מחיר הגהה ועריכה

yilob

משתמש צעיר
עימוד ספרים
שלום
מה מחיר מקובל לעבור על ספר [600 עמודים] לחפש טעויות הקלדה, לטפל בטעויות דקדוקיות וכד'
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
החל מ-5$ לשעה, עד 30$ לשעה. תלוי מה רמת המקצועיות.

פנה אלי בפרטי, ואתן לך דוגמאות
 

cheinanit

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
יש. אמנם בד"כ מתחיל מ-8-10$, אך גם זה קיים.
 

עטי חן

משתמש חדש
יש מחירונים מקובלים

ב"ה

אני מכירה אמנם עורכת לשון מקצועית מאוד שעובדת לפי שעות ולוקחת 100 ש"ח לשעה. אך מניסיון אישי שלי, הלקוחות מעדיפים לשלם לא לפי שעות אלא לפי תווים (כך אפשר לחשב את הסכום מראש, בלי הפתעות).
המחיר הוא לפי יחידות של 24,000 תווים = גיליון דפוס.
על פי אחד המחירונים (פועלי הדפוס או איגוד הסופרים, איני זוכרת כעת) יש לקחת כ-400 ש"ח על עריכה יסודית וכ-200 ש"ח על עריכת ליטוש. ההגהה זולה יותר. יש לבדוק במחירונים.
אני אישית לוקחת בינתיים 200 ש"ח לעריכה של גיליון דפוס, בלי קשר לרמת העריכה (מכיוון שבציבור שלנו מתקשים לשלם סכומים גבוהים יותר, ונוטים לוותר על עריכה מקצועית בגלל המחיר).

בהצלחה!
 

כתבים

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אכן מחירון זה הובא כאן בעבר ע"י MAOF:

רבים מדברים על הגהה ומתכוונים בעצם לעריכה, ואלו הם שני מונחים שונים.
בעצם השאלה כמה עולה הגהה לשונית דומה לשאלה כמה עולה גרפיקה לספר. קודם כל חייבים לדעת במה מדובר - בעימוד פשוט? האם יש צורך בשילובי גרפיקה, רקעים, תמונות, סריקות? האם הספר שחור לבן או צבעוני? ועוד ועוד.
גם בנוגע לעריכה ולהגהה התשובה תלויה בטיב החומר המוגש וברמה הסופית הנדרשת.
במחירונים המקצועיים להגהה ולעריכה המחיר מחושב לפי גליונות דפוס.
גיליון דפוס הוא 24,000 תווי דפוס כולל רווחים; או 4,000 מילים; או 16 עמודים של 250 מילים, או 12 של עמודים של 325 מילים.
לקביעת "עומק" העריכה נקבעו ארבע דרגות: התקנה, ליטוש, עריכה יסודית, שכתוב. תעריף המינימום לעבודה קצרה מעמוד אחד כמוהו כתעריף לעמוד שלם.

תעריפי אגודת הסופרים
התעריפים לעריכת טקסטים הם מ-200 עד כ-600 שח לגיליון. את טווח המחירים הזה אפשר לחלק בקירוב כך: התקנה - 200 שח; ליטוש - 330 שח; יסודית - 470 שח; שכתוב - 600 שח.
יש גם תעריפים שנקבעו על ידי ארגון פועלי הדפוס, והם גבוהים במקצת מהתעריפים של אגודת הסופרים.

תעריפי ארגון פועלי הדפוס
עריכת ליטוש = עריכה לשונית-סגנונית קלה – 323 ש"ח; עריכה מקיפה = עריכה לשונית סגנונית יסודית – 469 ש"ח; שכתוב (=כתיבה מחדש של חומר כתוב שלא ניתן לערכו כפי שהוא), עיבוד (=שינוי יסודי בחומר כתוב או העברתו מרמה לשונית סגנונית אחת לרמה לשונית סגנונית אחרת) – 748 ש"ח.

במחירונים הנ"ל לא נכללה משום מה הגהה, אך המחיר שנהוג לשלם על הגהה הוא בין 80 ל-100 ש"ח לג"ד. ההגהה מטרתה איתור שגיאות טכניות, שגיאות כתיב, טעויות העתקה וטעויות דפוס. אם יש צורך גם בתיקון סימני פיסוק ושגיאות תחביר וסגנון, העבודה כבר יוצאת מגדר הגהה ויש לחשבה כעריכה.
 

מגיה

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מישהו יכול להסביר מה הכוונה גליון דפוס? מה המחיר המקובל? אני רק בהתחלה ופשוט אובד עצות, אשמח אם מישהו ייצור עמי קשר 0504162002, חסד פשוטו כמשמעו. מודה מראש לכל המתייחסים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכז

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לִשְׁלֹמֹה אִם יְהוָה לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם יְהוָה לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר:ב שָׁוְא לָכֶם מַשְׁכִּימֵי קוּם מְאַחֲרֵי שֶׁבֶת אֹכְלֵי לֶחֶם הָעֲצָבִים כֵּן יִתֵּן לִידִידוֹ שֵׁנָא:ג הִנֵּה נַחֲלַת יְהוָה בָּנִים שָׂכָר פְּרִי הַבָּטֶן:ד כְּחִצִּים בְּיַד גִּבּוֹר כֵּן בְּנֵי הַנְּעוּרִים:ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר מִלֵּא אֶת אַשְׁפָּתוֹ מֵהֶם לֹא יֵבֹשׁוּ כִּי יְדַבְּרוּ אֶת אוֹיְבִים בַּשָּׁעַר:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

אחרי החגים • אתגר 13

לוח מודעות

למעלה