מידע צריך עזרה בקיובייס

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש לי שאלה
1.כיון שהתחלתי להתשמש בקיובייס ...ואני יעשה הרבה הקלטות אודיו מהאורגן שלי.. אם אני מקליט כלי מסויים ..להקליט אותו עם ריברווב/דיליי וכו' ..מהקלידים
או להקליט אותו יבש ולשים אפקט מהתוכנה? מה כדאי?
2. וכמה gain צריך בהקלטה ? יש כלל לכל כלי או שזה לא משנה?
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שלום וברכה
איזה סיבה יכול להיות שפתאום אני לא שומע שמע תוך כדי כיוון בתוכנה של התיקון זיופים?
גם כשזה דולק (מצורף תמונה)?
איך אני חוזר לשמוע את עצמי תוך כדי שאני מכוון?
צפה בקובץ המצורף 1250979
לפעמים ה control room לא מוגדר ולכן לא שומעים.

אם אתה לוחץ על F4
אתה מגדיר שם את הכניסות והיציאות (input output)
שם אתה רואה אם הם מנותבים לכרטיס קול או שהם לא מוגדרים

אחת הלשוניות למעלה היא control room ושם צריך לראות אם זה מנותב לכרטיס קול או לא
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
גם אני התחלתי בס"ד לפני כמה ימים בשעה טובה להשתמש בקיובייס
בשעה טובה :) כולם פה שמחים ומחכים לשמוע תוצאות..
בעבודה עם מידי לפעמים בהתחלה זה ממש קשה, אז אל תישבר ;) עם הסבלנות שלך אתה בנוי לזה
להקליט אותו עם ריברווב/דיליי וכו'
מקובל להגיד שלא, כי אם הקלטת עם האפקטים אתה לא יכול לבטל אותם

והרבה פעמים רוצים במיקס לשים אפקטים אחידים על כל הערוצים בפרוייקט שצריכים, כדי לתת תחושה שהכל מתרחש במרחב אחד

לענ"ד לפחות את הריוורב הארוך אם יש, או דילי ארוך כדאי לבטל, כל השאר אם זה משהו עדין אפשר להשאיר

כמובן שלכתחילה עדיף יבש לגמרי ושתתרגל כל הזמן לשים את האפקטים הנכונים בפרוייקט

באופן כללי בכל פרוייקט כדאי שיהיה:
ריוורב קצר, שנותן תחושה של חדר ולא חלל ענק, זה עוזר להדביק את כל הערוצים שמקבלים אותו - אחד לשני, כדאי לא להגזים איתו.

ריוורב ארוך, נותן תחושה של מרחב וחלל גדול, הרבה פעמים זה סאונד שמחפשים, גם אותו לשים בעדינות ובמידה, שלא ימרח את הסאונד של הערוץ שמקבל אותו

דיליי ארוך, גם עוזר לתחושב מרחב וחלל גדול, ובעדינות כנ"ל

אתה יכול בראש כל פלאגין כזה לחפש בפריסטים כיוון שאתה אוהב מהמכשיר אפקטים


כמה gain צריך בהקלטה ?
כדאי שיהיה בממוצע בשלושת רבעי עוצמה במד שאתה רואה בצד שמאל, הכי חשוב להקפיד שזה לא יגע בכלל בתקרה של העוצמה, כי את הדיסטורשן שזה עושה לפס קול שמוקלט קשה לטשטש אח''כ, ומצד שני ערוץ שהוקלט נמוך אפשר להגביר תמיד

החיסרון בלהקליט בעוצמה נמוכה מידי, שלפעמים כשמגביהים מקבלים כל מיני רעשי רקע שהיו בהקלטה, בעיקר רעשי חשמל אם יש
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
בשעה טובה :) כולם פה שמחים ומחכים לשמוע תוצאות..
בעבודה עם מידי לפעמים בהתחלה זה ממש קשה, אז אל תישבר ;) עם הסבלנות שלך אתה בנוי לזה

מקובל להגיד שלא, כי אם הקלטת עם האפקטים אתה לא יכול לבטל אותם

והרבה פעמים רוצים במיקס לשים אפקטים אחידים על כל הערוצים בפרוייקט שצריכים, כדי לתת תחושה שהכל מתרחש במרחב אחד

לענ"ד לפחות את הריוורב הארוך אם יש, או דילי ארוך כדאי לבטל, כל השאר אם זה משהו עדין אפשר להשאיר

כמובן שלכתחילה עדיף יבש לגמרי ושתתרגל כל הזמן לשים את האפקטים הנכונים בפרוייקט

באופן כללי בכל פרוייקט כדאי שיהיה:
ריוורב קצר, שנותן תחושה של חדר ולא חלל ענק, זה עוזר להדביק את כל הערוצים שמקבלים אותו - אחד לשני, כדאי לא להגזים איתו.

ריוורב ארוך, נותן תחושה של מרחב וחלל גדול, הרבה פעמים זה סאונד שמחפשים, גם אותו לשים בעדינות ובמידה, שלא ימרח את הסאונד של הערוץ שמקבל אותו

דיליי ארוך, גם עוזר לתחושב מרחב וחלל גדול, ובעדינות כנ"ל

אתה יכול בראש כל פלאגין כזה לחפש בפריסטים כיוון שאתה אוהב מהמכשיר אפקטים



כדאי שיהיה בממוצע בשלושת רבעי עוצמה במד שאתה רואה בצד שמאל, הכי חשוב להקפיד שזה לא יגע בכלל בתקרה של העוצמה, כי את הדיסטורשן שזה עושה לפס קול שמוקלט קשה לטשטש אח''כ, ומצד שני ערוץ שהוקלט נמוך אפשר להגביר תמיד

החיסרון בלהקליט בעוצמה נמוכה מידי, שלפעמים כשמגביהים מקבלים כל מיני רעשי רקע שהיו בהקלטה, בעיקר רעשי חשמל אם יש
תודה רבה על התשובה המפורטת!

כמה זה במספרים ? כאילו עד כמה זה צריך להגיע הכי גבוה שזה לא יעבור את זה?

אני תמיד מקליט הקלטה פנימית ולא כלי חיצוני עם מיקרופון..
המטרה שלי זה פלייבקים עם דגימות ופלאגינים אז לא יהיו רעשי רקע _אני חושב..

(אגב עולם הפלאגינים פשוט מטורף...אף אורגן לא מתקרב לרמה הזאת.. למשל אני עכשיו מתענג על פלאגין גיטרות רוק מטורף..איזה עוצמות מטורפות יש לו... וכבר מתכנן להקליט עם זה משהו בעז"ה.. )

עוד שאלה קטנה.. האם יש אפשרות ללמוד את כל הבסיס לבד? בכדי להוציא פלייבקים ברמה וכו דרך התוכנה..
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כמה זה במספרים
המספרים בתוכנה, בגלל שזה דיגיטלי, סופרים מ-0 למטה
דהיינו, הדיגטלי יש לו תקרה שברגע שעוברים אותה הוא לא יודע להתמודד עם הסאונד והוא פשוט נחתך, לכן אם יש פתאום איזה צליל בהקלטה שמגיע חזק - השפיץ של הגל שלו יימעך, רואים את זה בתוכנה ממש אם עושים זום, ואז יש דיסטורשן שקשה להיפטר ממנו
(זה מאוד מוכר מהקלטות בmp3 ששמים ליד רמקולים ענקיים והכל נשמע מפוצפץ כזה)

בשונה ממכשירים אנלוגיים, פרה אמפים למיניהם, ובעצם הכרטיס קול עצמו, ככל שיהיה יותר איכותי ויקר יש לו אפשרות לספוג את הזליגות האלה, ולפעמים הסאונד דיסטורשן של פרה אמפ זה משהו שמחפשים לקבל.

בכל אופן (איזה הרצאה :geek:)
במחשב שהוא דיגיטלי לא עוברים את האפס העליון, ולכן דבר ראשון צריך להתרחק ממנו

מקובל לומר שההקלטה צריכה להיות בסביבות 18-
ולא לעבור את ה 6-

ובאופן כללי, כל המיקס עצמו, אם בסוף הוא לא עובר הרבה את ה 6- זה נותן במאסטרינג מרחב תמרון ומאושר יותר לטפל בכל הסאונד הכללי של הפרוייקט
פלייבקים עם דגימות ופלאגינים
כל האמור לעיל פחות רלוונטי להקלטות מידי בשלב ההקלטה, כי אתה מקליט רק פקודות מידי למחשב, אחר כך אתה יכול לשנות את הכלי נגינה בערוץ וכו', ממילא גם אם עברת את ה-0 העליון, זה יישמע עם דיסטורשן, אבל אם תנמיך את הווליום זה יסתדר

בכל מקרה עניין ה 18-
כן רלוונטי לגבי הפרוייקט בכללי שכל ערוץ יהיה בערך בערך באיזור הזה

האם יש אפשרות ללמוד את כל הבסיס לבד?
הרבה מהמידע שכתבתי פה למדתי בקורס סאונד בפרוג, מוזמן ;) (ואני לא שתול של המערכת לעשות פרסומת)

יש גם קורסים אינטרנטיים שאפשר לקנות (ירון סאפר יש אצלו כזה)
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
בכל מקרה עניין ה 18-
כן רלוונטי לגבי הפרוייקט בכללי שכל ערוץ יהיה בערך בערך באיזור הזה
מיקס עושים דרך הפיידרים של המיקסר? כי אם כן אז אני מבין שיכולים להיות כלים שיהיו אפילו פחות מה-18 וכדומה..או שלא הבנתי?
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
המיקס יכול להתחיל דרך הפיידרים, כמובן שיש עוד המון המון דברים שקשורים למיקס מעבר לווליום של כל כלי

וודאי שלא כל כלי צריך להיות על 18, זה משהו כללי שמראה שאתה באיזור טוב, לא נמוך מידי ולא קרוב מידי למעלה

אישית לא בטוח בכלל שאני מקפיד על זה.. יותר חשוב זה, בהקלטות אמיתיות לא לגעת ב-0 ובמידי לשמור בסופו של דבר על מרווח של כל הפרוייקט - כשכל הערוצים עובדים ביחד - לא לעבוד צמוד צמוד ל-0
 

netanel10

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
המיקס יכול להתחיל דרך הפיידרים, כמובן שיש עוד המון המון דברים שקשורים למיקס מעבר לווליום של כל כלי

וודאי שלא כל כלי צריך להיות על 18, זה משהו כללי שמראה שאתה באיזור טוב, לא נמוך מידי ולא קרוב מידי למעלה

אישית לא בטוח בכלל שאני מקפיד על זה.. יותר חשוב זה, בהקלטות אמיתיות לא לגעת ב-0 ובמידי לשמור בסופו של דבר על מרווח של כל הפרוייקט - כשכל הערוצים עובדים ביחד - לא לעבוד צמוד צמוד ל-0
מה למשל קשור עוד למיקס?
מה שאני יודע בינתיים זה הווליום של כל כלי..,שכולם יושבים כמו שצריך..פיצול ימין ושמאל לפי הצורך...
אפקטים.
אשמח לדעת ממש בקצרה מה עוד צריך..
וכמה זה צריך להיות בפיידר הראשי של הסטריאו אאוט?
 

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מה למשל קשור עוד למיקס?
מה שאני יודע בינתיים זה הווליום של כל כלי..,שכולם יושבים כמו שצריך..פיצול ימין ושמאל לפי הצורך...
אפקטים.
אשמח לדעת ממש בקצרה מה עוד צריך..
וכמה זה צריך להיות בפיידר הראשי של הסטריאו אאוט?
מיקס זה באמת מכלול של דברים, והרבה מאוד מזה קשור לווליום כמו שאמרת, רק שיש עוד צורות לטפל בווליום

לדוגמה אם יש כלי שיש לו יותר מידי באסים, נניח גיטרה חשמלית על דיסטורשן ויש לה הרבה באס, אם תרצה שהיא תנגן ביחד עם גיטרה באס, ככל הנראה תצטרך להנמיך בעיקר את איזור התדרים הנמוכים של הגיטרה

זה בעצם איקיו (אקוולייזר) (EQ)
נותן לך לשחק עם ווליום לפי תדרים

כמובן שמאוד חשוב בשלב העיבוד לחשוב באיזה כלים להשתמש, ואיך השילוב ביניהם יישמע יפה בלי הרבה עומס באיזור תדרים מסויים

אז במיקס יש מצד אחד את השלב שלוקחים ערוץ מסויים ומנסים לעשות אותו יפה ונקי, ומצד שני בסוף כדי לשלב 20 ערוצים ביחד צריך לפעמים להוריד ו'לפגום' טיפה בסאונד כדי שלא יהיו הרבה עומסים באותו מקום ולגרום לכל הכלים לעבוד ביחד

עניין נוסף במיקס זה להגביל את העוצמה של כל ערוץ, כי אם כל ערוץ ינגן מידי פעם ממש חלש ומידי פעם ייתן פיקים של עוצמה חזקה, כל המיקס יישמע מאוד לא יציב

לכן משתמשים בקומפרסור, בקומפרסור מגדירים נקודת ווליום שכשהערוץ מגיע אליה הוא מתחיל להנמיך, ממילא הערוץ לא חורג הרבה מעוצמה מסויימת, וזה נותן אפשרות גם להגביר יותר את העוצמה הכללית של הערוץ, ככה שיישמעו אותו תמיד

כמובן שחשוב שזה לא יישמע דחוס מידי, יש בזה הרבה שיטות, בכל אופן אלו שני הכלים המרכזיים במיקס שכדאי ללמוד ולהתרגל להשתמש בהם תמיד
 
נערך לאחרונה ב:

נתנאל 1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
ימין ושמאל לפי הצורך...
אפקטים.
כמובן שזה מאוד עוזר, כלים שנשמעים דומים אחד לשני אפשר לפצל

תפקידי אקורדים של גיטרה מאוד מומלץ להקליט פעמיים ולשים אחד בימין ואחד בשמאל
כנ"ל בהקלטת מקהלות, להקליט לפחות 4 פעמים ולשים כל פעם בצד אחד

יש שיטה נחמדה שמשתמשים בה לפעמים בגיטרות ויכולה לשמש גם במידי - שגם אם הוקלט ערוץ אחד - מכפילים אותו, ושמים ערוץ אחד לימין ואחד לשמאל (בשלב הזה זה לא נותן תחושת סטריאו כי הנתונים בכל אוזן שווים במדוייק וזה כמו לשמוע במונו)
ואז את אחד משני הערוצים שמים בדיליי של 30ms, זה נמצא מתחת לאיזור של הצידוד ימינה ושמאלה של כל ערוץ, פשוט רושמים מספר בין 30 ל50
 

שמחת חיים

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מה זה יכול להיות?
שאני לא מצליח ליישר לגמרי על הקצב צורה אוטומטית עם הQ על הפס של הפעימה

כמו בתמונה
1684826875845.png
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מה זה יכול להיות?
שאני לא מצליח ליישר לגמרי על הקצב צורה אוטומטית עם הQ על הפס של הפעימה

כמו בתמונה
זה קורה רק בדגימה הזאת או בכל הדגימות? אם זה רק בדגימה הזאת כנראה שלחצת על מה שמופיע בתמונה. אם לא תעלה תמונה של כל התוכנה
 

קבצים מצורפים

  • צילום מסך 2023-05-23 185146.png
    צילום מסך 2023-05-23 185146.png
    KB 25.8 · צפיות: 24

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
שאלה למבינים בהתקנת קיובייס:

אם יש לי רישיון להתקין על מחשב אחד והתקנתי עליו,
אני יכולה להסיר התקנה ואז תהיה לי אופציה להתקין על מחשב אחר?

או שברגע שהתקנתי על מחשב אחד אז אין דרך להעביר את זה למחשב אחר?

תודה!
 

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אם זו גירסת פרו 12 אפשר להתקין על 2 מחשבים (ואולי אפי' 3 לא זוכר) לפני המעבר למחשב החדש צריך לנתק את הרשיון מהמחשב הישן אם לא עשו את זה ניתן לעשות זאת במחשב החדש אבל זה יותר מורכב
כך כתוב באתר החברה למרות שבפועל אף פעם לא עשיתי את זה
 
נערך לאחרונה ב:

Studio Bit

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
שיפט ולחיצה בחיצים למעלה במקלדת
 

ALESIS

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יפה מאוד, ממש תענוג להקשיב!
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמא

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה קְרָאתִיךָ חוּשָׁה לִּי הַאֲזִינָה קוֹלִי בְּקָרְאִי לָךְ:ב תִּכּוֹן תְּפִלָּתִי קְטֹרֶת לְפָנֶיךָ מַשְׂאַת כַּפַּי מִנְחַת עָרֶב:ג שִׁיתָה יְהוָה שָׁמְרָה לְפִי נִצְּרָה עַל דַּל שְׂפָתָי:ד אַל תַּט לִבִּי לְדָבָר רָע לְהִתְעוֹלֵל עֲלִלוֹת בְּרֶשַׁע אֶת אִישִׁים פֹּעֲלֵי אָוֶן וּבַל אֶלְחַם בְּמַנְעַמֵּיהֶם:ה יֶהֶלְמֵנִי צַדִּיק חֶסֶד וְיוֹכִיחֵנִי שֶׁמֶן רֹאשׁ אַל יָנִי רֹאשִׁי כִּי עוֹד וּתְפִלָּתִי בְּרָעוֹתֵיהֶם:ו נִשְׁמְטוּ בִידֵי סֶלַע שֹׁפְטֵיהֶם וְשָׁמְעוּ אֲמָרַי כִּי נָעֵמוּ:ז כְּמוֹ פֹלֵחַ וּבֹקֵעַ בָּאָרֶץ נִפְזְרוּ עֲצָמֵינוּ לְפִי שְׁאוֹל:ח כִּי אֵלֶיךָ יְהוִה אֲדֹנָי עֵינָי בְּכָה חָסִיתִי אַל תְּעַר נַפְשִׁי:ט שָׁמְרֵנִי מִידֵי פַח יָקְשׁוּ לִי וּמֹקְשׁוֹת פֹּעֲלֵי אָוֶן:י יִפְּלוּ בְמַכְמֹרָיו רְשָׁעִים יַחַד אָנֹכִי עַד אֶעֱבוֹר:
נקרא  2  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה