מה כוונת המשורר....כמו לדוגמא - תורת משה, יש 11 כותרים כאלה באוצר החכמה, ועוד היד נטויה, ולא אלמן ישראל.....
מה כוונת המשורר....כמו לדוגמא - תורת משה, יש 11 כותרים כאלה באוצר החכמה, ועוד היד נטויה, ולא אלמן ישראל.....
ודעתי אינה חשובה - מי שהיה צריך להבין, בוודאי הבין.
ומה כוונת המשורר בכל השאלות האלה שאתה חוזר ושואל על דברים כל כך פשוטים?ומה כוונת המשורר בפיוטו תמוה זה ?
פשוט מאד.אני באמת לא מבין מה לא מובן לאנשים משכילים בביטוי "יושרה מקצועית"? הפשט הוא למלא את כל דרישות המעסיק, ולהמנע מגזל.
יושרה מקצועית לפי פירושה הפשוט היא דבר יסודי, שקשור לעשרת הדברות, ולא אורך ללמוד אותה אפילו לא יום אחד (לא דיברתי על היישום, זה כבר ענין נפרד, כן?)וישנם דברים שגם חצי-שנה לא תספיק (ללמד איך לגשת נכונה לספר או לכתב יד, עקביות בעצם העבודה, יושרה מקצועית)
הא בהא תליא. ואין זה דבר שקשור בהכרח לעשרת הדברות, אלא לפעמים ההפך - קשור למסירות העורך, ולחוסר הבנתו של חשיבות ההיררכיה והסדר המדוייק בעבודה בעריכת חומר כתוב (מכל סוג שהוא, ובפרט בכתבי יד).פשוט מאד.
ולא אורך ללמוד אותה אפילו לא יום אחד (לא דיברתי על היישום, זה כבר ענין נפרד, כן?)
בסוף הצלחנו להביא את המשורר לבאר את כוונתו, ותשואות חן חן לה!הא בהא תליא. ואין זה דבר שקשור בהכרח לעשרת הדברות, אלא לפעמים ההפך - קשור למסירות העורך, ולחוסר הבנתו של חשיבות ההיררכיה והסדר המדוייק בעבודה בעריכת חומר כתוב (מכל סוג שהוא, ובפרט בכתבי יד).
אתן דוגמא (אני כותב בשטף המחשבה, אל תהיו נוקדנים, הרוח הכללית ברורה מאוד) - עורך אחד היה נלהב, ועלה למעלה ממדרגתו ומההוראה שניתנה לו להעתיק את כתב היד, והחליט על דעת עצמו גם לערוך את כתב היד. וללא הודעה מוקדמת.
שמא תאמר, נו, הוא תפס שני ציפורים במכה.
הוא לא, הוא הרס את העבודה (פתח ר"ת, סגר אחרים, פיסק פסקאות חדשות וכו'), והוא דרש שכרו, על פניו בצדק, שהרי נעשתה כאן עבודה במשך זמן מסויים (שהרי לא סוכמה קבלנות) והצטרכנו לשלם לו על עבודה שהרס. ועכשיו נותר לעבור מחדש על הכת"י (שמסתבר, לאחר מעשה, שהוא למעשה גם היה טיוטא של המחבר ז"ל, ומלכתחילה היה מיועד להישמר כצורתו המקורית, ולא היו אמורים להשקיע בו כ"כ הרבה שעות - ולכן ננקטה על ידי המנהלים שמעלי הזהירות שלא לערוך את כתב היד הספציפי הזה, אלא קודם כל להעתיק כמעשה קוף בעלמא).
אם היה לאותו עורך יושרה מקצועית - הוא היה מכיר את מקומו, עובד במה שניתן לו רשות, ולא מתקן על מנת להרוס.
ועוד דוגמא - דומה, אך יותר חריפה - על עצמי:
בתחילת דרכי פנו אליי לערוך סדרה גדולה מאוד של ספרים, ובלהיטותי לכנוס במקצוע זה, לקחתי על עצמי למעשה את כל העבודה כולה, בעוד שנסיוני היה דל ורזה, ובפרק זמן לא ריאלי בעליל לעורך יחיד, ואפילו מומחה (וזאת בלא שידעתי שאין שום עורך שעובד איתי - מה שהתברר לי רק כמה חודשים אח"כ).
אח"כ התגלו גם אי סדרים בקבלת החומר, וכזבים מצד בעלי הזכויות, וכו', והייתי צריך להשלים מכל הבא ליד (גם בדברים שבראיה לאחור היה בהם חששות של חו"מ ועוד), כדי להספיק את המלאכה, שבסוף - כמובן לא עלתה בידי כלל ועיקר. ורק ננזפתי וכמעט נתבעתי וכו'.
יוצא אפוא, שלו עיניי היו בראשי - הייתי מודה על האמת, ומתחיל בספר אחד בלבד, ולא שועה ומתפעל מהצעות בעל המכון לקחת על עצמי מלאכה הגדולה פי כמה ממדותיי, ועושה עבודתי נאמנה.
ועוד דבר - לא להתפתות "לעשות טובות" לבעלי פרוייקטים. שהכל יהיה מסודר וברור מההתחלה. לאו למימרא שאי אפשר להיות נחמד ולתרום מהקשרים ומידע קודם. אלא לעשות את זה בזהירות, שלא ייהפך לך לרועץ. וכבר היו דברים מעולם - שנתתי עבודה אישית שלי לאדם אחד, ושנה-שנתיים אח"כ הוא נזכר להתקשר ולבכות לי בטלפון למה הוא רואה את העבודה הבלעדית (!) שלו (!) בספר אחר. והמבין יבין עד היכן הדברים מגיעים.
אמנם מטעויות לומדים, אבל עדיף ללמוד מטעויות של אחרים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: