשעבר מת בברלין במה שבית משפט גרמני אמר שהוא התנקשות של מדינה רוסית.
הקרמלין מכחיש מעורבות ברציחות אלו.
"זה התאים לנרטיב של פוטין, שאנחנו לא יכולים לסלוח לבוגדים", אמרה קוסטיוצ'נקו. "אבל אף פעם לא עבדתי עם שירותים חשאיים… איכשהו חשבתי שבאירופה אני בטוחה."
בתקופה שבה בירות האיחוד האירופי נתפסות כמקלט בטוח פוטנציאלי על ידי פעילים וכתבים רוסים הרואים עצמם בסיכון בבית, האפשרות שגם הם עלולים להיות מותקפים בחו"ל הינו מצמרר.
"כשמצאתי את עצמי באירופה, שכחתי לגמרי מאמצעי אבטחה, כמו כשדיברתי על הטיול שלי למינכן השתמשתי בפייסבוק ", אמרה קוסטיוצ'נקו, כתבת חוץ שחשפה לכאורה פשעי מלחמה רוסיים באוקראינה.
כשהרופאים אמרו לה שהיא כנראה הורעלה התגובה הראשונית שלה הייתה לצחוק.
היא הייתה אחת משלוש עיתונאיות רוסיות עצמאיות שככל הנראה הורעלו בזמן שהייתן בחו"ל. שלושתן סבלו מתסמינים דומים.
"אנחנו יכולים לאשר שחקירת ניסיון הרצח של אלנה קוסטיוצ'נקו תלויה ועומדת", אמר דובר של התובעים בברלין ביום שישי.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

רוסיה קוראת למשטר אסד לגרש את לוחמי מיליציית ווגנר מסוריה​

27/08/2023 Nziv סוריה, רוסיה
היום, 27 באוגוסט, קרא סגן שר ההגנה הרוסי, "יונוס בק יבקורוב, למשרד ההגנה הסורי לגרש את לוחמי מיליציית "ווגנר" מסוריה או שהם יצטרפו לצבא הרוסי.
דברים אלו נאמרו בביקורו של יבקורוב בבירת סוריה דמשק בשעות הבוקר, שם ערך פגישה עם מפקדים צבאיים משורות המשטר, במטרה לדון בכמה נושאים, ובראשם נושא שכירי החרב הרוסים של ואגנר הפעילים בסוריה.
לפי מקורות שצוטטו על ידי "מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם", יבקורוב הנחה את מנהיגי המשטר הסורי להודיע לווגנר על הצורך לסגת מסוריה או להצטרף לשורות הצבא הרוסי המוצב בה.
נמסר כי בעקבות הדברים נפגש שר ההגנה הסורי, הגנרל עלי מחמוד עבאס, עם מפקדי ווגנר בסוריה והציע להם למסור את נשקם ולסגת מסוריה תוך חודש לכל היותר, או להצטרף לצבא הרוסי בסוריה ולפעול תחת פיקודו.
מיליציית ווגנר החלה לפעול בסוריה בשנת 2015, שם נלחמה באכזריות לצד כוחות המשטר, וכן פעלה לשמירה על שדות הנפט במזרח סוריה.
מדיווחים בעיתונות עולה כי מיליציית "ווגנר" פועלים בשדות הנפט בבדיה (המדבר הסורי), בנוסף לנוכחותם בשטח הכפוף להבנות של טורקיה ורוסיה, המכונה "אזור הסלמה", וכן יש יותר מ-3,000 מתגייסים סורים תחת פיקודם בתוך ומחוץ לסוריה.

الأخبار الليلة | قصف روسي - سوري مكثف على إدلب.. وسفير فرنسا في النيجر يرفض  المغادرة بعد طرده - YouTube
קרדיט: בלדי ניוז קרדיט לתמונה: אלחדת'

nziv
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

צבא אוקראינה חושף רחפן מפציץ חדש בשם SkyKnight​

Aug 27, 2023
אוקראינה הודיעה באמצעות ערוץ טלגרם ההגנה שלה כי פיתחה רחפן מפציץ בשם "SkyKnight" שנראה קטן בגודלו אבל עצמתי באופן מפתיע.
ההודעה בטלגרם, למרות המידע המועט שהיא סיפקה מראה כי הרחפן החדש קומפקטי ובעל ארבע גפיים עם שני רוטורים על כל אחד, כמו גם מה שנראה כמו חבילת חיישן בחזית ומצלמה הפונה כלפי מטה. ה-SkyKnight נושא גם חבילת סוללות על חלקו העליון ואת תחמושת המטען שלו על חלקו התחתון. נראה כי משקל המטען של הרחפן הינו כ-2.5 ק"ג, כבד יחסית לגודלו הקטן – משקל הפצצה הוא בערך פי שלושה עד חמישה ממשקלו של רימון יד טיפוסי, לא עומס טריוויאלי עבור רחפן קטן.
סמואל בנדט, אנליסט במרכז לניתוח ימי וחבר בכיר במרכז לביטחון אמריקאי חדש, אמר כי "ניתן להשתמש ברחפן נגד מטרות נייחות ונעות – כל דבר מטנקים, כלי רכב משוריינים, ארטילריה ומערכות אחרות ליחידות חי"ר הנמצאות בתנועה או בתעלות, ונגד כל מטרה המזוהה כמטרה צבאית רוסית".
ה- SkyKnightמיוצר באופן מקומי, נבנה עבור הצבא האוקראיני, חולק חלקים עם רחפנים חובבניים ומתוכנן להרכבה קלה יותר מאשר לאסתטיקה. על פי Interesting Engineering, זה קריטי בשביל אוקראינה חיוני לייצר רחפנים האופן מקומי משום ש-DIJ אסרה על מכירת הרחפנים שלה לאוקראינה ולרוסיה.
הרחפן יכול גם לטוס באופן אוטומטי לעבר המטרה שבחר המפעיל, גם אם התקשורת בניהם אובדת. "אוקראינה משקיעה משאבים רבים בייצור רחפני קרב מקומיים כדי לעמוד מול הצבא הרוסי, שמפעיל יותר ויותר רחפנים מסוגים quadcopter ו-FPV", אומר בנדט, ומסכם "צריך לייצר את ה- SkyKnightבכמויות מספיקות כדי להתחיל לחולל שינוי בשדה הקרב".

קרדיט: האתר הישראלי לבטחון המולדת
 

Sara Rivka

משתמש מקצוען

דיווח: חרם מצד לשכת זלנסקי על ישראל - סירבו לטלפון מבכיר ישראלי

בלשכתו של הנשיא זלנסקי עושים מעין "חרם" על בכירים ישראלים. בכיר אוקראיני סירב בחודש האחרון לקבל שיחת טלפון מבכיר ישראלי ואמר: "אנחנו מצפים שנתניהו יביע תמיכה באוקראינה"​

24802e1c6861e7ecf59b.jpg
זלנסקי בראיון | צילום: צילום מסך TV5
הכעס של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וסביבתו הקרובה על הבכירים הישראלים, מתחיל לתת את אותותיו. על פי דיווח בכאן רשת ב' בלשכתו של הנשיא זלנסקי עושים מעין "חרם" על בכירים ישראלים.
מספר 2 באוקראינה, אנדריי ירמק, סירב בחודש האחרון לקבל שיחת טלפון מבכיר ישראלי – ואמר: "אנחנו מצפים שנתניהו יביע תמיכה באוקראינה, ויגיע לקייב".
בנוסף לכך, בשבועות האחרונים, מוזמנים מדי סוף שבוע, קבוצות שונות של שגרירים שמוגדרים "מדינות התומכות באוקראינה" ללשכת נשיא אוקראינה – לשיח עם בכירים בלשכתו של זלנסקי, אך שגריר ישראל בקייב מעולם לא הוזמן לפורום הזה.
לפי גורמים אוקראינים, הסיבה לכך היא הכעס של נשיא אוקראינה, על העובדה שישראל לא מסייעת מספיק לקייב. עוד טוענים הגורמים כי "הארכת הביטוח לאוקראינים הנמצאים בארץ – דבר קטן, ויש עוד לא מעט דברים שישראל צריכה לעשות".
בחדרי חרדים
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הניצחון של אוקראינה קרוב יותר ממה שהמערב חושב, על פי דו"ח מומחי בטחון של המרכז לניתוח מדיניות אירופית. "למרות ההתייחסות העגומה של התקשורת המערבית למתקפת הנגד של אוקראינה, מתבצעת "התקדמות משמעותית". אוקראינה צריכה להתקדם רק 10 מייל כדי "למחוץ את הצבא הרוסי".
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

רוסיה: דיווחים על פיצוצים ודליקה גדולה בשדה”ת פסקוב, ככל הנראה בשל מתקפת כטב”מים אוקראינית.​

מקורות רוסים: 4 מטוסי תובלה מסוג איליושין 76 וכן מטוס מסוג טופולוב 22 נפגעו במתקפת הכטב”מים האוקראינית בשדה”ת פסקוב הערב.​

אבו עלי
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

האוקראינים פגעו במפעל מיקרו-שבבים רוסי בלב מכונת המלחמה של פוטין​

תקיפות מל"טים הרסניות פגעו במפעל המיקרו-שבבים הרוסי בלב מכונת המלחמה של פוטין. אחד ממפעלי המיקרו-אלקטרוניקה הגדולים ברוסיה ניזוק בצורה מאד קשה​

כל רגע
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה