חדשות בעולם צוללת הטיטאניק האבודה...

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי

המיליארדר ובנו מתו כשניסו לשבור שיא גינס​


אחרי שאפסו הסיכויים ומותם של נוסעי הצוללת 'טיטאן' נקבע באופן רשמי, מספרת אלמנתו של המיליארדר הפקיסטני־בריטי שהזאדה דאווד בן ה־48 ואמו של סולימאן דאווד בן ה־19 שהתלווה אליו למסע בצוללת, מה חיפשו בעלה ובנו במעמקי האוקיינוס.

לדבריה, בנה היה חובב מושבע של הקוביה ההונגרית, ונהג לעסוק רבות בפתרון הקוביה. בתקופה האחרונה החל לקנן בו הרצון לפתור את הקוביה באופן שיכניס אותו לספר השיאים של גינס, ולאחר שהבין שהוא כנראה לא יוכל לפתור אותה בזמן הקצר ביותר בעולם, בחר הבן בשיטה קלה יותר ויקרה הרבה הרבה יותר, כדי להבטיח את מקומו בספר השיאים.

"הוא רצה לפתור את הקוביה במקום הכי עמוק אי פעם", אמרה, "כשהם שמעו שיש אפשרות להגיע עם צוללת תיירותית אל שרידי הטיטניק, בעומק של 3,800 מטרים, הרעיון קסם להם באופן מיוחד".

מסתבר שכבן לאב שעושרו נחשב לחריג אילו בקרב מיליארדרים, שאלת המימון של כרטיס צלילה באוקיינוס בעלות של כרבע מיליון דולרים לא היוותה מכשול גדול במיוחד. גם האב המיליארדר התלווה בעצמו לבנו, ולמעשה גם האם ובתה ליוו אותם ושהו על גבי הספינה האם, שממנה הורדה הצוללת אל תוך המים.

"אנחנו נשארנו על הספינה", היא סיפרה, "נפרדנו מהם והיינו אמורים לפגוש אותם שוב כעבור שמונה שעות. אט אט שקעה הצוללת, ואנחנו חיכינו בסבלנות, לרגע לא חשבנו שעומד להתחולל אסון. בשלב מסוים אמרו לנו שאבד הקשר עם הצוללת, וגם אז לא עלה על דעתנו שמדובר במידע שאמור להדאיג אותנו, אבל אז העניינים התחילו להתדרדר במהירות, ובתוך זמן קצר הבנו את המשמעות".



טוב, לפחות הם (שתיהם) שברו שיא גינס אחר:
אב ובנו מתו תוך כדי נסיון לפתור את הקוביה ההונגרית במצולות הכי עמוקים אי פעם
 

אביר88

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי

השגחה פרטית: מיליארדר יהודי ניצל מאסון טביעת הצוללת

abfd2788308d42ced974.jpg

ג'יי בלום | צילום: פייסבוק


יזם הנדל"ן המיליארדר היהודי ג'יי בלום פרסם פוסט בפייסבוק כי הוצעו לו ולבנו שני מושבים בצוללת ה'טיטאן' שירדה לעומק הים כדי לצפות בשרידי האוניה טיטאניק שטבעה ב-1912, אך בשל חששות בטיחות ולוח זמנים צפוף, הוא דחה את ההזמנה. במקום זאת, איש העסקים הפקיסטני שהזאדה דאווד ובנו בן ה-19 סולימאן שהיו בין חמשת האנשים על סיפון הצוללת, תפסו את המושבים הפנויים, ולבסוף נספו.
בלום חשף שמייסד ומנכ"ל חברת הצלילה OceanGate Expeditions, סטוקטון ראש שבעצמו טבע, פנה אליו בפברואר האחרון, והציע לו לצלול במאי. עם זאת, בשל תנאי מזג האוויר, הצלילות נדחו ובסופו של דבר נקבעו מחדש ל-18 ביוני.
בלום סיפר כי הוא חשש בנוגע לבטיחות, בפוסט בפייסבוק הוא כתב "הבעתי דאגות בטיחותיות, וסטוקטון אמר לי, 'למרות שכמובן יש סיכון, זה הרבה יותר בטוח מלטוס במסוק או אפילו צלילה רגילה. לא הייתה אפילו פציעה אחת במשך 35 שנה' אני בטוח שהוא באמת האמין למה שהוא אומר. אבל הוא טעה מאוד", אמר בלום.
בלום אמר שהוא וראש ביקרו בתערוכת הטיטאניק במרץ האחרון, שם דנו באמצעי הצלילה והבטיחות. בלום סיפר, "הוא היה משוכנע לחלוטין שזה בטוח יותר מאשר לחצות את הרחוב". במהלך פגישתם, ראש העניק לבלום במתנה ספר תמונות חתום על ידיו והמומחה הימי פול אנרי נרג'ול, שהיה גם אחד הנוסעים האומללים.
בלום החליט בסופו של דבר שלא להצטרף למשלחת עקב חוסר זמן. בלום פרסם את השיחות שלו עם ראש, שבהם הביע את חששותיו של בנו לגבי הסכנות הפוטנציאליות. ראש הגיב בכך שהציע לערוך שיחת וידאו כדי לדון בדאגותיהם. המיליארדר גם הזכיר כי ראש הציע לו מחיר מוזל של 150,000 דולר עבור מושב ברגע האחרון בטיטאן, בהשוואה לתעריף הרגיל של 250,000 דולר.
בתחילת הדרמה כשהצוללת רק נעלמה, בלום סיפר בהלם בפייסבוק על הזמנתו לצלילה בזמן שהצוללת עדיין היתה חסרה. הוא הביע את תדהמתו "זה מטורף הוזמנתי לצאת לצלילה הזו, אם הייתי מסכים, הייתי אחד מחמשת האנשים על הסיפון כרגע".
ביום חמישי אישרו גורמים רשמיים כי הפסולת שהתגלה ליד הריסות הטיטאניק שייכת לצוללת, וכל חמשת הנוסעים איבדו את חייהם באופן טרגי ב"פיצוץ קטסטרופלי".
הנוסעים שמתו הם מנכ"ל חברת הצוללות OceanGate Expeditions סטוקטון ראש. המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. פול-אנרי נרז'ולה, מומחה צרפתי לספינות שחקר את הטיטאניק וביקר בעומק הים פעמים רבות. ושני אזרחים פקיסטאנים אב ובנו, שהזאדה וסולימאן דאווד.
זה היה מוות מיידי עבור הצוללנים, שחלקם שילמו 250,000 דולר כל אחד כדי לראות את הספינה טיטאניק המפורסמת ששקועה בקרקעית הים מ-1912.
הצוללת יכולה לקחת חמישה אנשים, הכוללים בדרך כלל נווט, שלושה אורחים ומומחה צוללות. הטיטאניק נמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס האטלנטי. ההריסות נמצאות במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה.
הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

מסתבר שהיו הרפתקניים על גבול הטיפשים!
 

דיני

משתמש מקצוען

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
לא הצלחתי להבין
זה הייתה הנסיעה הראשונה של הצוללת הזו?
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
בצוללת אירעו תקלות רבות עוד לפני היעלמותה ביוני 2023. ב-2022, בצלילה של הצוללת בסמוך לטיטניק, אחד הדחפים בה הותקן בטעות לאחור והצוללת התחילה להסתובב במעגלים כשניסתה להתקדם אל קרקעית הים. על פי כתב האישום, הצוללת סבלה מבעיות סוללה וכתוצאה מכך נאלצה לחבר את עצמה ידנית למשטח, מה שגרם נזק לרכיבים חיצוניים שלה.
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
השנה זו היתה הצלילה הראשונה
באמת?
בצוללת אירעו תקלות רבות עוד לפני היעלמותה ביוני 2023. ב-2022, בצלילה של הצוללת בסמוך לטיטניק, אחד הדחפים בה הותקן בטעות לאחור והצוללת התחילה להסתובב במעגלים כשניסתה להתקדם אל קרקעית הים. על פי כתב האישום, הצוללת סבלה מבעיות סוללה וכתוצאה מכך נאלצה לחבר את עצמה ידנית למשטח, מה שגרם נזק לרכיבים חיצוניים שלה.
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
מה רואים בתמונה? האם זה חלק מסרטון?
הדמיה של תהליך ההתפרקות של הצוללת.
מספר חשבונות ברשתות החברתיות פרסמו סרטונים המדמים מקרים הדומים לזה שאירע, לכאורה, לטיטאן במעמקי האוקיינוס
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
אם לא הספיקו הספקות על החומר שממנו נבנתה הצוללת, הלחץ בעומק של 3.8 ק"מ ועייפות החומר, מתפרסם עכשיו דיווח חדש על עובד שניסה להתריע ופוטר מהחברה

עובד חברה הזהיר מראש – ופוטר​

בימים האחרונים התפרסם דיווח על כך שעובד ב-OceanGate פוטר לאחר שהביע חששות מהצוללת ואופן הבנייה הלא-שגרתי שלה. דיוויד לוכריידג', שביצע בקרת איכות ל-Titan, פוטר בתחילת 2018 אחרי שמסר להנהלת החברה – כולל למנכ"ל סטוקטון ראש שנספה בתאונה – דוח על כשלים בטיחותיים הקיימים בה. לוכריידג' הצביע בין השאר על סיבי הפחמן שבהם השתמשה החברה בתור גורם סיכון משמעותי: גם בשל האיכות שבה הגיעו לידי החברה לפני שנבנתה מהם הצוללת, וגם בשל הבלאי המתמשך שיספגו במסגרת צלילות, שעלול להוביל בסופו של דבר לתקלה חמורה. טענותיו של לוכרייד קיבלו עתה חיזוק מארני ווייסמן, עורך של מגזין תיירות, שהיה אמור להצטרף כנוסע לאחת מהצלילות של Titan. לאחר שהצלילה נדחתה בעקבות מזג אוויר סוער, הודה בפניו מנכ"ל OceanGate כי הצוללת בנויה מחומרים שנרכשו מבואינג בהנחה גדולה מכיוון ש"פג התוקף של חיי המדף שלהם". לוכריידג' טוען כי הבכירים בחברה התעלמו מאזהרותיו, ומהדרישה שלו לבצע בדיקות מחמירות של הצוללת.

הפרטים על לוכריידג' ודבריו פורסמו כחלק מתביעה הדדית שהגיש נגד OceanGate ב-2018. בין היתר נכתב בתביעה כי ללוכרידג' נודע כי החלון של הצוללת הצופה לאוקיינוס – שבו התהדרה החברה בתור הגדול ביותר בעולם על צוללת מזערית כמו הטיטאן – אושר לשימוש עד לעומק של 1,300 מטרים, ולא עד לעומק של 4,000 מטרים שאליו קיוו להגיע חברי הצוות להגיע. לוכרידג' מספר כי יום אחרי שהעלה את הטענות בדוח הוא זומן לפגישה עם המנכ"ל ומנהלי חטיבות ההנדסה והתפעול, שהודיעו לו על סיום תפקידו בחברה.

הצוללת שבנתה החברה לא עמדה בתקנים ידועים כלשהם, ועל פי דיווח ב-CNN, החברה התגאתה בשיתופי פעולה עם גופים אמינים ומוכרים כמו בואינג, NASA ואוניברסיטת וושינגטון – אולם כל הגופים הכחישו קשר כלשהו לחברה.
(GeekTime)
 

TYPE:{programmer}

משתמש סופר מקצוען
למה כולם נזכרים לאחר מעשה? :unsure:

הצוללת טיטאן, שאבדה במהלך מסעה לעבר שרידי הטיטאניק, נבנתה שלא על פי תקנים ימיים מחמירים הנהוגים בעולם תכנון הצוללות — כך אמר ל"הארץ" פרופ' מורל גרופר, ראש החוג לטכנולוגיות ימיות על שם האטר באוניברסיטת חיפה, ששירת בדרגת אל"מ בחיל הים בענפים העוסקים בתכנון כלי שיט. כמעט כל הצוללות המאוישות בעולם בנויות ממתכת. לעומתן, טיטאן היתה גליל העשוי מסיבי פחמן, שהכיפה הקדמית שלו נבנתה מטיטניום. "זה מאוד ניסיוני", אמר גרופר, שעוסק כיום במעבדתו בתכנון ופיתוח רובוטים תת־ימיים. "אני לא מכיר צוללות מאוישות שנועדו לעומקים כאלה ועשויות בטכנולוגיה הזו. טיטאן חרגה בצורה קיצונית מהנהוג בעולם הצוללות המאוישות".
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הדמיה של תהליך ההתפרקות של הצוללת.
מספר חשבונות ברשתות החברתיות פרסמו סרטונים המדמים מקרים הדומים לזה שאירע, לכאורה, לטיטאן במעמקי האוקיינוס
יש סרטון של זה?
או שזה יהיה חסום בנטפרי?
 

(:1234

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
הנדסת תוכנה

דיני

משתמש מקצוען
לא התכוונתי הצלילה הראשונה של הצוללת הזאת, אלא הצלילה הראשונה בשנה זו.
הכוונה שמתחילת 2023 לא צללו בה עדיין, שזה אומר הפרשים של יותר מחצי שנה
היא נסעה נראה לי 3 פעמים בסה"כ.
רק כעת התחילה עונת הצלילות. אי אפשר לצלול בחורף.
 

מושיק פ

משתמש סופר מקצוען
מעריב: 10 ימים לאחר ניתוק הקשר: "אותרו כנראה שרידי אדם בין הריסות הצוללת טיטאן".
משמר החופים האמריקאי הודיע כי ייתכן שנמצאו "שרידי אדם" השייכים לנוסעי הצוללת "טיטאן", שאיתה אבד הקשר לפני כעשרה ימים. החקירה של הטרגדיה נמשכת.
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
למה כולם נזכרים לאחר מעשה? :unsure:

הצוללת טיטאן, שאבדה במהלך מסעה לעבר שרידי הטיטאניק, נבנתה שלא על פי תקנים ימיים מחמירים הנהוגים בעולם תכנון הצוללות — כך אמר ל"הארץ" פרופ' מורל גרופר, ראש החוג לטכנולוגיות ימיות על שם האטר באוניברסיטת חיפה, ששירת בדרגת אל"מ בחיל הים בענפים העוסקים בתכנון כלי שיט. כמעט כל הצוללות המאוישות בעולם בנויות ממתכת. לעומתן, טיטאן היתה גליל העשוי מסיבי פחמן, שהכיפה הקדמית שלו נבנתה מטיטניום. "זה מאוד ניסיוני", אמר גרופר, שעוסק כיום במעבדתו בתכנון ופיתוח רובוטים תת־ימיים. "אני לא מכיר צוללות מאוישות שנועדו לעומקים כאלה ועשויות בטכנולוגיה הזו. טיטאן חרגה בצורה קיצונית מהנהוג בעולם הצוללות המאוישות".
פרסמו שהרבה התריעו למנכ"ל ולא רצה לשמוע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק טז

א מִכְתָּם לְדָוִד שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ:ב אָמַרְתְּ לַיהוָה אֲדֹנָי אָתָּה טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ:ג לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם:ד יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי:ה יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי:ו חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי:ז אֲבָרֵךְ אֶת יְהוָה אֲשֶׁר יְעָצָנִי אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי:ח שִׁוִּיתִי יְהוָה לְנֶגְדִּי תָמִיד כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט:ט לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח:י כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת:יא תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

האנשה • 2

לוח מודעות

למעלה