תח"צ עומסי תנועה בבני ברק בעקבות אוטובוס תקוע - האם הנוסעים יגיעו ליעדם לפני כניסת השבת?

אז זה עוד יותר פחות מצחיק
שהם יצטרכו לצאת בשעה 12:20 מהבית
רק כדי לזכות להגיע בשעה 13:20 - לתחנה של האוטובוס שיסיע אותם לירושלים
יתקע בעומסים של כמויות האוטובוסים על היציאה שמפריעים ליציאה מהעיר
ויגיע לירושלים כמה דקות לפני השקיעה.
קו 402 שיצא מתחנת המוצא בשעה 13:00, יצא מבני ברק לכביש גהה רק ב-14:30
קו 411 שיצא מתחנת המוצא בשעה 12:00, הגיע בשעה 13:00 רק לצומת רבי עקיבא/חזון אי"ש

נוסעים שעלו על האוטובוס ברחוב סוקולוב דיווחו על נסיעה של למעלה משעה בתוך בני ברק
 
בלת"ק
ראיתי השבוע עשרות!!! אוטובוסים מכל רחבי הארץ שהגיעו לתחנה מרכזית דקות בודדות ממש לפני השקיעה,
לכאורה ברור שלא בכולם הנהגים היו בני דודים, הנהגים בוודאות חיללו שבת.
בירושלים?
לא קשור לדיון, זה משהו עצוב שקורה כבר כמה שנים והולך ומחמיר..

האמת היא שלאור הקטסטרופות המתוארות מתבקש ממש
בימי שישי הקצרים - לבטל את האוטובוסים הבינעירוניים כלל
במצב שבו הם יאספו בזבוטינסקי גהה על הנתיב הקרוב ליציאות מבני ברק
הם עלולים חלילה לחסום לרכבים את היציאה מהעיר וליצור בלגן בתוך העיר.

הכי נכון זה שהאוטובוס האחרון טרום שבת היוצא מבני ברק יצא לכל המאוחר בנץ החמה של שישי
ורובם עדיף שיסתיימו כבר בחמישי בלילה.
אתם בעד השארת המצב הקיים?!
 
מה שקורה בגשר המיתרים.
מה שחשוב זה מרחב המתנה - מדרכה רחבה, ופיצול תחנות העלאה
בגשר המיתרים מהירות הנסיעה הרבה יותר איטית
בנסיעה במוצאי ראש השנה ירדתי בגהה והמזוודה שלי הייתה הכי בפנים
כך שהייתי צריכה בלילה עם בגדים כהים לרדת לכביש!!!!!!
 
והנה זה הגיע
עדכון חשוב
בני ברק: לוחות זמנים חדשים לתחבורה הציבורית למניעת איחורים לשבת
בעקבות עומסים ועבודות תשתית ברח' חזון איש, לוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים משתנים החל משישי הקרוב



בעקבות עבודות תשתית נרחבות המתבצעות ברחוב חזון איש בבני ברק, הודיעה העירייה על שינויים מיידיים בלוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים היוצאים מהעיר ונכנסים אליה בימי שישי.

זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נעשו ניסיונות לווסת ולייצב את מסלולי הנסיעה בעיר, במיוחד לאור שעון החורף וימי השישי הקצרים.

למרות המאמצים, ביום שישי האחרון נוצרו עומסים חריגים שהובילו לסיום נסיעות בסמיכות לכניסת השבת, מצב שגרם לחשש ממשי לחילול שבת. מתוך מחויבות לשמירת השבת ולרווחת הציבור, הוחלט לבצע התאמות מיידיות בשעות היציאה וההגעה של הקווים הבין-עירוניים.



על פי ההחלטה, השינויים ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, במטרה לאפשר לכלל הנוסעים להגיע ליעדם בזמן סביר בטרם כניסת השבת.

ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן במידע העדכני דרך מוקד 8787* ובמוקדי המידע השונים, ולבחון את השינויים שבוצעו במסלולי הקווים ושעות פעילותם.

על פי תיעודים שפרסמנו בערוץ 'אמס' ביום שישי האחרון, עשרות אוטובוסים עמוסים עמדו במשך שעה ארוכה בפקקי ענק ברחובות רבי עקיבא וכהנמן בעיר, וכן לאורך כביש 4 לפני הכניסה לבני ברק. כניסת השבת המוקדמת לצד חסימת רחוב חזון איש בעיר גרמו לקריסה של ממש בכל מערך התחבורה.
 
הפתרון הכי פשוט שאני יכול לחשוב עליו הוא לנסוע עם הרכבת.
כמובן יש עוד פתרונות, לדוגמא שרחוב כהנמן יהיה רק לאוטובוסים בער"ש ואולי להוציא את האוטובוסים מרמת גן וכו'.
נשמע מטורף איסוף בתוך בני ברק כמעט שעתיים.
לדוגמא ביום שישי הקרוב רכבת אחרונה מסבידור מרכז יוצאת ב14:07 לירושלים (אפשר לקחת רק"ל מבני ברק לסבידור).
 
אתם בעד השארת המצב הקיים?!
לא.
אני ממש כאמור לעיל בעד ביטול התח"צ הבינעירונית מבני ברק בימי שישי באופן מוחלט .
זה הפתרון היותר הגיוני משלל הרעיונות כמו שכולם יסעו לצומת גהה בתוך בני ברק 55 דקות - על מנת לעלות על האוטובוס משם תוך 20 דקות בממוצע
ועל הדרך יפקקו את כל איזור היציאה מהעיר ויהפכו אותה לתחנת מרכזית אחת גדולה בערך כמו שהיא נראית אחרי לוויה של אחד מגדולי ישראל.

מה אני באמת בעד?
אני בעד חסימת רחוב רבי עקיבא וחזון איש לתנועת כלי רכב פרטיים בין השעות 11 ל14 בימי שישי.

אבל הרעיונות שצצים מכיוון בעלי רכבים ואנשים שרואים תח"צ מרחוק לרוב
לא נראים לי שונים בהרבה מהרעיון הממש הגיוני שהעליתי ושאני ממש ממש בעדו-
להפסיק תח"צ כבר בימי חמישי מקסימום שישי ב7 בבוקר.
 
קו 402 שיצא מתחנת המוצא בשעה 13:00, יצא מבני ברק לכביש גהה רק ב-14:30
קו 411 שיצא מתחנת המוצא בשעה 12:00, הגיע בשעה 13:00 רק לצומת רבי עקיבא/חזון אי"ש

נוסעים שעלו על האוטובוס ברחוב סוקולוב דיווחו על נסיעה של למעלה משעה בתוך בני ברק
אז מה אתה אומר?
שבמקום שעה בתוך בני ברק ב402 ו411
עדיף שיעלו על קו לכיוון זבוטינסקי גהה "אולי" רק 55 דקות במקום שעה ועשרים? (+ יצטרכו גם לתגבר איכשהו את האוטובוסים למקום אלא אם כן התוכנית היא קו 17 פעם ב30 דקות ל400 איש בנגלה)
ואז ילכו "רק" 8 דקות עד לתחנת היעד.

ואז יעשו שם בלגן אימים של מאות אנשים גולשים לכביש ועוצרים אוטובוסים. על מנת לעלות לאוטובוס "רק" תוך 20 דקות ?!

העיקר לנוסעי התחבורה הפנימית ובעלי הרכבים ייקח 55 דקות במקום למעלה משעה להתנייד בתוך העיר?!

מי שמציע פתרון להסטת נוסעים בתח"צ בינעירונית בשולי העיר.
לא יכול לעשות זאת תוך גרימת טרטור והארכת זמן לנוסעי התח"צ הבינעירונית.
על מנת לחסוך לכלי רכב פרטיים זמן.

יש לתעדף את נוסעי התח"צ. גם זו הבינעירונית. במיוחד זו הבינעירונית שממלאת אוטובוסים על גבי אוטובוסים עד אפס מקום - באופן אגרסיבי, על פני כלי הרכב הפרטיים.
שידע כל בעל רכב - נסיעה בתח"צ קלה יותר. נוחה יותר. מהירה יותר.
ולא להיפך.
אלא אם כן כאמור המגמה היא לגרום לנוסעי התח"צ לנטוש אותה לטובת רכב פרטי.
 
נערך לאחרונה ב:
אם יש מישהו שבאמת אכפת לו ולא רוצה לבנות בית חולים מתחת לגשר
הצירים הראשיים מרושתים במצלמות שישב מישהו במשרד וינהל את העסק עם הוראות לאופנוענים בשטח
כך שגם אם הם באים עם ראש קטן ולא מספיק מנהלים את הארוע הוא יוכל לשלוט במצב

לעשות את התח"צ לא רלוונטית יגרום לפקקים יותר גרועים בעיר
 
הפתרון הכי פשוט שאני יכול לחשוב עליו הוא לנסוע עם הרכבת.
כמובן יש עוד פתרונות, לדוגמא שרחוב כהנמן יהיה רק לאוטובוסים בער"ש ואולי להוציא את האוטובוסים מרמת גן וכו'.
נשמע מטורף איסוף בתוך בני ברק כמעט שעתיים.
לדוגמא ביום שישי הקרוב רכבת אחרונה מסבידור מרכז יוצאת ב14:07 לירושלים (אפשר לקחת רק"ל מבני ברק לסבידור).
בערב שמחת תורה - היה פה טראמפ בארץ וחסימות כבישים
החלטנו לרדת מירושלים לבני ברק ברכבת - 3 שעות ארך התענוג. עם רק"ל.

מי שעלה על אוטובוסים צחק עלינו.. הגיע בחצי הזמן דרך 443...

כדי שהרכבות לירושלים תהיינה אופציה למי שלא נוסע במקרה מרחוב המ"ג לרבי עקיבא פינת זבוטינסקי -
משהו צריך להתייעל שם....
 
והנה זה הגיע
עדכון חשוב
בני ברק: לוחות זמנים חדשים לתחבורה הציבורית למניעת איחורים לשבת
בעקבות עומסים ועבודות תשתית ברח' חזון איש, לוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים משתנים החל משישי הקרוב



בעקבות עבודות תשתית נרחבות המתבצעות ברחוב חזון איש בבני ברק, הודיעה העירייה על שינויים מיידיים בלוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים היוצאים מהעיר ונכנסים אליה בימי שישי.

זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נעשו ניסיונות לווסת ולייצב את מסלולי הנסיעה בעיר, במיוחד לאור שעון החורף וימי השישי הקצרים.

למרות המאמצים, ביום שישי האחרון נוצרו עומסים חריגים שהובילו לסיום נסיעות בסמיכות לכניסת השבת, מצב שגרם לחשש ממשי לחילול שבת. מתוך מחויבות לשמירת השבת ולרווחת הציבור, הוחלט לבצע התאמות מיידיות בשעות היציאה וההגעה של הקווים הבין-עירוניים.



על פי ההחלטה, השינויים ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, במטרה לאפשר לכלל הנוסעים להגיע ליעדם בזמן סביר בטרם כניסת השבת.

ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן במידע העדכני דרך מוקד 8787* ובמוקדי המידע השונים, ולבחון את השינויים שבוצעו במסלולי הקווים ושעות פעילותם.

על פי תיעודים שפרסמנו בערוץ 'אמס' ביום שישי האחרון, עשרות אוטובוסים עמוסים עמדו במשך שעה ארוכה בפקקי ענק ברחובות רבי עקיבא וכהנמן בעיר, וכן לאורך כביש 4 לפני הכניסה לבני ברק. כניסת השבת המוקדמת לצד חסימת רחוב חזון איש בעיר גרמו לקריסה של ממש בכל מערך התחבורה.
1. נראה שרחוב חזון איש כן תורם איכשהו להפחתת העומס על העיר
2. נראה שאכן רק הרעיון שלי היה ישים - ומאמצים אותו בחום. ביטול התח"צ מהעיר החל מיום שישי בשעות הבוקר המוקדמות. אם לא יעזור - יקדימו לחמישי.
 
אם אנחנו רואים שהעומס בציר רבי עקיבא כהנמן מתחיל בטיימינג מושלם בדיוק כשמוסדות הלימוד מסיימים ב-12 בצהריים, זה אומר ששעת הסיום הזו מובילה בהכרח לחילולי השבת שראינו בשבועות האחרונים.
בחלק מהתתי"ם כבר הודיעו אשתקד על הקדמת סיום הלימודים בימי שישי הקצרים לשעה 11:30. יתר התת"ים ובתי הספר מחכים להוראת הרבנים.
לא.
זה אומר שבדיוק כמו בימי ראשון-חמישי בשעה 13:00. כשאין איזה ריבוי ייחודי של אוטובסים בינעירוניים.
העיר בני ברק לא יכולה להכיל
את ריבוי הרכבים הפרטיים בשעה הזו של הורים המוציאים את ילדיהם ממוסדות הלימוד.

הפתרון - תח"צ יעילה מ- ואל - מוסדות הלימוד
בימי שישי במיוחד - חסימת רחובות ראשיים לתנועת כלי רכב פרטי בשעה זו
רוב התלמידים לומדים במוסדות לימוד במרחק הליכה סביר מביתם אגב - ואם אבא ואמא יראו שרכב זה פשוט לא אופציה הגיונית. הדרך הזו תתגלה.
 
והנה זה הגיע
עדכון חשוב
בני ברק: לוחות זמנים חדשים לתחבורה הציבורית למניעת איחורים לשבת
בעקבות עומסים ועבודות תשתית ברח' חזון איש, לוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים משתנים החל משישי הקרוב



בעקבות עבודות תשתית נרחבות המתבצעות ברחוב חזון איש בבני ברק, הודיעה העירייה על שינויים מיידיים בלוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים היוצאים מהעיר ונכנסים אליה בימי שישי.

זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נעשו ניסיונות לווסת ולייצב את מסלולי הנסיעה בעיר, במיוחד לאור שעון החורף וימי השישי הקצרים.

למרות המאמצים, ביום שישי האחרון נוצרו עומסים חריגים שהובילו לסיום נסיעות בסמיכות לכניסת השבת, מצב שגרם לחשש ממשי לחילול שבת. מתוך מחויבות לשמירת השבת ולרווחת הציבור, הוחלט לבצע התאמות מיידיות בשעות היציאה וההגעה של הקווים הבין-עירוניים.



על פי ההחלטה, השינויים ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, במטרה לאפשר לכלל הנוסעים להגיע ליעדם בזמן סביר בטרם כניסת השבת.

ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן במידע העדכני דרך מוקד 8787* ובמוקדי המידע השונים, ולבחון את השינויים שבוצעו במסלולי הקווים ושעות פעילותם.

על פי תיעודים שפרסמנו בערוץ 'אמס' ביום שישי האחרון, עשרות אוטובוסים עמוסים עמדו במשך שעה ארוכה בפקקי ענק ברחובות רבי עקיבא וכהנמן בעיר, וכן לאורך כביש 4 לפני הכניסה לבני ברק. כניסת השבת המוקדמת לצד חסימת רחוב חזון איש בעיר גרמו לקריסה של ממש בכל מערך התחבורה.
נותר רק לקוות שלא מדובר בשינוי קומניסטי כפי שעשו בשנה שעברה,

אלא בשינוי שלוקח בחשבון את מסלול הקו.

{כפי שהוסבר באריכות למעלה אינו דומה 400 ל409 ואינו דומה 209 ל215 וכן ע״ז הדרך..}
 
והנה זה הגיע
עדכון חשוב
בני ברק: לוחות זמנים חדשים לתחבורה הציבורית למניעת איחורים לשבת
בעקבות עומסים ועבודות תשתית ברח' חזון איש, לוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים משתנים החל משישי הקרוב



בעקבות עבודות תשתית נרחבות המתבצעות ברחוב חזון איש בבני ברק, הודיעה העירייה על שינויים מיידיים בלוחות הזמנים של הקווים הבין-עירוניים היוצאים מהעיר ונכנסים אליה בימי שישי.

זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נעשו ניסיונות לווסת ולייצב את מסלולי הנסיעה בעיר, במיוחד לאור שעון החורף וימי השישי הקצרים.

למרות המאמצים, ביום שישי האחרון נוצרו עומסים חריגים שהובילו לסיום נסיעות בסמיכות לכניסת השבת, מצב שגרם לחשש ממשי לחילול שבת. מתוך מחויבות לשמירת השבת ולרווחת הציבור, הוחלט לבצע התאמות מיידיות בשעות היציאה וההגעה של הקווים הבין-עירוניים.



על פי ההחלטה, השינויים ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, במטרה לאפשר לכלל הנוסעים להגיע ליעדם בזמן סביר בטרם כניסת השבת.

ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן במידע העדכני דרך מוקד 8787* ובמוקדי המידע השונים, ולבחון את השינויים שבוצעו במסלולי הקווים ושעות פעילותם.

על פי תיעודים שפרסמנו בערוץ 'אמס' ביום שישי האחרון, עשרות אוטובוסים עמוסים עמדו במשך שעה ארוכה בפקקי ענק ברחובות רבי עקיבא וכהנמן בעיר, וכן לאורך כביש 4 לפני הכניסה לבני ברק. כניסת השבת המוקדמת לצד חסימת רחוב חזון איש בעיר גרמו לקריסה של ממש בכל מערך התחבורה.
בקצב הזה שנה הבאה האוטובוס האחרון מב''ב למו''ע וירושלים ביום שישי יהיה בשעה 12. בצהריים
עד לפני כשנתיים שלש האוטובוס האחרון היה באזור השעה 2 בצהריים שנה שעברה הוקדם ל13.40 ובהמשך ל13.20
כמו כן בזמן שחלק מהקוים היו מופעלים על ידי אפיקים לא היה זמן אחיד לשעת גמר הפעילות של כל הקוים וקוי אפיקים היו מסיימים מאוחר יותר עד שבקיץ קו 422 האחרון היה יוצא בשעה 16.20
 
בעצם האוטובוסים האחרונים מבני ברק למודיעין עילית ייצאו בשעה 13:35
לעצם הגילוי - כבר כהיום האוטובוסים האחרונים ממודיעין עילית לבני ברק יוצאים בשעה 13:10
אז זה לא דרמטי מדי.
 
ייתכן והפיתרון זה מה שיש כהיום במודיעין עילית בערבי שבתות - אוטובסים שמאספים חינם עד למוקד ממנו יוצאים האוטובסים למחוז חפצם.
יש קו 10,20,30,40,50 - מכל שכונה במודיעין עילית. עולים בדרך כלל בזריזות - כי לא צריך לתקף או לשלם וכו', אין תא מטען עולים עם עגלות פתוחות ונוסעים עד המסוף שם הציבור יורד ועובר לאוטובוס.
נכון שיש טיפונת לחץ בעיקר במסוף להספיק את האוטובוס ושיהיה מקום וכו'.
אבל כמדומני שכל עוד שכל האוטובוסים לא הגיעו האוטובוסים לא יוצאים.

גם כאן בשעת הלחץ משרד התחבורה יקצה אוטובוסים לצורך העניין ובמקום להוציא את האוטובוסים מחוץ לעיר יהיו אוטובוסים שמאספים למוקד (אולי ליד קניון איילון או בפתח תקוה)
 
בירושלים?
לא קשור לדיון, זה משהו עצוב שקורה כבר כמה שנים והולך ומחמיר..


אתם בעד השארת המצב הקיים?!
הרבה מהאוטובוסים היו מבני ברק...

ואם אנשים יבינו שאם הם רוצים ליסוע לבני משפחה בשבתות החורף זה כולל חילול שבת וודאי של יהודים כנראה שיבינו שעליהם לצאת בשעות מוקדמות יותר.
אם האוטובוסים שיוצאים בשעות מאוחרות יותר יהיו ריקים לא יוציאו אותם.
אנשים יוותרו על כמה דקות במוסדות הלימוד ביום שישי ושאת טקס ה"אמא של שבת" המסורתי יקדימו ליום חמישי.
 
ייתכן והפיתרון זה מה שיש כהיום במודיעין עילית בערבי שבתות - אוטובסים שמאספים חינם עד למוקד ממנו יוצאים האוטובסים למחוז חפצם.
יש קו 10,20,30,40,50 - מכל שכונה במודיעין עילית. עולים בדרך כלל בזריזות - כי לא צריך לתקף או לשלם וכו', אין תא מטען עולים עם עגלות פתוחות ונוסעים עד המסוף שם הציבור יורד ועובר לאוטובוס.
נכון שיש טיפונת לחץ בעיקר במסוף להספיק את האוטובוס ושיהיה מקום וכו'.
אבל כמדומני שכל עוד שכל האוטובוסים לא הגיעו האוטובוסים לא יוצאים.

גם כאן בשעת הלחץ משרד התחבורה יקצה אוטובוסים לצורך העניין ובמקום להוציא את האוטובוסים מחוץ לעיר יהיו אוטובוסים שמאספים למוקד (אולי ליד קניון איילון או בפתח תקוה)
קודם כדאי לבדוק שהפתרון הזה עובד טוב במודיעין עילית לפני שמנסים לשכפל את הכישלון הזה לעוד מקומות בארץ
רעיונית אפשר להקים מוקדים גם בקניון איילון, וגם במסוף אלון שדה.
במציאות, זה פחות רלוונטי
 
קודם כדאי לבדוק שהפתרון הזה עובד טוב במודיעין עילית לפני שמנסים לשכפל את הכישלון הזה לעוד מקומות בארץ
רעיונית אפשר להקים מוקדים גם בקניון איילון, וגם במסוף אלון שדה.
במציאות, זה פחות רלוונטי
אז מה אתה מציע?
(פתרון אמיתי, לא משהו בסגנון של להרחיב טיפה את התחנות וכו')
 
אז מה אתה מציע?
(פתרון אמיתי, לא משהו בסגנון של להרחיב טיפה את התחנות וכו')
פתרון מעשי זה ביטול כל התחנות בבני ברק חוץ מהכבישים המרכזיים, וגם הם יחולקו לכמה מסלולים. דומה למה שעושים במוצאי חגים.
בנוסף לזה שאף אוטובוס לא מתחיל מסלול אחרי השעה 1 בצהריים, וגם הוא רק אוטובוס ישיר בלי תחנות ביניים וסיבובים ארוכים בתוך ירושלים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

פוסטים חדשים שאולי לא קראת....

כולם מוזמנים
גאה בעצמי שניחשתי כבר לפני שבועיים שדוד בן הוא מקסימילאן
נהניתי מכל רגע בקריאה, מקווה שגם אתם
ספר פשוט מטורף
לדעתי - הכי טוב בינתיים מכל הסדרה
ותודה ל
@יונה ספיר על שהוא נגמר בנימה עצובה אך אופטימית מאוד
קצת הפריע לי שהעלילה המרכזית לא הייתה שנת ההתגלות, אלא כל המסעות בעבר / בבועת האוצרים
ושכמו תמיד דני לא הצליח לקבל את המקום הראשון
אגב, האם למישהו זה היה הפתעה שהתפרצות הר הגעש הייתה האר"ן? זה היה ברור לי מהשניה הראשונה
יאללה שוטו
  • שכוייח!
Reactions: טונקס1 //
8 תגובות
סיכום אירועים: איראן בלהבות - מהמחאות ועד לסף עימות עולמי

הרקע וההתפרצות (סוף דצמבר 2025):

המחאות החלו ב-28 בדצמבר 2025 בטהראן, על רקע משבר כלכלי חריף וצניחה חדה בערך הריאל. מה שהחל כזעקת סוחרים ואזרחים על יוקר המחיה, הפך במהירות לגל הפגנות חסר תקדים ב-187 ערים הקורא להפלת המשטר.


הטבח והחשכת המידע (ינואר 2026):
  • דיכוי אלים: המשטר האיראני הגיב באכזריות יוצאת דופן. לפי נתוני ארגון זכויות האדם HRANA, נכון ל-23 בינואר, מספר ההרוגים המאומת עומד על למעלה מ-5,000 בני אדם, בהם 4,716 מפגינים ועשרות ילדים.
    יש דיווחים לא מאומתים מצד האופוזיציה האיראנית על מעל 60,000 הרוגים!

  • מעצרים המוניים: למעלה מ-26,500 בני אדם נעצרו, וקיים חשש כבד להוצאות להורג המוניות בבתי הכלא.

  • חסימת אינטרנט: החל מה-8 בינואר הוטל מצור דיגיטלי כמעט מוחלט על המדינה כדי למנוע זליגת תיעודים מהטבח.

המעורבות האמריקנית - "הארמדה של טראמפ":
הנשיא טראמפ, שחזר והזהיר את טהראן מפני המשך הטבח, הכריז ב-22 בינואר כי "ארמדה" אמריקנית (צי ספינות מלחמה, כולל נושאת המטוסים אברהם לינקולן) עושה את דרכה למפרץ הפרסי. טראמפ הבהיר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות תקיפה ישירות נגד מטרות שלטוניות אם לא ייפסק הדיכוי. ולאחר הדלפות על ממדי הטבח, הכריז "העזרה בדרך".


הזווית הישראלית והאזורית:
  • כוננות שיא: ישראל נמצאת בדריכות עליונה מחשש שהסלמה אמריקנית תוביל לתגובה איראנית ישירה או באמצעות שלוחיה (פרוקסי).

  • איומי נתניהו: ראש הממשלה נתניהו הזהיר כי אם איראן תבצע "טעות" ותתקוף את ישראל, היא תפגוש עוצמה שטרם הכירה.

  • איומי טהראן: המשטר האיראני הודיע כי במקרה של תקיפה, בסיסים אמריקניים ויעדים בישראל יהיו "מטרות לגיטימיות".

באשכול זה נמשיך לעדכן סביב השעון בכל התפתחות, דיווחים מהשטח ופרשנויות ביטחוניות.

שלום לכולם,

אחרי שהסתכלתי בכמה אשכולות פה בפרוג, ובמקומות אחרים,

שמתי לב , שיש מאוד חסר בתחום של הפרעות קשב למבוגרים .

משום מה אצל הילדים כל התחום הרבה יותר נפוץ ומוכר, ויש הרבה יותר מענה.

התחום של הפרעת קשב למבוגרים אמנם בשנים האחרונות הרבה יותר מדובר , אבל עדיין יש הרבה מאוד חסר במידע , בניסיון, ובהכרות עם הענין( גם בציבור הכללי , אבל הרבה יותר בציבור החרדי)

לכן ראיתי לנכון לפתוח אשכול בנושא.
אשמח מכל מי שקשור לתחום במישרין או בעקיפין שירשום פה:

* תרופות חדשות שנכנסו לסל התרופות בתחום הפרעת הקשב.
*חידושים בתחום התרופות, השפעתם, תופעות לוואי שאלות בנושא וכד'.
* טיפול על ידי אימון אישי למבוגרים עם קשב-
אשמח מאוד לשמוע ממי שמכיר , התנסה ויודע.
סוגי טיפול, מטפלים מומלצים,( שימו לב רק לתחום הספציפי הזה , לא מטפלים לילדים)
ובכלל חוות דעתכם על התחום של הטיפול הלא תרופתי והטיפולי בתחום הזה.

ובעזרת השם, שיהיה האשכול הזה לסיוע ותועלת לכל הצריכים לכך!!!

אולי מעניין אותך גם...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כד

אלְדָוִד מִזְמוֹר לַיי הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:בכִּי הוּא עַל יַמִּים יְסָדָהּ וְעַל נְהָרוֹת יְכוֹנְנֶהָ:גמִי יַעֲלֶה בְהַר יי וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ:דנְקִי כַפַּיִם וּבַר לֵבָב אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה:היִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת יי וּצְדָקָה מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ:וזֶה דּוֹר (דרשו) דֹּרְשָׁיו מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה:זשְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:חמִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יי עִזּוּז וְגִבּוֹר יי גִּבּוֹר מִלְחָמָה:טשְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם וְיָבֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד:ימִי הוּא זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד יי צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה:
נקרא  2  פעמים
למעלה