חדשות בעולם מלחמת רוסיה & אוקראינה

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שוב הלילה מתקפת מלטי"ם על מוסקבה:

לפנות בוקר שוב תקפו מל"טים לא ידועים את בירת רוסיה. והפעם היעד שלהם היה מתחם העיר מוסקבה . המל"ט כוון לקומה ה-21 של אחד המגדלים, שם נמצא משרד הכלכלה הרוסי.

לפי משרד ההגנה הרוסי, שני מל"טים הופלו לכאורה, ואחד דוכא על ידי EW ופשוט נפל על שטח העיר מוסקבה.

ראש עיריית מוסקבה אמר כי כתוצאה מהתקיפה נהרסו 150 מ"ק. מ' של משטח זכוכית של הבניין.

 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שלוש אוניות אזרחיות הפרו את המצור הימי הרוסי על אוקראינה תוך ליווי של מטוסי נאט"ו

שלוש ספינות מטען אזרחיות - אחת מישראל, אחת מיוון ואחת עם רישום טורקי-גיאורגי - עברו ביום ראשון את ההסגר הימי הרוסי בים השחור ועגנו באחד מנמלי היצוא של אוקראינה בדלתה של הדנובה.

זה קרה 22 ימים לאחר שרוסיה ביטלה הסכם עם אוקראינה שאיפשר יצוא בטוח של עשרות מיליוני טונות של תבואה, ואיימה לעצור תנועה ימית לנמלים האוקראינים.

הספינות לא ניסו להסתיר את כוונותיהן והפעילו את משדרי הרדיו שלהם, והפכו את מיקומם ואת המסלול שלהם לגלויים לכל מי שיש לו גישה לאינטרנט ואתרי מעקב אחר כלי שיט.

את הספינות ליוו שייטת של מטוסי נאט"ו שכללה מטוס סיור אמריקאי, מטוס ראדאר אמריקאי, כטב"ם אמריקאי ומטוס של נאט"ו.

קייב פיתחה מחדש את נמלי הדנובה שלה כחלופה בזמן מלחמה לאודסה.

טילים רוסיים פוגעים בקביעות באודסה, אך התקפות על נמלי הדנובה הן פחות תכופות, ככל הנראה בגלל הקרבה של נמלים אלה לשטח נאט"ו.
יש רק כמה מאות מטרים מאיזמאיל לאדמת רומניה ותקיפה של מזל"ט רוסי ב-24 ביולי על מחסן תבואה ברני (נמל נוסף באוקראינה על הדנובה) כמעט פגעה בשטח ברומניה.

פריצת המצור המוצלח ביום ראשון יכול לאותת למשלחים בינלאומיים שזה בטוח למדי לחדש את הפעילות מנמלי אוקראינה.
במכון ISW ציינו ש"נראה כי הכוחות הרוסיים אינם מוכנים או אינם מסוגלים לעצור בכוח ולחפש כלי שיט ניטרליים הפונות לאוקראינה דרך הים השחור למרות שלכאורה קבעו תנאים לעשות זאת".

השאלה עכשיו היא האם חברות יקחו את הסיכון לנסוע לאודסה כיוון שלנמלי הדנובה אין את היכולת המלאה להחליף את אודסה כנמל תבואה.

 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
כתבה באקונומיסט על כך שהאוקראינים מייצרים אלפי פצצות עם מדפסות תלת מימד
יש קבוצות של מתנדבים שמשכללים את הפצצות האלו כל הזמן ואמנם זה לא בדיוק מחליף את הנשק הרגיל אבל כשיש להם מחסור בנשק גם זה מתגלה כנשק זול (בערך 4 דולר לפגז של 27 ס"מ לא כולל חומר נפץ) ויעיל בעיקר להפצצת חיל רגלים שם מספיק פצצה פשוטה של חמש קילו כדי לפזז רסס ברדיוס של 20 מטר.
(המתנדבים נעזרים בין השאר בChatGPT מה שמרמז שמישהו באמת משתמש בעקיפות לChatGPT וגם אני נעזרתי בAI לסכם את הכתבה;))
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אוקראינה: רוסיה תקפה נמל בדנובה וגרמה נזק לתבואה שיועדה להישלח לישראל. לדברי אוקראינה מדובר ב40 אלף טונות של דגן שניזוקו שיועדו גם לאפריקה ולסין.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
דיווח עדיין ללא אימות ויזואלי: צבא אוקראינה שיחרר את העיירה אורוזאיין, (Urozhaine) במערב מחוז דונייצק, לא רחוק מהגבול עם מחוז זפוריז'יה .
 

ספידי

משתמש מקצוען
דיווח עדיין ללא אימות ויזואלי: צבא אוקראינה שיחרר את העיירה אורוזאיין, (Urozhaine) במערב מחוז דונייצק, לא רחוק מהגבול עם מחוז זפוריז'יה .
האוקראינים מדווחים על "התקדמות משמעותית מבחינה טקטית" בגבול בין אזור זפוריז'יה ודונייצק.
 

נחמן העמקן

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
שוב תקיפות נרחבות באוקראינה שהגיעו הפעם עד למערב המדינה:

מתקפת רקטות לילית על לבוב

בלילה תקפו תוקפנים רוסים את לבוב, לוצק ודניפרו; יש התקפות על עסקים ובנייני מגורים.
שברי רקטת אויב פגעו בבניין מגורים בלבוב. אנשים מפונים ממנו. כך הודיע ראש עיריית לבוב אנדריי סדובי.

"יש בנייני מגורים שנפגעו. יש שריפה בקומות העליונות. אנחנו מפנים אנשים. כל השירותים במקום", כתב.
עוד אמר ראש העיר כי כל השירותים פועלים במקום.
הוא לא מסר פרטים נוספים על הפגיעה, אך ציין ש"הרבה טילים הופלו".

 

י"כ

משתמש מקצוען

חיילים רוסים ירו זה על זה עם מטולי רימונים על אדמה כבושה​

בסימן נוסף לתוהו ובוהו בצבא רוסיה. קרב אלים שכלל סכינים ומשגרי רימונים פרץ בין שני פלגים רוסיים. חיילים רוסים ירו זה בזה במטולי רימונים על אדמה כבושה, לפחות 20 הרוגים​

קבוצת חיילים רוסים מתה לאחר שפרצה קטטה פנימית בין שתיים מיחידות הצבא הרוסי. "מרכז ההתנגדות הלאומי" של אוקראינה דיווח לראשונה על התקרית ביום שני האחרון, וטען כי התרחשה "התכתשות" בכפר מיכאיליבקה, שנמצא תחת כיבוש הרוסי, במחוז זפוריז'יה.
על פי ההערכות, הצדדים המעורבים היו כוחות צ'צ'נים ויחידה מהרפובליקה של דאגסטן של רוסיה, 20 חיילים רוסים שנהרגו. כך דיווח ה'דיילי אקספרס' הבריטי.
הסיבה המדויקת להתפרצות האלימות טרם אומתה, עם זאת, המרכז האוקראיני דיווח כי תקשורת רוסית הגיעה לאזור כדי לראיין פקידים בכירים בכוחותיו של המנהיג הצ'צ'ני רמזן קדירוב.
הכוחות של צ'צ'ניה לוחמים לצד הצבא הרוסי מאז שהקרמלין הורה על הפלישה לאוקראינה בתחילת 2022.
מרכז ההתנגדות הלאומי של אוקראינה דיווח: "במהלך המריבה, אחד החיילים פתח באש באוויר מנשק אוטומטי, במהלך הקרב נגרמו לאחד מהם פצעים רבים, זה הוביל לעימות גלוי בין היחידות עם משגרי רימונים, רימוני יד וכלי נשק אוטומטיים".
הכוחות מדאגסטן היו "מוצלחים יותר", הם טענו.​
 

י"כ

משתמש מקצוען

גנרל רוסי שהיה אחראי על הפלישה לאוקראינה נמצא מת​

גנרל הרוסי שהיה אחראי על הפלישה לאוקראינה עד שפוטר על ידי פוטין נמצא מת. הגנרל הבכיר שזכה בתואר הכבוד הגבוה ביותר, גיבור רוסיה, על שירותו ב-2017 - הפך מאוחר יותר לסגן שר ההגנה ב-2021​

גנרל רוסי בכיר שפוטר על ידי הנשיא ולדימיר פוטין נמצא מת. קולונל גנרל גנאדי ז'ידקו, בן 58, מת לאחר 'מחלה ממושכת' ב-16 באוגוסט 2023, כך על פי הדיווח באתר הרוסי Readovka.
ז'ידקו הוביל לזמן קצר את הפלישה לאוקראינה כמפקד הכוחות הדרומיים, ז'ידקו הודח מתפקידו באוקראינה באוקטובר 2022 כמפקד 'המבצע הצבאי המיוחד' של פוטין לאחר הכישלון לכבוש את העיר חרקוב. התפקיד הביא לסנקציות מערביות נגד ז'ידקו.
מותו אושר על ידי המושל של אזור חברובסק מיכאיל דגטיארב, שהביע את תנחומיו, אך לא הייתה הודעה רשמית. לא דווח היכן מת ז'ידקו. המפקד המת נתפס כבעל אחד המוחות הצבאיים הטובים ברוסיה.​
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק יב

א לַמְנַצֵּחַ עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב הוֹשִׁיעָה יְהוָה כִּי גָמַר חָסִיד כִּי פַסּוּ אֱמוּנִים מִבְּנֵי אָדָם:ג שָׁוְא יְדַבְּרוּ אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ שְׂפַת חֲלָקוֹת בְּלֵב וָלֵב יְדַבֵּרוּ:ד יַכְרֵת יְהוָה כָּל שִׂפְתֵי חֲלָקוֹת לָשׁוֹן מְדַבֶּרֶת גְּדֹלוֹת:ה אֲשֶׁר אָמְרוּ לִלְשֹׁנֵנוּ נַגְבִּיר שְׂפָתֵינוּ אִתָּנוּ מִי אָדוֹן לָנוּ:ו מִשֹּׁד עֲנִיִּים מֵאַנְקַת אֶבְיוֹנִים עַתָּה אָקוּם יֹאמַר יְהוָה אָשִׁית בְּיֵשַׁע יָפִיחַ לוֹ:ז אִמֲרוֹת יְהוָה אֲמָרוֹת טְהֹרוֹת כֶּסֶף צָרוּף בַּעֲלִיל לָאָרֶץ מְזֻקָּק שִׁבְעָתָיִם:ח אַתָּה יְהוָה תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם:ט סָבִיב רְשָׁעִים יִתְהַלָּכוּן כְּרֻם זֻלּוּת לִבְנֵי אָדָם:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

חג מתן תורה • 1

לוח מודעות

למעלה