שוק ההון האם להעביר לתל אביב 125 פנסיה והשתלמות

  • הוסף לסימניות
  • #61
זה רק סיבה שלא להוסיף עוד השקעות כיון שכבר ככה יש לך ריכוז מאד גבוה שתלוי במדינת ישראל (מדינה עם איומים וסיכונים בלתי פוסקים..), הדירה שלך, המשכורת שלך וכו' כבר חשופה לשוק הזה, אז לפחות את תיק ההשקעות שלך תפזר קצת
ע"ז נאמר על תניח את כל הביצים בסל אחד
ומצד שני...
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
מהAI ׁ(בתשובה לבקשתי "תן לי כמה סיבות למה עדיף להשקיע בתל אביב 125 יותר מSP500")

להלן הסיבות העיקריות מדוע השקעה במדד זה עשויה להיחשב לעדיפה על פני ה-S&P 500:
  • תשואת יתר משמעותית בשנה האחרונה: בשנת 2025, מדד תל אביב 125 רשם זינוק של כ-51%, בעוד מדד ה-S&P 500 עלה ב-16% בלבד.
  • תמחור נוח (מכפילים): השוק הישראלי נסחר באופן היסטורי במכפילי רווח נמוכים יותר בהשוואה למדד ה-S&P 500, המושפע מאוד ממניות טכנולוגיה יקרות, מה שמעניק לו פוטנציאל "סגירת פערים".
  • תשואת דיבידנד גבוהה: בשנת 2024 נרשם שיא של חלוקת דיבידנדים בבורסה בתל אביב (כ-31.8 מיליארד ש"ח), כאשר חברות ישראליות רבות נוטות לחלק חלק ניכר מרווחיהן למשקיעים.
  • היעדר חשיפה למט"ח: עבור משקיע שחי וצורך בשקלים, השקעה ב-S&P 500 חושפת את התיק לתנודות בשער הדולר; ירידה בערך הדולר עלולה לשחוק את רווחי ההשקעה בארה"ב, בעוד שתל אביב 125 מנוטרל מסיכון זה.
  • גיוון סקטוריאלי: בעוד שה-S&P 500 ריכוזי מאוד סביב ענקיות הטכנולוגיה, מדד ת"א 125 מציע חשיפה רחבה יותר לסקטורים כמו נדל"ן, בנקים ותעשיות ביטחוניות, שנהנו מצמיחה חזקה לאחרונה.
  • אפקט ה"התאוששות": לאחר תקופות של חוסר ודאות ביטחונית או פוליטית, השוק הישראלי נוטה להציג תיקון חד כלפי מעלה ברגע שהסיכונים מתפוגגים מעט.
וזה מה שהוא כתב לי למה עדיף להשקיע בכלל במכרות זהב

1. פוטנציאל תשואה אקספוננציאלי (אפסייד עצום)​

  • מכפילים לעומת אחוזים: מדד ה-S&P 500 הוא יציב ובוגר, והיסטורית מעניק תשואה ממוצעת של כ-7% עד 10% בשנה. לעומת זאת, גילוי עורק זהב עשיר במכרה בשוק מתעורר יכול להניב תשואה של מאות ואפילו אלפי אחוזים (פי 10 או פי 50 על ההשקעה) בפרק זמן קצר. מדובר בהשקעה מסוג High Risk, High Reward קלאסית.

2. יתרון הראשוניות ותמחור חסר​

  • שוק לא משוכלל: כל מניה ב-S&P 500 מסוקרת על ידי עשרות אנליסטים, כך שכל מידע כבר מגולם במחיר (שוק משוכלל ויעיל). לעומת זאת, סקטור הכרייה במדינות מתפתחות כמו אתיופיה פחות שקוף ופחות מסוקר. משקיע חכם (או בר מזל) יכול לאתר הזדמנויות בתמחור חסר משמעותי לפני שהתאגידים הבינלאומיים הגדולים מגלים אותן.

3. ניתוק מוחלט מהשוק האמריקאי (חוסר קורלציה)​

  • גיוון אמיתי: ה-S&P 500 תלוי מאוד בריבית בארה"ב, במדיניות הפדרל ריזרב ובביצועים של חברות הטכנולוגיה הגדולות. מכרה זהב באתיופיה מושפע מגורמים אחרים לגמרי: מחיר הזהב העולמי, גיאולוגיה והכלכלה המקומית. זה מייצר גיוון אולטימטיבי לתיק השקעות.
  • גידור טבעי: זהב נחשב ל"חוף מבטחים" בזמנים של משברים כלכליים או אינפלציה דוהרת – בדיוק הזמנים שבהם מדדי המניות נוטים לרדת.

4. חשיפה ישירה לנכס ריאלי​

  • כשאתה משקיע במדד מניות, אתה מחזיק בנכסים פיננסיים דיגיטליים של חברות שחלקן נשענות על מותג, תוכנה או קניין רוחני. מכרה זהב מספק חשיפה לדבר האמיתי: סחורה פיזית מוחשית שתמיד יש לה דרישה גלובלית, בין אם לתעשייה, לתכשיטים או כרזרבות של בנקים מרכזיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
מהAI ׁ(בתשובה לבקשתי "תן לי כמה סיבות למה עדיף להשקיע בתל אביב 125 יותר מSP500")

להלן הסיבות העיקריות מדוע השקעה במדד זה עשויה להיחשב לעדיפה על פני ה-S&P 500:
  • תשואת יתר משמעותית בשנה האחרונה: בשנת 2025, מדד תל אביב 125 רשם זינוק של כ-51%, בעוד מדד ה-S&P 500 עלה ב-16% בלבד.
  • תמחור נוח (מכפילים): השוק הישראלי נסחר באופן היסטורי במכפילי רווח נמוכים יותר בהשוואה למדד ה-S&P 500, המושפע מאוד ממניות טכנולוגיה יקרות, מה שמעניק לו פוטנציאל "סגירת פערים".
  • תשואת דיבידנד גבוהה: בשנת 2024 נרשם שיא של חלוקת דיבידנדים בבורסה בתל אביב (כ-31.8 מיליארד ש"ח), כאשר חברות ישראליות רבות נוטות לחלק חלק ניכר מרווחיהן למשקיעים.
  • היעדר חשיפה למט"ח: עבור משקיע שחי וצורך בשקלים, השקעה ב-S&P 500 חושפת את התיק לתנודות בשער הדולר; ירידה בערך הדולר עלולה לשחוק את רווחי ההשקעה בארה"ב, בעוד שתל אביב 125 מנוטרל מסיכון זה.
  • גיוון סקטוריאלי: בעוד שה-S&P 500 ריכוזי מאוד סביב ענקיות הטכנולוגיה, מדד ת"א 125 מציע חשיפה רחבה יותר לסקטורים כמו נדל"ן, בנקים ותעשיות ביטחוניות, שנהנו מצמיחה חזקה לאחרונה.
  • אפקט ה"התאוששות": לאחר תקופות של חוסר ודאות ביטחונית או פוליטית, השוק הישראלי נוטה להציג תיקון חד כלפי מעלה ברגע שהסיכונים מתפוגגים מעט.
ביקשתי מהAI שייתן תשובה נגדית לכל אחד מהטענות

בעוד שהטיעונים שהצגת נשמעים משכנעים על הנייר, הנה זווית נגדית לכל אחד מהם שמסבירה מדוע ייתכן שהם אינם מהווים עילה מספקת להעדפת השוק הישראלי:




1. תשואת יתר בשנה האחרונה (אפקט ה"הטיה לאחור")​

העובדה שמדד ת"א 125 זינק ב-2025 אינה מעידה על העתיד. בשוק ההון קיים מושג שנקרא "חזרה לממוצע" (Mean Reversion). אחרי זינוק כה חריג, ייתכן שהשוק כבר "מתומחר במלואו" ומי שייכנס עכשיו יפגוש שוק יקר. לעומת זאת, ה-S&P 500 הוכיח עקביות לאורך עשורים, מה שמקטין את הסיכון של "נפילה מהצוק" אחרי שנת שיא.

2. תמחור נוח (מכפילים נמוכים)​

מכפיל נמוך הוא לא תמיד "מציאה"; לעיתים קרובות הוא "מלכודת ערך" (Value Trap).

  • ה-S&P 500 נסחר במכפילים גבוהים כי הוא כולל חברות עם צמיחה אקספוננציאלית (טכנולוגיה, AI).
  • השוק הישראלי כולל הרבה חברות "מסורתיות" (בנקים, נדל"ן) שצומחות לאט, ולכן השוק מתמחר אותן נמוך יותר בצדק.
  • הסיכון: מכפיל נמוך משקף גם את "פרמיית הסיכון" של ישראל – המשקיעים דורשים מחיר נמוך יותר כדי לפצות על אי-יציבות גיאופוליטית.

3. תשואת דיבידנד גבוהה​

עבור משקיע צעיר או משקיע לטווח ארוך, דיבידנד הוא לא תמיד יתרון:

  • מיסוי: חלוקת דיבידנד גוררת תשלום מס מיידי (בדרך כלל 25%), בעוד שחברות ב-S&P 500 שמשקיעות את הכסף חזרה בצמיחה מאפשרות למשקיע דחיית מס וצבירת ריבית דריבית.
  • חוסר צמיחה: חברה שמחלקת את כל רווחיה היא חברה שלא מוצאת היכן להשקיע כדי לגדול. בטווח הארוך, עליית ערך המניה (Capital Gains) לרוב מניבה תשואה גבוהה יותר מדיבידנד.

4. היעדר חשיפה למט"ח​

זהו טיעון של "חרב פיפיות". חשיפה לדולר היא למעשה כרית ביטחון:

  • בזמני משבר בישראל, השקל נוטה להיחלש והדולר מתחזק. השקעה ב-S&P 500 מגנה על תיק ההשקעות בדיוק כשהמצב המקומי גרוע.
  • ויתור על הדולר אומר הצמדה מלאה של כל נכסי המשקיע (בית, משכורת, פנסיה) לכלכלה אחת קטנה ותנודתית.

5. גיוון סקטוריאלי (נדל"ן ובנקים)​

הגיוון בת"א 125 הוא למעשה ריכוזיות מסוג אחר:

  • המדד הישראלי מוטה כבדות לנדל"ן ובנקים, סקטורים שרגישים מאוד לריבית המקומית ולמצב הביטחוני.
  • בעוד שה-S&P 500 נהנה מהצמיחה של הכלכלה העולמית (הכנסות מחברות כמו אפל או גוגל מגיעות מכל העולם), חברות ת"א 125 תלויות כמעט לחלוטין בצרכן הישראלי ובשוק המקומי הקטן.

6. אפקט ה"התאוששות"​

הסתמכות על תיקון אחרי אי-יציבות היא הימור על תזמון שוק (Market Timing):

  • קשה מאוד לדעת מתי הסיכונים באמת "מתפוגגים".
  • בניגוד לשוק האמריקאי, השוק הישראלי סובל מנזילות נמוכה יותר, מה שעלול להוביל לתנודות חריפות וקושי ביציאה מהירה מהשקעה במצבי לחץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
בדקת

בדקת את זה ? [סטטיסטיקה מעניינת]
זה פשוט מסברא.
תבדוק את זה.
כל שנה להחליף לפי השנה שלפני.
בין ת"א 125 לבין אס אנד פי.

בוא נעשה סימולציה. נניח שהתחלנו את השיטה שלך בתחילת 2014: בסוף כל שנה נסתכל מי ניצח, ואת כל הכסף נעביר אליו לשנה הבאה.

הסימולציה מראה את "פספוסי הענק" של השיטה:​

  • 2014: ב-2013 ה-S&P 500 הניב כ-29.6% מול 15.1% בת"א. לכן ב-2014 אנחנו משקיעים ב-S&P 500. הוא אכן עושה 11.39% (ניצחון).
  • 2015: ב-2014 ה-S&P שוב ניצח, נשארים בו. ב-2015 ה-S&P עושה -0.73%. (ת"א עשה 2.03% באותה שנה. הפסדנו).
  • 2016: ב-2015 ת"א ניצח, אז עוברים לת"א. ב-2016 ת"א עושה -2.49%. (ה-S&P חזר וטס ב-9.54%. הפסדנו).
  • 2017: ב-2016 ה-S&P ניצח. עוברים חזרה לארה"ב. ה-S&P מזנק ב-19.42%.
  • 2018: ה-S&P ניצח ב-17', נשארים שם. אבל ב-2018 השוק נופל, ה-S&P יורד ב-6.24%. (בת"א הירידה הייתה מתונה יותר, רק 2.42%).
  • 2019: ת"א "ניצח" ב-2018 (כי ירד פחות), אז עוברים לת"א. ת"א עושה שנה יפה של 21.27%. (אבל רגע, ה-S&P 500 טס באותה שנה ב-28.88%! שוב פספסנו את הרכבת המהירה).
  • 2020: חוזרים ל-S&P שניצח ב-19'. מקבלים 16.26%.
  • 2021: נשארים ב-S&P. מקבלים 26.89%.
  • 2022: ב-21' ת"א עשה יותר מה-S&P (31% מול 26%). אז עוברים לישראל ב-2022. ת"א יורד ב-11.82% (אבל לפחות חמקנו מהנפילה של ה-19% בארה"ב. כאן השיטה הצילה אותנו חלקית).
  • 2023: ב-22' ת"א ניצח כי ירד פחות, נשארים בישראל. מקבלים 4.07%. (בזמן שארה"ב מתפוצצת למעלה עם 24.23%).
  • 2024: חוזרים לארה"ב. ה-S&P עושה 23.31%. (אבל שוב ת"א ניצח אותו עם מעל 28%).
  • 2025: חוזרים לת"א 125 בעקבות הניצחון. ת"א רושם עלייה של 50.61%.



תוצאות ברוטו (בהנחה שהשקעת 100,000 ש"ח בתחילת 2014):​

אם פשוט היינו שמים את הכסף ויושבים בחיבוק ידיים (ללא חישובי מס):

  1. החזקה רק ב-S&P 500 (קנה והחזק): היית מגיע לרווח מצטבר של כ-270% (מסיים עם כ-370,000 ש"ח).
  2. החזקה רק בת"א 125: היית מגיע לרווח מצטבר של כ-202% (מסיים עם כ-302,000 ש"ח).
  3. אסטרטגיית ה"רדיפה" (דילוגים): למרות הזינוק האדיר בישראל ב-2025, הרווח המצטבר בשיטה זו היה סביב 268% בלבד (כ-368,000 ש"ח).
מסקנה ברוטו: אפילו בתיאוריה נקייה, תזמון השוק בשיטה זו לא הצליח לנצח את המדד המוביל (S&P 500), כי כמעט תמיד "הגעת למסיבה אחרי שהיא כבר נגמרה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
זה פשוט מסברא.
מה כל כך פשוט? התאוריה שלך בנויה על זה שישראל וארה"ב תמיד שוות אחת לשנייה ואם אלת עולה אז השני עולה גם כן מיד לאחר מכן. אך האמת היא שאין שום קשר בין השוק הישראלי שרובו פיננסים לשוק האמריקאי שרבו טכנולוגיה. ואם כך, הדבר אינו פשוט כלל וכלל
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
מה כל כך פשוט? התאוריה שלך בנויה על זה שישראל וארה"ב תמיד שוות אחת לשנייה ואם אלת עולה אז השני עולה גם כן מיד לאחר מכן. אך האמת היא שאין שום קשר בין השוק הישראלי שרובו פיננסים לשוק האמריקאי שרבו טכנולוגיה. ואם כך, הדבר אינו פשוט כלל וכלל
לא, התאוריה שלי בנויה על זה שהתיאוריה המוזרה שמי שהביא שנה שעברה תשואה גבוהה יותר, ייתן גם בשנה הזאת תשואה גבוהה יותר היא תאוריה בלי שום הגיון (ואם כבר יש הגיון להיפך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
מה הקשר?
בתי ההשקעות בארץ מבינים בכלכלה הישראלית יותר מכל אנליסטים אחרים בעולם ואם הם מחזיקים 50% יש פה אמירה
חלק מההשקעה שלהם נמצאת כאן מכוח החוק.
ועוד כל מיני רפורמות של הממשלה להשקעה בסטארטאפים ומיזמים ממשלתיים שונים.
לידיעה בעלמא.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #70
קטעים נבחרים מטור שפורסם הערב ב'דה מרקר' (גם מלאך רע עונה אמן בעל כרחו...)

אם מישהו חשב שאחרי העליות החדות של יום שני הבורסה בישראל תחזור לרדת; תיישר קו עם שאר הבורסות בעולם, שמשדרות עגמומיות וחוסר ודאות; או שהשקל ייחלש מול הדולר - הוא טעה בענק. עד כה הובילה המלחמה לשיבושים בהפקת נפט וגז ולעלייה חדה במחיריהם, לכאוס בתובלה הימית, בתעופה ובתיירות בכל האזור, וכן לפגיעה בביטחון התושבים והמבקרים במדינות המפרץ. כל זה הוביל כמובן לפגיעה בכלכלה העולמית ולירידות ברוב הבורסות.

לא בישראל. בעוד שבעולם סופרים נזקים - ובעיקר חוששים מהתפתחויות שליליות נוספות, ובצדק - הבורסה שלנו רק עולה. בארבעת ימי המסחר שהיו מאז שבת עלה מדד ת"א 35 (-0.2% 4309.68) ב-6%, מדד הביטוח (+3.76% 15206.53) זינק ב-15% ומדדי הביטחוניות (+0.64% 5246.05) והנדל"ן (+0.39% 1616.4) טיפסו בכ-10%. השווי הכולל של החברות בבורסה הישראלית עבר היום (ה') את רמת השיא של 2.5 טריליון שקל - עלייה של 700 מיליארד שקל מאז דצמבר.


ושורת הסיכום:

ישראל מצויה כבר שנתיים וחצי במלחמה, והשבוע בעוד אחת, אך הבורסה שלה רק עולה - כאילו בהתרסה מול העולם. אפשר למצוא בזה היגיון: ניצחון מול איראן ישנה את כל הפרמטרים הביטחוניים ויקטין את סך האיומים על ישראל. לאחרי המלחמה, בתקווה שהיא תסתיים במהרה ובהצלחה ושמתישהו נגיע לשגרה ללא טילים וממ"דים, יבואו הורדות ריבית (אבל לא הורדות פופוליסטיות כמו שציפו הביביסטים), ותהיה עלייה חדה בפעילות במשק. בין היתר, שוק הנדל"ן עשוי להתעורר. זה לא שאין סיכונים, אבל תושבי ישראל רואים לנגד עיניהם עולם בטוח יותר. מנגד, העולם רואה לנגד עיניו דווקא ערעור של הסדר העולמי: עלייה באיומים, חוסר ודאות גדול, ובאופן מיידי - זינוק במחירי האנרגיה והתובלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
כל השקעה שמנסה להשיג את ממוצע השוק בפעולה אחת לטווח ארוך היא פאסיבית.
השאלה היא ממוצע של איזה שוק, הוא הממוצע.
למה החלטת שפאסיביות זה ניסיון להשיג ממוצע שוק?
אולי הכונה לקנה ושכח ולאו דווקא במוצע שוק אלא אפי' מספר מניות מסוים?

איני מבין במיוחד בהשקעות
אולם לענ''ד לא שווה להעביר
ולו רק בשביל לקבע בנפש את דפוס ההשקעה הפאסיבי
שהעיקרון החזק ביותר אצלו זה-שמים את הכסף-ולא זזים!!!
(שהעיקרון הזה הוא הדבר הכי רווחי בסופו של דבר יותר ממדד כזה או אחר)
לפי מה שנראה מפות"ש הכונה אצלו לפזר את הקרן השתלמות ולא לנגוע בה כל שנה אלא לתת משקל מסוים לשוק הישראלי
מתי גל העליות יפסק, מדדי ת"א בעליה מתמדת מול הS&P בשנתים האחרונות
שבעז"ה לא יפסק בקרוב
די, מספיק. זה לא נכון. קצת רחמים על @אמת מארץ תצמח כמה הוא יכול להסביר לכל אחד בנפרד.
מסכים כל מילה
אולי כדאי שהוא יפתח אשכול שמסביר את זה בצורה ברורה
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
לא זכיתי להבין את הטענה. פאסיבי לאפוקי מאקטיבי. ועדיין יש לדון האם פאסיבי מקומי או פאסיבי חו"ל, ולענ"ד עדיף מקומי (לכל הפחות בחלק ניכר מההשקעה - כפי שסבורים כל מנהלי ההשקעות בארץ).
אני מודע לענין של "הטיית הביתיות", ועדיין, למרות כל התיאוריה היפה הנ"ל, אני חושב שיש עדיפות לאדם שגר כאן להשקיע בארץ (מכמה וכמה טעמים שפירטתי בעבר), וכך אני נוהג בעצמי מזה תקופה ארוכה, וב"ה שמח מאד בתוצאות.
יש אדם פאסיבי שהכוונה שלו להחזיק ולא למכור, זה אדם פאסיבי.

שאלה: האם אדם שקנה את מניית בנק הפועלים ל15 שנה, בפעם אחת, ולא בדק אף פעם מה קורה עם המניה.
האם הוא אקטיבי או פאסיבי.

תשובה ייתכן והאדם הוא פאסיבי, אבל לא ההשקעה שלו!


ויש השקעה פאסיבית אינה רק להחזיק ולא למכור, אלא כאן נכנסת השאלה מה אתה קונה!
וההשקעה הפאסיבית מעצם יסודה טוענת שממוצע השוק יגבר בטווח הארוך על פני כל שוק מקומי או מניה מקומית כזו או אחרת.
וממילא אנו באים לשאלה איזה שוק מייצג את ממוצע הרווח העולמי של הכלכלה העולמית.
מה שבטוח שישראל זה לא, ומה שעוד יותר בטוח שלהשקיע בישראל בלבד, או אפילו 50%, זו איננה השקעה פאסיבית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
לא מסכים, ולו מהסיבה הפשוטה שאתה ואני ובעצם כולנו כאן חיים בתוך האחוז הבודד הזה...
ואם כבר במשלים עסקינן, אז אפשר אולי באותה מידה לומר שלהשקיע בS&P500 זה סופר אקטיבי, כי כדור הארץ מהוה רק חלק זניח מכלל הגלקסיה...
אתה רציני?
אני לא מבין אתה מאמין שיש עוד כלכלות ביקום?
אנחנו לא מדברים על הגודל הגיאוגראפי של ישראל, אלא על גדול הכלכלה שלה.
לך תבדוק איזה גודל תופסת הכלכלה של סין במדד עולמי, ותהיה בהלם גמור.
למיטב זכרוני 4-6%
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
  • הוסף לסימניות
  • #77
בארבעת ימי המסחר שהיו מאז שבת
ראשון לא היה מסחר, ושלישי לא היה מסחר.
היה עד להבוקר 3 ימי מסחר בלבד, שני, רביעי, חמישי.

אני מאוד נהנה לראות שיש מטומטמים בחדשות שמנתחים מגמה על גבול המנתח הטכני....
אני מבין למה אסור לקרוא חדשות כלכליות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
למה החלטת שפאסיביות זה ניסיון להשיג ממוצע שוק?
אולי הכונה לקנה ושכח ולאו דווקא במוצע שוק אלא אפי' מספר מניות מסוים?
זו השיטה הפאסיבית של גון בוגל, וכל הגדולים, אם כבר למה לא לקנות רק את המניות המוצלחות ולהחזיק בהם 15 שנה?
לפי מה שנראה מפות"ש הכונה אצלו לפזר את הקרן השתלמות ולא לנגוע בה כל שנה אלא לתת משקל מסוים לשוק הישראלי

שבעז"ה לא יפסק בקרוב

מסכים כל מילה
אולי כדאי שהוא יפתח אשכול שמסביר את זה בצורה ברורה
אני כבר פתחתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
לכל חברי דת הפאסיבית שתמיד מעלים את הטעון הלעוס שמימות מתשולח סטטיסטית הסנפ הוכיח את עצמו.

למה אתם לא מתייחסים לטעון , שאם תקחו גרף מעידן הלירה-שקל הישראלי ועד היום, השקל בוודאות במגמת התחזקות מול הדולר ומול כל מטבעות העולם.
ומי שלא האמין שהדולר יכול להגיע לקידומת 2 גם לא האמין בשנות ה-2000 שהדולר יגיע לקידומת 3. (הגיע גם ל-4.8)

בדבר אחד אני מסכים עם קודמי שזה לא חכם להעביר את התיק עכשיו מהנאסד"ק שלא כ"כ במיטבו, לתיק הישראלי שהוא אחרי הייפ רציני וכנראה שיגיע תיקון
(לא בגלל שהשוק לא במיטבו אלא בגלל שזה כלל בסיסי בשוק ההון שאחרי כל גל עליות יש תיקון בריא לשוק.)

אבל בוודאי כסף חדש חייב להחשף באחוזים ניכרים גם לשוק המקומי בעיקר בגלל המטבע שלו.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #80
לכל חברי דת הפאסיבית שתמיד מעלים את הטעון הלעוס שמימות מתשולח סטטיסטית הסנפ הוכיח את עצמו.

למה אתם לא מתייחסים לטעון , שאם תקחו גרף מעידן הלירה-שקל הישראלי ועד היום, השקל בוודאות במגמת התחזקות מול הדולר ומול כל מטבעות העולם.
ומי שלא האמין שהדולר יכול להגיע לקידומת 2 גם לא האמין בשנות ה-2000 שהדולר יגיע לקידומת 3. (הגיע גם ל-4.8)

בדבר אחד אני מסכים עם קודמי שזה לא חכם להעביר את התיק עכשיו מהנאסד"ק שלא כ"כ במיטבו, לתיק הישראלי שהוא אחרי הייפ רציני וכנראה שיגיע תיקון
(לא בגלל שהשוק לא במיטבו אלא בגלל שזה כלל בסיסי בשוק ההון שאחרי כל גל עליות יש תיקון בריא לשוק.)

אבל בוודאי כסף חדש חייב להחשף באחוזים ניכרים גם לשוק המקומי בעיקר בגלל המטבע שלו.
לא הבנתי
מה הטיעון הזה נותן לך?
הדת הפאסיבית תומכת בהחזקת נכסים, ולא בהחזקת מטבעות!
אנחנו הישראליים חשופים גם לשקל - דולר אבל איך זה קשור לפאסיביות?

למה לא תגדר?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

פוסטים חדשים שאולי לא קראת....

שלום וברכה,
ברצוני לברר בשביל מכרים-

אנו מנסים לאתר אנשים שרכשו דירה בפרויקט מגורים בעיר נתניה לפני כשנתיים במסגרת מודל התשלום ‎7/93.

מדובר בדירות חדשות שנרכשו “על הנייר”, כאשר בשלב הרכישה שולמה מקדמה של כ-7% ממחיר הדירה, והיתרה אמורה להיות משולמת לקראת מסירת הדירה (כ-93% מהסכום).

הרכישה בוצעה דרך מתווך שליווה את העסקה, ובמסגרת השיווק הוצג לרוכשים כי הרכישה היא על מנת למכור את הזכויות בדירה לפני המסירה.

המתווך גבה על השרות הזה כ-100K תוך התחייבות (לצערנו ללא כל תיעוד/ חוזה) שהוא ימצא קונה לדירה לכשתהיה מוכנה, והרוכשים יגזרו קופון של כמה מאות אלפים (ההפרש בין הדירה על הנייר לדירה המוכנה)

והנה- מתקרב זמן התשלום הסופי- והמתווך מודיע שהוא עשה כל מאמץ אך לא הצליח למכור את הדירה, מה שמשאיר את הרוכשים להתמודד לבד עם הצורך לשלם/למצוא קונה, בתוספת ההפסד העצום של הכסף שהוא גבה מהם ללא כל תמורה.

הבנו שישנם עוד קונים רבים שנפלו בפח...

המטרה שלנו היא ליצור קשר עם רוכשים נוספים כדי:
• להבין האם קיימים מקרים נוספים עם מאפיינים דומים
• להחליף מידע בין הרוכשים
• ולבחון אפשרות להתייעצות משפטית משותפת במידת הצורך

אם אתם:
• רכשתם דירה בפרויקט מגורים בנתניה לפני כשנתיים במסגרת עסקת ‎7/93
• נכנסתם לעסקה דרך מתווך שהציע ליווי או סיוע במכירת הדירה לפני המסירה
• או שאתם מכירים מישהו שנמצא במצב דומה

נשמח מאוד שתכתבו כאן, או שתשלחו מייל לכתובת: shenbituach ואז שטרודל ג'ימייל וכו'

בשורות טובות
סיכום אירועים: איראן בלהבות - מהמחאות ועד לסף עימות עולמי

הרקע וההתפרצות (סוף דצמבר 2025):

המחאות החלו ב-28 בדצמבר 2025 בטהראן, על רקע משבר כלכלי חריף וצניחה חדה בערך הריאל. מה שהחל כזעקת סוחרים ואזרחים על יוקר המחיה, הפך במהירות לגל הפגנות חסר תקדים ב-187 ערים הקורא להפלת המשטר.


הטבח והחשכת המידע (ינואר 2026):
  • דיכוי אלים: המשטר האיראני הגיב באכזריות יוצאת דופן. לפי נתוני ארגון זכויות האדם HRANA, נכון ל-23 בינואר, מספר ההרוגים המאומת עומד על למעלה מ-5,000 בני אדם, בהם 4,716 מפגינים ועשרות ילדים.
    יש דיווחים לא מאומתים מצד האופוזיציה האיראנית על מעל 60,000 הרוגים!

  • מעצרים המוניים: למעלה מ-26,500 בני אדם נעצרו, וקיים חשש כבד להוצאות להורג המוניות בבתי הכלא.

  • חסימת אינטרנט: החל מה-8 בינואר הוטל מצור דיגיטלי כמעט מוחלט על המדינה כדי למנוע זליגת תיעודים מהטבח.

המעורבות האמריקנית - "הארמדה של טראמפ":
הנשיא טראמפ, שחזר והזהיר את טהראן מפני המשך הטבח, הכריז ב-22 בינואר כי "ארמדה" אמריקנית (צי ספינות מלחמה, כולל נושאת המטוסים אברהם לינקולן) עושה את דרכה למפרץ הפרסי. טראמפ הבהיר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות תקיפה ישירות נגד מטרות שלטוניות אם לא ייפסק הדיכוי. ולאחר הדלפות על ממדי הטבח, הכריז "העזרה בדרך".


הזווית הישראלית והאזורית:
  • כוננות שיא: ישראל נמצאת בדריכות עליונה מחשש שהסלמה אמריקנית תוביל לתגובה איראנית ישירה או באמצעות שלוחיה (פרוקסי).

  • איומי נתניהו: ראש הממשלה נתניהו הזהיר כי אם איראן תבצע "טעות" ותתקוף את ישראל, היא תפגוש עוצמה שטרם הכירה.

  • איומי טהראן: המשטר האיראני הודיע כי במקרה של תקיפה, בסיסים אמריקניים ויעדים בישראל יהיו "מטרות לגיטימיות".

באשכול זה נמשיך לעדכן סביב השעון בכל התפתחות, דיווחים מהשטח ופרשנויות ביטחוניות.
עודכן אדר תשפ"ד
ראשית, גופי הכשרות
ברוב אשכולות בנושא 'השקעות בשוק ההון' בפרוג, משתרבב עניין הכשרות.
למען הסדר באשכול זה נעלה עדכונים בנושא כשרות.
אני אשתדל לסכם ולתמצת ככל האפשר.

יש 4 גופי כשרות
  • בד"ץ העדה החרדית - על פי פסקי הרב יעקב בלוי זצ"ל שהיה בקיא גדול בתחום שוק ההון והוא שהביא את פסקיו ועל פי פסקים אלו נוהגים עד היום בגוף כשרות זה. היום הכשרות בראשות הרב שלמה זאב קרליבך.
  • גלאט הון - על פי פסקי רבי ניסים קרליץ והרב שמואל ואזנר. שסמכו ידיהם על הרב יעקב לנדו שמכיר את שוק ההון לעומקו. הרב משה שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית הוא מרבני 'גלאט הון'.
  • תשואה כהלכה – הרב שמואל דוד גרוס, רב חסידי גור אשדוד ועוד רבנים מוכרים וידועים בכל שכבות הציבור החרדי.
  • כלכלה על פי ההלכה- הרב אריה דביר, על פי פסקי הרב יוסף שלום אלישיב.

היום בכל החברות יש מסלולים כשרים, שמאושרים לפחות ע"י אחת מהכשרויות.
בין החברות שנמצאת ברשותם תעודת כשרות אפשר למצוא את:
אלטשולר שחם, אינפיניטי, הפניקס, הראל, כלל, מגדל, מור, מיטב דש, מנורה.

רשימות קרנות כשרות:

אולי מעניין אותך גם...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כג

אמִזְמוֹר לְדָוִד יי רֹעִי לֹא אֶחְסָר:בבִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי:גנַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ:דגַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:התַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה:ואַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית יי לְאֹרֶךְ יָמִים:
נקרא  8  פעמים
למעלה