חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כעת תבוא ארוכה שהיא קצרה.. קצת פיצוי על החופשה הארוכה..
@דבי מ. וכל הפותרים: לא להיבהל מהאורך, זה די סדרתי מה שקורה כאן..

קבוצת ישישים
היו נפגשים
ביום השלישי
ליד השלמים
נפש טהורה
מאכילה חסרה
בחזקה אל הדלת
בסוף היד נבדלת
עזבו עשרה
נחלשו הלבבות
רקיע על גלגל
ושלשה חלומות
והנה שפות וקומות
מעוטרות בסיבובים
נטשו עוד עשרה
יצאו ששה מן הגל
באחרית מקומם נתגל
ואחרי שביית הקיבוץ
ניצב קמצן בלב קפוץ
ובתוך ברית עמים
עם קדוש בבחירה
וכי חז בדברים
בין דיבור לאמירה
והיו לי המלאכים
לפני הקודש ערוכים
ישיש נוסף באחרית
לפניהם הובא שרביט
הבלי קמיצה לפני חלום
והשריקה הובאה הלום
מכל צד נראו שמים
והצבאות באו כפלים
סר הראש חלש הלב
מרכבת בן אלישמע
ניצבת על גלגל בודד
ורעהו בשבי גלה
ואחרי מזבח
האח בורח
אמירת לבבות
וגזל עקבות
חמשה בפתח נערכים
בראשית היו נחטפים
ולפני שערים סמוכים
ראו מיתות וצל צופים
סרו מהר עשתי עשר
מראשיתם ואחריתם
ירדו גם מנין עשר
פתחו קמיצה בחזקתם
ראו קצירים תפסו יונה
אצל בני פתואל וחכליה
והנה עוד עשרה
פנו הלכו בעברה
והבית עם הצורה
עמד לפני המפלה
יד עם יד מהם פונים
עמדו בארבעה אופנים
לב הישישים נחלש
לפני יבול נגר נדרש
שטיח על גלגל נוסף
מהסגולה אופן סף
והנה חמש ההופעות
בשמחת לב וישועות
הראשית חזק לבב
סגולה שבה אל המעוז
יד חבויה במכתב
ומלך שמח בעוז
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
קבוצת ישישים
היו נפגשים
ביום השלישי
ליד השלמים
נפש טהורה
מאכילה חסרה
בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי פִּגּוּל הוּא לֹא יֵרָצֶה
בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי לֹא יֵרָצֶה הַמַּקְרִיב אֹתוֹ לֹא יֵחָשֵׁב לוֹ פִּגּוּל יִהְיֶה וְהַנֶּפֶשׁ הָאֹכֶלֶת מִמֶּנּוּ עֲוֹנָהּ תִּשָּׂא
בחזקה אל הדלת
בסוף היד נבדלת
יחזקאל פרק ד' בסוף פסוק יד
וְלֹא-בָא בְּפִי בְּשַׂר פִּגּוּל
עזבו עשרה
נחלשו הלבבות
רקיע על גלגל
ושלשה חלומות
והנה שפות וקומות
מעוטרות בסיבובים
פ' פחות עשרה - אות ע'
מִשְּׁפָתוֹ אֶל-שְׂפָתוֹ עָגוֹל סָבִיב וְחָמֵשׁ בָּאַמָּה קוֹמָתוֹ וְקָו שְׁלֹשִׁים בָּאַמָּה יָסֹב אֹתוֹ סָבִיב
נטשו עוד עשרה
יצאו ששה מן הגל
באחרית מקומם נתגל
סגלה
ניצב קמצן בלב קפוץ
ובתוך ברית עמים
עם קדוש בבחירה
וכי חז בדברים
בין דיבור לאמירה
והיו לי המלאכים
לפני הקודש ערוכים
בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל-הָעַמִּים
כִּי עַם קָדוֹשׁ... וּבְךָ בָּחַר לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים
הֶאֱמִירְךָ הַיּוֹם לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר-לָךְ (כי חז- פרק כו פסוק יח)
צְבָאוֹת לַיּוֹם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה סְגֻלָּה
סְגֻלָּה
זָהָב וָכָסֶף נָתַתִּי לְבֵית...הקדש
ישיש נוסף באחרית
לפניהם הובא שרביט
הבלי קמיצה לפני חלום
והשריקה הובאה הלום
מכל צד נראו שמים
והצבאות באו כפלים
צְבָא הַשָּׁמַיִם וְנָגֹלּוּ כַסֵּפֶר הַשָּׁמָיִם וְכָל-צְבָאָם
סר הראש חלש הלב
מרכבת בן אלישמע
ניצבת על גלגל בודד
ורעהו בשבי גלה
ואחרי מזבח
האח בורח
אמירת לבבות
וגזל עקבות
וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא לַמָּקוֹם... כִּי שָׁם נִגְלוּ אֵלָיו...בברחו מפני אחיו
וְכִי תֹאמְרִי בִּלְבָבֵךְ מַדּוּעַ... בְּרֹב עֲוֹנֵךְ נִגְלוּ שׁוּלַיִךְ נֶחְמְסוּ עֲקֵבָיִךְ

חמשה בפתח נערכים
בראשית היו נחטפים
ולפני שערים סמוכים
ראו מיתות וצל צופים
הֲנִגְלוּ לְךָ שַׁעֲרֵי-מָוֶת וְשַׁעֲרֵי צַלְמָוֶת
סרו מהר עשתי עשר
מראשיתם ואחריתם
ירדו גם מנין עשר
פתחו קמיצה בחזקתם
ראו קצירים תפסו יונה
אצל בני פתואל וחכליה
מגל
ה' ו' עשתי עשר נעלמו
נ' פחות מנין = האות מ'
קמץ עם דגש
וְתֹפֵשׂ מַגָּל בְּעֵת קָצִיר מִפְּנֵי חֶרֶב הַיּוֹנָה אִישׁ
שִׁלְחוּ מַגָּל כִּי בָשַׁל קָצִיר בֹּאוּ רְדוּ כִּי-מָלְאָה גַּת הֵשִׁיקוּ הַיְקָבִים
והנה עוד עשרה
פנו הלכו בעברה
והבית עם הצורה
עמד לפני המפלה
מ' פחות עשרה = ל'
לַגָּל קִרְיָה בְצוּרָה לְמַפֵּלָה
יד עם יד מהם פונים
עמדו בארבעה אופנים
לב הישישים נחלש
לפני יבול נגר נדרש
יש עם יד = עשרים
ל' פחות עשרים = האות י'
יגל
יִגֶל יְבוּל בֵּיתוֹ נִגָּרוֹת
שטיח על גלגל נוסף
מהסגולה אופן סף
והנה חמש ההופעות
בשמחת לב וישועות
הראשית חזק לבב
סגולה שבה אל המעוז
יד חבויה במכתב
ומלך שמח בעוז
יָגֵל
מופיע 5 פעמים (התעייפתי)
וְשָׂמַח לִבָּם כְּמוֹ-יָיִן וּבְנֵיהֶם יִרְאוּ וְשָׂמֵחוּ יָגֵל
יָגֵל
לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ

האות י' עם דגש, סגול באות ג'
בְּעָזְּךָ יִשְׂמַח-מֶלֶךְ וּבִישׁוּעָתְךָ מַה-יָּגֶל
יד חבויה במכתב - מַה־יָּ֥גֶיל.
 
נערך לאחרונה ב:

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קבוצת ישישים
היו נפגשים
ביום השלישי
ליד השלמים
נפש טהורה
מאכילה חסרה
בחזקה אל הדלת
בסוף היד נבדלת
פגול
זֶבַח שְׁלָמָיו בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי לֹא יֵֽרָצֶה הַמַּקְרִיב אֹתוֹ לֹא יֵֽחָשֵׁב לוֹ פִּגּוּל.
וְאִם הֵֽאָכֹל יֵֽאָכֵל בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי פִּגּוּל הוּא לֹא יֵֽרָצֶֽה.
הִנֵּה נַפְשִׁי לֹא מְטֻמָּאָה וּנְבֵלָה וּטְרֵפָה לֹא אָכַלְתִּי מִנְּעוּרַי וְעַד עַתָּה וְלֹא בָא בְּפִי בְּשַׂר פִּגּוּל. - יחזקאל ד, סוף פס' יד.
עזבו עשרה
נחלשו הלבבות
רקיע על גלגל
ושלשה חלומות
והנה שפות וקומות
מעוטרות בסיבובים
עגול - פ' פחות י' שווה ע'. הדגשים והשורוק ירדו, ע' קמץ, ג' חולם.
וַיַּעַשׂ אֶת הַיָּם מוּצָק עֶשֶׂר בָּאַמָּה מִשְּׂפָתוֹ אֶל שְׂפָתוֹ עָגוֹל סָבִיב וְחָמֵשׁ בָּאַמָּה קוֹמָתוֹ וְקָו שְׁלֹשִׁים בָּאַמָּה יָסֹב אֹתוֹ סָבִיב.
נטשו עוד עשרה
יצאו ששה מן הגל
באחרית מקומם נתגל
ואחרי שביית הקיבוץ
ניצב קמצן בלב קפוץ
ובתוך ברית עמים
עם קדוש בבחירה
וכי חז בדברים
בין דיבור לאמירה
והיו לי המלאכים
לפני הקודש ערוכים
סגלה - הו' יצאה והלכה לסוף (צריך להוריד אחד להגיע לה'...) ס' שווא, ג' קובוץ, ל' קמץ דגש.
וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי וִֽהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים.
כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַֽד' אֱלֹקיךָ בְּךָ בָּחַר ד' אֱלֹקיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָֽעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָֽאֲדָמָֽה.
כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַֽד' אֱלֹקיךָ וּבְךָ בָּחַר ד' לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָֽעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָֽאֲדָמָֽה.
וַֽד' הֶֽאֱמִֽירְךָ הַיּוֹם לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה כַּֽאֲשֶׁר דִּבֶּר לָךְ. דברים כו, יח מילה שביעית.
וְהָיוּ לִי אָמַר ד' צְבָקוֹת לַיּוֹם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה סְגֻלָּה. - מלאכי
יֶשׁ לִי סְגֻלָּה זָהָב וָכָסֶף נָתַתִּי לְבֵית אֱלֹקי לְמַעְלָה מִכָּל הֲכִינוֹתִי לְבֵית הַקֹּדֶשׁ.
ישיש נוסף באחרית
לפניהם הובא שרביט
הבלי קמיצה לפני חלום
והשריקה הובאה הלום
מכל צד נראו שמים
והצבאות באו כפלים
ונגלו- ה' ועוד א' שווה ו', ס' הורידה עשר איפה נרמז? נוסף ו' בהתחלה
וְנָמַקּוּ כָּל צְבָא הַשָּׁמַיִם וְנָגֹלּוּ כַסֵּפֶר הַשָּׁמָיִם וְכָל צְבָאָם.
סר הראש חלש הלב
מרכבת בן אלישמע
ניצבת על גלגל בודד
ורעהו בשבי גלה
ואחרי מזבח
האח בורח
אמירת לבבות
וגזל עקבות
נגלו - ו' ירדה, ל' לא דגושה, נ' חיריק, ג' שווא.
וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ וַיִּקְרָא לַמָּקוֹם אֵל בֵּית אֵל כִּי שָׁם נִגְלוּ אֵלָיו הָֽאֱלֹקים בְּבָרְחוֹ מִפְּנֵי אָחִֽיו.
וְכִי תֹאמְרִי בִּלְבָבֵךְ מַדּוּעַ קְרָאֻנִי אֵלֶּה בְּרֹב עֲוֹנֵךְ נִגְלוּ שׁוּלַיִךְ נֶחְמְסוּ עֲקֵבָיִךְ.
חמשה בפתח נערכים
בראשית היו נחטפים
ולפני שערים סמוכים
ראו מיתות וצל צופים
הנגלו
הֲנִגְלוּ לְךָ שַׁעֲרֵי מָוֶת וְשַׁעֲרֵי צַלְמָוֶת תִּרְאֶה.
סרו מהר עשתי עשר
מראשיתם ואחריתם
ירדו גם מנין עשר
פתחו קמיצה בחזקתם
ראו קצירים תפסו יונה
אצל בני פתואל וחכליה
מגל - ירדו אותיות הו, ירד עשר מהנ'.
וְתֹפֵשׂ מַגָּל בְּעֵת קָצִיר מִפְּנֵי חֶרֶב הַיּוֹנָה. - ירמיה לא נחמיה...
שִׁלְחוּ מַגָּל כִּי בָשַׁל קָצִיר. יואל בן פתואל.
והנה עוד עשרה
פנו הלכו בעברה
והבית עם הצורה
עמד לפני המפלה
לגל - מ'פחות עשר שווה ל'.
כִּי שַׂמְתָּ מֵעִיר לַגָּל קִרְיָה בְצוּרָה לְמַפֵּלָה.
יד עם יד מהם פונים
עמדו בארבעה אופנים
לב הישישים נחלש
לפני יבול נגר נדרש
יגל - ל' פחות עשרים שווה י'. ג' בלי דגש, חיריק וסגול.
יִגֶל יְבוּל בֵּיתוֹ נִגָּרוֹת בְּיוֹם אַפּוֹ.
שטיח על גלגל נוסף
מהסגולה אופן סף
והנה חמש ההופעות
בשמחת לב וישועות
יגל - קמץ צירה.
וְשָׂמַח לִבָּם כְּמוֹ יָיִן וּבְנֵיהֶם יִרְאוּ וְשָׂמֵחוּ יָגֵל לִבָּם.
וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ.
יָגֵל יַעֲקֹב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל. * 2
וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ.
הראשית חזק לבב
סגולה שבה אל המעוז
יד חבויה במכתב
ומלך שמח בעוז
יגיל
ד' בְּעָזְּךָ יִשְׂמַח מֶלֶךְ וּבִישׁוּעָתְךָ מַה יָּגֶיל מְאֹד. למה במכתב זה נראה מילה רגילה?
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
וואלה איזה אורך זה היה...
תודה רבה!
עכשיו כקונטרה:
ארבעה מופלאים
ארבע פעמים מופיעים
תו ראשית היא חלושה
הקופה השלישית נהיית דגושה
אחרי פאת שדה מופלא ראשון צץ
עולל וכרם אצל השני רץ
ואחרי הקציר השלישי אץ
כולם צועדים בצעד נמרץ
דגש הובא אל תו, כך אומרים
ראה את בועז ליד העמרים.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבעה מופלאים
ארבע פעמים מופיעים
תו ראשית היא חלושה
הקופה השלישית נהיית דגושה
אחרי פאת שדה מופלא ראשון צץ
עולל וכרם אצל השני רץ
ואחרי הקציר השלישי אץ
כולם צועדים בצעד נמרץ
תלקט
פְּאַת שָֽׂדְךָ לִקְצֹר וְלֶקֶט קְצִֽירְךָ לֹא תְלַקֵּֽט.
וְכַרְמְךָ לֹא תְעוֹלֵל וּפֶרֶט כַּרְמְךָ לֹא תְלַקֵּט.
וּֽבְקֻצְרְכֶם אֶת קְצִיר אַרְצְכֶם לֹֽא תְכַלֶּה פְּאַת שָֽׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ וְלֶקֶט קְצִֽירְךָ לֹא תְלַקֵּט לֶֽעָנִי וְלַגֵּר תַּֽעֲזֹב אֹתָם.
דגש הובא אל תו, כך אומרים
ראה את בועז ליד העמרים.
תלקט - דגש בת'.
וַיְצַו בֹּעַז אֶת נְעָרָיו לֵאמֹר גַּם בֵּין הָעֳמָרִים תְּלַקֵּט וְלֹא תַכְלִימוּהָ.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
תלקט
פְּאַת שָֽׂדְךָ לִקְצֹר וְלֶקֶט קְצִֽירְךָ לֹא תְלַקֵּֽט.
וְכַרְמְךָ לֹא תְעוֹלֵל וּפֶרֶט כַּרְמְךָ לֹא תְלַקֵּט.
וּֽבְקֻצְרְכֶם אֶת קְצִיר אַרְצְכֶם לֹֽא תְכַלֶּה פְּאַת שָֽׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ וְלֶקֶט קְצִֽירְךָ לֹא תְלַקֵּט לֶֽעָנִי וְלַגֵּר תַּֽעֲזֹב אֹתָם.

תלקט - דגש בת'.
וַיְצַו בֹּעַז אֶת נְעָרָיו לֵאמֹר גַּם בֵּין הָעֳמָרִים תְּלַקֵּט וְלֹא תַכְלִימוּהָ.
לא רוצה לעבור על ''המתכבד בקלון...אין לו חלק לעולם הבא'' ;)
אבל ביננו, מה היה קל יותר?:unsure:
 

מתגעגע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ובמדרש תלפיות בענף יין, מביא שהיה לבארה של מרים כוח כמו המן, שיכלו לטעום ממנו כל טעם שתי' שרק רצו
כך מביא בספר גליוני הש"ס (ברכות מח: ) בשמו, יש לציין שלא נמצא כן במדרש תלפיות שלפנינו (אוצר פלאות התורה)
נמצא במדרש תלפיות בהשמטות
שלחתי הערה זו למייל של אוצר פלאות התורה ומשום מה אין תגובה
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
מתוך כל ה'מסכות' (למעט מסכה יינה) כולם עניין פסל ואליל (ע"ז) חוץ משניים שמשמעם כמו
שמיכה (חברים של לוט ומצע שניהם בישעיהו) (יש ביעל "ותכסהו בשמיכה" והוא כעין מכסה ומסך וקרוב ל"מסכה" בעברית של היום (אף שבלשון תורה נקרא 'מסוה').
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
מתוך כל ה'מסכות' (למעט מסכה יינה) כולם עניין פסל ואליל (ע"ז) חוץ משניים שמשמעם כמו
שמיכה (חברים של לוט ומצע שניהם בישעיהו) (יש ביעל "ותכסהו בשמיכה" והוא כעין מכסה ומסך וקרוב ל"מסכה" בעברית של היום (אף שבלשון תורה נקרא 'מסוה').
אם כי אחד מהם דרשו בגמרא כמו כל האחרים על "פסל ומסכה" והמסכה צרה כהתכנס א"ר שמואל בר נחמני כי מטי רבי יונתן להאי קרא בכי אמר מאן דכתיב ביה (תהלים לג, ז) כונס כנד מי הים נעשית לו מסכה צרה וגם השני לא כן פירשו מפרשים
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אם בארזים נפלה עייפת, מה יאמרו איזובי הקיר?..
חמשה בפתח נערכים
בראשית היו נחטפים
ושאר המילים רומזות לחטף פתח (זה באמת נדיר, כי בד"כ כשנוספות מילים איני עושה ציון למרכבותיהן)
הראשית חזק לבב
סגולה שבה אל המעוז
יד חבויה במכתב
ומלך שמח בעוז
יגיל
ד' בְּעָזְּךָ יִשְׂמַח מֶלֶךְ וּבִישׁוּעָתְךָ מַה יָּגֶיל מְאֹד. למה במכתב זה נראה מילה רגילה?
אולי יש טעות במאגר שלך, אבל יש כאן קרי וכתיב: הקרי 'יגל' (י' דגושה קמוצה, ג' סגולה), הכתיב 'יגיל'. נמצא יד במכתב חבויה.
ועכשיו לרשימת הטעויות האומללה שלי: (ככה זה כשכותבים בין לבין עם טרדות הבית..)
צריך להוריד אחד להגיע לה'...
ס' הורידה עשר איפה נרמז?
ירמיה לא נחמיה...
עמדו ארבעה בין אדונים, בכפלים הם חונים, נעמדו האחרונים, עשרה בליבם ניתנים, נגלל שטיח מהשלושים, וברעדה הם ניגשים.
במדבר נשלחה יד, לפני הכף בראשה, עשתי עשר סבבו מיד, איש חיתי מהשלשה, ניצב מהר על הקמיצה, תחת הפתח גלגל נמצא, והופיעו בריצה, במחווה נמרצה.
איש עמוס בשבעה, פתח בית לעשתי עשר, שם נגלו השלשה, מיהרו אל הפגישה, מעשיהם כקודמיהם, ושילוש הופעותיהם, כמנין חטאיהם.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
דרגת קושי....?
עד שעניתי כבר ענו (מיהרתי מאוד אז שמתי והסתלקתי..)
אבל התכוונתי לרמוז ב'ארוכה וקצרה'.
נראה לי שבהחלט היית יכולה לפתור את זאת.
ההתחלה לא כל כך מסובכת, ואחרי זה בעיקר להוריד עשרה בכל פעם.

וואלה איזה אורך זה היה...
עדיף לכתוב ארוך?
כי נראה לי שחוץ מהמוכתר, כל דרי הכפר רואים ארוך ומיד מסתלקים, ובמקרה הטוב מתעייפים..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
איזה דבר אסור לאכול ולעמוד עליו (ומי עברו על שניהם) [רק צריך לשבת עליו]
הדם? ההתחלה טובה, ההמשך לא כל כך..

לא תאכלו על הדם. לא תעמוד על דם רעך.
אכלו על הדם? היו מי שעשו כן (שמואל א יד, יחזקאל לג).
עמדו על הדם? לשבת עליו: הדום? (נכתב בלי ו')
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  8  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה