תח"צ קיבלתי מהם 3,000 בלי להתווכח, הדרך היחידה שעוזרת!!!

סטנדר

משתמש צעיר
צילום מקצועי
זה לא קווים, זה משרד התחבורה, תבדוק שוב
צודקים זה תשובה של משרד התחבורה, לא שמתי לב.

קוים עכשיו ענו לי-
שלום רב,
פנייתך לגבי קו 230 נבדקה ונמצא כי הקו יצא מתחנת המוצא בעיכוב עקב עומסי תנועה בנסיעתו הקודמת .
יצוין, כי זמן הגעת האוטובוס לתחנה במועד הינו זמן משוער , התלוי גם בעומסי תנועה משתנים וכי ייתכן ויחול עיכוב בהגעת האוטובוס שלא בשליטת החברה.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה *******
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת ,
בברכת נסיעה טובה ובטוחה.

יש לי מה להתקדם מכאן? או שסיימתי?
 

avi++

משתמש מקצוען
צודקים זה תשובה של משרד התחבורה, לא שמתי לב.

קוים עכשיו ענו לי-
שלום רב,
פנייתך לגבי קו 230 נבדקה ונמצא כי הקו יצא מתחנת המוצא בעיכוב עקב עומסי תנועה בנסיעתו הקודמת .
יצוין, כי זמן הגעת האוטובוס לתחנה במועד הינו זמן משוער , התלוי גם בעומסי תנועה משתנים וכי ייתכן ויחול עיכוב בהגעת האוטובוס שלא בשליטת החברה.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה *******
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת ,
בברכת נסיעה טובה ובטוחה.

יש לי מה להתקדם מכאן? או שסיימתי?
בכמה זמן הוא איחר?
לכאורה נראה שיש כאן הודאה של החברה שהקו יצא באיחור, עומסי תנועה קבועים לא נחשבים כתירוץ, באיזה שעה הוא היה אמור לצאת?
 

סטנדר

משתמש צעיר
צילום מקצועי
בכמה זמן הוא איחר?
לכאורה נראה שיש כאן הודאה של החברה שהקו יצא באיחור, עומסי תנועה קבועים לא נחשבים כתירוץ, באיזה שעה הוא היה אמור לצאת?
האוטובוס לא הגיע ולאחר חצי שעה+ (כנראה לא יצא בכלל) עברנו לתחנה אחרת לקווים אחרים למודיעין עילית,
התלוננתי כי אני שומעת כמה תושבי מודיעין עילית סובלים מהתחבורה ציבורית שלהם, (כמעט לא יוצא לי ליסוע לשם בתחבורה ציבורית,)
אני את שלי עשיתי? או יש משהו נוסף?
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
המודל של המכרזים הוא בעייתי מבחינה כלכלית.
אני אנסה לכתוב בקצרה, נושא שהוא מורכב מאוד, המודל המוצלח ביותר שקיים היום הוא המודל שפועל בלונדון. צירפתי רגום גוגל של מסמך המסביר את העיקרונות בלונדון.

הבעיה היא שהמכרז מציב רף עליון של הכנסות שלא ניתן לעלות מעליו (ביצוע של כל הנסיעות), תוספת כלשהי מותנת ברצון וביכולת של משרד התחבורה, ומפעיל אין שליטה על זה.
לעומת זאת, להוצאות אין גבול, לירידה במהירות התפעולית, או הסעת נהגים מכל קצוות הארץ, יש השפעה משמעותית על ההוצאות, מה שגורם לכך שלפעמים לא ניתן לבצע את הדרישות של המכרז, חלק מהבעיות ידועות למפעילות בדרך כלל גם לפני הכניסה למכרז, והם בוחרות להתמודד מהסיבות שלהם שאין כאן המקום לפורטם כי רבים הם.

תשלום לפי מספר נוסעים בפועל הוא בעייתי, כי אז החברות יבטלו נסיעות שחשובות לרמת השירות, אבל לא מספיק כלכליות.

תשלום לפי ק"מ גם הוא בעייתי, כי החברות אז החברות מושכות ללו"ז שנותן מקסימות קילומטרז במינימום צי רכב, בלי קשר לצורך של הנוסעים.

המשרד מנסה למצוא נוסחה שהבסיס יהיה לפי ק"מ, והרווח יהיה ממספר הנוסעים, זה נעשה במכרז האחרון של דרום גוש דן, מכרז שנמצא כעת באויר.

גם המודל הזה בעייתי, כי לחברה יש כעת אינטרס שלא להרחיב את הלו"ז בזמנים שזה בעיקר שירות, כמו קווי לילה וכדו'.

המודל הלונדוני מציע בעצם את הדבר הבא
המפעיל מקבל תשלום לפי ק"מ, במידה והוא ביצע עבודה טובה מעל המצופה הוא יקבל בונוס, ואם הוא ביצע עבודה גרועה הוא יצא מהמשחק. הבונוס מאפשר לו להשקיע מעבר למתוכנן במידת הצורך.
ישנם הרבה חברות וכולם ממותגות אותו הדר, כך שבמידה ואחד לא מתפקד, אפשר להחליפו באחר, בלי שאף אחד יבחין.
יש גם משרדי תכנון שמתכננים את הלו"ז, והם מקבלים תגמול לפי מספר הנוסעים, אם לא יהיו נוסעים הם ירעבו ללחם, אבל פשיטת רגל שלהם לא תשפיע על יכולת קבלת המימון של מפעילות האוטובוסים.
וכל מה שכתבתי כעת היה בקצרה... וד"ל.
עדיין לא הספקתי לראות את המודל הלונדוני.
אבל למעשה זה לא משנה. כל חברה שניגשה למכרז הקיים מחוייבת לעמוד בו, גם אם יכול להיות מכרז טוב ויעיל יותר.
תביעות קטנות היא אחת מהדרכים שיש לנו הנוסעים "לעשות משהו", הצרות של חברות התח"צ לא אמורות לעניין את הנוסע שמחכה בתחנה לפי הלו"ז של תנאי המכרז הקיימיים.
כל שכן במקרים של אי עצירה ושאר התנהגויות של נהג שזה חמור פי כמה.
ולכן - תלונות ותביעות וכמה שיותר!
 

avi++

משתמש מקצוען
אוטובוס שאיחר ב20 דקות בגלל ''תקלה'' והגיע בלי שילוט קו ,לא ידני ולא אלקטרוני, אחרי שהתעקשתי קצת (הרבה), הצלחתי להבין שזו הייתה התקלה - השילוט היה מקולקל, יש עילה לתביעה?
אגב, בנוגע לכל הדיון על הנציגי שירות בטלפון, רק בשביל זה שווה להתווכח איתם, כדי להבין למה אני מחכה 20 דקות בשמש במקום להיות במזגן...
??
 

אופקים 1

משתמש פעיל
עדיין לא הספקתי לראות את המודל הלונדוני.
אבל למעשה זה לא משנה. כל חברה שניגשה למכרז הקיים מחוייבת לעמוד בו, גם אם יכול להיות מכרז טוב ויעיל יותר.
תביעות קטנות היא אחת מהדרכים שיש לנו הנוסעים "לעשות משהו", הצרות של חברות התח"צ לא אמורות לעניין את הנוסע שמחכה בתחנה לפי הלו"ז של תנאי המכרז הקיימיים.
כל שכן במקרים של אי עצירה ושאר התנהגויות של נהג שזה חמור פי כמה.
ולכן - תלונות ותביעות וכמה שיותר!
ברור שכל אחד שמתחייב על משהו צריך לעמוד בו.
אבל כאשר רואים שכולם לא עומדים במחוייבות, אז מבינים שכנראה ויש בעיה בדרישות.
כמו שכבר כתבתי בעבר, החברות נמצאות במצב שהם צריכות לבחור מה פחות גרוע, לפשוט רגל ולהיות בצרות מול הבנק, או להתעלם מחלק מהדרישות של המשרד.
למען האמת, הדברים האלה לא מדוייקים, כי משרד התחבורה יודע טוב מאוד שאם חברה תפשוט רגל אזי הבנקים יקשיחו את התנאים למימון הענף הזה, ואז עלויות ההפעלה יזנקו, ולכן הם מעלימים עין מהחריגות של החברות.

אני אכתוב דוג' אחת לבעיתיות בענף.
המשרד מתעקש על היקף פעילות בלי להתחשב ביכולת הביצוע, ובשביל שהחברות יכלו לבצע את זה, המשרד מעלים עין מהפעלת קבלנים באמצע השבוע (למרות שנראה שהחברות שמחות להפעיל קבלנים בלי קשר ליכולת הביצוע שלהם), וגם החברות נאלצות להעסיק נהגים ברמה אנושית נמוכה, שנוהגים בפראות ומדלגים על תחנות ועוד מרעין בישין. אם קצת יותר גמישות, הסיפור הזה יכל להיות מאחורינו, אבל תביעה על אי עצירה בתחנה, לא יכול לשנות את דפוס הפעולה של החברות בתחום, כי הן מחוייבות להפעלה אחרת יקנסו, מה שגורם להם להעדיף לבצע נסיעה ולקוות שמצד אחד הנהג יעלה את כולם ומצד שני שלא יתהפך עם האוטובוס באמצע הנסיעה מאשר לצמצם את השירות עד שימצאו נהג שמתאים לבצע את המשימה הזאת בצורה טובה.
 

יהודה לייב

משתמש פעיל
אני שאלתי והרב אישר לי

שכל אחד ישאל את רבותיו ויעשה כדעתם
נראה לי מיותר לפתוח פה את הדיון הנ"ל
זה לא לגמרי מיותר.
אנחנו עברנו סיפור לא נעים של אוטובוס אחרון שהבריז
נשארנו תקועים באמצע הלילה באמצע שומקום.
יש לנו הקלטות של שיחות עם נציגי השירות שמסבירים שאין אוטובוס ותסתדרו
אחד מהם אפילו ניתק את הטלפון בפרצוף.
(זה היה באזור12-1 בלילה כשמהענה על ידי נציג כבר היה אמור להיסגר, ביקשתי שלא יסגור את הטלפון עד שהאוטובוס המובטח יבוא כי מפחיד אותי להיות לבד באמצע הלילה בלי מענה טלפוני שמבטיח אוטובוס)
האוטובוס המובטח לא הגיע גם כמה שעות אח"כ

למרות העוגמת נפש
בתור יהודים שומרי תו"מ לא נעשה עם זה שום דבר לפני שנדע שאכן זה מותר מבחינה הלכתית.
ולא באנו לשמוע מפה האם זה מותר או אסור
אלא כדי לקבל כיוון את מי לשאול ואיזה רבנים בקיאים בנושא.
בדיוק כמו שאנחנו מבררים אם יש כאלו שקיבלו כסף וכמה ומה התהליך ולמי לפנות.
אצלינו התהליך מתחיל דבר ראשון דרך רב שיתיר זאת.
 

בני ברקית אחת

משתמש צעיר
@יוסי ב.ק וכל המומחים כאן:

גיסי נסע באוטובוס עם ילד בן 11, הנהג עצר כל תחנה בבלימה חזקה,
באחת הבלימות אדם גדל גוף עף על הילד, והילד עף על המכשיר תיקוף, משקפיו נשברו ונפצע בפנים (מכה יבשה ב"ה)
פנינו לדן ואמרו לנו לפנות לחברת ביטוח שלהם ולציין סכום תביעה.
כמה אפשר / מומלץ לתבוע על סיפור כזה??

תודה גדולה מראש!!!
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
לא כדאי לתבוע על המקרה הזה לבד, זה גם תלוי איפה קרתה התקלה אם לפני תחילת הנסיעה וכו'.
זה שלא היה שום שילוט זה ודאי לא תקין, כי תקלה יכולה להתרחש בשילוט אלקטרוני, אבל שילוט ידני תקול מצריך תירוץ יותר מוצלח מהחברה...
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
ברור שכל אחד שמתחייב על משהו צריך לעמוד בו.
אבל כאשר רואים שכולם לא עומדים במחוייבות, אז מבינים שכנראה ויש בעיה בדרישות.
כמו שכבר כתבתי בעבר, החברות נמצאות במצב שהם צריכות לבחור מה פחות גרוע, לפשוט רגל ולהיות בצרות מול הבנק, או להתעלם מחלק מהדרישות של המשרד.
למען האמת, הדברים האלה לא מדוייקים, כי משרד התחבורה יודע טוב מאוד שאם חברה תפשוט רגל אזי הבנקים יקשיחו את התנאים למימון הענף הזה, ואז עלויות ההפעלה יזנקו, ולכן הם מעלימים עין מהחריגות של החברות.

אני אכתוב דוג' אחת לבעיתיות בענף.
המשרד מתעקש על היקף פעילות בלי להתחשב ביכולת הביצוע, ובשביל שהחברות יכלו לבצע את זה, המשרד מעלים עין מהפעלת קבלנים באמצע השבוע (למרות שנראה שהחברות שמחות להפעיל קבלנים בלי קשר ליכולת הביצוע שלהם), וגם החברות נאלצות להעסיק נהגים ברמה אנושית נמוכה, שנוהגים בפראות ומדלגים על תחנות ועוד מרעין בישין. אם קצת יותר גמישות, הסיפור הזה יכל להיות מאחורינו, אבל תביעה על אי עצירה בתחנה, לא יכול לשנות את דפוס הפעולה של החברות בתחום, כי הן מחוייבות להפעלה אחרת יקנסו, מה שגורם להם להעדיף לבצע נסיעה ולקוות שמצד אחד הנהג יעלה את כולם ומצד שני שלא יתהפך עם האוטובוס באמצע הנסיעה מאשר לצמצם את השירות עד שימצאו נהג שמתאים לבצע את המשימה הזאת בצורה טובה.
כולם לא עומדים במחוייבות, כי למה שיהיה להם עניין להתאמץ יותר מדי?

ומה הכוונה
המשרד מתעקש על היקף פעילות בלי להתחשב ביכולת הביצוע
החברה ידעה מראש מה היקף הפעילות ומה יכולת הביצוע, והיתה צריכה להיערך לכך שיהיו שינויים במהלך תקופת המכרז. וזה גם לא בא בהפתעה, כי השינויים הגדולים כמו שכונות חדשות ופרוייקטים תחבורתיים גדולים ידועים זמן רב מראש.
ובכל מקרה - את הנוסעים לא אמור לעניין הצרות של החברות! לנוסע שלא קיבל את השירות מגיע לו לעשות הכל על מנת לקבל על כך פיצוי ודרך כך גם לגרום שלחברות יהיה יותר אכפת.
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
זה לא לגמרי מיותר.
אנחנו עברנו סיפור לא נעים של אוטובוס אחרון שהבריז
נשארנו תקועים באמצע הלילה באמצע שומקום.
יש לנו הקלטות של שיחות עם נציגי השירות שמסבירים שאין אוטובוס ותסתדרו
אחד מהם אפילו ניתק את הטלפון בפרצוף.
(זה היה באזור12-1 בלילה כשמהענה על ידי נציג כבר היה אמור להיסגר, ביקשתי שלא יסגור את הטלפון עד שהאוטובוס המובטח יבוא כי מפחיד אותי להיות לבד באמצע הלילה בלי מענה טלפוני שמבטיח אוטובוס)
האוטובוס המובטח לא הגיע גם כמה שעות אח"כ

למרות העוגמת נפש
בתור יהודים שומרי תו"מ לא נעשה עם זה שום דבר לפני שנדע שאכן זה מותר מבחינה הלכתית.
ולא באנו לשמוע מפה האם זה מותר או אסור
אלא כדי לקבל כיוון את מי לשאול ואיזה רבנים בקיאים בנושא.
בדיוק כמו שאנחנו מבררים אם יש כאלו שקיבלו כסף וכמה ומה התהליך ולמי לפנות.
אצלינו התהליך מתחיל דבר ראשון דרך רב שיתיר זאת.
גם אני שאלתי והורו לי שמותר
בל"נ אני ינסה למצוא חוברת שמישהו הוציא על ענייני תח"צ ובין השאר היתר מרבנים ידועים על כך
 

יוסי ב.ק

משתמש סופר מקצוען
@יוסי ב.ק וכל המומחים כאן:

גיסי נסע באוטובוס עם ילד בן 11, הנהג עצר כל תחנה בבלימה חזקה,
באחת הבלימות אדם גדל גוף עף על הילד, והילד עף על המכשיר תיקוף, משקפיו נשברו ונפצע בפנים (מכה יבשה ב"ה)
פנינו לדן ואמרו לנו לפנות לחברת ביטוח שלהם ולציין סכום תביעה.
כמה אפשר / מומלץ לתבוע על סיפור כזה??

תודה גדולה מראש!!!
זה מקרה שלדעתי כדאי לקחת איש מקצוע כעו"ד, וגם לברר מבחינה הלכתית מה וכמה מותר לתבוע
 

בני ברקית אחת

משתמש צעיר
זה מקרה שלדעתי כדאי לקחת איש מקצוע כעו"ד, וגם לברר מבחינה הלכתית מה וכמה מותר לתבוע
תודה!
אני פונה כרגע לתבוע את החברת ביטוח מול החברה ולא מול בית משפט, כך שנראה לי מותר הלכתית (אשאל ליתר בטחון).
הפציעה לא רצינית שפשוף אדום שעבר אחרי כמה ימים, עדיין נראה לכן שמדובר בתביעה רצינית?
ואם כן אני מנסה לתבוע לבד, כמה לדעתכם כדאי לתבוע??

תודה גדולה מאד!!!!
 

יהודה לייב

משתמש פעיל
תודה!
אני פונה כרגע לתבוע את החברת ביטוח מול החברה ולא מול בית משפט, כך שנראה לי מותר הלכתית (אשאל ליתר בטחון).
הפציעה לא רצינית שפשוף אדום שעבר אחרי כמה ימים, עדיין נראה לכן שמדובר בתביעה רצינית?
ואם כן אני מנסה לתבוע לבד, כמה לדעתכם כדאי לתבוע??

תודה גדולה מאד!!!!
לדעתי מומלץ ללכת גם לפסיכולוג/עו"ס /פסיכיאטר ולספר בפרוטרוט איך הרגיש אותם שניות של פחד של לעוף באוויר ואי אפשר לדעת איך זה ייגמר וכו' ואיך האירוע הזה השפיע על הנפש.
זה עוד נזק ממשי לתיק הלא מספיק נפוח.
 

avi++

משתמש מקצוען
לא כדאי לתבוע על המקרה הזה לבד, זה גם תלוי איפה קרתה התקלה אם לפני תחילת הנסיעה וכו'.
אני חיכיתי בתחנה השלישית, האוטובוס יצא מהתחנה הראשונה באיחור, השאלה אם זו בכלל עילה, כי לכאורה הם עבדו (כמעט) לפי הנוהל, וודאי יחסית לפעמים אחרות, השאלה אם זה נקרא תקלה בכלל, והאם העובדה שבסוף הם שלחו את האוטובוס הזה ולא אחר מסיבה כלשהיא - מראה שהתקלה לא באמת הפריעה להם, ועל איזה סעיף בכלל אפשר לתבוע על שילוט לא תקין???
יש לי עוד כמה מקרים, אבל כולם על הגבול... אני מפחד שהחברה תקרצץ לי משהו ותזרוק אותי לכל הרוחות
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
א. איך עושים את זה?
זה חשוב לי
משהו מעניין בשבילך

ב. לכל חברי האשכול, דעו לכם: כדאי מאד מאד להתלונן! זה חשוב מאד מאד!, ולמה? כי הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית, מוציאה בכל שנה או רבעון דו"ח מסכם על תלונות הציבור, וזה אומר ששמים דגש על מקרים בהם התלוננו, למרות שמשרד התחבורה טוען בכל תשובה לאזרח הקטן, "שכל הנסיעות מתועדות", אז זה נכון, אבל כשתלוננים שמים לב אליכם.
הדבר נכון גם לגבי תלונות לברות עצמם, וזאת משום שמשרד התחבורה בודק איך החברה טיפלה בתלונות הנוסעים.
בקיצור, תתלוננו, תתלוננו תתלננו! גם אלו שאין בכוונתם להגיע לבית המשפט!

נ. ב. אנא אל תתעקבו עם נציגי השירות,יש המון שצריכים אותם, אל תשאירו אותנו על הקו.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמ

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב חַלְּצֵנִי יְהוָה מֵאָדָם רָע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי:ג אֲשֶׁר חָשְׁבוּ רָעוֹת בְּלֵב כָּל יוֹם יָגוּרוּ מִלְחָמוֹת:ד שָׁנֲנוּ לְשׁוֹנָם כְּמוֹ נָחָשׁ חֲמַת עַכְשׁוּב תַּחַת שְׂפָתֵימוֹ סֶלָה:ה שָׁמְרֵנִי יְהוָה מִידֵי רָשָׁע מֵאִישׁ חֲמָסִים תִּנְצְרֵנִי אֲשֶׁר חָשְׁבוּ לִדְחוֹת פְּעָמָי:ו טָמְנוּ גֵאִים פַּח לִי וַחֲבָלִים פָּרְשׂוּ רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים שָׁתוּ לִי סֶלָה:ז אָמַרְתִּי לַיהוָה אֵלִי אָתָּה הַאֲזִינָה יְהוָה קוֹל תַּחֲנוּנָי:ח יְהוִֹה אֲדֹנָי עֹז יְשׁוּעָתִי סַכֹּתָה לְרֹאשִׁי בְּיוֹם נָשֶׁק:ט אַל תִּתֵּן יְהוָה מַאֲוַיֵּי רָשָׁע זְמָמוֹ אַל תָּפֵק יָרוּמוּ סֶלָה:י רֹאשׁ מְסִבָּי עֲמַל שְׂפָתֵימוֹ (יכסומו) יְכַסֵּמוֹ:יא (ימיטו) יִמּוֹטוּ עֲלֵיהֶם גֶּחָלִים בָּאֵשׁ יַפִּלֵם בְּמַהֲמֹרוֹת בַּל יָקוּמוּ:יב אִישׁ לָשׁוֹן בַּל יִכּוֹן בָּאָרֶץ אִישׁ חָמָס רָע יְצוּדֶנּוּ לְמַדְחֵפֹת:יג (ידעת) יָדַעְתִּי כִּי יַעֲשֶׂה יְהוָה דִּין עָנִי מִשְׁפַּט אֶבְיֹנִים:יד אַךְ צַדִּיקִים יוֹדוּ לִשְׁמֶךָ יֵשְׁבוּ יְשָׁרִים אֶת פָּנֶיךָ:
נקרא  10  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה