כללי כללים מנחים לבניית לוגו

  • פותח הנושא LMNT
  • פורסם בתאריך

LMNT

משתמש פעיל
לפני שנתחיל:

לוגו הוא המפגש הראשון של קהל היעד עם החברה אותה מייצג הלוגו, הלוגו הוא הזהות של החברה/ארגון/לקוח לכן חשיבותו בהליך המיתוג היא קריטית. ישנם כללים רבים לבניית לוגו טוב, כאן נסקור כמה בסיסיים.

הבסיס:

לפני כל שאר הכללים הבאים יש מנטרה שצריכם לזכור. הלוגו חייב להיות זכיר בקלות, לא מורכב מידי, יעיל גם בשחור לבן, ומשנה גודל בלי להשתנות ולאבד את זהותו.

לעזוב את המחשב:

כשאנחנו מתיישבים לבנות לוגו, השאיפה הראשונית היא לרוץ למחשב. אז זהו שלא. רגע לפני שהאצבע לוחצת על הסימבול של האילוסטרייטור, קחו דף ועט, והתחילו לשרבט את התמונה שעולה לכם בראש כשאתם חושבים על הלוגו אותו אתם אמורים ליצור. ציירו דוגמאות על הנייר, קשקשו ותציירו מחדש. עם כל התקדמותה של הטכנולוגיה, עדיין שום דבר לא דומה לציור ידני.

לרשום הכל:

כשאתם צריכים לבנות לוגו, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לחשוב על הלוגו כל הזמן. קחו דף ועט איתכם לכל מקום וציירו כל רעיון שעולה במוחכם. הרי לא חשבתם על רעיון מדהים ללוגו רק כדי לשכוח אותו למחרת.

לקבל השראה:

אין לכם רעיונות, הציצו מסביבכם, חפשו לוגואים שתופסים לם את העיניים, לא עזר? היכנסו לגוגל, הקלידו את התחום בו קשור הלוגו בתוספת המילה לוגו ועיינו בלוגואים שתמצאו, קבלו השראה, הכוונה. תתניעו את גלגלי המוח והדמיון.

ייעוד הלוגו:

בידקו עם הלקוח מהו ייעוד הלוגו? פרסום רחוב, מודעות עיתונות, סימון מוצר וכדו'. לכל תחום מתאים סוג לוגו אחר.

כלים מקצועיים:

למרות שרבים מתפתים לפתוח את הפוטושופ, אל תעשו זאת. על מנת לבנות לוגו מקצועי תזדקקו ליכולותיה של האילוסטרייטור. מה גם, שלוגו מקצועי תמיד יהיה בפורמט וקטורי, כך למשל יוכלו בהמשך לשנות את גודלו מבלי להסתכן באיבוד איכות.

הגודל כן קובע:

יצרתם לוגו? בידקו אותו בגדלים שונים, לוגו שיראה נפלא בגדול, יאבד את כל חיוניתו בהקטנה. וההפך.

בדיקת מיקום:

בידקו איך הלוגו נראה במקומו הטבעי, במודעה, באריזת מוצר או מה שלא יהיה, נסו ובדקו האם הוא מתחבר למקום בטבעיות.

מה הצבע שלך:

בידקו אם הלוגו נוטה לשינויי צבע. האם הוא יכול להחליף צבע בקלות, האם הוא יכול להמזג עם כל רקע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  10  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה