חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי יש טעות במאגר שלך, אבל יש כאן קרי וכתיב: הקרי 'יגל' (י' דגושה קמוצה, ג' סגולה), הכתיב 'יגיל'. נמצא יד במכתב חבויה.
מעניין, אצלי בתהלים בסידור כתוב יגל,
הסתכלתי בתהלים אחר כתוב יגל (יגיל)...
עמדו ארבעה בין אדונים, בכפלים הם חונים, נעמדו האחרונים, עשרה בליבם ניתנים, נגלל שטיח מהשלושים, וברעדה הם ניגשים.
סליחה
אֲדֹנָי שְׁמָעָה אֲדֹנָי סְלָחָה אֲדֹנָי.
במדבר נשלחה יד, לפני הכף בראשה, עשתי עשר סבבו מיד, איש חיתי מהשלשה, ניצב מהר על הקמיצה, תחת הפתח גלגל נמצא, והופיעו בריצה, במחווה נמרצה.
סליח(א)ה - במדבר שלח יט
סְלַֽח נָא לַֽעֲוֹן הָעָם.
איש עמוס בשבעה, פתח בית לעשתי עשר, שם נגלו השלשה, מיהרו אל הפגישה, מעשיהם כקודמיהם, ושילוש הופעותיהם, כמנין חטאיהם.
סליחה - עמוס ז, ב מילה 11
וְהָיָה אִם כִּלָּה לֶאֱכוֹל אֶת עֵשֶׂב הָאָרֶץ וָאֹמַר אֲדֹנָי ד' סְלַח.



סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶֽךָ
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
רמב"ן תחילת פרשת קדושים:

"קדושים תהיו" - "הוו פרושים מן העריות ומן העבירה, שכל מקום שאתה מוצא גדר ערוה אתה מוצא קדושה" - לשון רש"י

אבל בתורת כהנים (פרשה א ב) ראיתי סתם: פרושים תהיו.
וכן שנו שם (שמיני פרק יב ג): והתקדשתם והייתם קדושים כי קדוש אני - כשם שאני קדוש כך אתם תהיו קדושים, כשם שאני פרוש כך אתם תהיו פרושים.

ולפי דעתי אין הפרישות הזו לפרוש מן העריות כדברי הרב, אבל הפרישות היא המוזכרת בכל מקום בתלמוד שבעליה נקראים פרושים, וצוה בדבר כללי שנהיה פרושים מן המותרות:

נ.ב. אבל באמת

א] פירוש רש"י הוא במקביל לסוף הפרשה שכתוב לפני פרשת עריות (ואיסורי אכילה) "וְהִ֨תְקַדִּשְׁתֶּ֔ם וִֽהְיִיתֶ֖ם קְדֹשִׁ֑ים כִּ֛י אֲנִ֥י יְיי אֱלֹֽהֵיכֶֽם: ומסיים לאחריה "וִהְיִ֤יתֶם לִי֙ קְדשִׁ֔ים כִּ֥י קָד֖וֹשׁ אֲנִ֣י ייי"

ב] וכוונת תורת כהנים (ספרא) אינו כמו שפירשו הרמב"ן אלא שהיא מצווה כללית, וכמו שאמרו שם בפרשת עריות (שאינה אלא בדבי רבי ישמעאל והביאה בילקוט אבל בדבי ר"ע אינה, כידוע) " "והתקדשתם והייתם קדושים"-- זו קדושת פרישת עכו"ם.  אתה אומר קדושת פרישת עכו"ם או אינה אלא קדושת כל המצוות... כשהוא אומר "קדושים תהיו" (ויקרא יט, ב) הרי כל המצות אמורות, ומה תלמוד לומר "והתקדשתם והייתם קדושים"? --זו קדושת פרישת עכו"ם"
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
סליח(א)ה - במדבר שלח יט
זה כבר נראה מכוון, הא? (מזכיר את המעשה על אותו שנאשם בנתינת צ'קים בלא פרעון, ולשנמצא אשם והושת עליו קנס, קיבל עליו הדין באהבה ותיכף הוציא פנקסו לכתוב צ'ק לפריעת הקנס..)
אולי מעתה בכל חידה תהיה טעות מכוונת, והפותרה לא יפתרנה אלא לאחר ידיעה זו. ותכל תלונתם ותושבת אנחתם ותרבה שמחתם..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
טוב, @דבי מ. עלי לזוז, אז אבקש שיתנו לך את זכות הבכורה. אם תתקשי יעזרו לך.
חבורת קשישים
בשלשה נפגשים
שלשה קצירים
ושלשה עישורים
אופן מן הראשון נתלש
לפני הבל התייצב
בסוף קמצן בלב נחלש
חמק הדך בהפך ניצב
חוזק הראש הובא
והתהלכו ברחבה
תריסר הלכו
לבית נאספו
שני ושלישי
אופנים החליפו
נתחזק למודם
המקום לצידם
ולא נודע דבר השב
ירדו לשבור ומי יעלה
לאחד המקומות במושב
ליד האיש הנראה בתפילה
נתרוקן הבית מימין
והנה יהודה בנימין
 

דבי מ.

משתמש מקצוען
חבורת קשישים
בשלשה נפגשים
שלשה קצירים
ושלשה עישורים
וּבְקֻצְרְכֶם אֶת-קְצִיר אַרְצְכֶם לֹא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ לִקְצֹר
וּבְקֻצְרְכֶם אֶת-קְצִיר אַרְצְכֶם לֹא-תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ וְלֶקֶט קְצִירְךָ
כִּי תְכַלֶּה לַעְשֵׂר אֶת-כָּל-מַעְשַׂר תְּבוּאָתְךָ בַּשָּׁנָה הַשְּׁלִישִׁת שְׁנַת הַמַּעֲשֵׂר

אופן מן הראשון נתלש
לפני הבל התייצב
בסוף קמצן בלב נחלש
חמק הדך בהפך ניצב
אופן מן הראשון נתלש- ניקוד אחד של השווא נתלש
אז התו מנוקד בחיריק
ל' בקמץ
דך בהיפוך זה כד
כַּד הַקֶּמַח לֹא תִכְלָה
חוזק הראש הובא
והתהלכו ברחבה
דגש באות ת'
לְכָל תִּכְלָה רָאִיתִי קֵץ רְחָבָה
תריסר הלכו
לבית נאספו
שני ושלישי
אופנים החליפו
נתחזק למודם
המקום לצידם
ולא נודע דבר השב
ירדו לשבור ומי יעלה
לאחד המקומות במושב
ליד האיש הנראה בתפילה
המילה בתחלה
כ' הורידו תריסר זה האות ח'
לבית נאספו- האות ב'
כ' ול' החליפו ניקוד
ל' התחזק בדגש
הַמָּקוֹם אֲשֶׁר-הָיָה שָׁם אָהֳלֹה בַּתְּחִלָּה
וְלֹא נוֹדַע כִּי-בָאוּ אֶל-קִרְבֶּנָה וּמַרְאֵיהֶן רַע כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה וָאִיקָץ
יָרַדְנוּ בַּתְּחִלָּה לִשְׁבָּר-אֹכֶל
בְּאַחַד הַמְּקוֹמֹת וְהָיָה כִּנְפֹל בָּהֶם בַּתְּחִלָּה
אֲנִי דָנִיֵּאל אַחֲרֵי הַנִּרְאָה אֵלַי בַּתְּחִלָּה
וְעוֹד אֲנִי מְדַבֵּר בַּתְּפִלָּה וְהָאִישׁ גַּבְרִיאֵל אֲשֶׁר רָאִיתִי בֶחָזוֹן בַּתְּחִלָּה מֻעָף בִּיעָף

נתרוקן הבית מימין
והנה יהודה בנימין
האות ב' התרוקנה מהדגש
מִי יַעֲלֶה-לָּנוּ בַתְּחִלָּה לַמִּלְחָמָה עִם-בְּנֵי בִנְיָמִן ויאמר ה' יהודה בתחילה

לא יאומן כי יסופר!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לא יאומן כי יסופר!
ייאמן וייאמן!
אצלי האמונה היתה מזמן..
כל הכבוד!
רק הערה קלה:
אופן מן הראשון נתלש
לפני הבל התייצב
בסוף קמצן בלב נחלש
חמק הדך בהפך ניצב
אופן מן הראשון נתלש- ניקוד אחד של השווא נתלש
אז התו מנוקד בחיריק
ל' בקמץ
דך בהיפוך זה כד
כַּד הַקֶּמַח לֹא תִכְלָה
המודגש עניינו: החיריק לפני שווא.
'חמק הדך' = כד הקמח.
ושוב: נפלא ביותר!!
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
קבוצת נערים
היו מתרועעים
ריב ומשפט
לידם נשמעים
הלכו חמשים
לב דל הובא לראש
וקמצנים ניגשים
בהד לפני הראש
ושירים לפני שלשים
בסוף הדלת נפגשים
שני קולות רועשים
וביניהם השלשים
נוספו על בית ארבעה
נשבתה הסגולה
ובשמונה ההופעה
הוד וכבוד ותפארת
כפולים בצד ככותרת
החליפו מהר הכרכרה
ניצב שובה מהרה
בין שלשה פתחים
בחורים לתפארה
עליהם דל הופיע
נושא שרביט מלפנים
צור צרים והצרים
שלשה גאונים חונים
שריקת הבל ושני פתחים
חזקה דלת ובאו שבחים
שני ראשים נזרקים
נוספו גלגלים ברקיעים
דלת בלא חיזוקים
בין עצים הם מופיעים
קרנים נראים נחמדים
משפט לכל החסידים
שני גלגלים נעים נדים
לפני פתחים נעמדים
בעל ואשתו עוטרים
את הכרמל מכתרים
הוד מלכות לובשים
גבורות בנים נפגשים
מרכבה נתחדשה
ובה גלגלים ששה
והנה מעביר על כן
לפני ימים ניצב הכן
כה נוספו לחברים
חלומות אחרי הבלים
וביד הם נזכרים
ובפאות הם מגלים
עולמות חסרים
ובאחרית הם מלאים
נוספו עליהם עשרה
ואחד מן הגלגלים
בא לדלת בגבורה
וכסא בלי רגלים
ומלחמה נדירה
עוד עשרה היו עולים
על ששה גלגלים
בקצוות הם מציצים
בלחם עמיד ולבושים
שלמים בלי חפצים
נקהלים על הגג וניגשים
קמצן לפני הפתח בא
שמואל בטוח בשלשה
ומשורר בקל הובא
בביתו אחרי שלשה
המירו לאופנים חמשה
ניצבו להם בשלשה
לצד שבעה ואישה
ובכפל התשובה
אחר מנחה חשובה
הופיעו קמצנים שנים
ראו חדשים שנים
הסירו ראש ראו חלום
ובאו שנים נוספות
חזקו הראש באו הלום
שש הופעות נוספות
כה תאמר ומלחמה
ימות עולם ויבל עם
זכרון שם והודאה
חסד טוב לעולם
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת נערים
היו מתרועעים
ריב ומשפט
לידם נשמעים
תֶהְדַּר בְּרִיבוֹ
בַּמִּשְׁפָּט לֹא-תִשָּׂא פְנֵי-דָל וְלֹא תֶהְדַּר
הלכו חמשים
לב דל הובא לראש
וקמצנים ניגשים
בהד לפני הראש
ושירים לפני שלשים
בסוף הדלת נפגשים
שני קולות רועשים
וביניהם השלשים
בֶּהָדָר
תהילים, פרק כט (לפני ל'- שלושים) סוף פרק ד'
קול ה' בכוח, קול...בהדר
נוספו על בית ארבעה
נשבתה הסגולה
ובשמונה ההופעה
הוד וכבוד ותפארת
כפולים בצד ככותרת
הוֹד-וְהָדָר לְפָנָיו עֹז וְתִפְאֶרֶת
א- קיצער, 8 הופעות של הוד והדר...
החליפו מהר הכרכרה
ניצב שובה מהרה
בין שלשה פתחים
בחורים לתפארה
תִּפְאֶרֶת בַּחוּרִים כֹּחָם וַהֲדַר
עליהם דל הופיע
נושא שרביט מלפנים
צור צרים והצרים
שלשה גאונים חונים
בּוֹא בַצּוּר וְהִטָּמֵן בֶּעָפָר מִפְּנֵי פַּחַד...וּמֵהֲדַר
וּבָאוּ בִּמְעָרוֹת צֻרִים...וּמֵהֲדַר
לָבוֹא בְּנִקְרוֹת הַצֻּרִים....וּמֵהֲדַר
שריקת הבל ושני פתחים
חזקה דלת ובאו שבחים
מְשַׁבַּח וּמְרוֹמֵם וּמְהַדַּר קְשֹׁט וְאֹרְחָתֵהּ דִּין וְדִי מַהְלְכִין בְּגֵוָה יָכִל לְהַשְׁפָּלָה

שני ראשים נזרקים
ו' מ' עפים
נוספו גלגלים ברקיעים
דלת בלא חיזוקים
בין עצים הם מופיעים
קרנים נראים נחמדים
משפט לכל החסידים
פְּרִי עֵץ הָדָר כַּפֹּת תְּמָרִים וַעֲנַף עֵץ-עָבֹת
לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל-חֲסִידָיו
בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו
וְלֹא הָדָר וְנִרְאֵהוּ וְלֹא-מַרְאֶה וְנֶחְמְדֵהוּ
לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל-חֲסִידָיו

שני גלגלים נעים נדים
לפני פתחים נעמדים
בעל ואשתו עוטרים
את הכרמל מכתרים
הוד מלכות לובשים
גבורות בנים נפגשים
בַּעַל חָנָן בֶּן-עַכְבּוֹר וַיִּמְלֹךְ תַּחְתָּיו הֲדַר וְשֵׁם עִירוֹ פָּעוּ וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ מְהֵיטַבְאֵל
הֲדַר הַכַּרְמֶל
הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ
הֲדַר מַלְכוּתוֹ
מרכבה נתחדשה
ובה גלגלים ששה
והנה מעביר על כן
לפני ימים ניצב הכן
וְעָמַד עַל-כַּנּוֹ מַעֲבִיר נוֹגֵשׂ הֶדֶר מַלְכוּת וּבְיָמִים
כה נוספו לחברים
חלומות אחרי הבלים
וביד הם נזכרים
ובפאות הם מגלים
עולמות חסרים
ובאחרית הם מלאים
לְדֹר
י''ד פעמים
חולם אחרי שווא
( דחילק, לא שייך לצטט את הכול... אולי מאוחר יותר אביא את הפסוקים)
נוספו עליהם עשרה
ואחד מן הגלגלים
בא לדלת בגבורה
וכסא בלי רגלים
ומלחמה נדירה
מִדֹּר
יד על כס( כבא בלי רגליים עד שנמחה את עמלק ) קה...בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר
עוד עשרה היו עולים
על ששה גלגלים
בקצוות הם מציצים
בלחם עמיד ולבושים
שלמים בלי חפצים
נקהלים על הגג וניגשים
נֶדֶר
סגול סגול = שישה גלגלים
נדר...וְנָתַן-לִי לֶחֶם לֶאֱכֹל וּבֶגֶד לִלְבֹּשׁ
אֲשֶׁר תִּדֹּר נֶדֶר....לְשַׁלְּמוֹ כִּי אֵין חֵפֶץ בַּכְּסִילִים אֵת אֲשֶׁר-תִּדֹּר שַׁלֵּם
נקהלים על הגג- קהלת פרק ג' מילה ג'
קמצן לפני הפתח בא
שמואל בטוח בשלשה
ומשורר בקל הובא
בביתו אחרי שלשה
שמואל בטוח פרק טו פסוק ח' מילה שלישית : כִּי-נֵדֶר נָדַר
תהילים פסוק ב' אחרי המילה השלישית: נָדַר לַאֲבִיר יַעֲקֹב...

הפסקה קצרה ומיד חוזרים...
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
המירו לאופנים חמשה
ניצבו להם בשלשה
לצד שבעה ואישה
ובכפל התשובה
נֵדֶר
חמישה גלגלים, צירה וסגול
כָּל-נֵדֶר וְכָל-שְׁבֻעַת אִסָּר לְעַנֹּת נָפֶשׁ אִישָׁהּ יְקִימֶנּוּ וְאִישָׁהּ
כִּי-נֵדֶר נָדַר עַבְדְּךָ בְּשִׁבְתִּי בִגְשׁוּר בַּאֲרָם לֵאמֹר אִם-יָשׁוֹב יְשִׁיבֵנִי
אחר מנחה חשובה
הופיעו קמצנים שנים
ראו חדשים שנים
שְׁנַיִם חֳדָשִׁים וַתָּשָׁב אֶל-אָבִיהָ וַיַּעַשׂ לָהּ אֶת-נִדְרוֹ אֲשֶׁר נָדָר

הסירו ראש ראו חלום
ובאו שנים נוספות
דר
ומילה נוספת ליד עם האותיות דר (לדר, מדר, ודר)
חזקו הראש באו הלום
שש הופעות נוספות
כה תאמר ומלחמה
ימות עולם ויבל עם
זכרון שם והודאה
חסד טוב לעולם
כה תאמר...דר לדר
מלחמה לה' בעמלק מדר דר
זכור ימות עולם בינו שנות דר ודר
אזכירה שמך בכל דר ודר
וכו...וכו...
תודה על החידה המאתגרת וסליחה על החיפוף..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
תודה על החידה המאתגרת וסליחה על החיפוף..
תודה על התשובה המחולקת.
וסליחה על השיפוץ..
י''ד פעמים
חולם אחרי שווא
( דחילק, לא שייך לצטט את הכול... אולי מאוחר יותר אביא את הפסוקים)
הביטי שוב.
מציינים רק את הפאות (קצוות).
ויש ט"ז ולא י"ד..
איך הגעת מ'תהדר' ל'בהדר'?..
נקהלים על הגג- קהלת פרק ג' מילה ג'
'הגג' = פרק ה' פס' ג' מילה ג'..
חסר כאן מופע אחד (הם באו 'בשלשה', והמנחה שייכת למעלה..)
ומילה נוספת ליד עם האותיות דר (לדר, מדר, ודר)
'שנים נוספות' לא זו הכוונה..
ואם מהארזים סרה עייפת, ישמחו גם איזובי הקיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמב

א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  37  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה