התייעצות ירידת מחירי השכירות במודיעין עילית

(כי אני לא רואה שבשכונות מתבגרות יחסית בירושלים ובני ברק יש פחות ביקוש ליחידות דיור, אנשים מתחלפים גם),
בדיוק.
התיאוריות הן תיאוריות.
בשטח היחידות לא משמשות רק זוצים.
לפעמים הם גם נהיות דירות של אנשים מבוגרים שהגיעו ליד הילדים.
 
מי שכתב פה על המחירים בירושלים לא מודע למחירים!!!!!!!!!
אנחנו עברנו לפני שנה למ"ע לדירה שלנו כי השוכרים של הדירה במ"ע לא הסכימו לעלות ליותר מ3500 וגם זה בקושי לדירת 3 חדרים
ואילו המשכירים בירושלים הקפיצו את המחיר של היחידה של 35 מ"ר מ3850 ל6000 בהתחלה אח"כ ירדו ל5500 נראה לי ולא היה לנו מאיפה לשלם את הפער אז פשוט הודענו לשוכרים שאנחנו עוברים
ולקח להם הרבה זמן למצוא דירה
עזבו בסוף ברגע האחרון
אכן. מחירי השכירות בירושלים ליח"ד 35-40 מ"ר הם 6000 ש"ח.
בשכונות הצפון, לא במרכז (שם הרבה יותר).

אבל בק"ס המחירים לפני שנה אכן היו 3500 לדירת 3 חדרים, וקפצו במהלך השנה ל5.2-4.8.
אם הייתם מחכים קצת...
 
מי שכתב פה על המחירים בירושלים לא מודע למחירים!!!!!!!!!
אנחנו עברנו לפני שנה למ"ע לדירה שלנו כי השוכרים של הדירה במ"ע לא הסכימו לעלות ליותר מ3500 וגם זה בקושי לדירת 3 חדרים
ואילו המשכירים בירושלים הקפיצו את המחיר של היחידה של 35 מ"ר מ3850 ל6000 בהתחלה אח"כ ירדו ל5500 נראה לי ולא היה לנו מאיפה לשלם את הפער אז פשוט הודענו לשוכרים שאנחנו עוברים
ולקח להם הרבה זמן למצוא דירה
עזבו בסוף ברגע האחרון
מסכים עם כל מילה ! המחירים בירושלים מטורפים !
ורמות שפעם היתה יחסית זולה (ביחס להר נוף וגב"ש וכו').. עלתה בעשרות אחוזים,
מודעה מתפרסמת בעיתון וחצי שעה אחרי צאת שבת אין עם מי לדבר,
ואם ראית יחידה זולה כנראה שהיא ממש דפוקה קומה 4 בלי מעלית..
המחיר ליחידה של 40 מ"ר 4,500 ש"ח
ואם אתה עם שתי ילדים אין לך סיכוי להמשיך לגור כי תצטרך לשלם 5500-6000 ש"ח
במידה שתזכה למוצא דירה מתאימה .

ואם דבר נרחיב את הזכות לדרוש כל מחיר..
זה נקרא נצלנות לכל דבר, ואולי זה מותר אבל זה זה,
לנצל מצב של חוסר בהיצע ולהעלות מחירים עד השמים,
בשנה האחרונה שום ריבית לא עלתה יותר,
וחבל שהרבנים לא עושים לזה סטופ !!
מאמין שיום אחד זה יקרה
 
אחד שבתו למדה אדריכלות סיפר לי שיסודות הבניינים הם למינימום 10 קומות
מכאן מגיעה התעוזה להוסיף 2 קומות על הגג.
כמובן אם אין התנגדות שכנים.
אהמ..
רוב הבניינים בעיר בנויים מלכתחילה עם 9 קומות
(-5; +4 זה הקלאסה של חברת קרית ספר ב20 שנה האחרונות)
 
בדיוק.
התיאוריות הן תיאוריות.
בשטח היחידות לא משמשות רק זוצים.
לפעמים הם גם נהיות דירות של אנשים מבוגרים שהגיעו ליד הילדים.
או של עובדים זרים ;)
 
מסכים עם כל מילה ! המחירים בירושלים מטורפים !
ורמות שפעם היתה יחסית זולה (ביחס להר נוף וגב"ש וכו').. עלתה בעשרות אחוזים,
מודעה מתפרסמת בעיתון וחצי שעה אחרי צאת שבת אין עם מי לדבר,
ואם ראית יחידה זולה כנראה שהיא ממש דפוקה קומה 4 בלי מעלית..
המחיר ליחידה של 40 מ"ר 4,500 ש"ח
ואם אתה עם שתי ילדים אין לך סיכוי להמשיך לגור כי תצטרך לשלם 5500-6000 ש"ח
במידה שתזכה למוצא דירה מתאימה .

ואם דבר נרחיב את הזכות לדרוש כל מחיר..
זה נקרא נצלנות לכל דבר, ואולי זה מותר אבל זה זה,
לנצל מצב של חוסר בהיצע ולהעלות מחירים עד השמים,
בשנה האחרונה שום ריבית לא עלתה יותר,
וחבל שהרבנים לא עושים לזה סטופ !!
מאמין שיום אחד זה יקרה
אותו דבר כמו מודיעין עילית, ברמות א' ונווה יעקב מחתנים כבר,
והזוגות רוצים לגור ליד ההורים..
 
אתה כותב תחושות בטן,
מהנתונים זה נראה אחרת
אם נצא מנקודת הנחה שהביקוש ליח"ד מבוסס על בנות המקום וגם ששוכרים אינם שוכרים את הדירה לטווח של יותר מ5 שנים הרי שנתוני משרד החינוך למשרד הבנות בשנתון הלומדות בכיתה י"ב מראה שהגידול בשנים האחרונות מאוד התמתן (שימו לב להבדל שהתרחש לפני 5 שנים) וזאת בניגוד לערים, בית שמש, ביתר ואלעד
שנה עברית​
רשות לימודים​
שכבה​
מספר בנות​
תשפה​
מודיעין עילית​
יב​
983​
תשפד​
מודיעין עילית​
יב​
887​
תשפג​
מודיעין עילית​
יב​
888​
תשפב​
מודיעין עילית​
יב​
810​
תשפא​
מודיעין עילית​
יב​
781​
תשף​
מודיעין עילית​
יב​
627​
תשעט​
מודיעין עילית​
יב​
595​
תשעח​
מודיעין עילית​
יב​
576​
תשעז​
מודיעין עילית​
יב​
477​
תשעו​
מודיעין עילית​
יב​
482​
תשעה​
מודיעין עילית​
יב​
388​
תשעד​
מודיעין עילית​
יב​
312​
תשעג​
מודיעין עילית​
יב​
248​
תשעב​
מודיעין עילית​
יב​
219​
תשעא​
מודיעין עילית​
יב​
163​
תשע​
מודיעין עילית​
יב​
162​
תשסט​
מודיעין עילית​
יב​
133​
תשסח​
מודיעין עילית​
יב​
100​
תשסז​
מודיעין עילית​
יב​
105​
תשסו​
מודיעין עילית​
יב​
89​
תשסה​
מודיעין עילית​
יב​
81​

צריך לזכור שגם בשנתיים האחרונות כמעט ולא נבנו יח"ד וגם זה השפיע על ההצע.

מצד שני יש גם את נקודת הביקוש, השכרת דירות בפריפריה היה מקור המימון של רבים הזוגות ששכרו את יח"ד, ורבים מהם נתקלו בשנים האחרונות בקושי כספי משמעותי שנבע מהעלייה בהחזרי המשכנתא, וגם מתופעה של דירות ריקות (במקרה הטוב) או שוכרים שאינם משלמים (במקרה הפחות טוב) שנובעת בהיקף הבניה הגבוה בפריפריה.

ולכן, זוגות רבים (שיש בבעלותם דירה בקרבה לקהילות חרדיות) בוחרים (או נאלצים) לעבור לדירה שהם קנו.
כך למשל 5 משפחות עוברות כעת לגור ברח' אלי כהן באופקים, מקום שהוא במושגים אופקימיים נמצא מעבר להרי החושך.
אני בטוח שאם היה מישהו שמצליח לגבש קהילות בערי ההשקעות כמו באר שבע או הקריות, אזי התופעה הייתה הופכת לרווחת הרבה יותר.

ולכן, הצפי הוא שההכנסה מיח"ד (מדגם סלח לי) תרד משמעותית (בגלל תקופות בהם היחידות תעמודה ריקות) אבל המחיר ירד בצורה הדרגתית, וזאת מכיוון שלוקח זמן עד שהשוכרים וגם המשכירים מבינים את התמונה, ומנהלים משא ומתן עם בעלי היחידות במקום לחתום חוזה עם הראשון ש'מוכן' להשכיר להם.
אתם כותבים נתונים ממש מרתקים
אבל אין להם שום קשר למציאות.
העליה המטורפת בביקוש ובמחיר קרתה בגלל המלחמה (לא מכניסים ערבים לעיר)
ובמקביל הריביות עלו משמעותית ומחיר הבניה גם הוא טיפס בגלל מחסור בכח אדם
כך שהבניה הפכה ללא רווחית, וכמעט ולא נבנו יחידות חדשות תקופה ארוכה,
מחירי השכירות טיפסו בגלל חוסר האונים של הורים שהיו חייבים יחידה לזוגות שהתחתנו ושילמו כל מחיר להשיג קורת גג לילדיהם, וגם יחידות פיצפונות ומצחינות הושכרו במחירים מופקעים.
עכשיו המצב התאזן
והמחירים נבלמו
נראה מה יקרה בהמשך...
 
אתם כותבים נתונים ממש מרתקים
אבל אין להם שום קשר למציאות.
העליה המטורפת בביקוש ובמחיר קרתה בגלל המלחמה (לא מכניסים ערבים לעיר)
ובמקביל הריביות עלו משמעותית ומחיר הבניה גם הוא טיפס בגלל מחסור בכח אדם
כך שהבניה הפכה ללא רווחית, וכמעט ולא נבנו יחידות חדשות תקופה ארוכה,
מחירי השכירות טיפסו בגלל חוסר האונים של הורים שהיו חייבים יחידה לזוגות שהתחתנו ושילמו כל מחיר להשיג קורת גג לילדיהם, וגם יחידות פיצפונות ומצחינות הושכרו במחירים מופקעים.
עכשיו המצב התאזן
והמחירים נבלמו
נראה מה יקרה בהמשך...
זה על הבניה של היחידות, לא על ביקוש האכלוס ומחירי השכירות של כל האלפי היחידות הקימות.
 
אני אנסה להסביר פעם נוספת
במודיעין עילית יש כ 3000 יח"ד (מספר משוער שניתן לצורך ההמחשה בלבד)
הנחת היסוד היא שאנשים גרים ביח"ד לתקופה תחומה (לצורך העניין נקטתי ממוצע של 5 שנים, אבל יתכן שזה פחות ויתכן שיותר)
הגידול במערכת החינוך נותן לנו הערכה שהביקוש גדל בכ100 יח"ד לשנה.
המחיר הגבוהה של השכירות גרם למשקיעים להכנס להשקעות גבוהות יותר כדי לבנות יח"ד, דבר שלא היה בעבר, כך למשל סיפרו לי שיש כבר כאלה שבונים 2 קומות על הגג ומרחיבים גם את חדר המדרגות והמעלית.

אני חושב שבעיר כמו מודיעין עילית עדיין יש יותר מ100 יח"ד בבניה פעילה, ולכן ההצע יהיה קצת יותר גבוה מאשר הביקושים.
רק לא העלית את הצד המתבקש שכמות העוזבים את העיר בכל שנה היא נמוכה משמעותית מכמות הנישאים בה
ומשכך כל הנתונים האלו לא רלוונטים
כמו"כ יש תופעה של זוגות מרמות והסביבה שבאים לשכירות למרות המחירים היקרים כי הם עדיין זולים מירושלים
לגבי בנייה כל אחד יכול להווכח ולראות שהבניה הואטה מאוד בעיר יחסית
או בגלל מחירי הבנייה שיותר יקרים היום או מחסור בפועלים או מחסור בזמינות להרחבה (אגב מי שיש לו ראש לבנייה כבר בנה ומי שהאופי שלו לא כזה גם לא יכנס לזה...) או כל הסיבות יחד
נתון נוסף הוא שגם איפה שיש בנייה זה באזורים היותר צדדיים (לא בסמיכות להורים ממש ) ככה שבאזורים המרכזיים המחירים לא ירדו
ומי מדבר על אזור רמבם והסביבה שהאופי הצעיר והיוקרתי שלו ישאירו את המחירים בו יקרים בכל מקרה
 
כמו"כ יש תופעה של זוגות מרמות והסביבה שבאים לשכירות למרות המחירים היקרים כי הם עדיין זולים מירושלים
זה לא נכון, בנווה יעקב ניתן למצוא דירת 3 חד' ב4300 ויח''ד ב3500 כנ''ל בשכונות נוספות בירושלים (לא במרכז)
 
אתם כותבים נתונים ממש מרתקים
אבל אין להם שום קשר למציאות.
העליה המטורפת בביקוש ובמחיר קרתה בגלל המלחמה (לא מכניסים ערבים לעיר)
ובמקביל הריביות עלו משמעותית ומחיר הבניה גם הוא טיפס בגלל מחסור בכח אדם
כך שהבניה הפכה ללא רווחית, וכמעט ולא נבנו יחידות חדשות תקופה ארוכה,
מחירי השכירות טיפסו בגלל חוסר האונים של הורים שהיו חייבים יחידה לזוגות שהתחתנו ושילמו כל מחיר להשיג קורת גג לילדיהם, וגם יחידות פיצפונות ומצחינות הושכרו במחירים מופקעים.
עכשיו המצב התאזן
והמחירים נבלמו
נראה מה יקרה בהמשך...
אבל זה בדיוק מה שכתבתי...
בשנתיים האחרונות הבניה נעצרה, ולכן ההצע לא הדביק את הביקוש והמחיר עלה, ומי שלא הסכים לשלם יקר נדד לעיר אחרת.
עכשיו שהבניה השתחררה, וגם אנשים מסיימים יח"ד שהבניה שלהם נעצרה לפני שנתיים, ביחד עם תופעה של זוגות שהיגרו לדירות בבעלותם אל מחוץ לעיר, וזוגות שכבר מתגוררים מחוץ לעיר לא סביר שיטרחו לחזור למודיעין עילית ולזכות לגור ביחידת סלח לי.
ולכן זה גורם לכך שיש עודף יח"ד, והמחיר צפוי לרדת לאיטו.

בנוסף, הוספתי שהמצב לא צפוי להשתנות, מכיון שמספר המתחתנים בעיר הוא די יציב.
 
בלת''ק
כאחד שגר כיום במודיעין עילית וחבר של הרבה מאוד אברכים צעירים אומר זאת כך:
אם נקח את כל הערים החרדיות הגדולות ונעלה בהם את השכירות בצורה לא פורפוצינלית, העיר הראשונה שזוגות צעירים יעזבו אותה (משנה אחרי החתונה) זאת מודיעין עילית, מכמה סיבות:
א. סוג האוכלוסיה ביחסית לשאר הערים הכי מתאים לו לגור בפרפריות של היום (אפשר כבר לראות את זה כיום שזה עיר מוצא בולטת בפריפריה).
ב. מלא נשים עובדות מחוץ לאזור של העיר דבר שבאחוזים הוא הרבה פחות בשאר הערים כך שאין להם מה לאבד מבחינת מקום עבודה.
ג. העיר לא נחשבת "יהלום" מבחינת פיתוח וכד' מה שגורם לך לשאול מדי פעם: אז למה אני גר פה?
מכיון שעליית מחירים מטורפת זה מה שקרה בפועל בכל הארץ ובנוסף לזה במודיעין עילית זה קפץ במהירות, זה ההסבר להגירה השלילית המטורפת שנהייתה בעיר לאחרונה, וכל מי שאומר שזה לא נכון פשוט לא חי את המציאות אני מכיר הרבה מאוד זוגות צעירים שעזבו את העיר ועוד יותר כאלה שמחכים שהחוזה שלהם יגמר כדי לעזוב גם.
 
רק לא העלית את הצד המתבקש שכמות העוזבים את העיר בכל שנה היא נמוכה משמעותית מכמות הנישאים בה
ומשכך כל הנתונים האלו לא רלוונטים
כמו"כ יש תופעה של זוגות מרמות והסביבה שבאים לשכירות למרות המחירים היקרים כי הם עדיין זולים מירושלים
לגבי בנייה כל אחד יכול להווכח ולראות שהבניה הואטה מאוד בעיר יחסית
או בגלל מחירי הבנייה שיותר יקרים היום או מחסור בפועלים או מחסור בזמינות להרחבה (אגב מי שיש לו ראש לבנייה כבר בנה ומי שהאופי שלו לא כזה גם לא יכנס לזה...) או כל הסיבות יחד
נתון נוסף הוא שגם איפה שיש בנייה זה באזורים היותר צדדיים (לא בסמיכות להורים ממש ) ככה שבאזורים המרכזיים המחירים לא ירדו
ומי מדבר על אזור רמבם והסביבה שהאופי הצעיר והיוקרתי שלו ישאירו את המחירים בו יקרים בכל מקרה
לפי נתוני הלמ"ס (לשנת 2022, מה לעשות לוקח להם הרבה זמן לעכל את הנתונים), מספר המהגרים מירושלים למודיעין עילית, וכאשר מפחיתים את אלה שהתחתנו עם בן זוג ממודיעין עילית, המספר הוא בכלל זניח.

וכמות העוזבים היא לא זניחה בכלל
לפי נתוני הלמ"ס בשנת 2022 התחתנו בעיר 1050 תושבים (עמ' 2)
ועזבו את העיר 2682 תושבים שהם 850 תושבים יותר ממה שהגיעו (עמ' 1)
כך שאת עיקר הגידול בעיר ניתן לתלות ב3318 הלידות שהיו בשנה זו.
מאז המצב השתנה, נבנו פחות דירות ויח"ד ולכן עזבו יותר זוגות את העיר.
 

קבצים מצורפים

  • ירושלים.xlsx
    KB 28.2 · צפיות: 9
  • מודיעין עילית.pdf
    KB 996.8 · צפיות: 16
הרי מחדשים חוזה כל שנה
אז עדיף באופן כללי מבחינת האינטרסים של המשכיר
שזה תמיד יצא בחורף- שבט אדר- אז זה שיא הביקוש בד"כ
ולא להשכיר בסוף אב שתמיד הביקוש יורד מעט
נכון מאד. ומהצד השני - החכם עיניו בראשו לשכור בחודשי השפל.
זוג שמתחתן בחשוון, או שהחוזה שלו מסתיים אז, יתכן מאד ששווה לו לשכור דירה כבר מלפני החגים בשביל להרוויח את המחיר של הקיץ (מכירה כאלו שעושים את זה).
 
לפי נתוני הלמ"ס (לשנת 2022, מה לעשות לוקח להם הרבה זמן לעכל את הנתונים), מספר המהגרים מירושלים למודיעין עילית, וכאשר מפחיתים את אלה שהתחתנו עם בן זוג ממודיעין עילית, המספר הוא בכלל זניח.

וכמות העוזבים היא לא זניחה בכלל
לפי נתוני הלמ"ס בשנת 2022 התחתנו בעיר 1050 תושבים (עמ' 2)
ועזבו את העיר 2682 תושבים שהם 850 תושבים יותר ממה שהגיעו (עמ' 1)
כך שאת עיקר הגידול בעיר ניתן לתלות ב3318 הלידות שהיו בשנה זו.
מאז המצב השתנה, נבנו פחות דירות ויח"ד ולכן עזבו יותר זוגות את העיר.
זה מה שנקרה דמגוגיה
לבלבל את השני עם נתונים (אמיתיים ) ולצפות שהוא יתבלבל ולא ידע מה להגיב
בכל מקרה את התופעה של הזוגות מירושלים הבאתי כ"יהודה ועוד לקרא" לרגע לא חשבתי שזהו הגורם היחידי לעליית המחירים

שנת 2022 לא אינדיקציה להיום ולו מהסיבה של הרבה פרויקטים בציבור החרדי שאכלסו אז כדוג' אחיסמך בית שמש ועוד

כיום האופציה זה פריפריה ומסתבר שהמסה ביחסית דוקא פחתה

בכל מקרה בלי לצלול לעומק הנתונים אפשר להסיק שזה רק הגיוני שכמות היוצאים תהיה יותר ועדיין יהיה מחסור בדירות
משום שאלו שנכנסים זה גם הרבה חתנים שעכשיו נישאו ולא מחשיבים את הנשים שלהם בעוד שכשהם יוצאים מהעיר מחשיבים את שני בני הזוג כיוצאים ונמצא שגם בפער של עד פי שניים לטובת היוצאים עדיין הביקוש יותר גדול
 
זה מה שנקרה דמגוגיה
לבלבל את השני עם נתונים (אמיתיים ) ולצפות שהוא יתבלבל ולא ידע מה להגיב
בכל מקרה את התופעה של הזוגות מירושלים הבאתי כ"יהודה ועוד לקרא" לרגע לא חשבתי שזהו הגורם היחידי לעליית המחירים
שנת 2022 לא אינדיקציה להיום ולו מהסיבה של הרבה פרויקטים בציבור החרדי שאכלסו אז כדוג' אחיסמך בית שמש ועוד
כיום האופציה זה פריפריה ומסתבר שהמסה ביחסית דוקא פחתה
בכל מקרה בלי לצלול לעומק הנתונים אפשר להסיק שזה רק הגיוני שכמות היוצאים תהיה יותר ועדיין יהיה מחסור בדירות
משום שאלו שנכנסים זה גם הרבה חתנים שעכשיו נשאו ולא מחשיבים את הנשים שלהם בעוד שכשהם יוצאים מהעיר מחשיבים את שני בני הזוג כיוצאים ונמצא שגם בפער של עד פי שניים לטובת היוצאים עדיין הביקוש יותר גדול
לא יודע מדוע אתה מגדיר את דברי כדמגוגיה
בכל אופן מה שהבאתי זה שהגירה מירושלים היא פחות משולית
אם בשנת 2022 היגרו למודיעין עילית 1822תושבים, אז ההגירה לעיר היא שולית בפני עצמה
מתוך זה 622 היגרו מירושלים (שזה כשליש מהמספר הקטן של המגיעים לעיר), כשחלק מתוכם לא היגרו כמשפחה, אלא התחתנו עם בן זוג ממודיעין עילית ולכן עברו, אזי ניתן להעריך שכ100 בתי האב שהגרו מירושלים, מספר שולי ביותר

אבל בסה"כ הכללי 850 תושבים עזבו את העיר יותר מאשר הגיעו, שזה אומר שבלי להתחשב בלידות ופטירות תושבים עוזבים את העיר לא מגיעים אליה, וזאת תופעה כבר משנת 2022, לא משהו חדש, אולי זה קצת מתגבר אבל זה קיים כל הזמן.

ולכן אנחנו חוזרים בחזרה לנקודה הראשונה, שכיון שמספר המתחתנים בשנה לא עולה כמעט בכלל (וזאת בשונה מביתר, בית שמש ואלעד) ומספר היח"ד הפיצפוניות שנבנות רק עולה, אזי יש היצף בשוק, וצפוית ירידות מחירים.

ואין זוגות מבוגרים שמגיעים לעיר לגור ביחידות דיור כאלה, ובודאי לא כתופעה רווחת.
אפשר לראות את הנתונים של גילאי המתגוררים בעיר ולראות את זה בבירור (חוץ מזה שאנשים מבוגרים שהתרגלו לגור בדירה אמיתית מתקשים להשלים עם הרעיון לעבור לדירה מאולתרת על כל המגרעות שבה).
 
לפי נתוני הלמ"ס (לשנת 2022, מה לעשות לוקח להם הרבה זמן לעכל את הנתונים), מספר המהגרים מירושלים למודיעין עילית, וכאשר מפחיתים את אלה שהתחתנו עם בן זוג ממודיעין עילית, המספר הוא בכלל זניח.

וכמות העוזבים היא לא זניחה בכלל
לפי נתוני הלמ"ס בשנת 2022 התחתנו בעיר 1050 תושבים (עמ' 2)
ועזבו את העיר 2682 תושבים שהם 850 תושבים יותר ממה שהגיעו (עמ' 1)
כך שאת עיקר הגידול בעיר ניתן לתלות ב3318 הלידות שהיו בשנה זו.
מאז המצב השתנה, נבנו פחות דירות ויח"ד ולכן עזבו יותר זוגות את העיר.
כך בחשבון ש1050 תושבים שהתחתנו, מתוכם נניח 50% נשים שעוברות לגור עם הבעלים בעיר, והתושבים שעזבו הם לא יחיד שהתחתן אלא זוג שעזב + בין 1-4 ילדים, כך שהיה צורך בכ 500 יחדות לזוגות החדשים, וזה בערך כמות היחידות שהתפנתה, זה לא שהתפנו פי 2.5 יחידות מאלו שהתאכלסו
 
כך בחשבון ש1050 תושבים שהתחתנו, מתוכם נניח 50% נשים שעוברות לגור עם הבעלים בעיר, והתושבים שעזבו הם לא יחיד שהתחתן אלא זוג שעזב + בין 1-4 ילדים, כך שהיה צורך בכ 500 יחדות לזוגות החדשים, וזה בערך כמות היחידות שהתפנתה, זה לא שהתפנו פי 2.5 יחידות מאלו שהתאכלסו
נראה שלא קראת את הדברים שכתבתי ואת הטבלאות עם הנתונים שהבאתי.
ההתייחסות שלי הייתה רק ליח"ד, ולהבנה שאנשים גרים ביח"ד תקופה מוגבלת.
ולכן אם מספר המתחתנים לא גדל בכלל, ומספר היח"ד שמוקמות לא עולה בכלל אזי השוק ישאר מאוזן.
מכיוון שמספר היח"ד חזר לגדול בקצב קטן או גדול (למרות שיש הטוענים כאן שהמספרים ירדו משמעותית ביחס לכמות הבניה שהייתה נהוגה בעבר), ומספר המתחתנים עולה בקצב קטן, ויש טענות על הגירה משמעותית של זוגות צעירים מהעיר, זה מאפשר להניח שההיצע עובר את הביקוש באופן משמעותי, ולכן שהמשכירים יחזיקו את היחידות שלהם ריקות כמה חודשים, הם יסכימו להתפשר כדי למשוך שוכרים.
 
כך בחשבון ש1050 תושבים שהתחתנו, מתוכם נניח 50% נשים שעוברות לגור עם הבעלים בעיר, והתושבים שעזבו הם לא יחיד שהתחתן אלא זוג שעזב + בין 1-4 ילדים, כך שהיה צורך בכ 500 יחדות לזוגות החדשים, וזה בערך כמות היחידות שהתפנתה, זה לא שהתפנו פי 2.5 יחידות מאלו שהתאכלסו
בדיוק לזה התכוונתי במה שכתבתי
ומשכך ניתן להסיק שדברי @אופקים 1 הם או דמגוגיה או כשל בניתוח הנתונים
לא יודע מה יותר חמור
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

פוסטים חדשים שאולי לא קראת....

שכונה חדשה עם מעל 1,000 יח"ד תיבנה למגזר החרדי בבית שמש
חברות הנדל"ן 'נתיב פיתוח', בשיתוף עם חברת 'י.ד. ברזאני', זכו במכרז לבניית מעל ל-1,000 יחידות דיור חדשות ברמת בית שמש ד' 5. הפרויקט, בהיקף כולל המוערך בכ-1.5 מיליארד שקלים, מתוכנן למגזר החרדי ויכלול מבני מגורים, מוסדות ציבור, בתי כנסת, גני ילדים, מרכזי תעסוקה ותשתיות רחבות. מדובר בשכונה חדשה של ממש שתוקם בעיר בית שמש, ובנייתה תושלם בתוך פחות מארבע שנים.
עם זכייתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל על עתודת הקרקע הזמינה האחרונה ברמת בית שמש ד', חברת הנדל"ן 'נתיב פיתוח', בשיתוף חברת י.ד. ברזאני, תבנה מעל 1,000 יחידות דיור למגזר החרדי. הפרויקט, בהיקף כולל המוערך בכ-1.5 מיליארד שקלים, יושלם תוך 40 חודשים ויציע מבחר דירות בסטנדרטים גבוהים בצביון חרדי. מדובר במכרז הגדול ביותר במגזר החרדי, בוודאי ברמת בית שמש, שעם השלמתו תיבנה שכונה מלאה עם מעטפת מלאה של מבני ציבור ומרכזי תעסוקה.

המכרז, שהוא גם הגדול ביותר בהיקפו בשנים האחרונות, נחשב לזכייה דרמטית בשל היותו כולל הקמה מלאה של שכונה חדשה למגזר החרדי עם מעטפת מסחר, עסקים ומוסדות ציבוריים. מדובר בפרויקט המגורים המשמעותי ביותר שמיועד עבור המגזר החרדי, שכן הוא מציע לראשונה היקף של 1,000 יח"ד במיקום אחד במרכז הארץ. בכך, הופך הפרויקט לאחד המסקרנים והמשפיעים בענף הנדל"ן בישראל, שעשוי אף להשפיע על מצוקת הדיור החרדית עם מענה ייחודי וחסר תקדים בהיקפו.

צ'אט
בית שמש רמה ד 5
סיכום אירועים: איראן בלהבות - מהמחאות ועד לסף עימות עולמי

הרקע וההתפרצות (סוף דצמבר 2025):

המחאות החלו ב-28 בדצמבר 2025 בטהראן, על רקע משבר כלכלי חריף וצניחה חדה בערך הריאל. מה שהחל כזעקת סוחרים ואזרחים על יוקר המחיה, הפך במהירות לגל הפגנות חסר תקדים ב-187 ערים הקורא להפלת המשטר.


הטבח והחשכת המידע (ינואר 2026):
  • דיכוי אלים: המשטר האיראני הגיב באכזריות יוצאת דופן. לפי נתוני ארגון זכויות האדם HRANA, נכון ל-23 בינואר, מספר ההרוגים המאומת עומד על למעלה מ-5,000 בני אדם, בהם 4,716 מפגינים ועשרות ילדים.
    יש דיווחים לא מאומתים מצד האופוזיציה האיראנית על מעל 60,000 הרוגים!

  • מעצרים המוניים: למעלה מ-26,500 בני אדם נעצרו, וקיים חשש כבד להוצאות להורג המוניות בבתי הכלא.

  • חסימת אינטרנט: החל מה-8 בינואר הוטל מצור דיגיטלי כמעט מוחלט על המדינה כדי למנוע זליגת תיעודים מהטבח.

המעורבות האמריקנית - "הארמדה של טראמפ":
הנשיא טראמפ, שחזר והזהיר את טהראן מפני המשך הטבח, הכריז ב-22 בינואר כי "ארמדה" אמריקנית (צי ספינות מלחמה, כולל נושאת המטוסים אברהם לינקולן) עושה את דרכה למפרץ הפרסי. טראמפ הבהיר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות תקיפה ישירות נגד מטרות שלטוניות אם לא ייפסק הדיכוי. ולאחר הדלפות על ממדי הטבח, הכריז "העזרה בדרך".


הזווית הישראלית והאזורית:
  • כוננות שיא: ישראל נמצאת בדריכות עליונה מחשש שהסלמה אמריקנית תוביל לתגובה איראנית ישירה או באמצעות שלוחיה (פרוקסי).

  • איומי נתניהו: ראש הממשלה נתניהו הזהיר כי אם איראן תבצע "טעות" ותתקוף את ישראל, היא תפגוש עוצמה שטרם הכירה.

  • איומי טהראן: המשטר האיראני הודיע כי במקרה של תקיפה, בסיסים אמריקניים ויעדים בישראל יהיו "מטרות לגיטימיות".

באשכול זה נמשיך לעדכן סביב השעון בכל התפתחות, דיווחים מהשטח ופרשנויות ביטחוניות.
שלום,
החלטתי להכנס לשוק ההון, מתוך הבנה שזהו אפיק שיכול להניב רווחים גדולים בעזרת ה'.
כמובן שלהכנס לנושא כה רחב וגדול- עם אפס ידע (זה בגדול מה שיש לי...)- לא מומלץ.
אני מחפשת קורס מקיף ואיכותי שלאחריו אני אוכל לעוף קדימה עצמאית.
מחיפוש ברשת, נתקלתי במכללת דניאל דמארי,- שהוא, כך הבנתי מלמד את הנושא בצורה מעמיקה ויסודית.
אני לא אכתוב מחיר מדויק, אבל הם לוקחים בסביבות התשע אלף, ונותנים בתמורה מעטפת מאוד מושקעת, של כמעט 24/7 עם קבוצת ווצאפ צמודה שבה אפשר לשאול הכל ועונים ממש מהר, תיעוד ביומני מסחר- שהם עוברים עליו כל שבוע ומפדבקים אותי, בנוסף יש סקירה שבועית על כל מה שקורה בשוק מדניאל עצמו בה הוא מפרט על כל מה שכנראה הולך לקרות והמהלכים שהוא עצמו הולך לעשות.
וגם- פתיחת חשבון דמו- ולווי צמוד עליו, ורק אחרי שהם רואים שאני יודעת להתנהל איתו מעולה, הם עושים בדיקה ומשחררים אותי לפתיחת חשבון אמיתי.
וגם- הם מדגישים שהליווי שלהם הוא לכל החיים.
שאלתי היא-
שווה?
האם יש קורסים אחרים שנותנים מענה דומה בפחות מחיר?
זה מחיר הגיוני בשוק?

אשמח לכל מידע.
תודה רבה!!!

אולי מעניין אותך גם...

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כג

אמִזְמוֹר לְדָוִד יי רֹעִי לֹא אֶחְסָר:בבִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי:גנַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ:דגַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:התַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה:ואַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית יי לְאֹרֶךְ יָמִים:
נקרא  13  פעמים
למעלה