אני רואה שההודעה נחסמה ע"י הרובוט האוטומטי של נטפרי בגלל מילה שהוא פירש אותה לא נכון...
אז אכתוב שוב והפעם בזהירות...
אולי נעשה קצת סדר:
לבנות:
לאשכנזים נוהגים לברך גם על מצוות עשה שהאשה פטורה מהם (לדוג' ק"ש ותפילה), ולכן לאשכנזים נשים מברכות ברוך שאמר וישתבח וכן ברכות ק"ש.
לספרדים לחלק מהשיטות לא מברכות על מצוות עשה שפטורות, ואסור לברך, וזה ברכה לבטלה. ולכן,
לפי פסקי מרן הגר"ע יוסף זי"ע, בנות לא מברכות כלל בשם ומלכות ברכות ק"ש וברכות פסוקי דזמרא.
(
ילקוט יוסף נא לג: יש להורות לנשים הספרדיות שלא תברכנה ברכת ברוך שאמר וישתבח וכן ברכות קריאת שמע שחרית וערבית. ואם ירצו להחמיר על עצמן לאומרם, לא יברכו ברכות ברוך שאמר וישתבח בשם ומלכות, אלא תאמרנה הברכות ללא שם ומלכות, או שידלגו פסוקי דזמרה וברכות קריאת שמע. אך הנשים של עדות האשכנזים הרוצות לברך ברוך שאמר וישתבח על פסוקי דזמרה רשאות שיש להן על מה שיסמוכו)
למי שכבר מברכת:
לאחר זמן תפילה
אין הבדל בין נשים לגברים*,
ו
לספרדים אסור לברך כפסק השו"ע, את כל ברכות ק"ש ללא הבדל.
ולאשכנזים בעיקרון אסור כפסק המשנ"ב, אם כי יש להקל במקרה שנאנס באיחור למשנ"ב, או לקצת פוסקים אפי' כשלא אנוס. (רק שהקולא הזו היא גם חומרא כיון שזה ספק ברכה לבטלה.)
ובכל מקרה אין הבדל בין אהבה רבה לשאר ברכות, וכן כל זה רק עד חצות.
מקווה שעזר.
*עריכה:
יש פוסקים שכתבו שכיון שלברך ברכות ק"ש אחרי זמן תפילה נכנס בספק ברכה לבטלה,
א"כ לנשים שלא מחוייבות בתפילה אין לברך, אלא יאמרו בלא שם ומלכות. (שיח תפילה להגר"י טשזנר עמוד שי"ז.)