חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

רוסיה שיגרה עשרות מל"טים בדרום אוקראינה כולל 17 טילים​

אוקראינה הפילה עשרות מל"טים וטילים רוסיים. זלנסקי מתייחס ל"קשיים גדולים". רוסיה שיגרה הלילה עשרות מל"טים ו-17 טילי שיוט. לדברי זלנסקי, מדי יום נורים 40 אלף פגזים​

אוקראינה מסרה כי הפילה לפחות 18 מל"טים ו-17 טילי שיוט במתקפה ששיגרה רוסיה בשטחה בן לילה.

חיל האוויר הצהיר בפוסט בטלגרם כי רוסיה שיגרה במהלך הלילה 24 מל"טים מעל אזורי אודסה ומיקולייב בדרום אוקראינה. בפוסט נאמר כי כל 17 הטילים הושמדו מעל אזורי דנייפרופטרובסק, פולטבה וחמלניצקי.

התקיפה מגיעה על רקע דבריו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שהודה כי הכוחות של ארצו נמצאים במצב קשה, וכי קצב מתקפת הנגד שעליה הכריזה קייב נגד הרוסים אינו מהיר.

זלנסקי אמר בראיון לערוץ CBS האמריקאי: "זהו מצב קשה, ואני אהיה כנה איתך לחלוטין, התקפת הנגד אינה מהירה במיוחד".

לדבריו, העימות בחזית הפך לדו-קרב ארטילרי, ומכל צד נורים לדברי זלנסקי, מדי יום 40 אלף פגזים.

כלי תקשורת באוקראינה ציטטו מקורות מודיעיניים שאמרו כי הפיצוצים שאירעו בעיר סבסטופול בקרים ביום ראשון בערב נבעו מפעולה של כוחות אוקראינים, אך גורם רשמי רוסי אמר כי "אויבי רוסיה מנסים להציג ניצחון שווא".

מיכאיל רזבוזגאייב, מושל סבסטופול הכבושה, אמר כי המצב רגוע לחלוטין בעירו, שהיא הגדולה ביותר בקרים.

רוסיה מצידה הודיעה בימים ראשון-שני בלילה כי הפילה כמה מל"טים אוקראינים מעל חצי האי קרים אותו סיפחה, ובמרחב האווירי של אזור מוסקבה, וגם מעל בלגורוד ווורונז', הקרובות לגבול עם אוקראינה.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

בכירה אוסטרית עברה לרוסיה עם סוסי הפוני שלה​

שרת החוץ האוסטרית לשעבר עברה לרוסיה עם סוסי הפוני שלה שהוטסו במטוס צבאי שהמריא מסוריה. קארין קנייסל אמרה שהיא עוברת לרוסיה כדי להוביל צוות חשיבה שהקימה עם אוניברסיטת סנט פטרבורג. היא הפכה לכותבת טור אורח באתר שנתפס כזרוע תעמולה של הקרמלין​

שרת החוץ האוסטרית לשעבר, קארין קנייסל, שהתפרסמה לרעה בשנת 2018 בגלל שהזמינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחתונתה, עברה לסנט פטרסבורג - יחד עם סוסי הפוני שלה, שהוטסו במטוס צבאי רוסי.

ב-2018, קארין קניסל, אז שרת החוץ של אוסטריה, עלתה לכותרות כשהזמינה את פוטין לחתונתה. היא גררה ביקורת נרחבת, שהגיעה חודשים ספורים לאחר שכמה ממדינות האיחוד האירופי למעט אוסטריה, גירשו עשרות דיפלומטים רוסים בתגובה לתקיפת סרגיי סקריפל בסולסברי בריטניה. סקריפל היה סוכן רוסי שערק מרוסיה לבריטניה, הרוסים הרעילו אותו לאחר שהורשע בריגול למען בריטניה שם קיבל מקלט מדיני.

השרה בת ה-58 עזבה את הממשלה בשנה שלאחר מכן, דמות שנויה במחלוקת מאוד בארצה, קניסל עברה לצרפת בספטמבר 2020 והפכה לכותבת טור אורח באתר "רוסיה היום", שנתפס כזרוע תעמולה של הקרמלין.

בפוסט בטלגרם בסוף השבוע, היא הביעה "תדהמה" מכך שהמעבר שלה לרוסיה הפך ל"פוליטי", ואמרה שהיא העבירה את הספרים, הבגדים וסוסי הפוני שלה ממרסיי לביירות דרך חברת DHL ביוני 2022 לאחר שלטענתה גורשה מצרפת.

אבל לבנון הייתה רק פתרון זמני, לדבריה, והיא נסעה לרוסיה כל שישה שבועות לעבודה, שם היא מקימה כעת צוות חשיבה.

"בשל סנקציות אין טיסות ולא משלוחים של חברת DHL לרוסיה", כתבה. "לכן לקחתי טיסת תובלה רוסית מסוריה לרוסיה, ועליה אני אסירת תודה".

בשבוע שעבר הוטסו שני סוסי הפוני של קניסל לסנט פטרסבורג במטוס צבאי מבסיס האוויר הרוסי 'חְמֶיימִים', בסיס אווירי השוכן ליד לטקיה בסוריה ומשמש את חיל האוויר הרוסי, כך לפי דיווח של אתר התחקירים הרוסי The Insider.

ביוני האחרון חשפה קניסל את מרכז גורקי - צוות חשיבה באוניברסיטת סנט פטרסבורג שיפעל תחת הנהגתה. צוות החשיבה הוקם כדי "לעזור להגדיר את המדיניות של הפדרציה הרוסית" תוך התמקדות במזרח הקרוב והתיכון.

בשנת 2021 הצטרפה קניסל לדירקטוריון של ענקית הנפט הרוסית 'רוסנפט' (Rosneft)

היא פרשה מתפקידה במאי 2022 לאחר שהפרלמנט האירופי העביר החלטה המאיימת בסנקציות נגד אירופאים שעדיין נמצאים במועצות המנהלים של חברות רוסיות גדולות.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

ששת סגני שרי ההגנה של אוקראינה פוטרו​

כל ששת סגני שרי ההגנה של אוקראינה פוטרו היום, כך אמר גורם ממשלתי בכיר שבועות לאחר החלפת שר ההגנה. אוקראינה לא נתנה סיבה לפיטורים​

אוקראינה פיטרה את כל ששת סגני שרי ההגנה שלה, כך נמסר היום (שני). מדובר בדרמה לא קטנה בדרגים הבכירים שבועות לאחר החלפת שר ההגנה בגין שחיתות במשרד ההגנה.

הממשלה חוקרת האשמות בשחיתות הקשורות למשרד, שהפך לצינור העיקרי של מיליארדי דולרים של סיוע צבאי מערבי מאז החלה רוסיה בפלישה לאוקראינה לפני כמעט 19 חודשים.

מוקדם יותר החודש, הנשיא וולודימיר זלנסקי החליף את שר ההגנה אולקסיי רזניקוב ברוסטם אומרוב, תוך שהוא מציין את הצורך ב"גישות חדשות". הממשלה לא מסרה נימוק להחלטת, ולא ברור מיד אם ההחלטות קשורות.

סגני השרים כללו את חנה מליאר, שהתגלתה בחודשים האחרונים כאחת הפקידות הבולטות שנותנת מידע על ההתקדמות היומיומית של מתקפת הנגד של אוקראינה. שלושה חודשים לאחר התקיפה, קייב עדיין לא השיגה פריצת דרך מכרעת.

ההחלטה ביום שני התקבלה בישיבת ממשלה, כך על פי הודעת הממשלה בטלגרם.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

זלנסקי: יש עדויות לחטיפת ילדים בידי צבא רוסיה​

בנאומו הזהיר זלנסקי כי מה שמתחולל באוקראינה עלול להתפשט ולהתרחש גם במדינות אחרות • "כששנאה מכוונת כלפי אומה אחת, זה לעולם לא נפסק שם"
נשיא אוקראינה זלנסקי האשים אתמול (שלישי) בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, את רוסיה בביצוע רצח עם, וקרא למנהיגים להשתתף בפסגת שלום כדי לסייע לעצור את הפלישה לאוקראינה, כך דווח ב'ניו יורק טיימס', וב'גרדיאן'.



זלנסקי הזהיר כי מה שמתחולל באוקראינה עלול להתפשט ולהתרחש גם במדינות אחרות. "כששנאה מכוונת כלפי אומה אחת, זה לעולם לא נפסק שם", אמר. "מטרת המלחמה הנוכחית באוקראינה היא להפוך את ארצנו, את אנשינו ואת המשאבים שלנו לנשק נגדכם – נגד הקהילה הבינלאומית". אם יצליחו הרוסים בתוכניתם, אמר, "רבים ממושבי האו"ם עלולים להתרוקן מיושביהם".

"מעולם לא היו חטיפות וגירוש המוני מדיניות ממשלתית, לא עד עכשיו", טען הנשיא האוקראיני, והוסיף כי בידי הרשויות באוקראינה פרטים של עשרות אלפי ילדים שנחטפו לאדמת רוסיה, וכן "עדויות למאות אלפי ילדים אחרים שנחטפו בידי הרוסים בשטחים הכבושים, וגורשו".
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

שר ההגנה הרוסי בדק מל"טים וטילים של משמרות המהפכה​

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ביקר ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה של איראן, שם בדק מל"טים, טילים ומערכות הגנה אווירית, כך דיווחו כלי תקשורת באיראן​

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ביקר ביום רביעי ביחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן, שם בדק מל"טים, טילים ומערכות הגנה אווירית, כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים באיראן.

שויגו, שהגיע לטהראן ביום שלישי, התקבל בברכה וערך סיור עם ראשי יחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה, כך לפי סוכנות הידיעות תסנים.

ביום רביעי, שויגו נפגש גם עם מקבילו האיראני, מוחמד רזא אשטיאני. השיחות נסבו סביב "מסמך שיתוף פעולה צבאי וביטחוני ארוך טווח" בין איראן ורוסיה, כמו גם הצעות לטפל בסכסוך בין ארמניה ואזרבייג'ן.

בהתייחס למתיחות בין ארמניה ואזרבייג'ן, אמר אשטיאני: "שמירה על גבולות בינלאומיים ושלמות טריטוריאלית של מדינות אזוריות היא אחד מהקווים האדומים של הרפובליקה האסלאמית של איראן".

שויגו, אמר שהיחסים בין רוסיה לאיראן הגיעו לרמה חדשה למרות התנגדות המערב. "אנו נחושים ליישם את כל מערך הפעילויות המתוכננות שלנו למרות התנגדות ארה"ב ובעלות בריתה המערביות. הלחץ של הסנקציות על רוסיה ואיראן מתגלה כחסר תוחלת, בעוד שיתוף הפעולה בין רוסיה לאיראן מגיע לשיאים חדשים".
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

התחקיר חשף: הטיל שהרג 15 אנשים – נורה בידי האוקראינים​

לפחות 15 בני אדם נהרגו ויותר מ-30 נפצעו אז, באחת המתקפות הקטלניות ביותר שהיו על אוקראינה • ראיות של ה'ניו יורק טיימס' מצביעות על כך שהתקיפה הקטלנית הייתה תוצאה של ירי תועה של טיל נ"מ אוקראיני שנורה ממערכת "בוק"
ב-6 בספטמבר פגע טיל בשוק הומה אדם בעיר קוסטיאנטיניבקה שבאוקראינה, ושברי מתכת עפו לכל עבר, ניפצו חלונות וחדרו קירות.

לפחות 15 בני אדם נהרגו ויותר מ-30 נפצעו אז, באחת המתקפות הקטלניות ביותר שידעה המדינה בחודשים האחרונים.

לאחר מכן, נשיא אוקראינה זלנסקי האשים טרוריסטים רוסים בתקיפה וכלי תקשורת רבים הלכו בעקבותיו והדהדו את דבריו.
אך, ראיות שנאספו ונותחו על ידי ניו יורק טיימס, כולל שברי טיל, צילומי לוויין, עדויות ראייה ופוסטים ברשתות החברתיות, מצביעות על כך שהתקיפה הקטלנית הייתה תוצאה של ירי תועה של טיל נ"מ אוקראיני שנורה ממערכת "בוק". מומחים למערכות הגנה אוויריות אומרים שטילים מסוג זה שפגע בשוק בקוסטיאנטיניבקה יכולים לסטות ממסלולם משורה של סיבות, בהן תקלה חשמלית או כאשר סנפיר של הטיל ניזוק או ניתק ממקומו בעת השיגור.
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
בהמשך למה שכבר נכתב פה בעבר...

אוקראינה בונה דגמי דמה של טנקי לאופרד להטעיית מל"טים מתאבדים רוסיים​


החברה האוקראינית Temerland LLC בנתה דגם דמה של טנק המערכה הראשי Leopard 2 כדי לשטות בכוחות הרוסים.

כדי לייצר דגם דמה של Leopard 2, החברה השתמשה במיניוואן רגיל כבסיס לפלטפורמה המרכזית, על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית.

Temerland LLC הצהירה כי יתחילו השבוע לייצר את דגם הדמה הראשון של הטנק הגרמני Leopard 2 .

לרכב יורכבו מספר אלמנטים שיהפכו אותו ויזואלית לגרסה של טנק הליאופרד המהווה יעד בעל עדיפות עליונהעבור המל"טים המתאבדים של רוסיה.

אם לשפוט לפי התמונות הזמינות, העתק הטנק פשוט מאוד וניתן לפרק ולהוביל אותו למקום אחר באמצעות משאית.

הכוחות המזוינים של אוקראינה השתמשו בגרסאות דמה של כלי נשק שונים הפעילים כיום במלחמה נגד רוסיה.

מוקדם יותר אמר הצבא האוקראיני לתקשורת המערבית כי כוחות רוסים השמידו מאות טנקי דמה.

באופן כללי, המחיר של גרסת הדמה של טנק אחד הוא פחות מ-1000 דולר אמריקאי.

מלבד Leopard 2, אוקראינה מייצרת גם דגמי דמה של תותחי הוביצר ומכ"מים.




אוקראינה בונה טנק מסוג Leopard 2 כדי לשטות ברחפני קמיקזה רוסיים
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען

אניה שניה, עמוסת חיטה מאוקראינה, עוקפת את המצור הרוסי בדרכה למצרים​

ספינה עמוסה בחיטה הפליגה מנמל אוקראיני לכיוון מצרים, לפי מה שהודיעו השלטונות האוקראינים, וציינו כי זו הפעם השנייה השבוע שספינה עשתה שימוש במסדרון הים שהקימה קייב כדי לעקוף את המצור והאיומים הרוסים.

שר התשתיות האוקראיני, אולכסנדר קוברקוב, אמר ברציף "X" כי "הספינה Arwiat יצאה מנמל צ'ורנומורסק כשהיא נושאת 17,600 טונות של חיטה אוקראינית, בדרכה למצרים".

אתמול, יום חמישי, הגיעה לאיסטנבול ספינת החיטה הראשונה שהפליגה מנמל אוקראיני מאז סיום ההסכם הבינלאומי בים השחור, לפי דיווח של האתר המתמחה במעקב אחרי תנועות ימיות".

מהאתר נמסר כי הספינה "Resilient Africa", שאורכה 76 מטרים, מניפה דגל איי פלאו ומובילה שלושת אלפים טון חיטה, הגיעה למיצר הבוספורוס, לראשונה מאז תום ההסכם ב-17 ביולי 2022, בעקבות ביטולה על ידי רוסיה.

באמצע יולי פרשה מוסקבה מההסכם שנחתם ב-2022 באיסטנבול לאפשר ייצוא של סחורות חקלאיות אוקראיניות דרך הים השחור, בהתבסס על חשיבותן לכלכלת המדינה ולביטחון המזון העולמי.

בתגובה, אוקראינה מבקשת לעשות שימוש בנתיבים ימיים לאורך חופי מדינות בעלות הברית שלה עד לבוספורוס, תוך התעלמות מהאיומים הרוסיים להטביע כל ספינה שנכנסת או מפליגה מנמלים אוקראינים.

ההסכם הבינלאומי, שנערך בחסות טורקיה והאו"ם וממנו נסוגה מוסקבה, איפשר ב-2017 ייצוא של כ-33 מיליון טון של תבואה וסחורות חקלאיות אוקראיניות דרך הים השחור.


كييف تعلن مغادرة أول سفينة من ميناء على البحر الأسود عبر ممر ملاحي جديد -  YouTube
 

איש אחד הלך

משתמש סופר מקצוען
ביידן בתום הפגישה עם זלנסקי בבית הלבן: בשבוע הבא יימסרו לאוקראינה טנקי אברמס. נעניק חבילת סיוע בסך 325 מיליון דולר.
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אוקראינה טוענת כי הרגה את מפקד הצי הרוסי​

כוחות מיוחדים אוקראינים אמרו כי במתקפה על מפקדת הצי הרוסי נהרג מפקד הצי בים השחור, ויקטור סוקולוב. בינתיים, טנקי אברמס הראשונים של ארה"ב הגיעו לאוקראינה​

בהצהרה של הכוחות המיוחדים של אוקראינה נכתב כי מפקד הצי בים השחור הרוסי, ויקטור סוקולוב נהרג בהתקפה על מפקדת הצי של רוסיה בעיר הנמל סבסטופול בחצי האי קרים הכבושה ביום שישי האחרון.
סוקולוב היה בין 34 חיילים וקצינים שנהרגו בתקיפה אוקראינית קטלנית ביום שישי האחרון, עוד עשרות נפצעו. על פי דיווחים, בניין המטה ההיסטורי ניזוק בצורה קשה
"שלושים וארבעה קצינים וחיילים נהרגו, כולל מפקד צי הים השחור, עוד 105 נוספים נפצעו", נמסר מהכוחות המיוחדים. אם המוות אכן יאושר, סוקולוב יהיה בדרג הגבוה ביותר מבין כל הקצינים הרוסים שנהרגו באוקראינה במהלך המלחמה.
אוקראינה גם דיווחה, כי התקפות באמצעות מל"טים וטילים ימיים ואוויריים הרסו גם מערכות הגנה ופגעו בספינות ובצוללות צבאיות רוסיות. אוקראינה גם ביצעה מתקפת מל"טים באזור קורסק במערב רוסיה, וגרמה נזק למספר בתים פרטיים ובניין מנהלי, כך אמר מושל האזור, רומן סטארבויט הערב.
על רקע הדיווח על מותו של הקצין הבכיר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אישר את הגעתם של טנקי אברמס הראשונים של ארה"ב לאוקראינה.
בפוסט בטלגרם, אמר זלנסקי כי הטנקים כבר מוכנים לפריסה. זלנסקי לא סיפק פרטים על מספר הטנקים האמריקאים שכבר נמצאים במדינה. טנקי אברהמס שימשו את ארה"ב בעיראק ובאפגניסטן. הוא מגושם ובעל צריכת דלק גבוהה, אך בעל כוח אש אדיר ומוגן היטב מפני נשק נגד טנקים.
בחדרי חרדים
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

חוליית נ"ט רוסית פגעה בטנק ליאופרד אוקראיני וגילתה אנשי צוות גרמנים​

חוליית נ"ט של הצבא הרוסי השמידה בהצלחה טנק ליאופרד אוקראיני שסופק על ידי גרמניה באזור המבצעים המיוחדים המוביל לזפורוז'יה.

באופן מפתיע, הצוות גילה כי כל צוות הטנק היו חיילי צבא גרמניה.

ראש חוליית הנ"ט, שזכה לכינוי "אגדה", אמר אתמול, שבת, לספוטניק: "כאשר עצרנו מתקפה נוספת והשתמשנו בטיל נ"ט מונחה כדי להשמיד את טנק הליאופרד, התקדמנו לעבר הרכב הבוער בתקווה לתפוס אותו".

לאחר מכן, הצוות ראה כי נהג הטנק נפצע קשה ועוד אחד נהרג.

ראש חוליית הנ"ט אמר: "ברגע שהוא התעורר, המכונאי התחיל לצעוק "nicht schießen" ("אל תירה" בגרמנית)".

הוא המשיך: "נהג הטנק הצהיר שוב ושוב שהוא לא שכיר חרב, אלא חייל בצבא הגרמני, ושהוא ושאר אנשי הצוות הם חברים באותה יחידה בצבא הגרמני".

כאשר קיבלו סיוע רפואי, מסר הנהג הגרמני פרטים על הגדוד שלו ואת מיקומו.

נהג הטנק מת מפצעיו דקות ספורות לאחר מציאתו, למרות שניתנה עזרה ראשונה בניסיון להצילו
nziv
 

דה סנטיס 2024

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אוקראינה טוענת כי הרגה את מפקד הצי הרוסי​

כוחות מיוחדים אוקראינים אמרו כי במתקפה על מפקדת הצי הרוסי נהרג מפקד הצי בים השחור, ויקטור סוקולוב.​

המפקד המת לכאורה תועד היום בשיחת וידאו

באוקראינה מסרו אתמול שהם הרגו את סוקולוב ו-33 קצינים נוספים במתקפת טילים בשבוע שעבר על מפקדת צי הים השחור של רוסיה בעיר סבסטופול שבקרים • בעקבות פרסום הסרטון של סוקולוב, צבא אוקראינה אמר כי הוא יבדוק את הדיווח המקורי שפרסם.


מפקד צי הים השחור של רוסיה, ויקטור סוקולוב, תועד היום (שלישי) לכאורה בשיחת ועידה בווידאו, יום לאחר שהכוחות המיוחדים של צבא אוקראינה טענו שהרגו אותו במתקפה על חצי האי קרים, כך פורסם בסוכנות הידיעות AP, ותורגם באתר "הארץ". משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון ותמונות שמראים לכאורה את סוקולוב, מהבכירים ביותר בצי הרוסי, משתתף בשיחת ועידה עם שר ההגנה סרגיי שויגו, אדמירלים וקציני צבא אחרים. הסרטון שודר בטלוויזיה הרוסית.
מקור
 

רצתה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אסף רוזנצוייג: במטרה לקבל תמיכה לסיוע לאוקראינה - האיחוד האירופי מתכוון להעביר להונגריה מענקים בשווי של כ-13 מיליארד אירו שהיו מוקפאים בשל מחלוקות והתנגדות למהלכי ממשלתו של ראש הממשלה ויקטור אורבן, כך לפי הפייננשיאל טיימס
 

חיימקוש

משתמש מקצוען
במהלך 20 החודשים של המלחמה שמנהלת רוסיה באוקראינה, החרים הצבא האוקראיני כ-200 טנקי T-72B3 של רוסיה. ה-T-72B3, הוא אחד הטנקים החדשים של רוסיה. ובניגוד לטנקים אחרים, לתעשייה האוקראינית אין הרבה ניסיון עם הסוג הזה.

לאחר שאחד הטנקים נתפס על ידי האוקראינים, הם לא הצליחו לתפעל איזו תקלה, קצין אוקראיני התקשר לתמיכה הטכנית של יצרנית הטנק, ולמרבה הפלא החברה סייעה לו, כך דיווח מגזין פורבס.

הקצין משרת בחטיבה ה-54 של הצבא האוקראיני, הנלחמת סביב במזרח אוקראינה ומפעילה בעיקר ציוד סובייטי כולל טנקי T-64 ורכבי לחימה BMP. היא מחזיקה גם בכמה טנקים מסוג T-72B3 תוצרת רוסיה.

הקצין התקשר לקבל תמיכה טכנית לאחר שהמיכל פלט שמן. המדחסים שלו לא פעלו. מנגנון סיבוב הצריח החשמלי לא עבד, ואילץ את הצוות לסובב את הצריח ידנית.

אחד מעובדי המפעל שמייצר את הטנק שהזדהה כאלכסנדר אנטולביץ', לא היה מודע לכך שהקצין שמדבר איתו הוא בכלל חייל אוקראיני, הוא הבטיח שיעלה את הבעיות מול מנהלי המפעל. בשלב מסוים אחד מאנשי המפעל ביקש מהאוקראיני לתאר בפירוט את בעיות הטנק בוואטסאפ.

לבסוף הקצין חשף שהוא בכלל אוקראיני, והיחידה שלו לקחה כשלל את ה-T-72 בסוף השנה שעברה.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
בהמשך למה שכבר נכתב פה בעבר...

אוקראינה בונה דגמי דמה של טנקי לאופרד להטעיית מל"טים מתאבדים רוסיים​


החברה האוקראינית Temerland LLC בנתה דגם דמה של טנק המערכה הראשי Leopard 2 כדי לשטות בכוחות הרוסים.

כדי לייצר דגם דמה של Leopard 2, החברה השתמשה במיניוואן רגיל כבסיס לפלטפורמה המרכזית, על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית.

Temerland LLC הצהירה כי יתחילו השבוע לייצר את דגם הדמה הראשון של הטנק הגרמני Leopard 2 .

לרכב יורכבו מספר אלמנטים שיהפכו אותו ויזואלית לגרסה של טנק הליאופרד המהווה יעד בעל עדיפות עליונהעבור המל"טים המתאבדים של רוסיה.

אם לשפוט לפי התמונות הזמינות, העתק הטנק פשוט מאוד וניתן לפרק ולהוביל אותו למקום אחר באמצעות משאית.

הכוחות המזוינים של אוקראינה השתמשו בגרסאות דמה של כלי נשק שונים הפעילים כיום במלחמה נגד רוסיה.

מוקדם יותר אמר הצבא האוקראיני לתקשורת המערבית כי כוחות רוסים השמידו מאות טנקי דמה.

באופן כללי, המחיר של גרסת הדמה של טנק אחד הוא פחות מ-1000 דולר אמריקאי.

מלבד Leopard 2, אוקראינה מייצרת גם דגמי דמה של תותחי הוביצר ומכ"מים.




אוקראינה בונה טנק מסוג Leopard 2 כדי לשטות ברחפני קמיקזה רוסיים
לסאדאם בשנות ה 90 היו טנקים מבלונים...
 

יענקל בעל עגלה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
המנהל השלישי של ענקית הנפט הרוסית שביקר את פלישת פוטין לאוקראינה מת בפתאומיות. ולדימיר נקרסוב, בן 66, יו"ר מועצת המנהלים של חברת נפט, מת לכאורה מאי ספיקת לב. הוא המנהל השלישי הבכיר שמת בפתאומיות ב-18 החודשים האחרונים. הוא מתח ביקורת על פלישת פוטין לאוקראינה. שניים הקודמים לו מתו גם בנסיבות מסתוריות :
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יְהוָה שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יְהוָה שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  17  פעמים

לוח מודעות

למעלה