חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
דמויות עטויות
אי שם נטויות
על הגג מתהלכות
אלה ואלה ערוכות
לא תעשה לא תעשו
עשיתם עשו ויעשו
חטאות יוצר במשובה
ומורה ממצרים הובא
מסכה - מופיע הגג פעמים
וַֽיַּֽעֲשֵׂהוּ עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה.
עֵגֶל מַסֵּכָה וַיִּשְׁתַּֽחֲווּ לוֹ וַיִּזְבְּחוּ לוֹ וַיֹּאמְרוּ אֵלֶּה.
אֱלֹהֵי מַסֵּכָה לֹא תַֽעֲשֶׂה לָּֽךְ.
וֵֽאלֹהֵי מַסֵּכָה לֹא תַֽעֲשׂוּ.
עָשׂוּ לָהֶם מַסֵּכָֽה.
עֲשִׂיתֶם לָכֶם עֵגֶל מַסֵּכָה.
וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם מַסֵּכָה (שנים) שְׁנֵי עֲגָלִים.
וְלִנְסֹךְ מַסֵּכָה וְלֹא רוּחִי לְמַעַן סְפוֹת חַטָּאת עַל חַטָּאת.
וְעַתָּה יוֹסִפוּ לַחֲטֹא וַיַּעְשׂוּ לָהֶם מַסֵּכָה מִכַּסְפָּם.
מָה הוֹעִיל פֶּסֶל כִּי פְסָלוֹ יֹצְרוֹ מַסֵּכָה וּמוֹרֶה שָּׁקֶר כִּי בָטַח יֹצֵר יִצְרוֹ עָלָיו.
אַף כִּי עָשׂוּ לָהֶם עֵגֶל מַסֵּכָה וַיֹּאמְרוּ זֶה אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הֶעֶלְךָ מִמִּצְרָיִם.
נוספו ששה ניצבו בסתר
וכסף מקודש בבית סתר
מי פרת נגדם נזלו בהיפך
ניחום אדיבי הוסיף נופך
ומסכה - נוספה ו'.
אָרוּר הָאִישׁ אֲשֶׁר יַֽעֲשֶׂה פֶסֶל וּמַסֵּכָה תּֽוֹעֲבַת ד' מַֽעֲשֵׂה יְדֵי חָרָשׁ וְשָׂם בַּסָּתֶר.
הַקְדֵּשׁ הִקְדַּשְׁתִּי אֶת הַכֶּסֶף לַד' מִיָּדִי לִבְנִי לַעֲשׂוֹת פֶּסֶל וּמַסֵּכָה וְעַתָּה אֲשִׁיבֶנּוּ לָךְ.
וַיַּעֲשֵׂהוּ פֶּסֶל וּמַסֵּכָה וַיְהִי בְּבֵית מִיכָיְהוּ.
וּתְרָפִים וּפֶסֶל וּמַסֵּכָה. - מי פרת - תרפים.
וְצִוָּה עָלֶיךָ ד' לֹא יִזָּרַע מִשִּׁמְךָ עוֹד מִבֵּית אֱלֹהֶיךָ אַכְרִית פֶּסֶל וּמַסֵּכָה - נחום א, יד מילה יב.
נטש האחד בחוזקה המום
ניצב בפתח מול אותם המים
המסכה - ו' פחות א' שווה ה'.
וְאֶת הַמַּסֵּכָה וְהַכֹּהֵן נִצָּב פֶּתַח הַשַּׁעַר.
וְאֶת הַתְּרָפִים וְאֶת הַמַּסֵּכָה - מי פרת
שבו הששה בענווה נסוכה
על המצע ישבו בשמחה
והמסכה - חזרה הו'.
וְהַמַּסֵּכָה הַנְּסוּכָה עַל כָּל הַגּוֹיִם.
כִּי קָצַר הַמַּצָּע מֵהִשְׂתָּרֵעַ וְהַמַּסֵּכָה צָרָה כְּהִתְכַּנֵּס.
נוסף הזהב על הבגד
והשנים החלו להתאגד
במרכבת ששה ומום בחולשה
נסוגו הבוטחים השתחוו בפגישה
למסכה - לא מצליחה למצוא את קפיצת הדרך ממ:והמסכה ל:למסכה
וְאֶת אֲפֻדַּת מַסֵּכַת זְהָבֶךָ תִּזְרֵם כְּמוֹ דָוָה. - לא יודעת אם קשור שמתי בגלל הזהב
נָסֹגוּ אָחוֹר יֵבֹשׁוּ בֹשֶׁת הַבֹּטְחִים בַּפָּסֶל הָאֹמְרִים לְמַסֵּכָה.
יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה.
הסירו ראש, נוסף גלגל בפתיחה
נחלשה הסמיכה אופניה העמידה
בט"ב משולים בשלישי מתהללים
בין טבחים ושולחנות ערוכים
מסכה - הל' ירדה, מ' קמץ, ס' שווא בלי דגש
טָבְחָה טִבְחָהּ מָסְכָה יֵינָהּ אַף עָרְכָה שֻׁלְחָנָהּ. - משלי ט, ב מילה שלישית.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
רק השלמה אחת חסרה.
ושתי הערות קלות:
מסכה - מופיע 'הגג' פעמים
וכן 'אי' שם פעמים.
נטש האחד בחוזקה המום
האחד נטש, והמום התחזק (היה צורך לציין את דגשות המ').
נוסף הזהב על הבגד
והשנים החלו להתאגד
למסכה - לא מצליחה למצוא את קפיצת הדרך ממ:והמסכה ל:למסכה
הדרך קפצה ע"י המספר..
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
ויקרא יט, ו

בְּי֧וֹם זִבְחֲכֶ֛ם יֵאָכֵ֖ל וּמִֽמׇּחֳרָ֑ת וְהַנּוֹתָר֙ עַד־י֣וֹם הַשְּׁלִישִׁ֔י בָּאֵ֖שׁ יִשָּׂרֵֽף
בְּי֧וֹם זָבְחֲכֶם יֵאָכֵ֖ל וּמִֽמׇּחֳרָ֑ת וְהַנּוֹתָר֙ עַד־י֣וֹם הַשְּׁלִישִׁ֔י בָּאֵ֖שׁ יִשָּׂרֵֽף׃


מה יותר סביר ?

ע"ע בבגדו בה...
 

טיל בליסטי

משתמש פעיל
ויקרא יט, ו

בְּי֧וֹם זִבְחֲכֶ֛ם יֵאָכֵ֖ל וּמִֽמׇּחֳרָ֑ת וְהַנּוֹתָר֙ עַד־י֣וֹם הַשְּׁלִישִׁ֔י בָּאֵ֖שׁ יִשָּׂרֵֽף
בְּי֧וֹם זָבְחֲכֶם יֵאָכֵ֖ל וּמִֽמׇּחֳרָ֑ת וְהַנּוֹתָר֙ עַד־י֣וֹם הַשְּׁלִישִׁ֔י בָּאֵ֖שׁ יִשָּׂרֵֽף׃


מה יותר סביר ?

ע"ע בבגדו בה...
לא מובן השאלה?

ואגב בקשה ממגישי החידות המופלאים פה

לתת גם חידות פשוטות לילדים (במידת האפשר)העלו פה כמה כאלו בעבר
הם פשוט נהנים מזה עד הגג
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
לא מובן השאלה לילדים
1) זבחכם בקמ"ץ המשמעות "הזביחה (פעולה) שלכם" = שאתם זובחים,
2) זבחכם בחירי"ק המשמעות "הזבח (הקורבן) שלכם" = ששייך לכם.

כאן לפי ההקשר מתאים ההבנה 1 השאלה האם בניקוד 2 קיימת גם הבנה 1

והובאה דוגמה לדבר מפסוק כיוצא בזה שהסתבכו בו הקדמונים בבגדו בה (בתחילת פרשת משפטים) האם במשמעות הבגד (בשני סגולי"ם) שלו בה (כלומר שכבר לקחה בחיקו ותחת כסותו) או הבגידה שלו.
 

יועץ-משכנתא

משתמש פעיל
יש מחלוקת מה הניקוד?

תרגום אונקלוס:

בְּיוֹמָא דְיִתנְכֵיס יִתאֲכִיל וּביוֹמָא דְבָתְרוֹהִי וּדיִשׁתְּאַר עַד יוֹמָא תְלִיתָאָה בְּנוּרָא יִתּוֹקַד​


והפסוק המקביל בפרשת צו:
וְאִם־נֶ֣דֶר ׀ א֣וֹ נְדָבָ֗ה זֶ֚בַח קׇרְבָּנ֔וֹ בְּי֛וֹם הַקְרִיב֥וֹ אֶת־זִבְח֖וֹ יֵאָכֵ֑ל וּמִֽמׇּחֳרָ֔ת וְהַנּוֹתָ֥ר מִמֶּ֖נּוּ יֵאָכֵֽל׃


ספר דברים פרק א פסוק יב:
אֵיכָ֥ה אֶשָּׂ֖א לְבַדִּ֑י טָרְחֲכֶ֥ם וּמַֽשַּׂאֲכֶ֖ם וְרִֽיבְכֶֽם:

הטורח שלכם או ההטרחה (אני מטריח סתם או נותן לכם טירחה מיותרת ?)
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
איך הבגד נהיה 11?
זה מה שסיבך אותי...
אוי, סליחה. לא שמתי לב!
היו לי שתי אפשרויות: 'בבגד' או 'הבד', ובסוף נוצרו הכלאים הללו..
לא נראה לי שיש מי שמתנגד רק שלפעמים החידות מאתגרות לכן יש את 'הפותרות' הקבועות
אבל היה מומלץ להרחיב את מעגל הפותרים והפותרות, לא?.. וזה כבר לא תלוי בי, אבל אשתדל לעשות גם כאלה קלות יותר, בלי נדר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק א

א אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:ג וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ:ד לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אֲשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:ה עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:ו כִּי יוֹדֵעַ יְהוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  8  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה