בעניין המקור לדפוק בסלח לנו, באמת בשו"ע ובמ"ב זה לא מובא,בענין השתחויה
ספרדים אינם כורעים ברכיים רק גב וראש
עד שחוליה האחרונה בגב תנוע.
שאלה:
מה המנהג שנהגנו בבית יעקב - לדפוק על הלב ב"סלח לנו"
מה המקור?
האם כולם נוהגים -ספרדים לא?
בחזרת הש"ץ לא רק שאסור לדבר אלא אסור אפי' ללמוד או לעיין בספר אפי' אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן.
(משנ"ב סימן קכ"ד ס"ק י"ז, שו"ע הרב סימן קכ"ד ס"ק ו' "ויש לגעור באנשים שלומדים בעת חזרת הש"ץ וכו' ונמצאו מחטיאים את הרבים
רק לציין שזהו לשון השו''ע הרב ולא המשנ''בבחזרת הש"ץ לא רק שאסור לדבר אלא אסור אפי' ללמוד או לעיין בספר אפי' אם מכוונים לסוף הברכה לענות אמן.
(משנ"ב סימן קכ"ד ס"ק י"ז, שו"ע הרב סימן קכ"ד ס"ק ו' "ויש לגעור באנשים שלומדים בעת חזרת הש"ץ וכו' ונמצאו מחטיאים את הרבים)
אפשר מקור?שכדי להתחיל חזרת הש"צ או קדיש אחרי תפילת ערבית (במקרה שאין רב בביה"כ) צריך להמתין לכה"פ לרוב הציבור ולא די בעשרה
להתפלל לכיוון ירושלים, לאו דוקא למזרח
צריך לזכור בכותל להתפלל לכיוון קודש הקודשים - קצת צפונה (כשעומדים מול הכותל להתפלל באלכסון לצד שמאל)הזכרתם את הכותל...
בנות ונשים יקרות אומרות תהילים (או כל תפילה) ולא עונות לקדיש קדושה וברכו ?
כנראה מחוסר ידע
א. העובדה שיושבים במקום תפילה בציבור מחייב כללים אחרים מתפילת יחיד.
ב. זו זכות עצומה לענות - ביטול גזרות וכו' יותר מתהילים רק לברר היכן מותר וחובה להפסיק ולענות יחד עם הציבור.
אם הולך עם חגורה וחליפה קצרה או חליפה ארוכה פתוחה לא צריךקיצו"ש
לחגור חגורה (גברים) לפני התפילה
לא קשור רק לגרטל של החסידים
אפשר מקור?כשממתינים מלפסוע בגלל אדם שמתפלל מאחורה, מותר להזיז את הרגליים (ולא חובה שיישארו צמודות).
כך מדויק בפירוש מהמ"ב סי' קכג ס"ק יח (זכור לי ששמעתי פעם בשיעור שיש מי שכתב לדייק כך, אבל בכל אופן הדיוק הוא מוכרח).אפשר מקור?
לא הבנתי מה רואים שם ואיך, הוא מדבר על דבר אחר לגמרי שאינו קשור כלל למה שנכתב לעיל.כך מדויק בפירוש מהמ"ב סי' קכג ס"ק יח (זכור לי ששמעתי פעם בשיעור שיש מי שכתב לדייק כך, אבל בכל אופן הדיוק הוא מוכרח).
פסיעות העושה-שלום של הש"ץ על תפילת החזרה, הם רק בקדיש שלאחר ובא לציון, ולא שמענו שאסור לו לזוז עד אז, וה"ה לענייננו.לא הבנתי מה רואים שם ואיך, הוא מדבר על דבר אחר לגמרי שאינו קשור כלל למה שנכתב לעיל.
משם רואים בדיוק להיפך, שם מדובר על החזן ומכיוון שאח''כ הוא בכל מקרה יעשה עושה שלום ושם הוא סיום תפילת השמונה עשרה שחכמים תיקנו עבורו ולכן אין בעייה לזוז, מה שאין כן ביחיד שכל זמן שלא פסע עדיין לא סיים תפילתו ולא אמור להיות שום היתר לזוז,פסיעות העושה-שלום של הש"ץ על תפילת החזרה, הם רק בקדיש שלאחר ובא לציון, ולא שמענו שאסור לו לזוז עד אז, וה"ה לענייננו.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: