קבוצת ישישים
היו נפגשים
ביום השלישי
ליד השלמים
נפש טהורה
מאכילה חסרה
בחזקה אל הדלת
בסוף היד נבדלת
פגול
זֶבַח
שְׁלָמָיו בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי לֹא יֵֽרָצֶה הַמַּקְרִיב אֹתוֹ לֹא יֵֽחָשֵׁב לוֹ
פִּגּוּל.
וְאִם הֵֽאָכֹל יֵֽאָכֵל
בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי פִּגּוּל הוּא לֹא יֵֽרָצֶֽה.
הִנֵּה
נַפְשִׁי לֹא מְטֻמָּאָה וּנְבֵלָה וּטְרֵפָה
לֹא אָכַלְתִּי מִנְּעוּרַי וְעַד עַתָּה וְלֹא בָא בְּפִי בְּשַׂר
פִּגּוּל. - יחזקאל ד, סוף פס' יד.
עזבו עשרה
נחלשו הלבבות
רקיע על גלגל
ושלשה חלומות
והנה שפות וקומות
מעוטרות בסיבובים
עגול - פ' פחות י' שווה ע'. הדגשים והשורוק ירדו, ע' קמץ, ג' חולם.
וַיַּעַשׂ אֶת הַיָּם מוּצָק עֶשֶׂר בָּאַמָּה
מִשְּׂפָתוֹ אֶל
שְׂפָתוֹ עָגוֹל סָבִיב וְחָמֵשׁ בָּאַמָּה
קוֹמָתוֹ וְקָו שְׁלֹשִׁים בָּאַמָּה יָסֹב אֹתוֹ
סָבִיב.
נטשו עוד עשרה
יצאו ששה מן הגל
באחרית מקומם נתגל
ואחרי שביית הקיבוץ
ניצב קמצן בלב קפוץ
ובתוך ברית עמים
עם קדוש בבחירה
וכי חז בדברים
בין דיבור לאמירה
והיו לי המלאכים
לפני הקודש ערוכים
סגלה - הו' יצאה והלכה לסוף (צריך להוריד אחד להגיע לה'...) ס' שווא, ג' קובוץ, ל' קמץ דגש.
וּשְׁמַרְתֶּם אֶת
בְּרִיתִי וִֽהְיִיתֶם לִי
סְגֻלָּה מִכָּל
הָעַמִּים.
כִּי
עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַֽד' אֱלֹקיךָ בְּךָ
בָּחַר ד' אֱלֹקיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם
סְגֻלָּה מִכֹּל הָֽעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָֽאֲדָמָֽה.
כִּי
עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַֽד' אֱלֹקיךָ וּבְךָ
בָּחַר ד' לִהְיוֹת לוֹ לְעַם
סְגֻלָּה מִכֹּל הָֽעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָֽאֲדָמָֽה.
וַֽד'
הֶֽאֱמִֽירְךָ הַיּוֹם לִהְיוֹת לוֹ לְעַם
סְגֻלָּה כַּֽאֲשֶׁר
דִּבֶּר לָךְ. דברים כו, יח מילה שביעית.
וְהָיוּ לִי אָמַר ד' צְבָקוֹת לַיּוֹם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה
סְגֻלָּה. - מלאכי
יֶשׁ לִי
סְגֻלָּה זָהָב וָכָסֶף נָתַתִּי לְבֵית אֱלֹקי לְמַעְלָה מִכָּל הֲכִינוֹתִי לְבֵית
הַקֹּדֶשׁ.
ישיש נוסף באחרית
לפניהם הובא שרביט
הבלי קמיצה לפני חלום
והשריקה הובאה הלום
מכל צד נראו שמים
והצבאות באו כפלים
ונגלו- ה' ועוד א' שווה ו', ס' הורידה עשר איפה נרמז? נוסף ו' בהתחלה
וְנָמַקּוּ כָּל
צְבָא הַשָּׁמַיִם וְנָגֹלּוּ כַסֵּפֶר
הַשָּׁמָיִם וְכָל
צְבָאָם.
סר הראש חלש הלב
מרכבת בן אלישמע
ניצבת על גלגל בודד
ורעהו בשבי גלה
ואחרי מזבח
האח בורח
אמירת לבבות
וגזל עקבות
נגלו - ו' ירדה, ל' לא דגושה, נ' חיריק, ג' שווא.
וַיִּבֶן שָׁם
מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא לַמָּקוֹם אֵל בֵּית אֵל כִּי שָׁם
נִגְלוּ אֵלָיו הָֽאֱלֹקים
בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אָחִֽיו.
וְכִי
תֹאמְרִי בִּלְבָבֵךְ מַדּוּעַ קְרָאֻנִי אֵלֶּה בְּרֹב עֲוֹנֵךְ
נִגְלוּ שׁוּלַיִךְ
נֶחְמְסוּ עֲקֵבָיִךְ.
חמשה בפתח נערכים
בראשית היו נחטפים
ולפני שערים סמוכים
ראו מיתות וצל צופים
הנגלו
הֲנִגְלוּ לְךָ
שַׁעֲרֵי מָוֶת וְשַׁעֲרֵי צַלְמָוֶת
תִּרְאֶה.
סרו מהר עשתי עשר
מראשיתם ואחריתם
ירדו גם מנין עשר
פתחו קמיצה בחזקתם
ראו קצירים תפסו יונה
אצל בני פתואל וחכליה
מגל - ירדו אותיות הו, ירד עשר מהנ'.
וְתֹפֵשׂ מַגָּל בְּעֵת
קָצִיר מִפְּנֵי חֶרֶב
הַיּוֹנָה. - ירמיה לא נחמיה...
שִׁלְחוּ
מַגָּל כִּי בָשַׁל
קָצִיר. יואל בן פתואל.
והנה עוד עשרה
פנו הלכו בעברה
והבית עם הצורה
עמד לפני המפלה
לגל - מ'פחות עשר שווה ל'.
כִּי שַׂמְתָּ מֵעִיר
לַגָּל קִרְיָה
בְצוּרָה לְמַפֵּלָה.
יד עם יד מהם פונים
עמדו בארבעה אופנים
לב הישישים נחלש
לפני יבול נגר נדרש
יגל - ל' פחות עשרים שווה י'. ג' בלי דגש, חיריק וסגול.
יִגֶל יְבוּל בֵּיתוֹ
נִגָּרוֹת בְּיוֹם אַפּוֹ.
שטיח על גלגל נוסף
מהסגולה אופן סף
והנה חמש ההופעות
בשמחת לב וישועות
יגל - קמץ צירה.
וְשָׂמַח לִבָּם כְּמוֹ יָיִן וּבְנֵיהֶם יִרְאוּ וְשָׂמֵחוּ
יָגֵל לִבָּם.
וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי
יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ.
יָגֵל יַעֲקֹב
יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל. * 2
וּבִכָּשְׁלוֹ אַל
יָגֵל לִבֶּךָ.
הראשית חזק לבב
סגולה שבה אל המעוז
יד חבויה במכתב
ומלך שמח בעוז
יגיל
ד'
בְּעָזְּךָ יִשְׂמַח
מֶלֶךְ וּבִישׁוּעָתְךָ מַה
יָּגֶיל מְאֹד. למה במכתב זה נראה מילה רגילה?