חדשות בעולם הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה- 41 למלחמה

מצב
הנושא נעול.

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
עובדים בשירותי החירום הממלכתיים באוקראינה עובדים קשה כדי להחזיר את בוצ'ה למכונה על ידי פינוי העיר משאריות תחמושת רוסית בכבישים המהירים, בבתים ובבנייני תשתית.
file.php

file.php

file.php

file.php

file.php
 

בטחון

משתמש פעיל

חולה סופני? רופא סרטן ביקר את פוטין 35 פעמים​

לפי התחקיר שביצע עיתונאי רוסי שבדק חוזים ממשלתיים לאירוח רופאים בסמוך למעונו של נשיא רוסיה בסוצ'י, סביר להניח כי הוא לוקה בסרטן בלוטת-התריס ועובר בשנים האחרונות טיפולים אינטנסיביים. בקרמלין מכחישים בזעם: "המצאות ושקרים"​

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם5.4.2022 | 16:17

האם אחד המנהיגים החזקים בעולם הצליח להסתיר מחלה סופנית מאזרחי ארצו ומהקהילייה הבינלאומית? תחקיר שהתפרסם בימים האחרונים על ידי כלי תקשורת רוסי בשם 'פרואקט', טוען כי בשנים האחרונות ביקר רופא סרטן את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא פחות מ-35 פעמים.
בשבועות האחרונים, על רקע המלחמה המשתוללת באוקראינה, זינק המנהיג הרוסי למרכז תשומת הלב הבינלאומית. כמי שעומד בראשה של המעצמה השניה בעולם בכוחה הצבאי, התעניינו גם קודם לכן רבים בדמותו המסתורית משהו של פוטין בן ה-69. אולם נראה כי העניין הגובר בו, לצד האינטרסים של גורמים שונים, הצליחו להציף גם פיסות מידע שאותם ניסה הנשיא הוותיק להסתיר.
בקרמלין טוענים באופן עקבי כי מצבו הבריאותי של פוטין "מצוין", אולם מניתוחים שערכו מאז פרוץ המלחמה מומחים מערביים של הופעותיו הציבוריות והיבטים נוספים, עלה כי ייתכן שהוא סובל מקושי בריאותי משמעותי כלשהו, הניכר בין היתר בפניו הנפוחות, אולי כתוצאה מטיפולים באמצעות סטרואידים.
מאות ימים במחיצתו
הדיווח החדש, שטרם קיבל אימות מצד גורמים נוספים, התחקה אחר רופאים וגורמים אחרים שהיו מעורבים לכאורה בטיפולים שקיבל הנשיא הרוסי בשנים האחרונות. לפי תחקיר 'פרואקט', ביקרו את פוטין מספר רופאים המתמחים בבעיות בריאותיות ספציפיות, עשרות פעמים בתוך שנים ספורות בלבד.
יבגני סליבנוב, רופא אונקולוגיה רוסי נחשב, המתמחה בסרטן בלוטת-התריס, טס בלא פחות מ-35 הזדמנויות שונות בשנים האחרונות לבקר את פוטין במעונו בסוצ'י. במהלך התקופה המדוברת, צבר סליבנוב לא פחות מ-166 ימים במחיצתו של המנהיג הרוסי, השולט בארצו ברציפות מאז 1999.
שני רופאי אף-אוזן-גרון, איגור אסקוב ואלכסיי שגלוב, ביקרו באותה תקופה את פוטין בסוצ'י לעתים תכופות אף יותר. כך, טס שגלוב 59 פעמים למעונו של פוטין בסוצ'י ושהה לצדו 282 יום, במצטבר, בין 2016 ל-2020. ב'פרואקט' מציינים כי מחלות בלוטת-התריס, ובהן סרטן, מאובחנות לעתים קרובות על ידי רופאי אף-אוזן-גרון.
על מנת להתחקות אחר המידע, אותו ניסו בקרמלין להסתיר מן הציבור הרחב, עקבו עורכי התחקיר אחר חוזי התקשרויות ממשלתיים המתפרסמים דרך קבע על ידי המשרד האחראי לכך בממשלה הרוסית, אשר כללו בין היתר חוזים שנחתמו מול בתי מלון בסוצ'י, לאירוחם של הרופאים המדוברים בתקופות החופפות לאלו שבהן שהה בעיר המנהיג הוותיק, אך נעלם באופן מסתורי מעיני הציבור.
ניתוחים ורופאי אליל
עוד מציינים ב'פרואקט', כי המספר הממוצע של הרופאים בפמליה הקבועה הנלווית לפוטין בכל מקום, זינק מחמשה בלבד בשנים 2016-2017, לתשעה ב-2019. בין היתר, נלווים לנשיא רוסיה דרך קבע רופאים-מרדימים, מנתח מוח, מומחה למחלות זיהומיות כמו גם רופא טיפול נמרץ.
מזיהוי של זינוקים פתאומיים במספר הרופאים השוהים לצדו של פוטין בסוצ'י, לצד שימת דגש על תחומי ההתמחות שלהם, ניתן להבחין במספר מקרים בהם עבר הנשיא הרוסי ניתוחים או טיפולים רפואיים משמעותיים אחרים, ככל הנראה בגבו, טוענים ב'פרואקט'.
כלי התקשורת הרוסי לא מסתפק בסקירה של הטיפול הרפואי הקונבנציונלי שקיבל פוטין ומדווח גם כי בהמלצתו של שר ההגנה סרגיי שויגו, השתמש הנשיא גם בשיטת רפואה אלטרנטיבית בלתי שגרתית במיוחד, המיועדת לשיפור מערכות הלב ולחדש את העור. הטיפול המדובר מתבצע באמצעות רחצה בדם המופק מקרני צבי, בעודו בחיים.
המצאות ושקרים
"לאורך תקופת שלטונו בת 23 השנים של פוטין, המדינה לא יודעת מילה אחת של אמת באשר למצבו הפיזי והרגשי של האדם המנהל אותה. אנו יכולים לאשר כי בתקופת הקדנציה הנשיאותית הנוכחית שלו, המנהיג הרוסי איננו במצב בריאותי תקין", טען העורך הראשי של 'פרואקט', רומן בדאנין, בראיון למגזין 'מוסקבה טיימס'.
"פעילות רפואית רצינית מבוצעת על אדם המחזיק בכפתור הגרעיני, בעוד לנו אומרים שהוא בריא", הוסיף בדאנין. כאמור, לפי שעה טרם התקבלו אישורים מגורמים נוספים לדיווח, אליו צורפו מסמכים ממשלתיים רבים שלדברי עורכי התחקיר מצביעים ללא הותרת מקום לספק על אמיתות מסקנותיהם.
בקרמלין הגיבו בזעם רב, כצפוי, לתחקיר שעורר סערה נרחבת ברוסיה. "המצאות ושקרים", אמר דימיטרי פסקוב, דוברו הוותיק של פוטין, לעיתונאי הרוסי אלכסיי וונדיקטוב. "האם אני מבין נכון שולדימיר פוטין אינו לוקה במחלת הסרטן?", שאל וונדיקטוב. "נכון", השיב פסקוב.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

בנט גינה את הטבח בבוצ'ה, אך לא האשים את רוסיה​

בעוד רוב העולם נסער מהטבח שביצעו הרוסים בבוצ'ה שבצפון אוקראינה, בנט מגנה, אך נמנע מלהאשים את החיילים הרוסים. רשת אל ג'זירה ציינה את הדברים הללו. "ראש ממשלת ישראל גינה את הטבח לכאורה של אזרחים אוקראינים בבוצ'ה, אך לא האשים את כוחות הצבא הרוסי"​

יענקי פרבר | פוליטי5.4.2022 | 17:17

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה את הטבח בו מואשמים הרוסים בעיר בוצ'ה שבצפון אוקראינה, אך נמנע מלהזכיר את מעורבותה של רוסיה.
בנט אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו מזועזעים מהמראות הקשים, אנחנו מגנים זאת בכל תוקף. הסבל של אזרחי אוקראינה עצום ואנחנו עושים הכול כדי לסייע". עוד אמר בנט: "שר החוץ כבר התייחס לזה, התמונות קשות, הסבל האוקראיני הוא עצום ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לסייע".
רשת אל ג'זירה, שאינה אוהדת את ישראל, לשון המעטה, ציינה את הדברים של בנט, והדגישה כי הוא נמנע מלהאשים את החיילים הרוסים. בדיווח נאמר כי "ראש הממשלה הישראלי מגנה את הרציחות בבוצ'ה, אך אינו מזכיר את רוסיה, ולא האשים את הכוחות הרוסיים שהם עומדים מאחורי ההרג" נאמר.
אל ג'זירה ציינה כי: "ישראל הייתה מאופקת בביקורת שלה על רוסיה במהלך המשבר, בשל מאמציו של בנט לתווך לשלום בין מוסקבה לקייב. ישראל גם רוצה להשאיר ערוצים פתוחים עם הצבא הרוסי בסוריה, שם היא מבצעת לעתים קרובות התקפות אוויריות".
בתוך כך ספרד תגרש כ-25 דיפלומטים רוסים ועובדי שגרירות ממדריד, כך אמר שר החוץ של ספרד, "החלטנו לגרש דיפלומטים רוסים ואנשי צוות מהשגרירות הרוסית בספרד המייצגים איום על האינטרסים והביטחון של ארצנו", אמר חוסה מנואל אלברס לאחר ישיבת הממשלה השבועית של ממשלת ספרד, מבלי לשלול צעדים נוספים. עם זאת, אלבארס אמר שספרד לא תגרש את השגריר הרוסי מכיוון שמדריד רוצה להשאיר שגריר משלה במוסקבה ולהשאיר ערוצים דיפלומטיים פתוחים לשיחות עם רוסיה לסיום המלחמה.
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

האקרים פרסמו נתונים אישיים של 120,000 חיילים רוסים שנלחמים באוקראינה​

קבוצת האקרים 'אנונימוס' טענה כי פרסמה 'נתונים אישיים של 120,000 חיילים רוסים שנלחמים באוקראינה'. הכוללים שמות, תאריכי לידה, כתובות בית ומספרי דרכונים​

יענקי פרבר | חדשות בעולם5.4.2022 | 15:59

קבוצת הפריצה 'אנונימוס' טענה כי פרסמה 'נתונים אישיים של 120,000 חיילים רוסים שנלחמים באוקראינה'. הקבוצה הכריזה על מלחמת סייבר נגד ממשלת רוסיה, מספר ימים לאחר שהחלה פלישת פוטין לאוקראינה.
'אנונימוס' הודיעה אתמול (שני) כי המתקפה האחרונה שלה, כללה הדלפה של הפרטים האישיים של הצבא. הפרטים הללו כוללים תאריכי לידה, שמות, כתובות בית ומספרי דרכונים. כך דווח אתר The Sun.
הקבוצה פרסמה: "כל החיילים המשתתפים בפלישה לאוקראינה צריכים להיות כפופים לבית דין לפשעי מלחמה, הודעה מוקלטת נשלחה לנשיא פוטין הכוללת סרטונים ותמונות של הפלישה מכלי חדשות שונים, מספר ימים לאחר תחילת המלחמה, כך דיווח אתר Unilad. בצילומים אמר דובר הקבוצה. "זאת הודעה לוולדימיר פוטין, מאת אנונימוס, מר פוטין. הפלישה המתמשכת לאוקראינה הראתה שלמשטרך אין כבוד לזכויות אדם או להגדרה עצמית של שכניך".
אנונימוס הציגו את פוטין כמי שמסית לאלימות: "חברי אנונימוס הכריזו על מלחמת סייבר נגד המשטר התוקפני שלכם, בקרוב תחושו את זעמם המלא של ההאקרים בעולם".
בשבוע הראשון של המלחמה בלבד, הקבוצה טענה כי פרצה בהצלחה ליותר מ-300 אתרים רוסיים, תוך שהיא מציעה לחיילים להיכנע ולמסור את הטנקים שלהם. שבוע לאחר שפרצו לכאורה לסוכנות החלל של פוטין, אנונימוס פרצו לטלוויזיה הממלכתית הרוסית.
ב-31 במרץ, אנונימוס טענה כי פרצה 62,000 אימיילים מקבוצת Marathon, חברת השקעות רוסית בבעלות אלכסנדר וינוקורוב, שנמצאת כעת תחת סנקציות של האיחוד האירופי. הקבוצה אמרה כי הפריצה תימשך עד שרוסיה תפסיק את התוקפנות שלה.

בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל

זלנסקי: "רוצה שכל אם של חייל רוסי תראה את גופות ההרוגים"​

הנשיא זלנסקי גינה את החיילים של פוטין, והאשים את זוועת הטבח בבוצ'ה בשל חולשתם של הקנצלרית לשעבר אנגלה מרקל, ונשיא צרפת לשעבר ניקולאי סרקוזי מול רוסיה. לדבריו, "הפחד האבסורדי שלהם מרוסיה מנע מאוקראינה הצטרפות לנאט"ו"​

יענקי פרבר | חדשות בעולם5.4.2022 | 14:12

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא רוצה שאימהות רוסיות יראו את גופות האזרחים שנטבחו באוקראינה בידי בניהם. בנאום שפורסם בערוץ הטלגרם הרשמי שלו, זלנסקי היה נסער כשדיבר על קברי האחים שהתגלו בפאתי קייב וגינה את מבצעי הטבח.
זה קרה כאשר מאות גופות נמצאו במהלך סוף השבוע האחרון במספר עיירות צפונית לבירה, שבהן חיילים רוסים ניהלו מלחמה נגד הכוחות המזוינים ויחידות ההגנה של אוקראינה לפני שנסוגו בשבוע שעבר. "אני רוצה שכל אמא של כל חייל רוסי תראה את גופות ההרוגים בבוצ'ה, אירפין והוסטומל. מדוע עונו אזרחים חפים מפשע בעיירה שלווה למוות?" שאל הנשיא.
"איך יכלו לרצוח נשים לעיני ילדיהן? איך אפשר לחנוק אותן אחרי שקרעו את העגילים שלהן מה עשו לכם אנשי העיר האוקראינית בוצ'ה?". זלנסקי המשיך ופנה באופן אישי לאימהות רוסיות ואמר להן שלילדיהן "אין לב, אין נשמה, והם הרגו בכוונה תחילה, בהנאה". הוא הפנה את זעמו כלפי קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל ונשיא צרפת לשעבר ניקולס סרקוזי.
שניהם ייצגו את הנציגות האירופית של נאט"ו בפגישה בבוקרשט לפני 14 שנים ב-3 באפריל 2008, שבה הוכרז כי אוקראינה יכולה להיות חברה בגוש הביטחון. אבל בשנים שלאחר מכן, לאוקראינה מעולם לא הוצעה חברות ועדיין נותרה במה שמכונה 'האזור האפור' בין אירופה לרוסיה - דבר שלטענת זלנסקי נבע מה"פחד האבסורדי של מרקל וסרקוזי מרוסיה" והוביל למותם של אלפי אזרחים אוקראינים.
ה'דיילי מייל' מדווח, כי מטעם אנגלה מרקל נמסר כי קנצלרית גרמניה לשעבר עומדת מאחורי ההחלטות שהתקבלו ב-2008 שלא להעלות את אוקראינה ישירות למסלול להצטרף לנאט"ו, אך התעקשה שכל המאמצים לעזור לאוקראינה להגן על עצמה מפני תוקפנות רוסית קיבלה את תמיכתה המלאה.
זלנסקי אמר על מנהיגי אירופה: "הם חשבו שבסירובם לצרף את אוקראינה הם יוכלו לפייס את רוסיה. כעת אנו נלחמים על חיינו במלחמה הנוראה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה. אני מזמין את גברת מרקל ומר סרקוזי לבקר בבוצ'ה ולראות למה הובילה מדיניות הוויתורים שלהם לרוסיה ב-14 השנים האחרונות", הוא אמר. אני רוצה שיבינו אותי נכון, אנחנו לא מאשימים את המערב, אנחנו מאשימים רק את הצבא הרוסי שעשה את זה נגד העם שלנו, אבל יש לנו את הזכות לדבר על חוסר החלטיות. לא היינו צריכים לבקש עזרה, נשק כדי להגן על עצמנו מפני הרוע שהגיע לארצנו. אלה היו צריכים להינתן לנו בכל מקרה, ללא בקשה".
בחדרי חרדים
 

בטחון

משתמש פעיל
WhatsApp-Image-2022-04-05-at-06.24.02.jpeg

מתוך חשבון הטוויטר של נציגות בריטניה באו''ם​

זלנסקי: "הרוסים רוצים להפוך אותנו לעבדים – רמסו אנשים עם טנקים לשעשוע"​


זלנסקי השווה את מעשי הרוסים באוקראינה למעשי הנאצים בשואה, קרא להעמיד אותם לדין בינלאומי, וטען כי הטבח בבוצ'ה הוא רק חלק מסדרת מעשי זוועות שביצעו הרוסים: "זרחים נמעכו תחת טנקים רק לשם שעשוע"

  • בנאומו במועצת הביטחון של האו"ם היום (שלישי) התייחס נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לטבח המזעזע שביצעו הרוסים בבוצ'ה שבאוקראינה, שם טבחו להנאתם בשלוש מאות אזרחים חפים משפע שאפילו לא נלחמו בהם. זלנסקי קרא להעמיד לדין את הרוסים "כפי שעשו לנאצים אחרי מלחמת העולם השנייה".
"העולם ראה מה רוסיה עשתה בבוצ'ה, הוא עדיין לא ראה מה נעשה בעוד אזורים, בוצ'ה היא רק דוגמה אחת. אתמול חזרתי מבוצ'ה, שם הצבא הרוסי רצח משפחות שלמות. חלק מתושבי המקום עונו, הם מתו בסבל. אזרחים נמעכו תחת טנקים רק לשם שעשוע", פתח זלנסקי את נאומו במועצת הביטחון.
"זו שנת 2022, יש צילומי לווין. יש לספק גישה מלאה לעיתונאים, גישה מלאה למוסדות הבינ"ל. אני בטוח", הוסיף. לדברי זלנסקי, "המעשים הנוראיים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה – מבוצעים באוקראינה. לא ניתן לאפשר לרוסיה לצאת בלא עונש. אם זה יקרה, כל מבנה הבטחון העולמי יקרוס".
"כל מדינה תהיה לעצמה, היא לא תוכל להסתמך על מוסדות בינלאומיים יש לעצב מחדש את אמנת האו"ם, לוודא שיש ייצוג שווה לכלל העולם. אנו מתמודדים עם מדינה ההופכת את הווטו במועצת-הבטחון של האו"ם ל'זכות למות'. האו"ם חייב לפעול מיידית. יש ליצור תהליך אכיפה דומה למשפטי נירנבורג", אמר כשהוא מתכוון למשפט שנעשה לנאצים אחרי השואה.
 

בטחון

משתמש פעיל

זלנסקי באו”ם: הפשעים נעשים על ידי מדינה החברה במועצת הביטחון​

‏זלנסקי: “מה שרוסיה עושה לא שונה מטרוריסטים אחרים כמו דאעש… רק שכאן זה נעשה על ידי חברה במועצת הביטחון של האו”ם”
נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נאם היום בפני מועצת הביטחון של האו”ם ואמר כי מעשי הרצח, “נעשים על ידי מדינה חברה במועצת הביטחון. איפה הביטחון שמועצת הביטחון צריכה להבטיח? איפה השלום? איפה הערבויות האלה, שהאו”ם צריך להבטיח?”
“ברור שהמוסד המרכזי של העולם”, אמר זלנסקי, “שנועד להבטיח את אכיפתו של השלום פשוט לא עובד בצורה יעילה”, והוסיף: “העולם עדיין לא ראה הרוסים עשו בערים אחרות שנכבשו”.

זלנסקי חזר על סעיף 1 למגילת האו”ם — לשמור על השלום ולהבטיח שדבקים בשלום — “אם האו”ם לא יכול לעשות זאת. מה הטעם בסעיפים הנוספים?”.
 

בטחון

משתמש פעיל

נשיא המדינה העניק חנינה לאוקראיני שרצה להילחם ברוסים​

אזרח אוקראינה שיושב בכלא הישראלי לאחר שנכנס כתייר עם כמה קילוגרמים של סמים אסורים הגיש בקשה לנשיא המדינה להעניק לו חנינה כדי שיוכל לשוב לארצו ולהילחם בפלישה הרוסית | נשיא המדינה יצחק הרצוג נענה לבקשה בתמיכת משרד המשפטים​

נשיא המדינה יצחק הרצוג העניק במחווה יוצאת דופן חנינה לאסיר אוקראיני שביקש להשתחרר מהכלא בישראל כדי לסייע במלחמה באוקראינה, כך פורסם אתמול בחדשות הערב ב'כאן 11'. הנשיא נענה לבקשת האסיר האוקראיני לאחר שמשרד המשפטים תמך בשחרורו נוכח הנימוק ההומניטרי החריג.
מדובר באסיר שהגיע כתייר בשנת 2017 ובמזוודה שלו נמצאו כמה קילוגרמים של סם מסוג קוקאין. הוא נידון לשבע שנות מאסר וכעת צפוי להשתחרר שנה לפני תום עונשו. הנשיא התנה את החתימה על החנינה כפוף לכך שאכן ישוב לארצו. בשבוע הקרוב צפוי לעלות על טיסה חזרה לאוקראינה.
הסנגורית של האסיר מסרה בתגובה כי "אנו מברכים ומודים לנשיא על ההיענות החריגה לבקשתו של האזרח האוקראיני, שכל רצונו לשוב למולדתו הבוערת ולהצטרף ללחימה שם ולסייע ככל שניתן נוכח הזוועה שמתרחשת באוקראינה. משפחתו מודה למדינת ישראל שהבינה את חיוניותו ואת גודל השעה".
בחדרי חרדים
 

lolypop

משתמש רשום
מישהו יודע עדכון מהלחימה במריופול\חרסון\דונבאס?
היום ב"יתד" היה עדכון מהמודיעין הבריטי שהאוקראינים השתלטו על כמה נקודות במריופול יש לזה ביסוס?
 

יוסף שטיין

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה תורנית

מזכיר נאט"ו סטולטאנברג: הרוסים עומדים לפתוח במתקפה כללית באזורי מזרח ודרום אוקראינה במטרה ליצור גשר יבשתי בין רוסיה לחצי האי קרים​

אפר 5, 2022 @ 16:47
מזכיר נאט"ו ג'נס סטולטאנברג Jens Stoltenberg הזהיר, ביום ג' 5.4, שלא ליפול בפח של נסיגת הכוחות הרוסיים מאזור הבירה האוקראינית קייב, מאחר הכוחות האלה מועברים מזרחה, שם מוסקבה מרכזת כוחות לקראת כיבוש אזור דונבס Donbas במזרח אוקראינה. סטולטאנברג הוסיף ואמר, כי כיבוש כל אזור דונבס בידי הרוסים יאפשר להם ליצור קשר יבשתי בין רוסיה וחצי האי קרים.
סטולטאנברג הוסיף ואמר: 'בשבועות הקרובים אנו מצפים לאופנסיבה רוסית נוספת במזרח ודרום אוקראינה במטרה להשתלט על כל אזור דונבס וליצור גשר יבשתי לחצי האי קרים הכבוש', In the coming weeks, we expect a further Russian push in the eastern and southern Ukraine to try to take the entire Donbas and to create a land bridge to occupied Crimea
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* חיילים רוסים במליוטיפול ערכו חיפושים בבתים של פעילים ברחבי העיר לאורך כל הלילה.
* רומניה מגרשת 10 דיפלומטים רוסים מהמדינה.
* בלארוס חסמה את הגישה לאתר האינטרנט של ארגון זכויות האדם הבינלאומי.
* זלנסקי השמיע סרטון באו"ם המציג סצנות קורעות לב ומחרידות של המוני אזרחים מתים, מקשישים ועד תינוקות בבוצ'ה, אירפין, מריופול ומחוצה לה.
* מאז תחילת הפלישה גורשו 250 דיפלומטים רוסים ממדינות המערב.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
בהמשך למה שדווח בשם ראש ממשלת אוסטרליה, על כך שתשלח את המשוריין הבושמאסטר המוגן שלה,
תמונות המראות את הבושמאסטר בדרכו לשדה תעופה מקומי באוסטרליה מוכן למסירה לאוקראינה.
(שימו לב הסמל האוקראיני כבר מוטבע עליו.)
file.php

file.php

file.php
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
* יועצו של זלנסקי: הרוסים מתכוננים למסור את חרסון בחזרה לאוקראינים.
חרסון היא העיר המלכותית היחידה שהרוסים כבשו. זו עיר חשובה אסטרטגית עבורם. היא שולטת בגישה לקווי הספנות של הדנייפר לאוקראינה, והיא עוזרת לרוסים לשמור על הבטחון בקרים. מצד שני, לרוסיה קשה לשמור עליה שהרי יש להם רק דרך אחת לצאת משם דרך גשר מזרח.

יש מי שמדייקים בדברי ההודעה שלדבריו הכוחות הרוסיים הם אלו שעתידים להחזיר את חרסון הכבושה, ולא ממשלת רוסיה דהיינו ייתכן שזה ייעשה בכוחותיהם בלבד.
עוד הוא טוען שמיקולייב כבר נקיה מהרוסים.
*
צ'כיה שולחת לאוקראינה עשרות טנקים ישנים צבאיים סובייטיים מתודלקים מסוג T-72.
* האיחוד האירופי מתכונן לקצץ במימון להונגריה בשל שורה של הפרות.
* וושינגטון פועלת להחמרת הסנקציות, כולל על הבנק הגדול ברוסיה.
 

הללוהו ב ו

משתמש מקצוען
בהמשך לדיווחים על כך שקבוצה בת חיילים אוקראינים נכנעו לרוסים במריופול.
גדוד הנחתים ה-503 של אוקראינה מכחיש רשמית את הדיווחים הרוסיים לפיהם חייליו נכנעו במריופול.
(יתכן שהסרטון מזויף או שהוא מורכב ממקומות אחרים בו נכנעו חיילים אוקראינים.)
file.php
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה