יוכי היא חברה לעבודה שנמצאת איתה כמעט יום יום אבל היא לא מישהו קרוב מידי. לפעמים קל לשתף מישהו מבחוץ. מה גם שלא תמיד כדאי לשתף מישהו קרוב בגלל שהקירבה יכולה להשפיע על שיקול הדעת.וגם החברה הזאת, יוכי, מה היא בשבילה?
זה קצת היה לי מוזר שהיא רצה אליה לשפוך את הלב כל כך מהר.
קראתי עכשיו שוב, וחושבת שבקשר לחלק הראשון, זה אכן מבלבל קצת. אשנה אצלי.מעיד, אבל לוקח זמן.
כנראה ענין של טעם.
הרגע הזה שאתה רץ לקרוא את הפרקים הקודמים..."לא, לא, לא, הוא בסדר גמור. הוא בן אדם טוב. באמת טוב. אפילו יותר מידי... אבל, אה, אבל אני... אני רציתי משהו אחר..."
לי לא הפריע. כן הפריע לי כמות העצות שהחברה נתנה במקום שקט והקשבה, וזה עוד התקבל יפה על ידי רבקי.שאלה:
האם בתוך שיחה גם מפריע שימוש יתר במילה "אני"?
אני ( ) אוהבת שיחות אותנטיות ולכן השארתי אותן כך, מלאות באני'ים.
מה אומרים?
קודם כל, יוכי הלזו טרם למדה פסיכולוגיה והיא די מגיבה מהבטן, כמו שקורה לרבים מאיתנו... דבר שני, חושבת שבמקרה הזה, העיצות האלו די נדרשות, כי על אף שרבקי הרגישה חנוקה וצריכה לשפוך מה שקורה לה, היא גם הייתה זקוקה למשהו פרקטי להיאחז בו. מה גם שהיה חשוב לי להבהיר שייעוץ מקצועי הוא במקום הראשון... אולי יש בזה טעם לפגם שאני ככה מכניסה ליוכי מילים בפה מבלי לשאול אותה, רק בגלל שלי זה היה חשוב, אבל האחריות מחייבת!לי לא הפריע. כן הפריע לי כמות העצות שהחברה נתנה במקום שקט והקשבה, וזה עוד התקבל יפה על ידי רבקי.
רעיון! תודה!אם היית מכניסה איזה זיכרון שהיא עוברת אליו באמצע מהעבר או סיפור דומה של מישהי אחרת זה ההי משדרג את הפרק שכמעט כולו דיאלוג.
ומבליט.אור נשפך מהמנורות לצד השביל ומבליטות אותו.
לי לא הפריע. כן הפריע לי כמות העצות שהחברה נתנה במקום שקט והקשבה, וזה עוד התקבל יפה על ידי רבקי.
הבעיה היא באמינות.קודם כל, יוכי הלזו טרם למדה פסיכולוגיה והיא די מגיבה מהבטן, כמו שקורה לרבים מאיתנו... דבר שני, חושבת שבמקרה הזה, העיצות האלו די נדרשות, כי על אף שרבקי הרגישה חנוקה וצריכה לשפוך מה שקורה לה, היא גם הייתה זקוקה למשהו פרקטי להיאחז בו. מה גם שהיה חשוב לי להבהיר שייעוץ מקצועי הוא במקום הראשון... אולי יש בזה טעם לפגם שאני ככה מכניסה ליוכי מילים בפה מבלי לשאול אותה, רק בגלל שלי זה היה חשוב, אבל האחריות מחייבת!
אני מנסה להבין, איך אפשר לדחוס פרקי חיים בכמה מילים... כתבתי באחת התגובות כאן שזו עלילה רגשית ולדעתי יש לה קצב אחר. ז"א אני באמת רוצה להבין, מה אתה היית עושה כאן אחרת?אם כי אני מרגיש שהסיפור מתקדם לאט מדי,
טנקס.ומבליט
גם כאן, אני הופכת במחשבה שלי, מנסה לדמיין כל מיני נשים שאני מכירה בסיטואציה כזאת ולא מוצאת שהן אכן בהכרח יגיבו כפי שתארת.הבעיה היא באמינות.
ההתנהגות שתיארת מתאימה לתגובה גברית, נשים בדרך כלל מקשיבות ותומכות בלי לייעץ עצות פרקטיות בשלב זה.
אבל מה אני יודע...
לדעתי העלילה מתקדמת מעולה.אני מנסה להבין, איך אפשר לדחוס פרקי חיים בכמה מילים... כתבתי באחת התגובות כאן שזו עלילה רגשית ולדעתי יש לה קצב אחר. ז"א אני באמת רוצה להבין, מה אתה היית עושה כאן אחרת?
זה פחות קשור להגשה של הסיפור, כן לדמויות. ויש םה המון מקום לחילוקי דעות.קודם כל, תודה!
אני מנסה להבין, איך אפשר לדחוס פרקי חיים בכמה מילים... כתבתי באחת התגובות כאן שזו עלילה רגשית ולדעתי יש לה קצב אחר. ז"א אני באמת רוצה להבין, מה אתה היית עושה כאן אחרת?
טנקס.
גם כאן, אני הופכת במחשבה שלי, מנסה לדמיין כל מיני נשים שאני מכירה בסיטואציה כזאת ולא מוצאת שהן אכן בהכרח יגיבו כפי שתארת.
בגדול, מה שיש בשיחה הזאת:
רבקי משתפת את יוכי בבעיה שלה.
יוכי בהלם והשתאות ומנסה להבין איתה ביחד מה בדיוק מציק לה.
נותנת עיצה ראשונה שתלך לייעוץ, אולי כי היא מרגישה שהיא לא 'בר סמכא' לעזור לה במקרה שכזה.
שתיקה יחד.
עיצה פרקטית חלופית שיוכי נותנת, כי כביכול איך אפשר להשאיר אותה ככה על המים?
חיבוק לעידוד.
הייתי צריכה פשוט לתת לה סתם לסיים איכשהו את השיחה וללכת? להציע לה את העיצה בהמשך, באיזה יום במשרד? רק חושבת בקול...
חשוב לי להבהיר, אני מאוד שמחה בכל ביקורת. באמת, אני לומדת כאן המון!
בכל אופן, אשמח לשמוע מה השאר חושבים על ההערה הזאת.
זו העבודה של הסופר/ת. לצמצם ולשכתב, לדחוס ולמחוק, כדי שהקורא לא יירדם באמצע.אני מנסה להבין, איך אפשר לדחוס פרקי חיים בכמה מילים... כתבתי באחת התגובות כאן שזו עלילה רגשית ולדעתי יש לה קצב אחר. ז"א אני באמת רוצה להבין, מה אתה היית עושה כאן אחרת?
כמו שכתבתי כבר, אני בעד להציף קולות מושתקים. אבל אחרי הכל, אף אחד לא מקבל בדיוק את מה שהוא רוצה. האם הגיוני שיוכי שואלת אותה אם היא רוצה לפרק את החבילה, רק בגלל שהבחור מדי עליז?"וואו רבקי! ואֵת כל זה את סוחבת על עצמך לבד? וואו! לא פשוט, לא פשוט בכלל..."
היא משתהה ואז שואלת: מה בעצם חיפשת? מה מפריע לך?"
"לא יודעת, רציתי מישהו רציני יותר, אממ... יותר שקול. שלא עושה צחוק מכל דבר, שלא מדפדף את החיים כאילו כל הזמן הכל טוב. לא יודעת".
"אז מה היית רוצה שיקרה? את רוצה פשוט לקום ולחזור הביתה?"
יכול להיות שלזה היא מחכה, אבל בפועל זה לא תמיד מה שקורה. האם הכלה ועיצה חייבות להיות סותרות?אבל תראי, בכנות. כשחברה משתפת, הדבר האחרון שהיא מחכה לו בדרך כלל, זה עצות.
היא מחפשת הקשבה, ואוזן.
יכול להיות שעלינו על הנקודה, ההבדל בין ספרות נשית לגברית?גם אני מצטרף לטענה של @דיונון על קצב איטי.
היא לא שואלת את זה בתור סוג של עיצה, אלא מנסה להבין עד כמה זה מפריע לה.האם הגיוני שיוכי שואלת אותה אם היא רוצה לפרק את החבילה, רק בגלל שהבחור מדי עליז?
לדעתי כן, אבל אני מסכימה להיות בדעת יחיד :=)יכול להיות שלזה היא מחכה, אבל בפועל זה לא תמיד מה שקורה. האם הכלה ועיצה חייבות להיות סותרות?
וואלה, גם אני...אני אישה, נשמה...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קל
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה:ב אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:ג אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד:ד כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא:ה קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי:ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר:ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת:ח וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: