עזרה הלכות תפילה לא מוכרות

בוסו

משתמש מקצוען
מי שמתפלל ומתחיל לחש ביחד עם חזרת הש"ץ (בכדי להחשב במנין כשלא הספיק ביחד עם הציבור
אומר עם החזן כל נוסח אתה קדוש היינו לדור ודור (אשכנז)
 

החסידים

משתמש פעיל
בחזרת הש"ץ לא רק שאסור לדבר אלא אסור אפי' ללמוד או לעיין בספר אפי' אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן.
(משנ"ב סימן קכ"ד ס"ק י"ז, שו"ע הרב סימן קכ"ד ס"ק ו' "ויש לגעור באנשים שלומדים בעת חזרת הש"ץ וכו' ונמצאו מחטיאים את הרבים)
 

המימד הנוסף

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
שצריך ליטול ידיים כהכנה לתפילה גם אם רשמית הם נקיות.

שצריך שגופו יהיה נקי (שירותים).

שראוי להפסיק בין הדבקים כמו בכל לבבך

שראוי ליתן צדקה לפני התפילה
 

מרים:)

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
שכדי להתחיל חזרת הש"צ או קדיש אחרי תפילת ערבית (במקרה שאין רב בביה"כ) צריך להמתין לכה"פ לרוב הציבור ולא די בעשרה
 

רק התורה תנצח!!

משתמש רשום
לשים לב!!! לומר ואהבת לא כמו שכולם אומרים "ואהבת"- כי זה אהבת בעבר ל"ע אלא להטעיםאת זה (מלעיל?)
בצורה של תמיד
(אוף הסתבך לי מקווה שמובן)
וכן- "משיב הרוח" עם פתח ולא משיב- מחזיר
"ולעבדו" להדגיש את ה-ע' כי אם לא זה ח"ו ולאבדו...
ועוד הרבה כאלה לשים לב
 

חובבן חביב

משתמש מקצוען
רק לבנות ונראה לי שרק לספרדים (אם ידוע לך אחרת אשמח לשמוע)
שו"ע סי' נח סעי' ו' פוסק שאסור לברך אחר זמן תפילה (ארבע שעות) והוי ברכה לבטלה.
במשנ"ב כותב שאין לברך אפי' אם נאנס, ובבה"ל כותב שיכול להיות שאם נאנס יכול לברך, כי יש דעות שכמו שתפילה בדיעבד עד חצות כך גם ברכות ק"ש.
לסיכום: לספרדים וודאי שיש להחמיר בספק ברכה לבטלה, וכן פסק הגר"ע יוסף כדעת מרן השו"ע,
לאשכנזים במקרה שנאנס יש מקום להקל ולברך, ואם לא נאנס- בעיה קשה וחמורה... ספק ברכה לבטלה.
אמנם @החסידים נהגו להקל בזה, כשיטת הכס"מ בדברי הרמב"ם שברכות ק"ש זמנם כל היום, ולפחות כשיטות שנחשב כתפילה שזמנה בדיעבד עד חצות. וכן מצוי בשטיבלעך. ומי שיעורר ע"ז- תבוא עליו ברכה.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמג

א מִזְמוֹר לְדָוִד יְהוָה שְׁמַע תְּפִלָּתִי הַאֲזִינָה אֶל תַּחֲנוּנַי בֶּאֱמֻנָתְךָ עֲנֵנִי בְּצִדְקָתֶךָ:ב וְאַל תָּבוֹא בְמִשְׁפָּט אֶת עַבְדֶּךָ כִּי לֹא יִצְדַּק לְפָנֶיךָ כָל חָי:ג כִּי רָדַף אוֹיֵב נַפְשִׁי דִּכָּא לָאָרֶץ חַיָּתִי הוֹשִׁיבַנִי בְמַחֲשַׁכִּים כְּמֵתֵי עוֹלָם:ד וַתִּתְעַטֵּף עָלַי רוּחִי בְּתוֹכִי יִשְׁתּוֹמֵם לִבִּי:ה זָכַרְתִּי יָמִים מִקֶּדֶם הָגִיתִי בְכָל פָּעֳלֶךָ בְּמַעֲשֵׂה יָדֶיךָ אֲשׂוֹחֵחַ:ו פֵּרַשְׂתִּי יָדַי אֵלֶיךָ נַפְשִׁי כְּאֶרֶץ עֲיֵפָה לְךָ סֶלָה:ז מַהֵר עֲנֵנִי יְהוָה כָּלְתָה רוּחִי אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי וְנִמְשַׁלְתִּי עִם יֹרְדֵי בוֹר:ח הַשְׁמִיעֵנִי בַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ כִּי בְךָ בָטָחְתִּי הוֹדִיעֵנִי דֶּרֶךְ זוּ אֵלֵךְ כִּי אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי נַפְשִׁי:ט הַצִּילֵנִי מֵאֹיְבַי יְהוָה אֵלֶיךָ כִסִּתִי:י לַמְּדֵנִי לַעֲשׂוֹת רְצוֹנֶךָ כִּי אַתָּה אֱלוֹהָי רוּחֲךָ טוֹבָה תַּנְחֵנִי בְּאֶרֶץ מִישׁוֹר:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה תְּחַיֵּנִי בְּצִדְקָתְךָ תוֹצִיא מִצָּרָה נַפְשִׁי:יב וּבְחַסְדְּךָ תַּצְמִית אֹיְבָי וְהַאֲבַדְתָּ כָּל צֹרֲרֵי נַפְשִׁי כִּי אֲנִי עַבְדֶּךָ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה