אתגר נספח אתגר- ללכת לקצה

שיבת ציון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
הכוונה ממש נוטה למות וכו', או שזה רק רעיון למצב קצה?
מאמינה שזה רעיון. מצב קצה זה מצב שיגרום לקורא להרגיש בקצה- מצב כמעט בלתי אפשרי מבחינה רגשית או שכלית. לדוגמא: אדם שנוטה למות מעורר רחמים ותחושת פרידה אצל הקורא- ואדם שכועס מעורר הזדהות או עצבנות, שילוב של שני האנשים האלו בסיטואציה אחת יגרום לתערובת רגשות הנוגדים זה את זה אצל הקורא, ומביא אותו למצב קצה.
כמוהו יש עוד רעיונות וסיטואציות המביאות קוראים למצב קצה.
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
חובה בקטע לכתוב רק על זה?

שוקלת..
מתלבטת..
אסביר.

אני חוששת שזה יגיע למצבי קצה פרווה כאלו
כמו מאושר ועצוב, ביישן ומוחצן, צדיק ורשע.
ולא לשם אנחנו מכוונים.
רוצה להוציא את העוצמות שיש בכם.

אז כן,
נישאר עם נוטה למות.
 

כלי מיתר

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
כתיבה ממש יפה ומרתקת וגם מאוד מתאימה לנושא האתגר
מי שקורא מצפה ל ----- happy end
והיה יותר מרגש אם בסוף לפני פטירתו של רועי --באמת היה מגלה תעצומות נפש לסלוח
@ilan p שים לב שמגיבים רק כאן, בנספח.
@כלי מיתר - מקסים!
 

כלי מיתר

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
כתיבה ממש יפה ומרתקת וגם מאוד מתאימה לנושא האתגר
תודה.
מי שקורא מצפה ל ----- happy end
והיה יותר מרגש אם בסוף לפני פטירתו של רועי --באמת היה מגלה תעצומות נפש לסלוח
ברור שזה הכי יפה, גם יותר יפה ומרגש היה שבזכות זה שהוא סלח לו הבן המזדקן שלו מצא שידוך.
ובכללי הסתפקתי אם להכניס בסיפור משהו חרדי, להלביש להם כיפות, להוסיף שיחות מוסר או ציטוטים נלהבים.
אבל תכלס' נכון שכתיבה זה סה"כ כלי להעברת מסרים, ולא מטרה בפני עצמה, ובתור יהודים אנחנו מעבירים מסרים של יהודים שיקדמו אותנו בעבודת ה'. אבל כאן האתגר הוא להשתפשף בעצם הכתיבה, ובשביל זה הסתפקתי בלכתוב את הסצנה המתבקשת באתגר. אם הסיפור הזה יתפתח לסיפור שלם ודאי שהוא יקבל הרבה יותר תוכן.
 

אריאלל34

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
@כלי מיתר
קטע מדהים.
קראתי את השורות האחרונות ופשוט קפץ לי משהו בלב.
בדיוק כמו שכתבה פותחת האתגר, גורם לקרא אותו שוב ושוב.
@מגבת אהבתי מאוד את הנושא. תמיד כיף לקרא על רגעים כאלו : )
 
נערך לאחרונה ב:

שולמית רוז

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה יכול להיות גם נוטה למות כי עומדים להרוג את הגיבור?
והקטע צריך להיכתב במיוחד לאתגר? או שאני יכולה להעלות קטע שכתבתי בלי קשר?
מה שבא לך... לדעתי
עדיין יש איזשהוא מרחב בחירה...
 

אפרוח מבושל

משתמש מקצוען
גם לי הציק ה"יטפל",
אבל מציק לי גם "אערב"...
בערב- הכוונה מן הסתם לערב הקרוב אבל המשמעות יכולה להיות גם בעוד שנה. כשאומרים בערב זה בעצם מיודע באופן רגיל. כך שבעצם חסרה מילה כמו: הקרוב, האפשרי... כי אי אפשר ליידע בלי שברור על מה מדובר. כולנו יודעים שכנראה הכוונה לקרוב ביותר אבל מבחינה שפתית והגיונית זה לא מחייב.
אערב- הכוונה לערב הזה וכך גם המשמעות, ללא תוספות.
אם מוסיפים את התוספת אין בעיה, אבל לא הופיעה כאן תוספת.

הגיוני שמציק, זו טעות נפוצה, כך שלא רגילים לראות את הניסוח הנכון. ענין של הרגל.
 

AUVI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית


יכול להיות שהכוונה להערב?
[עם ה' ולא עם א'?]
זה נראה כך.

@אפרוח מבושל, @שולמית רוז לא התכוונה שמפריע לה שינוי הניסוח מבערב להערב (הזה).
אלא שמפריע לה שהאיות הנכון של המילה הוא הערב ולא אערב.
אערב זה אני אערב אותו בסוד העניין, אני אכניס אותו בסוד העניין, לערב, כמו לערבב.
זה הכל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

פרק קמב א מַשְׂכִּיל לְדָוִד בִּהְיוֹתוֹ בַמְּעָרָה תְפִלָּה:ב קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶזְעָק קוֹלִי אֶל יְהוָה אֶתְחַנָּן:ג אֶשְׁפֹּךְ לְפָנָיו שִׂיחִי צָרָתִי לְפָנָיו אַגִּיד:ד בְּהִתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי וְאַתָּה יָדַעְתָּ נְתִיבָתִי בְּאֹרַח זוּ אֲהַלֵּךְ טָמְנוּ פַח לִי:ה הַבֵּיט יָמִין וּרְאֵה וְאֵין לִי מַכִּיר אָבַד מָנוֹס מִמֶּנִּי אֵין דּוֹרֵשׁ לְנַפְשִׁי:ו זָעַקְתִּי אֵלֶיךָ יְהוָה אָמַרְתִּי אַתָּה מַחְסִי חֶלְקִי בְּאֶרֶץ הַחַיִּים:ז הַקְשִׁיבָה אֶל רִנָּתִי כִּי דַלּוֹתִי מְאֹד הַצִּילֵנִי מֵרֹדְפַי כִּי אָמְצוּ מִמֶּנִּי:ח הוֹצִיאָה מִמַּסְגֵּר נַפְשִׁי לְהוֹדוֹת אֶת שְׁמֶךָ בִּי יַכְתִּרוּ צַדִּיקִים כִּי תִגְמֹל עָלָי:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה