זה לא קווים, זה משרד התחבורה, תבדוק שובחברת קוים רשמו לי המייל הזה,
ממשרד התחבורה עדיין לא קבלתי תגובה,
זה לא קווים, זה משרד התחבורה, תבדוק שובחברת קוים רשמו לי המייל הזה,
ממשרד התחבורה עדיין לא קבלתי תגובה,
צודקים זה תשובה של משרד התחבורה, לא שמתי לב.זה לא קווים, זה משרד התחבורה, תבדוק שוב
בכמה זמן הוא איחר?צודקים זה תשובה של משרד התחבורה, לא שמתי לב.
קוים עכשיו ענו לי-
שלום רב,
פנייתך לגבי קו 230 נבדקה ונמצא כי הקו יצא מתחנת המוצא בעיכוב עקב עומסי תנועה בנסיעתו הקודמת .
יצוין, כי זמן הגעת האוטובוס לתחנה במועד הינו זמן משוער , התלוי גם בעומסי תנועה משתנים וכי ייתכן ויחול עיכוב בהגעת האוטובוס שלא בשליטת החברה.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה *******
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת ,
בברכת נסיעה טובה ובטוחה.
יש לי מה להתקדם מכאן? או שסיימתי?
האוטובוס לא הגיע ולאחר חצי שעה+ (כנראה לא יצא בכלל) עברנו לתחנה אחרת לקווים אחרים למודיעין עילית,בכמה זמן הוא איחר?
לכאורה נראה שיש כאן הודאה של החברה שהקו יצא באיחור, עומסי תנועה קבועים לא נחשבים כתירוץ, באיזה שעה הוא היה אמור לצאת?
תביעה קטנהאני את שלי עשיתי? או יש משהו נוסף?
עדיין לא הספקתי לראות את המודל הלונדוני.המודל של המכרזים הוא בעייתי מבחינה כלכלית.
אני אנסה לכתוב בקצרה, נושא שהוא מורכב מאוד, המודל המוצלח ביותר שקיים היום הוא המודל שפועל בלונדון. צירפתי רגום גוגל של מסמך המסביר את העיקרונות בלונדון.
הבעיה היא שהמכרז מציב רף עליון של הכנסות שלא ניתן לעלות מעליו (ביצוע של כל הנסיעות), תוספת כלשהי מותנת ברצון וביכולת של משרד התחבורה, ומפעיל אין שליטה על זה.
לעומת זאת, להוצאות אין גבול, לירידה במהירות התפעולית, או הסעת נהגים מכל קצוות הארץ, יש השפעה משמעותית על ההוצאות, מה שגורם לכך שלפעמים לא ניתן לבצע את הדרישות של המכרז, חלק מהבעיות ידועות למפעילות בדרך כלל גם לפני הכניסה למכרז, והם בוחרות להתמודד מהסיבות שלהם שאין כאן המקום לפורטם כי רבים הם.
תשלום לפי מספר נוסעים בפועל הוא בעייתי, כי אז החברות יבטלו נסיעות שחשובות לרמת השירות, אבל לא מספיק כלכליות.
תשלום לפי ק"מ גם הוא בעייתי, כי החברות אז החברות מושכות ללו"ז שנותן מקסימות קילומטרז במינימום צי רכב, בלי קשר לצורך של הנוסעים.
המשרד מנסה למצוא נוסחה שהבסיס יהיה לפי ק"מ, והרווח יהיה ממספר הנוסעים, זה נעשה במכרז האחרון של דרום גוש דן, מכרז שנמצא כעת באויר.
גם המודל הזה בעייתי, כי לחברה יש כעת אינטרס שלא להרחיב את הלו"ז בזמנים שזה בעיקר שירות, כמו קווי לילה וכדו'.
המודל הלונדוני מציע בעצם את הדבר הבא
המפעיל מקבל תשלום לפי ק"מ, במידה והוא ביצע עבודה טובה מעל המצופה הוא יקבל בונוס, ואם הוא ביצע עבודה גרועה הוא יצא מהמשחק. הבונוס מאפשר לו להשקיע מעבר למתוכנן במידת הצורך.
ישנם הרבה חברות וכולם ממותגות אותו הדר, כך שבמידה ואחד לא מתפקד, אפשר להחליפו באחר, בלי שאף אחד יבחין.
יש גם משרדי תכנון שמתכננים את הלו"ז, והם מקבלים תגמול לפי מספר הנוסעים, אם לא יהיו נוסעים הם ירעבו ללחם, אבל פשיטת רגל שלהם לא תשפיע על יכולת קבלת המימון של מפעילות האוטובוסים.
וכל מה שכתבתי כעת היה בקצרה... וד"ל.
??אוטובוס שאיחר ב20 דקות בגלל ''תקלה'' והגיע בלי שילוט קו ,לא ידני ולא אלקטרוני, אחרי שהתעקשתי קצת (הרבה), הצלחתי להבין שזו הייתה התקלה - השילוט היה מקולקל, יש עילה לתביעה?
אגב, בנוגע לכל הדיון על הנציגי שירות בטלפון, רק בשביל זה שווה להתווכח איתם, כדי להבין למה אני מחכה 20 דקות בשמש במקום להיות במזגן...
ברור שכל אחד שמתחייב על משהו צריך לעמוד בו.עדיין לא הספקתי לראות את המודל הלונדוני.
אבל למעשה זה לא משנה. כל חברה שניגשה למכרז הקיים מחוייבת לעמוד בו, גם אם יכול להיות מכרז טוב ויעיל יותר.
תביעות קטנות היא אחת מהדרכים שיש לנו הנוסעים "לעשות משהו", הצרות של חברות התח"צ לא אמורות לעניין את הנוסע שמחכה בתחנה לפי הלו"ז של תנאי המכרז הקיימיים.
כל שכן במקרים של אי עצירה ושאר התנהגויות של נהג שזה חמור פי כמה.
ולכן - תלונות ותביעות וכמה שיותר!
אני שאלתי והרב אישר לילא עברתי על כל האשכול אז ייתכן שכבר ענו-
האם מישהו ברר את הנושא מבחינה הלכתית?
זה לא לגמרי מיותר.אני שאלתי והרב אישר לי
שכל אחד ישאל את רבותיו ויעשה כדעתם
נראה לי מיותר לפתוח פה את הדיון הנ"ל
לא כדאי לתבוע על המקרה הזה לבד, זה גם תלוי איפה קרתה התקלה אם לפני תחילת הנסיעה וכו'.
כולם לא עומדים במחוייבות, כי למה שיהיה להם עניין להתאמץ יותר מדי?ברור שכל אחד שמתחייב על משהו צריך לעמוד בו.
אבל כאשר רואים שכולם לא עומדים במחוייבות, אז מבינים שכנראה ויש בעיה בדרישות.
כמו שכבר כתבתי בעבר, החברות נמצאות במצב שהם צריכות לבחור מה פחות גרוע, לפשוט רגל ולהיות בצרות מול הבנק, או להתעלם מחלק מהדרישות של המשרד.
למען האמת, הדברים האלה לא מדוייקים, כי משרד התחבורה יודע טוב מאוד שאם חברה תפשוט רגל אזי הבנקים יקשיחו את התנאים למימון הענף הזה, ואז עלויות ההפעלה יזנקו, ולכן הם מעלימים עין מהחריגות של החברות.
אני אכתוב דוג' אחת לבעיתיות בענף.
המשרד מתעקש על היקף פעילות בלי להתחשב ביכולת הביצוע, ובשביל שהחברות יכלו לבצע את זה, המשרד מעלים עין מהפעלת קבלנים באמצע השבוע (למרות שנראה שהחברות שמחות להפעיל קבלנים בלי קשר ליכולת הביצוע שלהם), וגם החברות נאלצות להעסיק נהגים ברמה אנושית נמוכה, שנוהגים בפראות ומדלגים על תחנות ועוד מרעין בישין. אם קצת יותר גמישות, הסיפור הזה יכל להיות מאחורינו, אבל תביעה על אי עצירה בתחנה, לא יכול לשנות את דפוס הפעולה של החברות בתחום, כי הן מחוייבות להפעלה אחרת יקנסו, מה שגורם להם להעדיף לבצע נסיעה ולקוות שמצד אחד הנהג יעלה את כולם ומצד שני שלא יתהפך עם האוטובוס באמצע הנסיעה מאשר לצמצם את השירות עד שימצאו נהג שמתאים לבצע את המשימה הזאת בצורה טובה.
החברה ידעה מראש מה היקף הפעילות ומה יכולת הביצוע, והיתה צריכה להיערך לכך שיהיו שינויים במהלך תקופת המכרז. וזה גם לא בא בהפתעה, כי השינויים הגדולים כמו שכונות חדשות ופרוייקטים תחבורתיים גדולים ידועים זמן רב מראש.המשרד מתעקש על היקף פעילות בלי להתחשב ביכולת הביצוע
גם אני שאלתי והורו לי שמותרזה לא לגמרי מיותר.
אנחנו עברנו סיפור לא נעים של אוטובוס אחרון שהבריז
נשארנו תקועים באמצע הלילה באמצע שומקום.
יש לנו הקלטות של שיחות עם נציגי השירות שמסבירים שאין אוטובוס ותסתדרו
אחד מהם אפילו ניתק את הטלפון בפרצוף.
(זה היה באזור12-1 בלילה כשמהענה על ידי נציג כבר היה אמור להיסגר, ביקשתי שלא יסגור את הטלפון עד שהאוטובוס המובטח יבוא כי מפחיד אותי להיות לבד באמצע הלילה בלי מענה טלפוני שמבטיח אוטובוס)
האוטובוס המובטח לא הגיע גם כמה שעות אח"כ
למרות העוגמת נפש
בתור יהודים שומרי תו"מ לא נעשה עם זה שום דבר לפני שנדע שאכן זה מותר מבחינה הלכתית.
ולא באנו לשמוע מפה האם זה מותר או אסור
אלא כדי לקבל כיוון את מי לשאול ואיזה רבנים בקיאים בנושא.
בדיוק כמו שאנחנו מבררים אם יש כאלו שקיבלו כסף וכמה ומה התהליך ולמי לפנות.
אצלינו התהליך מתחיל דבר ראשון דרך רב שיתיר זאת.
זה מקרה שלדעתי כדאי לקחת איש מקצוע כעו"ד, וגם לברר מבחינה הלכתית מה וכמה מותר לתבוע@יוסי ב.ק וכל המומחים כאן:
גיסי נסע באוטובוס עם ילד בן 11, הנהג עצר כל תחנה בבלימה חזקה,
באחת הבלימות אדם גדל גוף עף על הילד, והילד עף על המכשיר תיקוף, משקפיו נשברו ונפצע בפנים (מכה יבשה ב"ה)
פנינו לדן ואמרו לנו לפנות לחברת ביטוח שלהם ולציין סכום תביעה.
כמה אפשר / מומלץ לתבוע על סיפור כזה??
תודה גדולה מראש!!!
תודה!זה מקרה שלדעתי כדאי לקחת איש מקצוע כעו"ד, וגם לברר מבחינה הלכתית מה וכמה מותר לתבוע
לדעתי מומלץ ללכת גם לפסיכולוג/עו"ס /פסיכיאטר ולספר בפרוטרוט איך הרגיש אותם שניות של פחד של לעוף באוויר ואי אפשר לדעת איך זה ייגמר וכו' ואיך האירוע הזה השפיע על הנפש.תודה!
אני פונה כרגע לתבוע את החברת ביטוח מול החברה ולא מול בית משפט, כך שנראה לי מותר הלכתית (אשאל ליתר בטחון).
הפציעה לא רצינית שפשוף אדום שעבר אחרי כמה ימים, עדיין נראה לכן שמדובר בתביעה רצינית?
ואם כן אני מנסה לתבוע לבד, כמה לדעתכם כדאי לתבוע??
תודה גדולה מאד!!!!
אני חיכיתי בתחנה השלישית, האוטובוס יצא מהתחנה הראשונה באיחור, השאלה אם זו בכלל עילה, כי לכאורה הם עבדו (כמעט) לפי הנוהל, וודאי יחסית לפעמים אחרות, השאלה אם זה נקרא תקלה בכלל, והאם העובדה שבסוף הם שלחו את האוטובוס הזה ולא אחר מסיבה כלשהיא - מראה שהתקלה לא באמת הפריעה להם, ועל איזה סעיף בכלל אפשר לתבוע על שילוט לא תקין???לא כדאי לתבוע על המקרה הזה לבד, זה גם תלוי איפה קרתה התקלה אם לפני תחילת הנסיעה וכו'.
א. איך עושים את זה?אפשר
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: