מידע שימושי נטחן לאחר הפסח ? לא בדיוק ...

מצב
הנושא נעול.

כתר מלוכה

משתמש פעיל
אחת הבדיחות הטובות
לא מדובר על חצי חבילת וופלים שנשאר ולא רוצים לזרוק אלא על דברים יקרי ערך
תגיד את הבדיחה הזאת למשנ"ב תל"א סק"ב [שם זה בקיצור למי שלא מסוגל לראות את הסוגיא.]
אגב, לכן בדיוק תקנו גם לבדוק ולבער שאולי במקרה של כמה אלפים לא יבטל בלב שלם. [אף שמעיקר הדין זה מצויין וכל זה רק תקנת חז"ל במקרה הזה של כמה אלפים, ממש לא דין דאורייתא.]
וברצינות, לפני שמדברים תמיד כדאי להכיר קצת את המקורות.
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
הבד"ץ העדה החרדית טוען שאין לו כל קשר לכיתוב זה

מה לא נכון?
במזכירות של הבד"ץ אמרו לי היום שהם לא מאפשרים לכתוב "נטחן לאחר הפסח/מקמח יבש", אם יש במוצר רכיבים שנמכרו במכירת חמץ.
למרות שהם עצמם סבורים שהמכירה שלהם היא פיקס, הם מכבדים את הרצון ואת הצורך של הציבור, ונותנים את השירות הזה.
 

חניוק

משתמש פעיל
.
unnamed.png
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אז זה משהו חדש
מחר אני אברר את זה
תודה רבה בכל אופן
אגב, במסגרת השירות הזה [שהוא אולי חדש], הם הקימו קו מידע למוצרים ובתי עסק שבהשגחתם, שאפשר לברר שם סטטוס של כל מוצר, אם הוא נטחן/יבש, מיוצר או נמכר.
הם גם אמרו לי שהחל מהימים הקרובים למשך התקופה הקרובה, הם יכינו רשימה כתובה של הסטטוס כל המוצרים, ויפרסמו רשימה מעודכנת בכל כמה ימים.
ניתן לשמוע על כל מוצר או להירשם לקבל את הרשימה במייל, בטל': 0733838200.
 

ליטאי חרד

משתמש רשום
תגיד את הבדיחה הזאת למשנ"ב תל"א סק"ב [שם זה בקיצור למי שלא מסוגל לראות את הסוגיא.]
אגב, לכן בדיוק תקנו גם לבדוק ולבער שאולי במקרה של כמה אלפים לא יבטל בלב שלם. [אף שמעיקר הדין זה מצויין וכל זה רק תקנת חז"ל במקרה הזה של כמה אלפים, ממש לא דין דאורייתא.]
וברצינות, לפני שמדברים תמיד כדאי להכיר קצת את המקורות.
במקור שהבאת מבואר שכיוון שהביטול שמועיל מהתורה הוא לא רק לומר אלא גם ובעיקר שיחשוב לבטל בלב שלם ואם לא עשה כך עובר על בל יראה מהתורה לכן חז"ל תקנו ביעור. ותגיד אתה אם אתה מכיר אנשים או בעלי חנויות שעל הצד שהחמץ לא מכור הם באמת מבטלים
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
אז זה משהו חדש
מחר אני אברר את זה
תודה רבה בכל אופן
זה כבר כמה שנים ככה, עם מעקב צמוד של משגיחים שמשתפים פעולה ומדווחים על כל שינוי מההסכמות האלה.

מי שרוצה, מצליח. ומשמים מסייעים. כבר כמה שנים שאין שום בעיה לדעת בכל רגע בשנה מה המצב בכל מוצר. ברוך השם.
 

כתר מלוכה

משתמש פעיל
במקור שהבאת מבואר שכיוון שהביטול שמועיל מהתורה הוא לא רק לומר אלא גם ובעיקר שיחשוב לבטל בלב שלם ואם לא עשה כך עובר על בל יראה מהתורה לכן חז"ל תקנו ביעור. ותגיד אתה אם אתה מכיר אנשים או בעלי חנויות שעל הצד שהחמץ לא מכור הם באמת מבטלים
שמת לב על מה דיברנו קודם?
על להשהות חמץ בבית, לא על מפעל. [מפעל זה בין כה דרבנן - חמץ שעבר עליו הפסח...]
אני לא מכיר אדם שלא מבטל בלב שלם מה שיש לו בבית באם לא תחול המכירה.
ואם תעיין טוב במשנ"ב, גם אותו מקרה של כמה אלפים כתוב בצורה של חשש שבשבילו תקנו תקנה, לא במצב נורמטיבי. [אולי ירע...]
בכל מקרה טוב שכבר יצאנו מכלל בדיחה. [אפשר לחבר את זה לאשכול של פורום לתורה.]
 

sem

משתמש פעיל
במזכירות של הבד"ץ אמרו לי היום שהם לא מאפשרים לכתוב "נטחן לאחר הפסח/מקמח יבש", אם יש במוצר רכיבים שנמכרו במכירת חמץ.
למרות שהם עצמם סבורים שהמכירה שלהם היא פיקס, הם מכבדים את הרצון ואת הצורך של הציבור, ונותנים את השירות הזה.

שאלתם אותם מתי מגיע גלוטן חדש?
 

מצפה לישועת ה'

משתמש רשום
להשהות חמץ בבית בפסח זה איסור דאורייתא
מתחילת הדיון הנושא כאן הוא לקנות חמץ שמישהו אחר מכר כדת וכדין עם כל הקניינים שעושים לחומרא
ואם המכירה לא חלה יש איסור דרבנן של חמץ שעבר עליו הפסח
לגבי למכור חמץ פרטי בעין זה נושא אחר לחלוטין
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
עדיף להרשם במייל ולקבל את זה מסודר בכל יום בכתב במקום לשמוע שוב ושוב את כל ההודעות.

ולכל הטרחנים שמרגישים רע עם עצמם, שלא מסוגלים להתאפק, שחושבים שאי אפשר לבדוק קוד יצור של פסטה בחנוכה ושהמקפידים סתם עובדים על עצמם- תמשיכו לטרחן ותנו לאנשים שזה חשוב להם להקפיד על ההלכה.
זה אפשרי, יש היום שקיפות, הרב כץ עושה עבודה נהדרת ואם מאפיה קטנה בקצה הארץ תשקר- אלפים ידעו את זה מיד.
וכן, אנחנו בודקים קוד יצור במוצרים ארוכי טווח לאורך כל השנה. בדיוק בגלל אנשים כמוכם שחשוב להם לדחוף למקפידים חמץ מכור באדר ב' הבא ולומר- "אי אפשר"
אתה רוצה לחיות בסרט שאתה לא אוכל חמץ שמכור שיערב לך אני שמעתי מהגרמ סירוטה שליטא שעוסק בכשרות ומבין בזה שאין שום מצב לשמור על זה וכל אחד אוכל ויאכל חמץ מכור וחבל על הזמן
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
וסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
אתה רוצה לחיות בסרט שאתה לא אוכל חמץ שמכור שיערב לך אני שמעתי מהגרמ סירוטה שליטא שעוסק בכשרות ומבין בזה שאין שום מצב לשמור על זה וכל אחד אוכל ויאכל חמץ מכור וחבל על הזמן
שכחת לכתוב "בלת"ק", כי כבר ענו על זה כמה פעמים לעיל.
הנה דוגמיות:
קודם כל בשום חומרא לא שמעתי שאם א"א להחמיר במאה אחוז הרי שאין להחמיר כלל אני משתדל ככל האפשר ושמח בכך ואם קורה ואכלתי משהו שנמכר אז לא קרה כלום

מה אתה מציע?
שאוכל במודע דבר שאני רוצה להימנע ממנו?

מה שקורה שלא בידיעתי
אין לי דרך להמנע ממנו
וזה לא ממש בשליטתי
חוץ מזה, שאתה מתווכח כאן על מציאות באמצעות סיסמאות שאין להן אחיזה [ואם אכן כך אמר הגר"מ סירוטה, אז גם הוא].
בזכות העבודה המצוינת של הרב כץ, המדקדקים זוכים להינצל בכל השנה מאכילת חמץ שעבר עליו הפסח [או שנמכר], והם ממשיכים לאהוב ולכבד את מי שבוחר שלא לדקדק בזה...
 

בעל בעמיו

משתמש פעיל
וסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
יעויין במכתבו של הגר"י אפרתי הבוקר ביתד, שזו שאלה ענקית, לא "חומרא רחוקה".
פסקו האחרון של הגריש"א היה לדון את הקמח כחמץ גמור.
ושוב שכחת לציין "בלת"ק", כי כבר ביארו לעיל בארוכה שהמציאות השתנתה מאז תקופת המשנ"ב.
 

ליטאי חרד

משתמש רשום
שמת לב על מה דיברנו קודם?
על להשהות חמץ בבית, לא על מפעל. [מפעל זה בין כה דרבנן - חמץ שעבר עליו הפסח...]
אני לא מכיר אדם שלא מבטל בלב שלם מה שיש לו בבית באם לא תחול המכירה.
ואם תעיין טוב במשנ"ב, גם אותו מקרה של כמה אלפים כתוב בצורה של חשש שבשבילו תקנו תקנה, לא במצב נורמטיבי. [אולי ירע...]
בכל מקרה טוב שכבר יצאנו מכלל בדיחה. [אפשר לחבר את זה לאשכול של פורום לתורה.]
אני התכוונתי לאנשים שמחזיקים בקבוקי וויסקי וכד' שהם יקרים. בכל אופן יש"כ
 

710

משתמש פעיל
וסתם ככה נטחן זה כזו חומרא רחוקה שזה כבר נשמע ממש כמו לעשר מלח הרי כל מומחי הכשרות אומרים שקמח רגיל הוא לא חמץ והוא לא יכול להחמיץ מהתזה קלה של מים והרי אם לא היה קמח שמור למצות כתוב במ''ב שהיו משתמשים עם הקמח הזה למצות לבוא ולהחמיר על זה? פשוט נשגב מבינתי
השיבוש הגיע מאיסור חמץ שזה כרת
לאיסור חמץ שעבר עליו הפסח זה בכלל דרבנן...
הלוואי שעל לשון הרע שזה דאורייתא היו כ"כ מחמירים
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  5  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה