מידע שימושי נטחן לאחר הפסח ? לא בדיוק ...

מצב
הנושא נעול.

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
מי שזה חשוב לו בודק גם באב ובאלול ויש מוצרים שגם אחרי זה.
בירה לא שותים עד תשרי או גם אחרי.
חמץ לאחר הפסח זה דרבנן ויש לזה דינים למה צריך לחשוש ולמה לא.
אני מכיר מעט מאוד אנשים שבודקים בתשרי ואפילו אם כן זה לא עוזר יש הרבה מוצרים ארוכי מדף שיש אותם גם בכסלו טבת . וכן מה אם המקומות שאי אפשר לבדוק כמו קיטרינגים בקיצור כל אחד אוכל בוודאות חמץ שנמכר
 

קצינלנבויגן

משתמש צעיר
אגב אתה מצליח לעקוב כל השנה אם הויסקי שאתה שותה נמכר לגוי
אני לא יודע מה קורה השנה אבל בשנים עברו היו חנויות בדיוטי פרי שלא מכרו את החמץ ואנשים קנו שם ויסקי חמץ שעבר עליו הפסח
זה אכן בעיה והבעיה קיימת בכל חנות חילונית שמוכרת חמץ בפסח ואפי אם יש לה תעודת מכירה התעודה לא שווה כלום במקרה כזה
 

כסא נח

משתמש מקצוען
בקיצור כל אחד אוכל בוודאות חמץ שנמכר
מה אתה מציע?
שאוכל במודע דבר שאני רוצה להימנע ממנו?

מה שקורה שלא בידיעתי
אין לי דרך להמנע ממנו
וזה לא ממש בשליטתי

אא''כ אמנע כליל מאוכל של מפעל
זה הרי לא כ''כ מעשי בדורינו
ולא דורשים זאת מאיתנו.
לדעתי.
 

חיים הקוסם

משתמש מקצוען
בלת"ק
כשכתוב נטחן לאחר הפסח בבדצ העדה זה אומר שכל המוצרים הם לאחר הפסח
כשכתוב נאפה זה אומר שרק נאפה לאחר הפסח אבל אין פיקוח על החומרים

כמובן שהכל זה חומרא נופחה ע"י איש מסוים ולאט לאט חוזרת לפורפורציה
 

reframing

משתמש צעיר
לא מבין את הרציונל
עפ"י הרב אלישיב מקפידים (לא יודעת מה הוא הקפיד, אבל על מה הוא אמר להקפיד) עד שבועות
מסתבר שהדברים שעד אז הם חמץ וודאי- ממתקים/ אטריות... מה שהיה מכור לגוי- כבר אנשים קנו בחנויות ואז מגיעה סחורה חדשה שקרוב לוודאי נטחנה לאחר הפסח.
וכל מה שלא אז מסתבר שעד חשוון של שנה אח"כ יהיו עדיין חמץ, ומכאן ההקפדה עד שבועות.
מקווה שהבנתם אותי.
 

המיסד

משתמש פעיל
ולעצם הענין, גם אם חומרים אלו לא מתבטלים , עדיין זה נקרא תערובת ולא חמץ בעין ולכן לכאורה אין בזה איסור בל יראה, וממילא גם לא איסור דרבנן של חמץ שעבר עליו הפסח, (אלא אם כן נחמיר שכיון שעירבו את החומרים האלו לאחר פסח, ובפסח היו בעין ולא היו מעורבים בקמח או בעיסה , נאסרו באכילה)
זה "מעמיד" ואפי' באלף לא בטיל.
ועיין משנ"ב תמב' ס"ק כז' וכן תמז' ס"ק קו'
שיש להתיר במקום הפסד מרובה ע"י השלכת הנאת המעמיד לים המלח.
 

יודי יהודה

משתמש רשום
לפי מה שהבנתי מהבדץ הם מסתפקים במכור לגוי זה שרשום נטחן או שאר דברים אין זה מעניין הכשרות ההכשר ניתן על מוצר שהוא כשר ותו לא
לכן הם לא מפקחים על שלל התגיות והדברים והאם נשמע לכם הגיוני שמחר ב 6 בבוקר ביש כבר יש בייגל בייגל אם נטחן ונאפה והגיע למשאית וכו וכו עד שהם פותחים את המפעל ועד שהעסק זז וד"ל
הכל סיפורי אגדות
 

הטעם המושלם

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בידיעה מאחי שעובד במאפיה ידועה בירושלים.
מה שמוכרים במוצאי פסח- חמץ מכור ואין שום אפשרות אחרת! משתמשים בבצק קפוא, ועד חודש אחרי פסח עדיין זה חמץ מכור במאפיה שהוא עובד.
מי שמשתמש בכל מיני פטנטים אחרים- הכי מוקדם שהוא יכול למכור זה היום במהלך היום.
אלא שהעדה החרדית נותנת על זה הכשר כי הם מכרו לגוי כדין
 

ייד

משתמש מקצוען
עפ"י הרב אלישיב מקפידים (לא יודעת מה הוא הקפיד, אבל על מה הוא אמר להקפיד) עד שבועות
מסתבר שהדברים שעד אז הם חמץ וודאי- ממתקים/ אטריות... מה שהיה מכור לגוי- כבר אנשים קנו בחנויות ואז מגיעה סחורה חדשה שקרוב לוודאי נטחנה לאחר הפסח.
וכל מה שלא אז מסתבר שעד חשוון של שנה אח"כ יהיו עדיין חמץ, ומכאן ההקפדה עד שבועות.
מקווה שהבנתם אותי.
זה חידוש של השנה...
בחיי הרב אלישיב לא שמעו על זה...

פעם לסחורה היו חיי מדף קצרים ורוב המוצרים למעט בירות ויסקי וכדו׳ היו מאחרי פסח כבר בשבועות, ולכן היה מקובל בעולם לומר שאחרי שבועות זה מיעוט שאינו מצוי,
היום שיש סחורה מלפני פסח גם בחשון
ויש מידע וכיתוב מסודר מה מעורב עם חמץ מכור ומה ״נטחן״-כלומר: לא מכיל חמץ מכור,
נהגו על פי הוראות הגרי״ש להחמיר ולקנות רק ״נטחן״,

ואל תדאגו כבר כמה שנים שהביקוש מדרבן את המפעלים להוציא סחורה חדשה תוך כמה ימים

בברכת ״תרבחו ותסעדו״!
 

יודי יהודה

משתמש רשום
אגב לידיעת ציבור שומרי הנטחן וכו מאפיות הקטנות שזה רוב במאפיות שקיימות אין להם אפייה במקום בכלל ....
כל מה שעושים לכם היום זה חימום מהיר בסך הכל
לדוגמא פיתות שקונים בנחמה מאפיית הזהב ועוד רבים וטובים זה פיתות קפואות שנכנסים לתנור קיטור לדקה שתיים ויוצאים ...
היום 90אחוז מהמאפיות הפרטיות והקטנות (מלבד ברמן ואנגל לגבי לחמניות ולחמים ופיתות )( מלבד פיתות שמגיעות מהמאפיות הענקיות שזה בדרך כלל נמצא בסופרים ארוזים ללא אפייה במקום )
הם נלקחים מכמה חברות שמייצרות היום לרוב המאפיות בצקים קפואים ובפיתות ושאר דברים הם מגיעים אחרי שלב האפייה ומאפיות הם רק מבצעים חימום בקיטור .. כך שלא שייך אפילו נאפה לאחר הפסח לדוגמא פלוני הגיע למאפייה ביש חסד וראה לחמניות חמות או פיתות בשקית שמתנמסת והוא חושב שזה נאפה לאחר הפסח הרי זה זה דמיון בעלמא בסך הכל הוציאו קרטון מהקפיא מסדרים על מגש מחממים ושמים לך בשקית או שמוציאים לך עגלה חמה מהתנור ..
למשל ישנה חברת גידרון שהיא משווקת ליש חסד ושופרסל ועוד מגוון מאפיות אז חלק מהדברים זה אפילו לא נאפה לאחר הפסח ישנה חברת פיתה אקספרס שהיא מהגדולות שמייצרות פיתות קפואות למאפיות פלאפלים וכו מי שמקפיד שיידע שזה פיתות שנאפו לפני חודש לפחות
מי שירצה יוכל לשאול במאפייה שיראו לו את הקרטון של המאפים הקפואים או הפיתות ויראה את תאריך הייצור
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה