פריפריה הפתרון למצוקת הדיור החרדי

  • הוסף לסימניות
  • #81
נחמד, אבל "פתרון" של ממש זה לא.
זה או רחוק או יקר.

רק חריש היא קרובה, זולה, בנויה ועומדת על תלה, בסביבת תעסוקה,
ובעלת פוטנציאל התחרדות (50 אחוז מתושבי העיר בכלל שוכרים, וכבר היום 25 אחוז מהתושבים הם חרדים).
קרית גת רחוקה??????
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
קרית גת רחוקה??????
זה בסדר, יש פה כמה ניקים שכל פעם שמעלים דיבורים על דיור הם מקפיצים את חריש וזה לא אמור להיות רלוונטי למה שכתוב לפני או אחרי, לא לקחת ברצינות את זה
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
אולי חלק מהפיתרון למצוקת הדיור החרדי:
יש מספר גדול של מכרזים בציביון חרדי שאמורים להיסגר עד סוף השנה הלועזית (31.12.2025):
קרית גת מערב:
- 3642 יח"ד 50% מחיר מטרה
- 423 יח"ד מתוכם 233 השכרה לטווח ארוך ו- 190 למכירה
- 315 יח"ד מתוכם 175 השכרה לטווח ארוך ו- 140 למכירה
- 48 יח"ד שוק חופשי
נוף הגליל (הר יונה ג'):
- 2787 שוק חופשי
רכסים צפון:
- 683 יח"ד שוק חופשי
בס"ה 7,898 יח"ד כולם בציביון חרדי
המחירים בקריית גת ורכסים באזור ה1,500,000 לדירת 3 חד'
לא ממש הבנתי מה הפתרון,

למי שיכול לשלם את המחירים האלו אין בכלל בעיה, ככה שהוא לא צריך פתרון..

(בהר יונה כ1,250,000 (אבל דירות גדולות), זה אולי סביר למי שיש יותר מאיפה לשלם,
הרבה זוגות מתקשים מאוד להגיע למיליון..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
המחירים בקריית גת ורכסים באזור ה1,500,000 לדירת 3 חד'
לא ממש הבנתי מה הפתרון,

למי שיכול לשלם את המחירים האלו אין בכלל בעיה, ככה שהוא לא צריך פתרון..

(בהר יונה כ1,250,000 (אבל דירות גדולות), זה אולי סביר למי שיש יותר מאיפה לשלם,
הרבה זוגות מתקשים מאוד להגיע למיליון..)
היצע מוריד מחירים
וגם אין לך אין יש כאלו שכן
ואם לא יהיה ביקוש יהיה שם ירידה (אני די בטוח בזה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
המחירים בקריית גת ורכסים באזור ה1,500,000 לדירת 3 חד'
לא ממש הבנתי מה הפתרון,

למי שיכול לשלם את המחירים האלו אין בכלל בעיה, ככה שהוא לא צריך פתרון..

(בהר יונה כ1,250,000 (אבל דירות גדולות), זה אולי סביר למי שיש יותר מאיפה לשלם,
הרבה זוגות מתקשים מאוד להגיע למיליון..)
עדיין 1.5M כשזה לא רחוק מהמרכז זה יפה מאוד מי שחשוב לו להיות במרכז
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
נחמד, אבל "פתרון" של ממש זה לא.
זה או רחוק או יקר.

רק חריש היא קרובה, זולה, בנויה ועומדת על תלה, בסביבת תעסוקה,
ובעלת פוטנציאל התחרדות (50 אחוז מתושבי העיר בכלל שוכרים, וכבר היום 25 אחוז מהתושבים הם חרדים).
אולי די עם חריש?!
מישהו הזכיר חריש בכלל?
אגב דובר על פתרון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
למי שמעניין וגר במודיעין עילית ,יש השבוע כנס לא שיווקי, של גמ"ח יד שמשון של דירות בפריפריה אם נציגים שגרים שם, ראשי קהילות ,גבאים, ומתווכים וכו' מי כ 20 פריפריות בארץ !!! שווה להגיע מרחוק
[אני לא מרוויח כסף וגם לא הם זה גמ"ח כפשוטו ממש]
ביום רביעי ד' טבת בין השעות 17.00-23.00
באולמי דיימונד (נוף עילית לשעבר) - שד' יחזקאל 2, מודיעין עילית.
לתשומת לבכם,
החל מהשעה 20:30 - הכניסה לאולם לגברים בלבד. הזמן המתאים לזוגות וההורים - בין השעות 17:00-20:30.
בחינם !!! ללא עלות כלל . אולי הנסיעה לשם :) ...
 

קבצים מצורפים

  • יריד דירות בפריפריה - יד שמשון.pdf
    KB 222.4 · צפיות: 54
  • הוסף לסימניות
  • #92
השוואת מרחקים למגוון יעדים נבחרים ומגוונים
בין חריש לאחר חיבור ישיר בינה לכביש 6'
(אשר יקצר את זמן הנסיעה בסדר גודל של 7-8 דקות)
לבין ערים דומות גאוגארפית עמנואל וקריית גת
בתנאי נסיעה האופטמליים ביותר
0.jpg
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
לא ביקרתי אף פעם בחריש ואין לי שום קרוב בחריש , אבל אני שואל ברצינות אם חמישים אחוז מהעיר שוכרים , 25 אחוז מהעיר חרדים , החילונים לא מרוצים והמחירים זולים לדירות מוכנות עכשווי אז באמת מה ההתנגדות הגדולה כ''כ פשוט לבוא בקבוצות גדולות - ולחרד חלקים מהעיר כשאיפת @עו"ד נתן רוזנבלט שכותב ע''ז תמיד
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
לא ביקרתי אף פעם בחריש ואין לי שום קרוב בחריש , אבל אני שואל ברצינות אם חמישים אחוז מהעיר שוכרים , 25 אחוז מהעיר חרדים , החילונים לא מרוצים והמחירים זולים לדירות מוכנות עכשווי אז באמת מה ההתנגדות הגדולה כ''כ פשוט לבוא בקבוצות גדולות - ולחרד חלקים מהעיר כשאיפת @עו"ד נתן רוזנבלט שכותב ע''ז תמיד
50% שוכרים-לא אומר שהדירות האלו עומדות למכירה.
25% חרדים-כולל חרדים כמו יצחק קשת.
חילונים לא מרוצים-לא אומר שדתי לאומי לא מרוצים.
כרגע אין אפשרות לחרד חלקים מהעיר. יש אפשרות לקנות דירה פה ודירה שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
50% שוכרים-לא אומר שהדירות האלו עומדות למכירה.
25% חרדים-כולל חרדים כמו יצחק קשת.
חילונים לא מרוצים-לא אומר שדתי לאומי לא מרוצים.
כרגע אין אפשרות לחרד חלקים מהעיר. יש אפשרות לקנות דירה פה ודירה שם.
שאתה מגיע לחריש
אתה ממש כמו המרגלים שחיפשו לספר לשה"ר על ארץ ישראל
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
50% שוכרים-לא אומר שהדירות האלו עומדות למכירה.
ירידות המחירים החדות העיר יוכיחו...
25% חרדים-כולל חרדים כמו יצחק קשת.
עדיף 25 אחוז חרדים כמו קשת
שבבני ברק ובביתר עילית מכלילים אותם באופן טבעי כחלק מתושבי העיר
מאשר 8-10 אחוז חרדים והרבה חילונים
שדתי לאומי לא מרוצים.
אז מה?
בעבר 30 אחוז מתושבי אלעד היו דת"ל
כרגע אין אפשרות לחרד חלקים מהעיר.
כבר היום יש אזורים ממש חרדים בעיר
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
לא ביקרתי אף פעם בחריש ואין לי שום קרוב בחריש , אבל אני שואל ברצינות אם חמישים אחוז מהעיר שוכרים , 25 אחוז מהעיר חרדים , החילונים לא מרוצים והמחירים זולים לדירות מוכנות עכשווי אז באמת מה ההתנגדות הגדולה כ''כ פשוט לבוא בקבוצות גדולות - ולחרד חלקים מהעיר כשאיפת @עו"ד נתן רוזנבלט שכותב ע''ז תמיד
צודק לגמרי אבל זה כמו לומר שעכשיו זה הזמן הכי טוב לקנות דירה כי יש הרבה דירות למכירה
שברור שעוד חצי שנה המחירים עוד יותר ירדו ויהיו עוד מאות דירות למכירה (מעל 1000 דירות שרובם מושקעות משתחררות בשנה זו במחיר למשתכן)
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
צודק לגמרי אבל זה כמו לומר שעכשיו זה הזמן הכי טוב לקנות דירה כי יש הרבה דירות למכירה
שברור שעוד חצי שנה המחירים עוד יותר ירדו ויהיו עוד מאות דירות למכירה (מעל 1000 דירות שרובם מושקעות משתחררות בשנה זו במחיר למשתכן)
מי דיבר על לקנות דווקא עכשו, אני שאלתי כצופה מהצד למה לא לארגן קבוצות לקניות מרוכזות עם מחירים מוגדרים וכמובן במעקב על מחיר נמוך ושכלול הדירות הבאות--- שאלתי על עצם הרעיון למה מתנגדים על פתרון עכשווי ומיידי לדיור בר השגה
 
מי דיבר על לקנות דווקא עכשו, אני שאלתי כצופה מהצד למה לא לארגן קבוצות לקניות מרוכזות עם מחירים מוגדרים וכמובן במעקב על מחיר נמוך ושכלול הדירות הבאות--- שאלתי על עצם הרעיון למה מתנגדים על פתרון עכשווי ומיידי לדיור בר השגה
הצעתי את זה ממזמן לפני יותר מחצי שנה באשכול של חריש (שכמו היום צפיתי אז לירידה חדה)
אין לחריש ועדת דיור כמו עפולה ששולטת על המחירים
והזמן יעשה את שלו בירידות ולמה לא לתת לזמן לעשות את זה לבד
ועובדים עכשיו חזק על חריש ועדת הדיור שלהם
ובסוף רוב אנשים מעדיפים את עפולה או דרום במחירים דומים (אפשר להתווכח למה אבל זה המציאות)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

פוסטים חדשים שאולי לא קראת....

סיכום אירועים: איראן בלהבות - מהמחאות ועד לסף עימות עולמי

הרקע וההתפרצות (סוף דצמבר 2025):

המחאות החלו ב-28 בדצמבר 2025 בטהראן, על רקע משבר כלכלי חריף וצניחה חדה בערך הריאל. מה שהחל כזעקת סוחרים ואזרחים על יוקר המחיה, הפך במהירות לגל הפגנות חסר תקדים ב-187 ערים הקורא להפלת המשטר.


הטבח והחשכת המידע (ינואר 2026):
  • דיכוי אלים: המשטר האיראני הגיב באכזריות יוצאת דופן. לפי נתוני ארגון זכויות האדם HRANA, נכון ל-23 בינואר, מספר ההרוגים המאומת עומד על למעלה מ-5,000 בני אדם, בהם 4,716 מפגינים ועשרות ילדים.
    יש דיווחים לא מאומתים מצד האופוזיציה האיראנית על מעל 60,000 הרוגים!

  • מעצרים המוניים: למעלה מ-26,500 בני אדם נעצרו, וקיים חשש כבד להוצאות להורג המוניות בבתי הכלא.

  • חסימת אינטרנט: החל מה-8 בינואר הוטל מצור דיגיטלי כמעט מוחלט על המדינה כדי למנוע זליגת תיעודים מהטבח.

המעורבות האמריקנית - "הארמדה של טראמפ":
הנשיא טראמפ, שחזר והזהיר את טהראן מפני המשך הטבח, הכריז ב-22 בינואר כי "ארמדה" אמריקנית (צי ספינות מלחמה, כולל נושאת המטוסים אברהם לינקולן) עושה את דרכה למפרץ הפרסי. טראמפ הבהיר כי ארה"ב בוחנת אפשרויות תקיפה ישירות נגד מטרות שלטוניות אם לא ייפסק הדיכוי. ולאחר הדלפות על ממדי הטבח, הכריז "העזרה בדרך".


הזווית הישראלית והאזורית:
  • כוננות שיא: ישראל נמצאת בדריכות עליונה מחשש שהסלמה אמריקנית תוביל לתגובה איראנית ישירה או באמצעות שלוחיה (פרוקסי).

  • איומי נתניהו: ראש הממשלה נתניהו הזהיר כי אם איראן תבצע "טעות" ותתקוף את ישראל, היא תפגוש עוצמה שטרם הכירה.

  • איומי טהראן: המשטר האיראני הודיע כי במקרה של תקיפה, בסיסים אמריקניים ויעדים בישראל יהיו "מטרות לגיטימיות".

באשכול זה נמשיך לעדכן סביב השעון בכל התפתחות, דיווחים מהשטח ופרשנויות ביטחוניות.
עודכן אדר תשפ"ד
ראשית, גופי הכשרות
ברוב אשכולות בנושא 'השקעות בשוק ההון' בפרוג, משתרבב עניין הכשרות.
למען הסדר באשכול זה נעלה עדכונים בנושא כשרות.
אני אשתדל לסכם ולתמצת ככל האפשר.

יש 4 גופי כשרות
  • בד"ץ העדה החרדית - על פי פסקי הרב יעקב בלוי זצ"ל שהיה בקיא גדול בתחום שוק ההון והוא שהביא את פסקיו ועל פי פסקים אלו נוהגים עד היום בגוף כשרות זה. היום הכשרות בראשות הרב שלמה זאב קרליבך.
  • גלאט הון - על פי פסקי רבי ניסים קרליץ והרב שמואל ואזנר. שסמכו ידיהם על הרב יעקב לנדו שמכיר את שוק ההון לעומקו. הרב משה שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית הוא מרבני 'גלאט הון'.
  • תשואה כהלכה – הרב שמואל דוד גרוס, רב חסידי גור אשדוד ועוד רבנים מוכרים וידועים בכל שכבות הציבור החרדי.
  • כלכלה על פי ההלכה- הרב אריה דביר, על פי פסקי הרב יוסף שלום אלישיב.

היום בכל החברות יש מסלולים כשרים, שמאושרים לפחות ע"י אחת מהכשרויות.
בין החברות שנמצאת ברשותם תעודת כשרות אפשר למצוא את:
אלטשולר שחם, אינפיניטי, הפניקס, הראל, כלל, מגדל, מור, מיטב דש, מנורה.

רשימות קרנות כשרות:
היי, הקטע הבא הוא אולי-פרק-ראשון-לסיפור-בהמשכים, אבל מכיוון שהסוף שלו עוד לא ברור(מהסיבה הפשוטה שהוא לא קיים), אז הוא יישאר בהגדרה הנוכחית עד לקבלת הנחיות חדשות😄
__

שיעורי היסטוריה הם הסיוט שלי.

כאילו מישהו לקח את הזמן ופיזר את כל החלקיקים הבלתי נראים שלו על פני נצח, ואז מתח את הכל על פני נצח נוסף. ויש לי חשד סביר שזאת גברת שוסטר, המורה המיתולוגית שאחראית לעוול הזה, המתקרא 'שיעור-היסטוריה-בכיתה-י"ב-בשיעור-שמיני-ואחרון-של-יום-ראשון-עייף-במיוחד'.

בשלב כלשהו הקשרים הסינפטיים במוח שלי נהפכים מבולגנים כמו סיר מקרוני דקיקים ומתוסבכים, והדף המרוט שמולי מעיד על כך בשתיקה דמומה רווית דיו בארבעה צבעים שונים.

אני מניחה ראש יגע על זרועותיי הלאות, מניחה למחשבה שלי להיסחף לתכנון עליז לאחר הצהריים הקרוב. המחשבה על בגדים חתיכים במחירי סוף עונה בזארה וסט אוברולים זעירים לאחיינית הכי מתוקה והכי יחידה שלי מציתים בי מלאי אנרגיה חבוי, ורטט של ציפייה חולף דרך כתפיי, מתעקל עם המרפקים ומתנגש בקצות אצבעותיי במרץ חסר סבלנות. היידה, מלחה!

'לא מומלץ, בגין עומד בגלל איזה תאונה עצמית מטופשת וחבורת שוטרים שלקחו הכל ברצינות מדי', קורא קול לא מוכר בקדמת מוחי, ואני משתעלת בהפתעה, תוהה מאיפה זה בא לי.

ראשית, מה למען השם קרה ליצירתיות האופטימית-בדרך-כלל שהיא משדרת לי מחזות אימה בדמות תאונות ופקקים אינסופיים?...

שנית, בהנחה ואכן הייתה תאונה, איך ייתכן שאני אדע עליה?

אוקיי, כן, זה פשוט לא הגיוני. או שאני נביאה, למרות שאני לחלוטין לא חושבת שאני שוטה או קטנה.

"גברת שטיינברג, אפשר לעזור לך במקרה?" קולה מטיל האימה של גברת שוסטר חודר לפתע דרך עור התוף שלי, והוא נשמע קרוב מדי. אני מרימה ראש, ממהרת למלמל מילות התנצלות.

"לרגע היה נשמע כביכול את מחרחרת מתוך שינה, אני מניחה שתטפלי בזה עוד היום", היא רצינית להחריד, ואני מוכרחה למלוא השליטה העצמית שלי כדי לא לפלוט צחקוק היסטרי.

היא חוזרת ללמד, ואני חוזרת לתנוחתי הקודמת, מסדירה נשימה. מיד אחרי זה מעיפה את הקול הטורדני ממקודם ל'stupid thoughts zone' שבירכתי מוחי וחוזרת לטוות חלומות על שמלות מהממות וסוודרים חתיכים שאולי יימצאו.

הזמן עובר מהר פתאום, ואני מתמתחת באושר כשקולו הרגוע עד אימה של יידל וורדיגר מזמר להנאתו שיר עם מילים ביידיש שמעולם לא טרחתי לנסות להבין.

אני מכתפת פאוץ', דוחפת אזניות וממהרת לחכות לאוטובוס שיקדם אותי למושא חלומותיי בשעה האחרונה- קניון מלחה.

אבל תוך דקות אני מוצאת את עצמי כלואה בלופ מחשבות אינסופי, ששוטף אותי בחוזקה ומכריח אותי לחשוב באובייקטיביות האם אני שוטה או קטנה.

כי בגין עומד בגלל איזו תאונה עצמית מטופשת וחבורת שוטרים שלקחו הכל ברצינות מדי.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

כידוע לכלום שעתיד הדיור (הלא רחוק אלא בעיצומו) הוא בפריפריה
ומה שמתבקש כמובן מאליו הוא שמחירים יהיו שם זולים בהפרש גדול מאד מהמרכז מתברר כאשליה כי אין הפרש עצום בין רכסים ונתיבות לב"ש וק"ג
והרי המחיר שם זה על בניה ופיתוח ולא על המיקום (שהביקושים שם נמוכים) אלא שאומרים שהבניה יקרה מה שזה תירוץ של קבלנים כי תראו כמה עולה דירה בבית שאן או בצפון הרחוק כנראה שזה לא רק הבניה אלא שהקבלנים עושים עלינו כסף טוב
אז מה הפיתרון קבוצות רכישה כמו בעכו (סוג של.. לא לצעוק עלי) או כמו שמשווקים באפיקי הנחל באופקים דירה במליון במקום 1.3 מליון
(דרך אגב החברה שם היא לא קבוצת רכישה פריאטית אלא חברה מסודרת מאד עם הצלחות טובות בכמה פרויקטים בגור ואלו חברות שמאגדים החל מרכישת הקרקע ועד הבניה ובטוחות לא כמו קבוצות רכישה זולות)
(במרכז שהמחיר זה על הביקוש קבוצת רכישה לא מוזילה הרבה אבל בפריפריה זה הפרש של 300-400 אלף , רבע ממחיר הדירה)
ובאמת חבל שמבזבים כ"כ הרבה מקומות שיש פוטנציאל עצום כמו רובע בילפוריה בעפולה שצמוד לשכנות החרדיות ובונים שם כמו ק"ג (9,000 יח"ד) והמחירים בעפולה הכי זולים מכל הפרפריות או כל מיני שכונות חדשות באופקים ונתיבות (או אפי' חריש דרום) שיכולים להתאים אם ישוקו בזול ויתאגדו מוקדם ולא ברגע האחרון (כמו שנוהגים לעשות) שאז מאוחר והמחירים יקרים וכבר לא שווה לנדוד עד לשם בתנאי כמובן שיש הסכמה אם ראשי עיר (צריך הרבה לחץ) ובצפת לדוג' ששם זה חרדי לגמרי צריך אפי' מעכשיו לאגד ולקנות משלב רכישת הקרקע ולא להיזכר מאוחר שהמחיר שימכרו שם יהיה כמו ברכסים
לדעתי זה נובע מזה שאף אחד לא האמין שיגורו בפריפריה (בגלל שלא חשבו שבמרכז המחירים יהיו גבוהים כ"כ ואפי' על ק"ג לא חשבו שיהיה כ"כ יקר וחבל שעד שיוצא לפועל זה לא רלוונטי בגלל המחיר) אבל עכשיו שלכולם ברור שנגור בפריפריה הגיע הזמן להקדים רפואה למכה לא יתכן שעל חור שיש כמה חרדים נשלם 1.4 (אולי למי שרגיל למחירי המרכז זה נשמע זול) אבל למי שמכיר את מחירי הפריפריה יודע שאלו מחירים מאד יקרים
והפריפריה עדין לא נהפכה למבוקשת לכן כל מה שצריך זה להקדים שיארגנו הרבה שיוקים בפריפריה ולא רק 1 כמו עכו שכבר נגמר הפרויקט
כי עד שישוקו עד תילה היא כבר תהיה יקרה (ליד ק"ג) ואחרי כן כסיף(ליד תילה)
לסיכום: מה שצריך הוא לאגד כבר בשלב המכרזים ולא לתת לקבלנים לקנות ושישוקו יעשו עלינו כסף (כמו בק"ג שקנו בזול) וגם נחסוך את עליות הבניה היקרות שהקבלנים עושים עלינו
או לבנות בצורות יותר זולות
בקיצור צריך שהמארגנים והציבור יתעורר לפני שבדור הבא בפריפריה לא נוכל לגור

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כג

אמִזְמוֹר לְדָוִד יי רֹעִי לֹא אֶחְסָר:בבִּנְאוֹת דֶּשֶׁא יַרְבִּיצֵנִי עַל מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי:גנַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי צֶדֶק לְמַעַן שְׁמוֹ:דגַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:התַּעֲרֹךְ לְפָנַי שֻׁלְחָן נֶגֶד צֹרְרָי דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי כּוֹסִי רְוָיָה:ואַךְ טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי כָּל יְמֵי חַיָּי וְשַׁבְתִּי בְּבֵית יי לְאֹרֶךְ יָמִים:
נקרא  8  פעמים
למעלה