דיון מתח בספר נשי

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אני מתכננת כרגע עלילה לספר ורוצה להכניס מתח בין הדמויות בעלילה
לא מתח של רובים ואקדחים.
דמות אחת רוצה משהו,
שאר הדמויות מונעות ממנה להגיע אליו- הם מסתירים ממנה סוד
(גם אני שומרת בסוד מה הסוד:)
בסצנת השיא היא מגלה את הסוד
אשמח לקבל עצות וטיפים איך להכניס כמה שיותר מתח רגשי בספר
 
נערך לאחרונה ב:

Avigail Amram

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
#שהחסרונות של הדמות הראשית הם אלו שיגרמו לסביבה להסתיר ממנה את הסוד. אלו לא חייבים להיות חסרונות אמיתיים אלא שהסביבה מסתכלת על הדמות בזווית כזו שגורמת להם לחשוב עליה דברים מסוימים. מה שיוצר ריחוק והתנשאות בין הדמויות.

#להדגיש את ההתאחדות של כולם נגדה. שהיא תרגיש לבד לבד. שגם האנשים שהכי קרובים אליה יחשבו שלא מתאים לספר לך כי היא לא מתאימה/ זה עלול לפגוע בה.

#ליטול ממנה לגמרי את הבחירה החופשית לדעת את הסוד.

#שהיא שומעת בהתחלה שיש סוד דווקא ממישהו שלא מהמעגל הקרוב בחייה( למה הוא יודע והיא לא)

מקווה שזה יעזור, בהצלחה!
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה רבה על הטיפים,
אדגיש שהקורא גם לא יודע את הסוד,
כשהגיבורה תדע גם הקורא ידע.
ובנוסף הם לא מגלים לה כי מפחדים שיפגע בה והיא תחליט החלטות פזיזות בעקבות בידיעה
אם יש למשהו טיפים נוספים להגדלת המתח אשמח לשמוע
 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנה מעט טיפים באדיבות מישהו בעילום שם, בעריכתי הנדיבה: (אין חשש פלגיאט.).

1. הדגשת החסרונות של הדמות הראשית:

הציגי את החסרונות בצורה עדינה, אל תתמקדי בתכונות שליליות מובהקות, אלא ברמזים עדינים שגורמים לאחרים להסתייג. השתמשי בפערים בין תפיסתה העצמית לתפיסת הסובבים. הדמות עשויה להאמין שהיא חזקה, בעוד שאחרים רואים בה חולשה. ציירי דמויות שמתייחסות אליה בחשדנות או רחמים, הדבר ייצור אווירה של ניכור ויתרום לתחושת הבדידות שלה.

2. הדגשת הבידוד החברתי:

הציגי מצבים בהם הדמות נדחית או מוקטנת על ידי חבריה הקרובים, הדבר ימחיש את עומק הבדידות שלה. השתמשי בדמויות "שומרות סוד" שמגינות עליה מפני האמת, הדבר יגביר את תחושת חוסר האונים שלה. תני ביטוי לתחושותיה של הדמות, תארי את עולמה הפנימי ואת תחושת הניכור והייאוש שהיא חווה.

3. שלילת הבחירה החופשית:

הציגי מצבים בהם מידע חיוני מוסתר ממנה במכוון, הדבר יגרום לה לחוש חוסר שליטה ותסכול. השתמשי בדמויות שמנצלות את חולשותיה כדי למנוע ממנה לגלות את האמת, הדבר יגביר את תחושת חוסר האונים שלה. ציירי מצבים בהם היא נאלצת לקבל החלטות קשות ללא כל מידע, הדבר ידגיש את הפגיעות שלה.

4. גילוי הסוד על ידי גורם חיצוני:

השתמשי בדמות שולית לכאורה שתגלה לה את הסוד: הדבר יפתיע אותה ויעורר בה סקרנות וחשד. ציירי את תגובתה של הדמות לגילוי, תארי את הכעס, הפחד והבלבול שהיא חווה. השתמשי בגילוי כזרז לפעולה, הדמות עשויה לנקוט בצעדים קיצוניים כדי לחשוף את האמת המלאה.

טיפים נוספים:

השתמשי בשפת גוף ובתקשורת לא מילולית: תארי את הבעות הפנים, תנועות הגוף וטון הדיבור של הדמויות כדי להעביר את המתח הרגשי.
צרי אווירה של סודיות ומתח: השתמשי בתיאורים חושיים ובאלמנטים של מסתורין כדי להגביר את הציפייה.
השתמשי בקונפליקטים פנימיים: הציגו את המאבקים הנפשיים של הדמות הראשית ואת התלבטויותיה המוסריות.
 

RIVKA W

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם הדמות עדיין לא יודעת שיש סוד נראה לי שאפשר לתת לה (ולקוראים) רמזים לגביו
כל מיני התנהגויות שקשורות אליו ולא מובנות לדמות ולקורא וכמו שאמרו פה קודמי זה ידגיש את הבדידות שלה, את חוסר ההבנה וההתאחדות של כולם נגדה.
אם תצליחי לתת רמזים מוצלחים אז כשיתגלה הסוד או הקיום שלו תהיה תחושת 'אה... נפל האסימון, בגלל זה איקס וואי זד...'
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי
בהצלחה
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
@אוראל סולטן ו @Avigail Amram - תודה רבה!
@RIVKA W הבנתי מה התכוונת - אני מכירה אתה זה
מקווה שאצליח לעשות זאת בצורה נכונה...
כשקוראים את הספר פעם שניה אני אומרת לעצמי וואוו איך לא שמתי לב
אבל זאת אומנות!

אני חושבת שאשאל אתכם כאן עוד שאלות לגבי העלילה כי אני הולכת בשיטה של- לבנות הכל לפרטי פרטים
ואז להתחיל לכתוב....אז לבנתיים יש עוד קצת זמן עד שאולי אולי יעלה פה....:)

הגיבורה בסיפור מאורסת לבחור , לבחור יש קשר עם אבא שלה עוד מלפני האירוסין- (הם גרים בלונדון)
חשבתי : או שהוא לומד בישיבה של אבא שלה - נדוש לגמרי
או שהוא עובד אצל אבא שלה - אם כן במה?, אני צריכה התאמה למגזר שלנו ולא סתם מישהו לא סגור על עצמו
עובד לומד/ עבודה תורנית אחרת?
או קשר אחר קרוב- איזה קשר?
האם המשפחות שלהן מכירות עוד קודם?
 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יכול להיות שיום אחד הוא הציל אותו בשנייה האחרונה מאיזה אסון, וכך "הרב החשוב" (אב הגיבורה) הכיר את הבחור בעל הספקות המעטות באמונה, והחליט לקחת אותו לידים שלו ולעזור לו. בשידוכים הוא מסתבך בגלל מעשים מהעבר שהוא לא יכול להסביר אותם, כי הם קשורים לסוד, אז האב לוקח אותו לחתן, והם מתנים ביניהם שלעולם אבל לעולם לא יגלו לאישה את הסוד, וכך אומרים לכל המשפחה והקרובים משני הצדדים. עד שלפתע אופנוען חילוני חשאי שהיא פוגשת ברחוב, פולט לה בטעות משהו בקשר לסוד...

אני בונה את הסיפור פרטים פרטים תוך כדי הכתיבה כאן, וב"ה אני מצליח לעשות את זה לא רע (ע"ע "נשק הימלטות"...).

גם העלילה שהצעתי בהודעה הזאת, ב"ה הגיעה לי ברגע אחד...
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
רעיון פצצה אבל מתנגש לי לגמרי עם העלילה הקיימת
איך עוד הם יכולים להכיר קשר קרוב
ואיך אתה מארגן את העלילה תוך כדי?
לי זה קשה , כי אני צריכה לארגן את הדמויות ואת הקונפליקט עוד קודם.
יש לך בסיפור קונפליקט?
 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מי אמר שהם צריכים להכיר?

לגבי הסיפור, בזה ה' עוזר לי הרבה.

וכן, אני מאוד אוהב להכניס קונפליקטים בסיפורים שלי, למרות שחלק מתוכננים מראש.
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני מתכננת כרגע עלילה לספר ורוצה להכניס מתח בין הדמויות בעלילה
לא מתח של רובים ואקדחים.
דמות אחת רוצה משהו,
שאר הדמויות מונעות ממנה להגיע אליו- הם מסתירים ממנה סוד
(גם אני שומרת בסוד מה הסוד:)
בסצנת השיא היא מגלה את הסוד
אשמח לקבל עצות וטיפים איך להכניס כמה שיותר מתח רגשי בספר
אקדים ואומר, שאין לי ידע מקצועי בכתיבה על שלל גווניה, ואני לא בקי במחקרים על ספרות וסוגיה.
העצות שלי הן אך ורק מניסיון אישי שלי ככותב עלילות.
ישנם כמה מרכיבים שלדעתי ניתן להשתמש בהם כדי ליצור מתח בעלילה.
כאשר מדובר בעלילה של דרמה, כמו זו המתוארת כאן, נראה לי שהמתאים ביותר יהיה לבנות מתח סביב בלתי נודע.
הבלתי נודע מפחיד את כולנו, ומכפיל את אפקט הפחד שלנו מדברים לא סימפטיים או לא נוחים.
במילים אחרות: ככל שהסוד יקבל יותר נפח, מצד המשמעות שלו כלפי הדמויות, האובססיביות שלהן להסתיר אותו, הניסיונות של חלק מן הדמויות לפענח אותו, החשיבות של הדמויות שמסתירות אותו - כך האפקט יגבר ויעשה את הסיפור למותח יותר.
הגיבורה בסיפור מאורסת לבחור , לבחור יש קשר עם אבא שלה עוד מלפני האירוסין- (הם גרים בלונדון)
חשבתי : או שהוא לומד בישיבה של אבא שלה - נדוש לגמרי
או שהוא עובד אצל אבא שלה - אם כן במה?, אני צריכה התאמה למגזר שלנו ולא סתם מישהו לא סגור על עצמו
עובד לומד/ עבודה תורנית אחרת?
או קשר אחר קרוב- איזה קשר?
האם המשפחות שלהן מכירות עוד קודם?
אני הייתי הולך על משהו בלתי צפוי, משהו שמעניין מצד עצמו.
לדוגמא: אבא שלה תרם כליה לבחור, או ההיפך.
שניהם נבחנו על מסכת כחלק ממיזם לשינון הש״ס.
שניהם התנדבו בקייטנה לילדים חולים.
אפשר ללכת על דרך זו בעוד הרבה דוגמאות. הכלל, צריך למצוא מסגרת שעשויה להתאים למבוגר וצעיר יחד, כאשר לשניהם מעמד שווה פחות או יותר.
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
מי אמר שהם צריכים להכיר?
העלילה אומרת ....,אבל במחשבה שניה אולי אני סתם מסתבכת והם לא חייבים להכיר
אני אתייעץ עם המורה שלי
שניהם נבחנו על מסכת כחלק ממיזם לשינון הש״ס.
שניהם התנדבו בקייטנה לילדים חולים.
כיוון טוב- תודה רבה!
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אני מכירה משפחה שמשפחת אבא של הבחורה (כשהיה בעצמו בחור) היה בבונגלוס בהרים בארה"ב ושם אבא של הבחור היה מדריך, בחור ואחר כך נשוי צעיר עם תינוק בן שנה או שנתיים.
כך נפגשו מידי קיץ במשך כמה שנים. בהמשך אבא של הבחורה למד בארץ, התחתן ועלה עם אשתו, נולדו להם ילדים. משפחת הבחור עלו בנפרד, ויום אחד התינוק מההרים התארס עם בתו הבכורה של הבחור מההרים.
ההורים משני הצדדים הכירו מהתקופה ההיא.
מקווה שמובן.

לא מדובר על הכרות קרובה, ולא על הכרות בתקופה שקרובה לארוסין.
אפשר לקחת כהשראה.
 

פנינה שחורה

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
תודה לכל המסייעים
שאלה נוספת:
אני באמצע להחליט על קשת דמות
בסיפור אני צריכה דמות פעילה ולא פסיבית
אז חשבתי לעשות שבתחילה היא סופר פעילה על גבול ההיפר
ואח"כ ככל שהיא יותר דבקה במטרה שלה לגלות את הסוד , היא לא שמה לב ובאמצע "דורסת" את הקרובים לה
ואולי גם לא מתייחסת אליהם במלוא הכבוד
ועם גילוי הסוד היא תעבור תהליך שבו היא מבינה שהיא לא יכולה לשלוט בכל והיא צריכה להרפות

א': האם אתם מכירים אנשים סביבכם שעברו שינוי כזה? או שעדיין מתנהגים כך?
ב': עם דמות כזו , איזה סוג אופי צריך להיות לחתן בסיפור?
ולמה הוא רצה להתארס איתה מלכתחילה? - זה גבול דק כזה
אשמח לעזרתכם!
 

אוראל סולטן

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אותה דמות שמנסה לגלות את הסוד?

אם לא, הייתי ממליץ על דמות כזאת כחברה של הנ"ל שמנסה לעזור לה יותר מדי בגילוי הסוד עד כדי הסתבכות בגללו.

לא נראה לי שהכרתי דמות כזאת אישית, אבל בשביל חלק מתיקון המידות שלה היא צריכה להתחתן עם בעל מתון ומאופק אך קשוח כשצריך, שימנע ממנה לצאת למקומות שנראים לו מסוכנים. הדבר הזה יצור אצלה כמין מה שמכונה בעגה הישיבתית "משבר" - דיכאון עמוק מבלי יכולת לעשות דבר - ובגלל הפעלתיות שלה היא בורחת מהבית למקומות האלו, עד שמסתבכת בגלל זה, ולמרות זאת מחליטה לצאת, אלא שאז בעלה תופס אותה. היא חוזרת לכיוון הבית, אלא שאז מחליטה לעבור דרך אחד המקומות, שם פוגשת בשוטרים שעוצרים אותה ומכניסים אותה למעצר עד לבירור, ומשם - דווקא ממעמקי המקום האפל ביותר - מתחילה ההשלמה.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לדעתי, אם את רוצה ליצור סוד גם מהגיבורה וגם מהקוראים את צריכה לשתול רמזים לאורך הסיפור אבל עם פירוש מוטעה של הדמות.
כמו באדום-לבן, חשבו על מישהו שהוא בעל מגביל ובעצם אשתו פחדה לצאת מהבית. אז כל הרמזים וקצות החוט הטעו לאורך כל הדרך.
לדעתי כדאי להחליט מה הסוד ואז להחליט מה יהיה הסיפור כיסוי שיטעה את הדמות לחשוב שזה הסוד ולחפש לא בכיוון הנכון.
ואז גילוי הסוד האמיתי יהיה מפתיע כי הוא יהיה בתחום שונה לחלוטין.
ולמה הוא רצה להתארס איתה מלכתחילה? -
אם היא סופר פעילה, אולי היא דומה לאמא שלו שמאוד דומיננטית בבית והוא מחפש בתת מודע טיפוס כמוה למרות שלאו דווקא שזה מתאים לו באופי.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמד

א לְדָוִד בָּרוּךְ יְהוָה צוּרִי הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה:ב חַסְדִּי וּמְצוּדָתִי מִשְׂגַּבִּי וּמְפַלְטִי לִי מָגִנִּי וּבוֹ חָסִיתִי הָרוֹדֵד עַמִּי תַחְתָּי:ג יְהוָה מָה אָדָם וַתֵּדָעֵהוּ בֶּן אֱנוֹשׁ וַתְּחַשְּׁבֵהוּ:ד אָדָם לַהֶבֶל דָּמָה יָמָיו כְּצֵל עוֹבֵר:ה יְהוָה הַט שָׁמֶיךָ וְתֵרֵד גַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:ו בְּרוֹק בָּרָק וּתְפִיצֵם שְׁלַח חִצֶּיךָ וּתְהֻמֵּם:ז שְׁלַח יָדֶיךָ מִמָּרוֹם פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִמַּיִם רַבִּים מִיַּד בְּנֵי נֵכָר:ח אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:ט אֱלֹהִים שִׁיר חָדָשׁ אָשִׁירָה לָּךְ בְּנֵבֶל עָשׂוֹר אֲזַמְּרָה לָּךְ:י הַנּוֹתֵן תְּשׁוּעָה לַמְּלָכִים הַפּוֹצֶה אֶת דָּוִד עַבְדּוֹ מֵחֶרֶב רָעָה:יא פְּצֵנִי וְהַצִּילֵנִי מִיַּד בְּנֵי נֵכָר אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר:יב אֲשֶׁר בָּנֵינוּ כִּנְטִעִים מְגֻדָּלִים בִּנְעוּרֵיהֶם בְּנוֹתֵינוּ כְזָוִיֹּת מְחֻטָּבוֹת תַּבְנִית הֵיכָל:יג מְזָוֵינוּ מְלֵאִים מְפִיקִים מִזַּן אֶל זַן צֹאונֵנוּ מַאֲלִיפוֹת מְרֻבָּבוֹת בְּחוּצוֹתֵינוּ:יד אַלּוּפֵינוּ מְסֻבָּלִים אֵין פֶּרֶץ וְאֵין יוֹצֵאת וְאֵין צְוָחָה בִּרְחֹבֹתֵינוּ:טו אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁיֲהוָה אֱלֹהָיו:
נקרא  7  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה